Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

127 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op 33 dagen tijd slechts 1 sigaret gerookt wat ik niet meetel.
Als ik dit kan volhouden dan lukt het met andere drugs ook.

A1DAC4EB-C326-4323-A45B-F537E1D19B3C.jpeg
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben nu al vier jaar gestopt met roken en ik ben er nog altijd heel blij mee.

Wat voor mij werkte is dat ik de sigaret helemaal heb omgedacht. Hoe ik nu naar de sigaret kijk is dat het een goor en verslavend product is wat eigenlijk maar één ding doet, en dat is nog meer zin opwekken in een sigaret. Daardoor heb ik ook totaal geen behoefte om te roken, want waarom zou je beginnen met iets goors waarvan je zin krijgt om nog meer gore dingen te doen?

Het was alleen niet heel makkelijk om mijn beeld van tabak totaal te kantelen. Want ik was echt een verstokte roker.
Champix heeft mij enorm geholpen. Door dat medicijn kon ik niet meer genieten van een peuk, en proefde ik alleen nog maar de vieze asbaksmaak. Probeer dat maar twee weken vol te houden, wel de vieze dingen ervaren van roken maar niet de beloning.
Ik had wel redelijk last van bijwerkingen; ik voelde me futloos, droomde als een bezetene en ik was misselijk. Het voelde best wel zoals een pepkater. Maar goed, die ben ik ook meermaals doorgekomen dus die champix lukte ook wel.

Daarnaast heb ik een zelfhulpboek gelezen om mijn beeld van roken nog verder te doen kantelen. Dat zelfhulpboek heeft me geleerd dat ik alleen maar hoef te denken 'wat fijn dat ik niet meer hoef te roken' op het moment dat ik zin had in een sigaret. In het begin waren er nog wel van dat soort 'moeilijke momenten', dat ik gewend was om te roken en dat het nogal onwennig voelde dat ik dat opeens niet meer deed. Maar dan herhaalde ik even de gedachte 'wat fijn dat het niet meer hoeft' en dan was ik van het onwennige gevoel af. Dan voelde ik alleen nog maar blijdschap en optimisme.

Die moeilijke momenten kwamen steeds minder vaak voor. Ik denk dat het ongeveer twee weken duurde voordat ik redelijk gewend was aan mijn nieuwe systeem van niet meer roken. Na een half jaar had ik bijna geen moeilijke momenten meer.

Inmiddels is het dus meer dan vier jaar geleden dat ik heb gerookt. En ik weet eigenlijk niet meer beter. Ik kan me haast niet meer voorstellen dat ik zo'n fervent roker was. Ik weet dat het zo was, maar ik heb er zoals Rutte niet echt een 'actieve herinnering' aan. Het voelt alsof ik nu een totaal ander persoon ben die nooit zoiets zou doen.

Overigens heb ik nog wel één keer een sigaar gerookt bij oud en nieuw. Het was weer de klassieke manier hoe tabak je voor de gek houdt. Ik rationaliseerde de zin in tabak door te zeggen van 'ja ik moet toch ergens mijn vuurwerk mee aansteken', terwijl ik dondersgoed wist dat ik ook gewoon een lont kon kopen (en dat zelfs een stuk goedkoper is dan een sigaar). Wat ik eng vond aan de sigaar roken was hoe vertrouwd het voelde. Ik had toen 1,5 jaar lang niet gerookt, maar ik stond gelijk weer helemaal terug in de rokersmodus, alsof ik nooit gestopt was. Gelukkig schrok ik daar zo van dat ik nooit meer zoiets heb geprobeerd.

Pas dus op, want de ultieme valkuil van tabaksverslaving is dat je denkt dat je nu verslaving de baas bent. 'Eentje kan ik best doen', denk je dan. En dan ben je weer slaaf van de nicotine. In plaats daarvan zeg ik altijd tegen mezelf en anderen dat ik een tabaksjunk ben die daardoor nooit meer een vleugje nicotine mag binnenkrijgen. Want op dat moment word ik weer een full-blown verslaafde.

Gek genoeg was het lastigst aan stoppen met roken het blowen. Daar heb ik het meest aan moeten wennen. Het was ook behoorlijk zoeken naar een fijne manier om cannabis te roken/dampen. In het begin rookte ik pure joints, maar dat is echt zonde van de wiet en best goor. Op een gegeven moment heb ik een dure draagbare vaporizer gekocht (Davinci IQ) en dat kan ik echt ten zeerste aanraden. Heel blij met dat apparaat. Gek genoeg was het begin nogal wennen omdat je gewend bent dat je rook van een joint een soort brandend gevoel geeft in de longen. Dat gevoel ben je gaan associëren met gevoelens van genot. Dat is dan de nicotinerush die je gewend bent. Eigenlijk is dat echt gestoord, dat je brandende longen associeert met lekker. Maar dat was dus wel zo...
Het kostte dus wel een paar maanden voordat ik het vapen écht begon te waarderen. Je voelt inderdaad niks in je longen, maar dat is dus de bedoeling!!! En als cadeautje erbij is de smaak ZOVEEL beter, echt fenomenaal. Het is net alsof je een verse wietplant in één haal oplikt. Gewoon alle geuren en smaken die in de plant en in de bloemen zitten die krijg je in één keer voor de kiezen, zonder de vieze assmaak erbij! Ik zou echt nooit meer een joint met tabak willen roken.
Dat was wel het tweede lastige aspect: het sociale. Ik krijg heel vaak joints aangeboden en dan moet ik altijd zeggen 'sorry, ik kan dat niet roken want ik ben een tabaksjunk'. Het allerlastigst vind ik als mijn vrienden met zijn allen chillum gaan roken. Want dat is echt een groepsritueel. Maarja, ik wil nooit meer in de greep van nicotine komen, dus als dat de kosten zijn.. prima.

Inmiddels heb ik nóg luxere vormen van cannabis gebruiken. Ik heb een Volcano gekocht, en echt, dat apparaat is niet normaal joh. Zoveel smaak, zo'n lekkere high. Echt zijn prijs dubbel en dwars waard. Sinds ik dat apparaat heb gekocht heb ik mijn Davinci bijna niet meer gebruikt, want met de Volcano krijg je in één teug binnen waar je met de Davinci tien minuten over doet. Dus stel je voor; alle smaak die in 0,3 gram wiet zit, in één keer in je mond. Echt holy shit.

Een andere heel lekkere manier van blowen is een glazen bong (met drie percolators) en een quartz-glass banger. In dat opzetstuk van quartzglas doe ik heel lekkere hasj, het liefst olieachtige charas, en dan verhit ik het glas vanaf de buitenkant met een crème brûlée brander. Op die manier begint de hasj langzaam te bubbelen en te verdampen. Nooouuuuu, wat je dan proeft. Echt hele bloemenweides die zo door je mond komen zoeven.

Dus sinds ik niet meer rook is het blowen echt een feestje geworden. Dat had ik totaal niet verwacht en het kostte flink wat zoekwerk om de beste blowmethodes te vinden. Maar daarom geef ik het je nu maar even op een briefje :wink:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik weet dat dit al eens eerder gedaan is door een medelid maar ik wil het bij deze ook doen, ongeacht of er mensen reageren of niet, voor mezelf.
Ik rook ondertussen al 10 jaar en ben er stilletjes aan wel klaar mee, mijn papa stopte ook op deze leeftijd met roken en ik denk dat het voor mij nu ook wel tijd is.
Nicotine is een van de stomste drugs die er is.

Ik ben eergisteren begonnen dus zit nu op dag 3 zonder sigaretten.
Als ik die eerste twee aankan, might as well quit.

Dit is geen poging tot, dit is stoppen met.
Zal hier posten hoe zwaar of hoe makkelijk het zal verlopen.

Dit gaat over tabak, pyros volgen later.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes man!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Ik weet dat dit al eens eerder gedaan is door een medelid maar ik wil het bij deze ook doen, ongeacht of er mensen reageren of niet, voor mezelf.
Ik rook ondertussen al 10 jaar en ben er stilletjes aan wel klaar mee, mijn papa stopte ook op deze leeftijd met roken en ik denk dat het voor mij nu ook wel tijd is.
Nicotine is een van de stomste drugs die er is.

Ik ben eergisteren begonnen dus zit nu op dag 3 zonder sigaretten.
Als ik die eerste twee aankan, might as well quit.

Dit is geen poging tot, dit is stoppen met.
Zal hier posten hoe zwaar of hoe makkelijk het zal verlopen.

Dit gaat over tabak, pyros volgen later.
Klik om te vergroten...
Ik zal je blijven steunen in je proces! Ben zelf nu bijna 16 dagen gestopt. Met champix is het me gelukt heb nu nog een vol doosje voor 4 weken gebruik liggen maar heb al 2 dagen geen champix gebruikt. Ga het proberen zonder de champix! Jij veel succes met het stoppen! Quitnow is ook een handige app om te gaan gebruiken. Kan je veel steun op vinden en ook bijhouden hoeveel sigaretten je al niet gerookt heb samen met hoeveel geld je hebt bespaart!😜😘

Good luck!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Jz grrj dlzzp ppt ûptupd
Klik om te vergroten...
Soryyy benzos, slapzadht en ik sntwoordmmor gen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nasch zei:
Succes man!
Klik om te vergroten...
Thanks!
Dopemonster zei:
Ik zal je blijven steunen in je proces! Ben zelf nu bijna 16 dagen gestopt. Met champix is het me gelukt heb nu nog een vol doosje voor 4 weken gebruik liggen maar heb al 2 dagen geen champix gebruikt. Ga het proberen zonder de champix! Jij veel succes met het stoppen! Quitnow is ook een handige app om te gaan gebruiken. Kan je veel steun op vinden en ook bijhouden hoeveel sigaretten je al niet gerookt heb samen met hoeveel geld je hebt bespaart!😜😘

Good luck!
Klik om te vergroten...
Zal eens kijken in de appstore, dank je. Mooi dat je het al een dikke twee weken volhoudt! Hopelijk geen relapse, ik geloof ook in je :kissingheart:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ik ben nu al vier jaar gestopt met roken en ik ben er nog altijd heel blij mee.

Wat voor mij werkte is dat ik de sigaret helemaal heb omgedacht. Hoe ik nu naar de sigaret kijk is dat het een goor en verslavend product is wat eigenlijk maar één ding doet, en dat is nog meer zin opwekken in een sigaret. Daardoor heb ik ook totaal geen behoefte om te roken, want waarom zou je beginnen met iets goors waarvan je zin krijgt om nog meer gore dingen te doen?

Het was alleen niet heel makkelijk om mijn beeld van tabak totaal te kantelen. Want ik was echt een verstokte roker.
Champix heeft mij enorm geholpen. Door dat medicijn kon ik niet meer genieten van een peuk, en proefde ik alleen nog maar de vieze asbaksmaak. Probeer dat maar twee weken vol te houden, wel de vieze dingen ervaren van roken maar niet de beloning.
Ik had wel redelijk last van bijwerkingen; ik voelde me futloos, droomde als een bezetene en ik was misselijk. Het voelde best wel zoals een pepkater. Maar goed, die ben ik ook meermaals doorgekomen dus die champix lukte ook wel.

Daarnaast heb ik een zelfhulpboek gelezen om mijn beeld van roken nog verder te doen kantelen. Dat zelfhulpboek heeft me geleerd dat ik alleen maar hoef te denken 'wat fijn dat ik niet meer hoef te roken' op het moment dat ik zin had in een sigaret. In het begin waren er nog wel van dat soort 'moeilijke momenten', dat ik gewend was om te roken en dat het nogal onwennig voelde dat ik dat opeens niet meer deed. Maar dan herhaalde ik even de gedachte 'wat fijn dat het niet meer hoeft' en dan was ik van het onwennige gevoel af. Dan voelde ik alleen nog maar blijdschap en optimisme.

Die moeilijke momenten kwamen steeds minder vaak voor. Ik denk dat het ongeveer twee weken duurde voordat ik redelijk gewend was aan mijn nieuwe systeem van niet meer roken. Na een half jaar had ik bijna geen moeilijke momenten meer.

Inmiddels is het dus meer dan vier jaar geleden dat ik heb gerookt. En ik weet eigenlijk niet meer beter. Ik kan me haast niet meer voorstellen dat ik zo'n fervent roker was. Ik weet dat het zo was, maar ik heb er zoals Rutte niet echt een 'actieve herinnering' aan. Het voelt alsof ik nu een totaal ander persoon ben die nooit zoiets zou doen.

Overigens heb ik nog wel één keer een sigaar gerookt bij oud en nieuw. Het was weer de klassieke manier hoe tabak je voor de gek houdt. Ik rationaliseerde de zin in tabak door te zeggen van 'ja ik moet toch ergens mijn vuurwerk mee aansteken', terwijl ik dondersgoed wist dat ik ook gewoon een lont kon kopen (en dat zelfs een stuk goedkoper is dan een sigaar). Wat ik eng vond aan de sigaar roken was hoe vertrouwd het voelde. Ik had toen 1,5 jaar lang niet gerookt, maar ik stond gelijk weer helemaal terug in de rokersmodus, alsof ik nooit gestopt was. Gelukkig schrok ik daar zo van dat ik nooit meer zoiets heb geprobeerd.

Pas dus op, want de ultieme valkuil van tabaksverslaving is dat je denkt dat je nu verslaving de baas bent. 'Eentje kan ik best doen', denk je dan. En dan ben je weer slaaf van de nicotine. In plaats daarvan zeg ik altijd tegen mezelf en anderen dat ik een tabaksjunk ben die daardoor nooit meer een vleugje nicotine mag binnenkrijgen. Want op dat moment word ik weer een full-blown verslaafde.

Gek genoeg was het lastigst aan stoppen met roken het blowen. Daar heb ik het meest aan moeten wennen. Het was ook behoorlijk zoeken naar een fijne manier om cannabis te roken/dampen. In het begin rookte ik pure joints, maar dat is echt zonde van de wiet en best goor. Op een gegeven moment heb ik een dure draagbare vaporizer gekocht (Davinci IQ) en dat kan ik echt ten zeerste aanraden. Heel blij met dat apparaat. Gek genoeg was het begin nogal wennen omdat je gewend bent dat je rook van een joint een soort brandend gevoel geeft in de longen. Dat gevoel ben je gaan associëren met gevoelens van genot. Dat is dan de nicotinerush die je gewend bent. Eigenlijk is dat echt gestoord, dat je brandende longen associeert met lekker. Maar dat was dus wel zo...
Het kostte dus wel een paar maanden voordat ik het vapen écht begon te waarderen. Je voelt inderdaad niks in je longen, maar dat is dus de bedoeling!!! En als cadeautje erbij is de smaak ZOVEEL beter, echt fenomenaal. Het is net alsof je een verse wietplant in één haal oplikt. Gewoon alle geuren en smaken die in de plant en in de bloemen zitten die krijg je in één keer voor de kiezen, zonder de vieze assmaak erbij! Ik zou echt nooit meer een joint met tabak willen roken.
Dat was wel het tweede lastige aspect: het sociale. Ik krijg heel vaak joints aangeboden en dan moet ik altijd zeggen 'sorry, ik kan dat niet roken want ik ben een tabaksjunk'. Het allerlastigst vind ik als mijn vrienden met zijn allen chillum gaan roken. Want dat is echt een groepsritueel. Maarja, ik wil nooit meer in de greep van nicotine komen, dus als dat de kosten zijn.. prima.

Inmiddels heb ik nóg luxere vormen van cannabis gebruiken. Ik heb een Volcano gekocht, en echt, dat apparaat is niet normaal joh. Zoveel smaak, zo'n lekkere high. Echt zijn prijs dubbel en dwars waard. Sinds ik dat apparaat heb gekocht heb ik mijn Davinci bijna niet meer gebruikt, want met de Volcano krijg je in één teug binnen waar je met de Davinci tien minuten over doet. Dus stel je voor; alle smaak die in 0,3 gram wiet zit, in één keer in je mond. Echt holy shit.

Een andere heel lekkere manier van blowen is een glazen bong (met drie percolators) en een quartz-glass banger. In dat opzetstuk van quartzglas doe ik heel lekkere hasj, het liefst olieachtige charas, en dan verhit ik het glas vanaf de buitenkant met een crème brûlée brander. Op die manier begint de hasj langzaam te bubbelen en te verdampen. Nooouuuuu, wat je dan proeft. Echt hele bloemenweides die zo door je mond komen zoeven.

Dus sinds ik niet meer rook is het blowen echt een feestje geworden. Dat had ik totaal niet verwacht en het kostte flink wat zoekwerk om de beste blowmethodes te vinden. Maar daarom geef ik het je nu maar even op een briefje :wink:
Klik om te vergroten...
Lange tekst en scatterbrained maar zla mprgen oldoende uitgleg antwooredn.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Thanks!

Zal eens kijken in de appstore, dank je. Mooi dat je het al een dikke twee weken volhoudt! Hopelijk geen relapse, ik geloof ook in je :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Heb al tientallen stoppogingen gedaan, maar deze keer met de champix was echt vrij easy. Mochten hier mensen komen lezen/schrijven die ook maar niet kunnen stoppen op eige kracht, raad ik champix aan. Je krijgt geen nicotine meer binnen maar het laat toch de receptoren geloven dat je nicotine krijgt. De meeste volgen een 12 weken kuur. Ik ben nu na 2 weken gestopt met slikken. Even kijken hoe erge trek ik ga krijgen als de opgebouwde spiegel in mijn bloed begint te zakken.

Hoe doe jij het snuffelaar? Op eige kracht of ook met een hulpmiddel?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Lange tekst en scatterbrained maar zla mprgen oldoende uitgleg antwooredn.
Klik om te vergroten...
Je bent er al vroeg bij vandaag! :grin:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Je bent er al vroeg bij vandaag! :grin:
Klik om te vergroten...
Jz grrj dlzzp ppt ûptupd
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Wat voor mij werkte is dat ik de sigaret helemaal heb omgedacht. Hoe ik nu naar de sigaret kijk is dat het een goor en verslavend product is wat eigenlijk maar één ding doet, en dat is nog meer zin opwekken in een sigaret. Daardoor heb ik ook totaal geen behoefte om te roken, want waarom zou je beginnen met iets goors waarvan je zin krijgt om nog meer gore dingen te doen?
Klik om te vergroten...
Dit vooral, maar het is ook een stomme vicieuze cirkel. Je rookt zogezegd de stress weg maar het gebrek aan nicotine geeft je die stress.
Begin ook gele nagels te krijgen wat echt degoutant is.

Neo-Shulginist zei:
Het was alleen niet heel makkelijk om mijn beeld van tabak totaal te kantelen. Want ik was echt een verstokte roker.
Champix heeft mij enorm geholpen. Door dat medicijn kon ik niet meer genieten van een peuk, en proefde ik alleen nog maar de vieze asbaksmaak. Probeer dat maar twee weken vol te houden, wel de vieze dingen ervaren van roken maar niet de beloning.
Ik had wel redelijk last van bijwerkingen; ik voelde me futloos, droomde als een bezetene en ik was misselijk. Het voelde best wel zoals een pepkater. Maar goed, die ben ik ook meermaals doorgekomen dus die champix lukte ook wel.
Klik om te vergroten...
Kan je dit zomaar bij de apotheek kopen? Heb ooit eens een nicotine mondspray gehad maar dat helpte niet.
Ook nicotine pleisters maar ik relapste snel..

Neo-Shulginist zei:
Inmiddels is het dus meer dan vier jaar geleden dat ik heb gerookt. En ik weet eigenlijk niet meer beter. Ik kan me haast niet meer voorstellen dat ik zo'n fervent roker was. Ik weet dat het zo was, maar ik heb er zoals Rutte niet echt een 'actieve herinnering' aan. Het voelt alsof ik nu een totaal ander persoon ben die nooit zoiets zou doen.
Klik om te vergroten...
Dat is prachtig en heel sterk van je. Had je geen last van routine? Bijvoorbeeld sigaretje na het eten, wanneer je wacht op de trein, na seks etc.?
Zulke dingen zijn zo sterk aan roken geassocieerd dat ik daar het moeilijkst mee zal hebben denk ik.

Neo-Shulginist zei:
Overigens heb ik nog wel één keer een sigaar gerookt bij oud en nieuw. Het was weer de klassieke manier hoe tabak je voor de gek houdt. Ik rationaliseerde de zin in tabak door te zeggen van 'ja ik moet toch ergens mijn vuurwerk mee aansteken', terwijl ik dondersgoed wist dat ik ook gewoon een lont kon kopen (en dat zelfs een stuk goedkoper is dan een sigaar). Wat ik eng vond aan de sigaar roken was hoe vertrouwd het voelde. Ik had toen 1,5 jaar lang niet gerookt, maar ik stond gelijk weer helemaal terug in de rokersmodus, alsof ik nooit gestopt was. Gelukkig schrok ik daar zo van dat ik nooit meer zoiets heb geprobeerd.
Klik om te vergroten...
Vond je het ook lekker smaken? Goed dat het je afschrok ipv terug aanzette tot roken. Mag ik weten hoe lang je hebt gerookt?
Een vriend van me is 10 jaar gestopt en toen we aan het viben waren vroeg hij een sigaret maar na twee trekken duwde hij het weer uit uit afkeer.

Neo-Shulginist zei:
Pas dus op, want de ultieme valkuil van tabaksverslaving is dat je denkt dat je nu verslaving de baas bent. 'Eentje kan ik best doen', denk je dan. En dan ben je weer slaaf van de nicotine. In plaats daarvan zeg ik altijd tegen mezelf en anderen dat ik een tabaksjunk ben die daardoor nooit meer een vleugje nicotine mag binnenkrijgen. Want op dat moment word ik weer een full-blown verslaafde.
Klik om te vergroten...
Zo zijn al mijn pogingen geëindigd helaas. Klein stress momentje en hoppa toch maar tabak halen.
Nu is er echt wel motivatie want ik ben het zat. Misschien nam ik het vroeger niet serieus genoeg of was ik gewoon te zwak.

Neo-Shulginist zei:
Ik krijg heel vaak joints aangeboden en dan moet ik altijd zeggen 'sorry, ik kan dat niet roken want ik ben een tabaksjunk'. Het allerlastigst vind ik als mijn vrienden met zijn allen chillum gaan roken. Want dat is echt een groepsritueel. Maarja, ik wil nooit meer in de greep van nicotine komen, dus als dat de kosten zijn.. prima.
Klik om te vergroten...
Blijf je wel in de groep viben als ze smoren? En hoe voel je je erbij?
Ik vind roken ook een sociaal iets waarbij je soms onbekenden leert kennen terwijl je rookt en praat.
Maar misschien is dat een stomme smoes die de verslaving me influistert.

Neo-Shulginist zei:
Een andere heel lekkere manier van blowen is een glazen bong (met drie percolators) en een quartz-glass banger. In dat opzetstuk van quartzglas doe ik heel lekkere hasj, het liefst olieachtige charas, en dan verhit ik het glas vanaf de buitenkant met een crème brûlée brander. Op die manier begint de hasj langzaam te bubbelen en te verdampen. Nooouuuuu, wat je dan proeft. Echt hele bloemenweides die zo door je mond komen zoeven.
Klik om te vergroten...
Kan me voorstellen dat het heerlijk is maar ik rook geen wiet haha. Misschien heel uitzonderlijk maar die weg wil ik ook niet inslaan.
Uiteindelijk ook stoppen met pyros, geen rook meer bewust in m'n longen dauwen. Bedankt voor het lange antwoord en sorry voor de benzoberichtjes gisteren. Zat op etizolam.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag 3:
Net wakker en 0 cravings. De behoefte om te roken is er helemaal niet.


Dopemonster zei:
Heb al tientallen stoppogingen gedaan, maar deze keer met de champix was echt vrij easy. Mochten hier mensen komen lezen/schrijven die ook maar niet kunnen stoppen op eige kracht, raad ik champix aan. Je krijgt geen nicotine meer binnen maar het laat toch de receptoren geloven dat je nicotine krijgt. De meeste volgen een 12 weken kuur. Ik ben nu na 2 weken gestopt met slikken. Even kijken hoe erge trek ik ga krijgen als de opgebouwde spiegel in mijn bloed begint te zakken.

Hoe doe jij het snuffelaar? Op eige kracht of ook met een hulpmiddel?
Klik om te vergroten...
Neo gebruikte dit middel ook. Is het zo succesvol? Is het duur?
Momenteel ben ik van plan om het gewoon cold turkey te doen op wilskracht en doorzettingsvermogen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Jz grrj dlzzp ppt ûptupd
Klik om te vergroten...
Schaam me dood.
B
Big D-liciousLid
01-01-2024, 00:00
#15
0,10€ per sigaret? Dat is goedkoop!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Ik rook geen sigaretten meer of shag oid. Ik rook wel altijd tabak in mijn joints. Dus ben ik dan écht gestolt met roken? Mmm, aan ene kant wel maar aan de andere kant eigenlijk niet. Dan zou ik mij wiet ook puur moeten roken.
Klik om te vergroten...
Ik hoor ook vaak dat als mensen dan stoppen met blowen dat ze weer sigaretten gaan kopen omdat ze toch nog hooked aan de tabak zijn
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Snuffelaar zei:
Ik weet dat dit al eens eerder gedaan is door een medelid maar ik wil het bij deze ook doen, ongeacht of er mensen reageren of niet, voor mezelf.
Ik rook ondertussen al 10 jaar en ben er stilletjes aan wel klaar mee, mijn papa stopte ook op deze leeftijd met roken en ik denk dat het voor mij nu ook wel tijd is.
Nicotine is een van de stomste drugs die er is.

Ik ben eergisteren begonnen dus zit nu op dag 3 zonder sigaretten.
Als ik die eerste twee aankan, might as well quit.

Dit is geen poging tot, dit is stoppen met.
Zal hier posten hoe zwaar of hoe makkelijk het zal verlopen.

Dit gaat over tabak, pyros volgen later.
Klik om te vergroten...
Zet hem op !
Je bent goed bezig, knap hoor!

Maar….te vaak drugs gebruiken is niet veel beter voor je.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Ik hoor ook vaak dat als mensen dan stoppen met blowen dat ze weer sigaretten gaan kopen omdat ze toch nog hooked aan de tabak zijn
Klik om te vergroten...
Klopt hoor ik ook wel. Nou blow ik zeker niet dagelijks maar ik hoop niet dat ik dat ook doe, weer echt tabak roken.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
Zet hem op !
Je bent goed bezig, knap hoor!

Maar….te vaak drugs gebruiken is niet veel beter voor je.
Klik om te vergroten...
One thing at a time..

Vannacht had ik bijna de impuls om mijn vriend een sigaret te vragen maar heb het uiteindelijk toch niet gevraagd. Zat op stims en had er echt wel moeite mee maar na wat slaap voel ik weer die trots dat we desondanks de cravings toch weer een dagje verder staan.

9AB3F5A7-BA8C-4F19-9E6C-042A5EFFAB5F.png
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
8 x 0,5 = 4 x 1.
Jazeker
Als ik er twee van inneem, ga ik plat. Gestrekt dus...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."