Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met roken

Stoppen met roken

127 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Jz grrj dlzzp ppt ûptupd
Klik om te vergroten...
Ik was echt tot op het bot geïrriteerd door werk vandaag, maar damn toen ik dit zag draaide mijn humeur 180 graden om en moest ik zo hard lachen dat de tranen in m’n ogen staan 🤣


OT: succes met stoppen met roken! Roken stinkt roken kost teveel geld, en het voegt niks toe.
(Ja ik rook ook en wacht op de dag dat ik ook kan zeggen: done, klaar weg er mee) wel pogingen gedaan maar geen 100%.

zet ‘m op vriend, you got this!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelaar zei:
Dag 3:
Net wakker en 0 cravings. De behoefte om te roken is er helemaal niet.



Neo gebruikte dit middel ook. Is het zo succesvol? Is het duur?
Momenteel ben ik van plan om het gewoon cold turkey te doen op wilskracht en doorzettingsvermogen.
Klik om te vergroten...
inner_search zei:
Als Belg heb je recht op 2 pogingen om te stoppen met champix via de arts , gratis dan eh heel de kuur.

Men pa had 2 jaar geleden 1 gehad en was terug begonnen.
Nu al een half jaar sigaret vrij (enkel bij gelegenheid een sigaar.)
Maar heeft geen zucht meer of craving naar tabak.
Hij zegt dat die champix je ook helemaal niet doet denkek aan een sigaret , ook niet tijdens een "vervelend' momentje.

Hij van 1 pil wel te zwaar voor hem dus hij is op de starters dosis gebleven.

Ik Probeer het nu natuurlijk te doen.
Kom van 2 pakjes tabak per week (joints meegerekend) naar nu 2 a 3 sigaretten per dag icm een vape pen met 0% nicotine.

Mijn triggers Voor roken ken ik nu wel , eten en verveling.

Dus ik houd de 2a3 safjes voor na het eten , en voor de verveling vape ik met 0.

Kzou makkelijk de sigaretten kunnen laten , voor mij is het meer de handeling van iets te inhaleren en uitblazen.

Succes alvast , je hebt al voor hetere vuren gestaan denk ik.

Edit.
Sorry beetje verkeerde info gegeven.
Het is veel goedkoper (VEEL!) Maar niet gratis.
Hier direct source.

TABAKSTOP

www.tabakstop.be www.tabakstop.be
Klik om te vergroten...
Champix die bevredigen je receptoren alsof je aan het roken bent en gewoon nicotine binnen krijgt. Terwijl je geen nicotine binnen krijgt. En omdat de receptoren al door de champix gevult zitten geeft een sigaret ook geen gevoel van voldoening meer. Alleen sommige mensen ervaren nare bijwerkingen van de champix en gebruiken het daarom niet. Werkt echt supergoed ja als ik erdoor gestopt ben, kan iedereen dmv stoppen!!😂🤣 zonder vergoeding is het trouwens wel een hele dure behandeling.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dopemonster zei:
Alleen sommige mensen ervaren nare bijwerkingen van de champix en gebruiken het daarom niet.
Klik om te vergroten...
Dat was de rede waarom men vader op de startersdosis bleef , had 3 dagen de volle dosis genomen en kreeg zware moodswings en was depri , men pa is nooit depri..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Snuffelaar zei:
Dit vooral, maar het is ook een stomme vicieuze cirkel. Je rookt zogezegd de stress weg maar het gebrek aan nicotine geeft je die stress.
Begin ook gele nagels te krijgen wat echt degoutant is.


Kan je dit zomaar bij de apotheek kopen? Heb ooit eens een nicotine mondspray gehad maar dat helpte niet.
Ook nicotine pleisters maar ik relapste snel..
Klik om te vergroten...
Nee je moet dat op recept krijgen van de huisarts. In jouw geval is het ook niet zo handig meer omdat je dus eerst twee weken door moet blijven roken terwijl je een spiegel opbouwt van champix. Dan stop je, en slik je nog 2 weken de Champix door. Maar als deze stoppoging niet lukt; ga dan even naar de huisarts.

Die huisarts checkt nog wel even of je wel in aanmerking komt voor champix. Want vanwege de bijwerkingen is het niet voor iedereen geschikt (bijvoorbeeld als je antidepressiva slikt of als je zwanger bent).
Snuffelaar zei:
Dat is prachtig en heel sterk van je. Had je geen last van routine? Bijvoorbeeld sigaretje na het eten, wanneer je wacht op de trein, na seks etc.?
Zulke dingen zijn zo sterk aan roken geassocieerd dat ik daar het moeilijkst mee zal hebben denk ik.
Klik om te vergroten...
Ik rookte altijd als ik van binnen naar buiten ging. Op dat soort momenten was het even wennen om niks te doen ja. Ik ging maar gewoon wat frummelen met mijn handen in plaats van roken. Maar na ongeveer 2 weken was ik dus alweer gewend aan de nieuwe routine.
Snuffelaar zei:
Vond je het ook lekker smaken? Goed dat het je afschrok ipv terug aanzette tot roken. Mag ik weten hoe lang je hebt gerookt?
Een vriend van me is 10 jaar gestopt en toen we aan het viben waren vroeg hij een sigaret maar na twee trekken duwde hij het weer uit uit afkeer.
Klik om te vergroten...
Ik heb bijna tien jaar gerookt en op het laatst een pakje shag in 2-3 dagen. Dan was ik echt de hele tijd aan het roken. Op het laatst genoot ik nog maar van 1-2 op de tien sigaretten, vooral de eerste in de ochtend. Maar uiteindelijk ben ik me gaan realiseren dat het lekkere aan roken is dat de ontwenningsverschijnselen wegvallen. Verder is roken niet ontspannend, niet lekker en ook niet gezellig. Dat zijn allemaal dingen die je jezelf aanpraat omdat de ervaringen vaak in dezelfde context voorkomen als wanneer je rookt. Bij die realisatie heeft het zelfhulpboek dus goed geholpen.
Snuffelaar zei:
Zo zijn al mijn pogingen geëindigd helaas. Klein stress momentje en hoppa toch maar tabak halen.
Nu is er echt wel motivatie want ik ben het zat. Misschien nam ik het vroeger niet serieus genoeg of was ik gewoon te zwak.
Klik om te vergroten...
Als je stopt met roken puur op wilskracht dan komt er inderdaad uiteindelijk een moment dat je weer voor de bijl gaat. Dat is niet zwak. Je werkt jezelf alleen heel hard tegen door steeds te zeggen 'je mag niet aan een roze olifantje denken'.
Je mag geen zin hebben in roken, je mag geen zin hebben in roken, je mag geen zin hebben in roken (..). Ja, dan op een gegeven moment gaat het mis. Daarom is het dus belangrijk om anders naar de sigaret te gaan kijken.
Snuffelaar zei:
Blijf je wel in de groep viben als ze smoren? En hoe voel je je erbij?
Ik vind roken ook een sociaal iets waarbij je soms onbekenden leert kennen terwijl je rookt en praat.
Maar misschien is dat een stomme smoes die de verslaving me influistert.
Klik om te vergroten...
Jahoor, geen probleem. Het is dus een illusie dat roken gezellig maakt. Je kan prima erbij blijven staan en het net zo gezellig hebben zonder gore tabaksrook te hoeven inademen. Die tabak maakt niet gezellig. Het feit dat je even een momentje maakt om bij elkaar te zijn; dat is gezellig. En daar heb je helemaal geen tabak voor nodig.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Champix die bevredigen je receptoren alsof je aan het roken bent en gewoon nicotine binnen krijgt. Terwijl je geen nicotine binnen krijgt. En omdat de receptoren al door de champix gevult zitten geeft een sigaret ook geen gevoel van voldoening meer. Alleen sommige mensen ervaren nare bijwerkingen van de champix en gebruiken het daarom niet. Werkt echt supergoed ja als ik erdoor gestopt ben, kan iedereen dmv stoppen!!😂🤣 zonder vergoeding is het trouwens wel een hele dure behandeling.
Klik om te vergroten...
Ja champix komt met bijwerkingen. Maar dat is maar eventjes. En het is veel goedkoper dan blijven roken.
De kans dat je gestopt blijft is wel een stuk groter als je zulke hulpmiddelen gebruikt.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Nee je moet dat op recept krijgen van de huisarts. In jouw geval is het ook niet zo handig meer omdat je dus eerst twee weken door moet blijven roken terwijl je een spiegel opbouwt van champix. Dan stop je, en slik je nog 2 weken de Champix door. Maar als deze stoppoging niet lukt; ga dan even naar de huisarts.

Die huisarts checkt nog wel even of je wel in aanmerking komt voor champix. Want vanwege de bijwerkingen is het niet voor iedereen geschikt (bijvoorbeeld als je antidepressiva slikt of als je zwanger bent).
Klik om te vergroten...
Ik zit helaas op antidepressiva dus kan het wss niet krijgen. Heb ook alleszins geen zin om toch weer te beginnen ookal is het voor twee weken.
Genoeg is genoeg, heb er echt een degout van gekregen.

Neo-Shulginist zei:
Ik rookte altijd als ik van binnen naar buiten ging. Op dat soort momenten was het even wennen om niks te doen ja. Ik ging maar gewoon wat frummelen met mijn handen in plaats van roken. Maar na ongeveer 2 weken was ik dus alweer gewend aan de nieuwe routine.
Klik om te vergroten...
2 weken? Dat motiveert wel, dacht dat het veel langer zou duren, geeft toch al wat meer hoop!

Neo-Shulginist zei:
Ik heb bijna tien jaar gerookt en op het laatst een pakje shag in 2-3 dagen. Dan was ik echt de hele tijd aan het roken. Op het laatst genoot ik nog maar van 1-2 op de tien sigaretten, vooral de eerste in de ochtend. Maar uiteindelijk ben ik me gaan realiseren dat het lekkere aan roken is dat de ontwenningsverschijnselen wegvallen. Verder is roken niet ontspannend, niet lekker en ook niet gezellig. Dat zijn allemaal dingen die je jezelf aanpraat omdat de ervaringen vaak in dezelfde context voorkomen als wanneer je rookt. Bij die realisatie heeft het zelfhulpboek dus goed geholpen.
Klik om te vergroten...
Hier heb je helemaal gelijk in.
Heb je het boek van Allen Carr gelezen?

Neo-Shulginist zei:
Als je stopt met roken puur op wilskracht dan komt er inderdaad uiteindelijk een moment dat je weer voor de bijl gaat. Dat is niet zwak. Je werkt jezelf alleen heel hard tegen door steeds te zeggen 'je mag niet aan een roze olifantje denken'.
Je mag geen zin hebben in roken, je mag geen zin hebben in roken, je mag geen zin hebben in roken (..). Ja, dan op een gegeven moment gaat het mis. Daarom is het dus belangrijk om anders naar de sigaret te gaan kijken.
Klik om te vergroten...
Ik vind het walgelijk. Begon ook steeds minder en minder te roken, enkel als ik me echt stressy voelde. Doe wel 2 weken met 30g tabak.
Soms rook ik maar 1 of 2 per dag en soms sla ik wat dagen over. Vroeger wel een pak per dag maar de zin is over. Daarom denk ik dat het deze keer echt wel gaat lukken. Ben me er van bewust dat roken enkel afkickverschijnselen doet verdwijnen, vicieuze cirkel dus.

Neo-Shulginist zei:
Jahoor, geen probleem. Het is dus een illusie dat roken gezellig maakt. Je kan prima erbij blijven staan en het net zo gezellig hebben zonder gore tabaksrook te hoeven inademen. Die tabak maakt niet gezellig. Het feit dat je even een momentje maakt om bij elkaar te zijn; dat is gezellig. En daar heb je helemaal geen tabak voor nodig.
Klik om te vergroten...
Dat hoop ik echt. Hier ben ik het meeste bang voor om eerlijk te zijn.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Dit gaat over tabak, pyros volgen later.
Klik om te vergroten...
ik zal rustig afwachten... :P, jk, komt goed
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze dag makkelijk doorgekomen, maar ik hoop dat het de volgende dagen ook zo zal blijven.
Heb gehoord dat week 2 moeilijker is.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag had ik een afspraak en had bewust m'n tabak thuis gelaten. Ik denk er de hele tijd aan en cravings zijn groot, omdat ik normaal tijdens het wandelen wel eentje op steek. Toch ben ik nog rookvrij, maar het is zwaar vandaag.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik sta op iemand te wachten op het treinstation. Heb best sterke cravings maar ben trots op mezelf dat ik m'n tabak thuis heb laten liggen. Dat gevoel overheerst gelukkig wel.
N
NaschLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuffelaar zei:
Ik sta op iemand te wachten op het treinstation. Heb best sterke cravings maar ben trots op mezelf dat ik m'n tabak thuis heb laten liggen. Dat gevoel overheerst gelukkig wel.
Klik om te vergroten...
💪🏼!
6
6snotLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Ik weet dat dit al eens eerder gedaan is door een medelid maar ik wil het bij deze ook doen, ongeacht of er mensen reageren of niet, voor mezelf.
Ik rook ondertussen al 10 jaar en ben er stilletjes aan wel klaar mee, mijn papa stopte ook op deze leeftijd met roken en ik denk dat het voor mij nu ook wel tijd is.
Nicotine is een van de stomste drugs die er is.

Ik ben eergisteren begonnen dus zit nu op dag 3 zonder sigaretten.
Als ik die eerste twee aankan, might as well quit.

Dit is geen poging tot, dit is stoppen met.
Zal hier posten hoe zwaar of hoe makkelijk het zal verlopen.

Dit gaat over tabak, pyros volgen later.
Klik om te vergroten...
Goed zo man. dat is heel knap van je. is er ook niet zo'n spray ding tegen rook verslaving? weet niet zeker maar dat kan ook een boost voor je zijn
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mijn oma ging op zoethoutjes zuigen als ze cravings had.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben op bezoek bij een goeie vriend die nogal aan het chainsmoken is door stimgebruik. Heb het er heel lastig mee maar hij hoeft geen rekening met me te houden. Confrontatie maakt me hard. Dikke cravings maar IK ben baas over MIJN lichaam. Niet die Klote nicotine. Niet meer.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#15
6snot zei:
Goed zo man. dat is heel knap van je. is er ook niet zo'n spray ding tegen rook verslaving? weet niet zeker maar dat kan ook een boost voor je zijn
Klik om te vergroten...
Ik wil cold turkey op wilskracht doorgaan.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Ik wil cold turkey op wilskracht doorgaan.
Klik om te vergroten...
Beste is indd cold turkey dan aan gaan klooien met spray/pleisters of tabletten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Succes Snuffel!
Ik rook eigenlijk alleen als ik buitenkom of tijdens me werkpauze. Kan zo als ik wil niet roken en geen problemen hebben terwijl ik bv. soms meerdere dagen of weken rook. Enige middel dat niet verslavend is voor ik.

Snuffelaar zei:
Ik wil cold turkey op wilskracht doorgaan.
Klik om te vergroten...
Gaat je wel lukken. Gewoon bezighouden en voor je het weet ben je al 2 weken verder en nog niet gerookt.
Nogmaals veel succes Snuffel!👊
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Champix die bevredigen je receptoren alsof je aan het roken bent en gewoon nicotine binnen krijgt. Terwijl je geen nicotine binnen krijgt. En omdat de receptoren al door de champix gevult zitten geeft een sigaret ook geen gevoel van voldoening meer. Alleen sommige mensen ervaren nare bijwerkingen van de champix en gebruiken het daarom niet. Werkt echt supergoed ja als ik erdoor gestopt ben, kan iedereen dmv stoppen!!😂🤣 zonder vergoeding is het trouwens wel een hele dure behandeling.Bupropion
Klik om te vergroten...
Ik heb heel lang geleden ee stoppoging gedaan met behulp van Zyban (Bupropion) Dat is net zoiets als Champix qua drang om niet te roken. Ik kon toen uit beiden kiezen bij de huisarts.
Ik kreeg mega bijwerkingen van die Zyban en heb er zelfs nu nog last van. Heb helaas Tinnitus er aan overgehouden. En zodra ik stopte (na 3 maanden) met Zyban kwam de trek in roken terug en ook weer begonnen.
Ik heb gemerkt dat het balngrijkste is dat je ECHT HELEMAAL ECHT 100% wil stoppen. Anders kun je pleisters, kauwgom of pillen nemen wat je wil maar of de trek blijft of je gaat toch weer roken op de duur.

Iedereen veel succes met stoppen!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Ik heb heel lang geleden ee stoppoging gedaan met behulp van Zyban (Bupropion) Dat is net zoiets als Champix qua drang om niet te roken. Ik kon toen uit beiden kiezen bij de huisarts.
Ik kreeg mega bijwerkingen van die Zyban en heb er zelfs nu nog last van. Heb helaas Tinnitus er aan overgehouden. En zodra ik stopte (na 3 maanden) met Zyban kwam de trek in roken terug en ook weer begonnen.
Ik heb gemerkt dat het balngrijkste is dat je ECHT HELEMAAL ECHT 100% wil stoppen. Anders kun je pleisters, kauwgom of pillen nemen wat je wil maar of de trek blijft of je gaat toch weer roken op de duur.

Iedereen veel succes met stoppen!
Klik om te vergroten...
De geur begint degoutant te worden en krijg er zowel afkeer als zin in. Nog niets aangeraakt maar cravings zijn er echt wel.

7C60CB13-7542-4196-9969-AB7CBED963D9.png
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Snuffelaar zei:
Kan je dit zomaar bij de apotheek kopen?
Klik om te vergroten...
Als Belg heb je recht op 2 pogingen om te stoppen met champix via de arts , gratis dan eh heel de kuur.

Men pa had 2 jaar geleden 1 gehad en was terug begonnen.
Nu al een half jaar sigaret vrij (enkel bij gelegenheid een sigaar.)
Maar heeft geen zucht meer of craving naar tabak.
Hij zegt dat die champix je ook helemaal niet doet denkek aan een sigaret , ook niet tijdens een "vervelend' momentje.

Hij van 1 pil wel te zwaar voor hem dus hij is op de starters dosis gebleven.

Ik Probeer het nu natuurlijk te doen.
Kom van 2 pakjes tabak per week (joints meegerekend) naar nu 2 a 3 sigaretten per dag icm een vape pen met 0% nicotine.

Mijn triggers Voor roken ken ik nu wel , eten en verveling.

Dus ik houd de 2a3 safjes voor na het eten , en voor de verveling vape ik met 0.

Kzou makkelijk de sigaretten kunnen laten , voor mij is het meer de handeling van iets te inhaleren en uitblazen.

Succes alvast , je hebt al voor hetere vuren gestaan denk ik.

Edit.
Sorry beetje verkeerde info gegeven.
Het is veel goedkoper (VEEL!) Maar niet gratis.
Hier direct source.

TABAKSTOP

www.tabakstop.be www.tabakstop.be

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."