Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee ik heb nog nooit iets met jeugdzorg of veilig thuis oid te maken gehad, ik dacht eigenlijk altijd dat je kinderen standaard uit huis worden gehaald zodra je hulp vraagt bij verslaving
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
De Zandman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk, dat misselijkheid bij een afbouw, thuishoort, en géén zwangerschapskwaal is.
Als je zwanger bent, is volgens mij het nemen van ieder medicijn dan ook, een zaak voor de arts om te adviseren.
Natuurlijk kun je deze kwestie altijd voorleggen aan de arts.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Miems
Hoe gaat het met je nu? Hoe bevalt de Methadon je?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Zó deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je zó lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien dat @Legio Patria Nostra hier nog wel iets over kwijt wil?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lieve mensen,
Ik slik nu ruim 7 a 8 maanden oxycodon. Ik kreeg het voor mijn zenuwpijn. Helaas nadat de pijn over was bleef ik het doorslikken. Nu wil ik zo graag stoppen want ik ben helemaal op. Ik ben super veel afgevallen en kan amper nog eten. Ontlasting is al helemaal een hel, het eindigt alltijd in een zware bloedbad, zo hard en door de aambeien ga ik door een hel. Ik moet stoppen want dit gaat mijn dood worden. Ik zat op 140 mg per dag en dat is nu mac 65 mg geworden. Maar het lukt me niet meer om te minderen. De slaaploze nachten, het braken, zweten, trillen het maakt me kapot. Nu heb ik eindelijk alle moed verzameld en de huisarts alles verteld. We hebben er voor gekozen dat ivm andere dingen die momenteel spelen een opname in het ziekenhuis genoodzaakt is.

Kan iemand me aub ervaringen vertellen hoelang het ongeveer duurt voor de ergste klachten verdwijnen. Dit wens je echt niemand toe. Wat een hel. Oxycodon mensen je neemt de duivel in huis. Meen het echt alleen als het niet anders kan want dit is geen grap. Het is zo verslavend. Ik heb nooit in mijn leven drugs gebruikt of maar 1 druppel alcohol gehad dus dit is echt nieuw voor me. Ik doe het never nooit meer. Please god help me hiervan af zodat ik weer de moeder kan zijn die ik hiervoor was. Ik ben ook nog eens pril zwanger geraakt door de spiraal heen. Dus momenteel is het extra zwaar omdat ik al vreselijk misselijk ben door de zwangerschap.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
God jeetje man, wat verschrikkelijk. Ik heb helaas niets nuttigs bij te dragen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Je woorden schreeuwen de pijn ervan af.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oh mijn god wat erg klinkt dit. Waarom blijft je huisarts dit zo lang voorschrijven? Hij weet dat het lichamelijk superverslavend is.
En je bent ook nog zwanger? Ik wil je niet naar beneden halen, maar ik heb filmpjes gezien van verslaafde baby's, vlak na de bevalling, dat was vreselijk om te zien.
Ik hoop echt dat het je lukt om af te kicken! Weet je al of je het kindje gaat houden? Ik hoop dat een voorzichtig gefeliciteerd op z'n plaats is?
Ik weet niet hoe lang afkicken hiervan duurt. Ik raad je aan om veel te lezen hier, er zijn veel mensen verslaafd hieraan. Dan word je vast veel wijzer.
Andere mensen is het ook gelukt, dit lukt jou ook!

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natozlato zei:
Oh mijn god wat erg klinkt dit. Waarom blijft je huisarts dit zo lang voorschrijven? Hij weet dat het lichamelijk superverslavend is.
En je bent ook nog zwanger? Ik wil je niet naar beneden halen, maar ik heb filmpjes gezien van verslaafde baby's, vlak na de bevalling, dat was vreselijk om te zien.
Ik hoop echt dat het je lukt om af te kicken! Weet je al of je het kindje gaat houden? Ik hoop dat een voorzichtig gefeliciteerd op z'n plaats is?
Ik weet niet hoe lang afkicken hiervan duurt. Ik raad je aan om veel te lezen hier, er zijn veel mensen verslaafd hieraan. Dan word je vast veel wijzer.
Andere mensen is het ook gelukt, dit lukt jou ook!

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid!
Klik om te vergroten...


Ja ik het kindje, ben momenteel bijna 7 weken zwanger dus nog erg pril. Ik heb nog 2 kleine kindjes mijn zoontje van bijna 2 was wel gepland, daarna kwam mijn dochter door de pil heen die is nu 8 maanden. En ben nu weer door de spiraal zwanger geraakt. Abortus is voor mij geen optie. Ik wil daarom ook echt nu meteen afkicken en hopen dat tegen de tijd dat ik moet bevallen ik clean ben. Heb echt een mega moeilijke tijd achter de rug en voor mij nooit meer zulke troep pijnstillers. Door de zwangerschap ben ik ook de hele dag door misselijk en braak ik zeker 6 a 8 keer per dag. Ben helemaal uitgeput. Ik hoop dat ik na deze opname weer de oude word want ik mis mezelf echt vreselijk erg. Wat is er toch met mij gebeurd :'-(
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Salvia zei:
God jeetje man, wat verschrikkelijk. Ik heb helaas niets nuttigs bij te dragen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Je woorden schreeuwen de pijn ervan af.
Klik om te vergroten...

Dank je wel. Waardeer ik zeer.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Miems zei:
Ik hoop dat ik na deze opname weer de oude word want ik mis mezelf echt vreselijk erg. Wat is er toch met mij gebeurd :'-(
Klik om te vergroten...
Ik hoop het ook voor je! Hou vertrouwen! Je moet sterk zijn, ook voor de kinderen!
Wanneer heb je een gesprek?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Ik hoop het ook voor je! Hou vertrouwen! Je moet sterk zijn, ook voor de kinderen!
Wanneer heb je een gesprek?
Klik om te vergroten...


A.s dinsdag word er besproken wanneer ik opgenomen word. Moet wel al zeggen dat ik vandaag bijvoorbeeld maar 20 mg genomen heb. Normaal rond deze tijdstip zit ik zeker op de 50 a 60 mg. Maar nu zie ik er zo tegen op ze te slikken. Zou dat een goed teken zijn?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeelanddude zei:
Misschien dat @Legio Patria Nostra hier nog wel iets over kwijt wil?
Klik om te vergroten...

Ja.
Hierover kan ik wel een en ander zeggen.
Allereerst:
Jr zult door een zure appel moeten heen bijten, maar dit wist je al.
Eerste advies
Ga nu niet op jezelf minderen, en al helemaal niet zoveel.
Nu moet je het met je arts samen gaan doen, en als je nu zóveel in 1 x mindert, zul je doodziek gaan worden, en mss de kleine vrucht, óók.
Ik zou proberen om vloeibare oxycontin te gaan nemen, en dan iedere week een druppel minder. Of: 1 milliliter.
Met een injectie spuit kan je dit uitstekend doseren.
Zo maak je een goede kans om het aan te kunnen.
Op deze manier zul je iedere keer een dag of twee je niet lekker voelen, de derde dag knap je op,een dan heb je vier dagen om er weer nieuwe kracht voor op te bouwen.
Ikzelf heb dit op deze manier Eén keer kunnen doen.
Zodra je opgenomen bent, en veilig zit, dan volg je e x a c t. Op wat er tegen je gezegd wordt.
Geen voorwaarden stellen.
Welk ziekenhuis is het, waar je heen gaat?
Dus:
Doen, wat ze je zeggen en heus, je kunt het!
Heb je vragen, stel ze mij gerust. Per ( Pb) als je wilt
Sterkte!! Je zult dit nodig hebben...
Last mij ajb weten hoe het met je gaat!
Mss kan Ik je helpen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat erg voor je!
Heb zelf 3 jaar verslaafd geweest aan Oxycodone, heb er ook een topic ervan openstaan hier op het forum.
Zwanger zijn en aan de oxy zitten moet de hel zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe je voelt.
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby. Je baby zal geboren worden met Oxycodone in het bloed en de dokters zullen dat in observatie moeten nemen. Hopelijk zijn ze hier al van op de hoogte.
Zoals @Legio Patria Nostra zei misschien kijken voor IV = intraveneuze ergens in de onderrug of met een epidurale.
Nu ik ben geen dokter maar ik kan alleen mijn advies of ervaring aan jou meegeven. Als je de tijd hebt kan je gerust eens kijken op me topic, hier de link als je tijd hebt om te lezen: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/.
Als je nog vragen hebt, zeker niet bang zijn om ze te stellen. Er zijn nog andere met ervaringen hier die je ook kunnen helpen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
transformated zei:
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby
Klik om te vergroten...
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wat weten wij nou over hoe een prille baby reageren zal op ontwenning.
Ik weet hier i.i.g. niets over, en Ik adviseer om dit aan een arts over te laten, bij voorkeur een verslavingsarts.
Wij moeten erg oppassen met ons advies, want wie weet, hoe fout dat eea kan gaan...
Dit risico is echt veel te groot...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
transformated zei:
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
Klik om te vergroten...

Zullen we maar stoppen met dat gespeculeer, vind dit erg gevaarlijk om ergens advies over te geven waar je niet voor gestudeerd hebt. Laten we dit aan de specialisten overlaten.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
Zullen we maar stoppen met dat gespeculeer, vind dit erg gevaarlijk om ergens advies over te geven waar je niet voor gestudeerd hebt. Laten we dit aan de specialisten overlaten.
Klik om te vergroten...
Ja idd, daar heb je gelijk in. Wij kunnen maar speculeren maar dit kunnen we best aan de specialisten overlaten zoals je zegt @Natozlato.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maak je daar maar geen zorgen over, deze gaat pas stijgen buitzonderlijke en extreme omstandigheden.
Ik kan mijzelf wel redden.
In deze kwestie:
Het gaat nu niet om mij.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."