Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
Klik om te vergroten...
Hou vol! Ik snap dat het zwaar is maar jij en ik weten dat je sterk genoeg bent. Iedereen hier duimt voor je. Als we iets voor je kunnen doen, let us know!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Miems zei:
Supee bedankt voor je reactie. Ik voel me hier echt aan me lot overgelaten. Thuis nam ik de teva capsules op een dag tot wel 200 mg. En nu krijg ik hier per keer een andere soort oxycodon de retard en dat doet niks met me. Ik krijg 30 mg per keer want gewoon te snel gaat en ik me zo rot voel.

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger want neerkomt op 7.5 maanden geloof ik. Het is zo zwaar ik voel me een slechte moeder maar mijn leven is een en al trauma dus ben zo gevoelig voor terugvallen. Het is niet te beschrijven dit gevoel. Ik zit nu al te denken aan hoe doe ik het als ik straks bevallen ben? Dan is er geen schuldgevoel meer dat ik een baby meebreng in mijn ellende omdat de baby er dan uit is. Hoe ga ik dan om met tegenvallers. Al met al een vreselijke tijd waar ik in zit. Hoe ervaar je het nu na 8 maanden clean te zijn?
Klik om te vergroten...
30mg is wel weinig om te krijgen als je toch al 200mg nam. Normaal zouden ze wel wat meer geven als je op een hogere dosis zat. Ik heb 1 maal in het ziekenhuis gelegen ervoor maar toen kreeg ik Suboxone wat wel goed hielp. Je hebt geen ontwenning ervan en achter een 2-3 weken was ik clean maar was toen hervallen en dan was ik buiten gesmeten uit het ziekenhuis. Krijg je nog iets anders om te stoppen bij je opname zoals Diazepam want dat word wel meestal gegeven als je moet afkicken van een opiaat. Je gaat het nog moeilijk hebben dat is zeker maar ik zou gewoon denken aan je baby en volhouden en weten je baby een hele goeie motivatie is om te stoppen. Als je een bad kan nemen daar in het ziekenhuis zou ik dat zeker doen want als je in een lekker warm bad ligt verdwijnt alle ontwenning wanneer je in het bad zit, ga buiten eens wat wandelen want frisse lucht doet ook goed ook al zou je denken van niet. Tegenvallers zullen er altijd zijn maar met de tijd word dat wel minder. Je gaat je ook kunnen focussen op je kind en dat zal ook al veel helpen.
Je moet ook weten Oxycodone is een hele zware pijnstiller en waarom de ontwenning en herstel zolang duurt is omdat de oxycodone in je rugwervels, botten en spieren zit. Oxycodone blijft maar 72 uur in het bloed maar in je lichaam blijft dat nog zeker een maand voor het volledig weg is.

Hoe ik het nu ervaar is geweldig eigenlijk. Kan weer normaal leven. Geen cravings meer achter de oxycodone want in de 3 jaar dat ik eraan zat werkte ik ook in de horeca en daar had ik soms wel last om niet naar de alcohol te grijpen achter de bar. Toen had ik cold turkey gestopt maar ik zat wel op 600-700mg per dag icm benzo's. Heb toen wel een week flink afgezien en toen weer gaan werken maar dat ging bijna niet. Ik was nog heel gebroken. Je moet je eigenlijk gewoon bezig houden en zo ga je er ook niet aan denken.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
transformated zei:
30mg is wel weinig om te krijgen als je toch al 200mg nam. Normaal zouden ze wel wat meer geven als je op een hogere dosis zat. Ik heb 1 maal in het ziekenhuis gelegen ervoor maar toen kreeg ik Suboxone wat wel goed hielp. Je hebt geen ontwenning ervan en achter een 2-3 weken was ik clean maar was toen hervallen en dan was ik buiten gesmeten uit het ziekenhuis. Krijg je nog iets anders om te stoppen bij je opname zoals Diazepam want dat word wel meestal gegeven als je moet afkicken van een opiaat. Je gaat het nog moeilijk hebben dat is zeker maar ik zou gewoon denken aan je baby en volhouden en weten je baby een hele goeie motivatie is om te stoppen. Als je een bad kan nemen daar in het ziekenhuis zou ik dat zeker doen want als je in een lekker warm bad ligt verdwijnt alle ontwenning wanneer je in het bad zit, ga buiten eens wat wandelen want frisse lucht doet ook goed ook al zou je denken van niet. Tegenvallers zullen er altijd zijn maar met de tijd word dat wel minder. Je gaat je ook kunnen focussen op je kind en dat zal ook al veel helpen.
Je moet ook weten Oxycodone is een hele zware pijnstiller en waarom de ontwenning en herstel zolang duurt is omdat de oxycodone in je rugwervels, botten en spieren zit. Oxycodone blijft maar 72 uur in het bloed maar in je lichaam blijft dat nog zeker een maand voor het volledig weg is.

Hoe ik het nu ervaar is geweldig eigenlijk. Kan weer normaal leven. Geen cravings meer achter de oxycodone want in de 3 jaar dat ik eraan zat werkte ik ook in de horeca en daar had ik soms wel last om niet naar de alcohol te grijpen achter de bar. Toen had ik cold turkey gestopt maar ik zat wel op 600-700mg per dag icm benzo's. Heb toen wel een week flink afgezien en toen weer gaan werken maar dat ging bijna niet. Ik was nog heel gebroken. Je moet je eigenlijk gewoon bezig houden en zo ga je er ook niet aan denken.
Klik om te vergroten...


Jeetje wat heftig. Maar begrijp ik het goed dat je door die suboxone als ik het goed typ geen ontwennings verschijnselen had? Als er een manier is om het alleen al minder te voelen dan vraag ik me af waarom ze me dat niet aanbieden. Nee ik krijg verder helemaal niks ook geen diazepam. Ik moet echt toegeven dat ik eigelijk tot nu toe nog geen baat zie in het afkicken hier en niet gewoon thuis want ze laten je echt aan je lot over dus wat is dan het verschil. Ergens denk ik ga gewoon thuis een week of 2 creperen ipv hier gescheiden van je gezin te liggen als ze hier toch ook niks voor je doen. Ik dacht dat ik bv ook iets voor het slapen zou krijgen of iets maar echt helemaal niks.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miems zei:
Jeetje wat heftig. Maar begrijp ik het goed dat je door die suboxone als ik het goed typ geen ontwennings verschijnselen had? Als er een manier is om het alleen al minder te voelen dan vraag ik me af waarom ze me dat niet aanbieden. Nee ik krijg verder helemaal niks ook geen diazepam. Ik moet echt toegeven dat ik eigelijk tot nu toe nog geen baat zie in het afkicken hier en niet gewoon thuis want ze laten je echt aan je lot over dus wat is dan het verschil. Ergens denk ik ga gewoon thuis een week of 2 creperen ipv hier gescheiden van je gezin te liggen als ze hier toch ook niks voor je doen. Ik dacht dat ik bv ook iets voor het slapen zou krijgen of iets maar echt helemaal niks.
Klik om te vergroten...
Ja van Suboxone had ik geen ontwenningsverschijnselen maar dat is wel een medicatie die word opgebouwd naar een hogere dosis eerst en dan gaan ze pas naar beneden. Je begint bv. met 8mg en dan bouwen ze op naar 14mg en dan bouwen ze af naar 0mg. En ik moet zeggen Suboxone was voor mij een wonder middel want ik kreeg ook Diazepam en de Suboxone was helemaal afgebouwd naar 0mg maar om de 6 uur kreeg ik 10mg Diazepam en dat werd ook afgebouwd maar ik was er dan suf van dat ik zei tegen de dokter kan je de Diazepam stoppen en 2 dagen later was de Diazepam stop gezet en ik had daar zelf geen ontwenning van.
Ieder ziekenhuis of afkickcentra meestal een ander afbouwschema qua medicatie. Iemand die ik ken kreeg alleen maar Tiapridal via een baxter met Tranxene.

Het verschil van in een ziekenhuis te stoppen met Oxycodone en thuis te stoppen is dat je in het ziekenhuis nog in een beschermde omgeving zit, het is wel moeilijk de afkick maar je kan tenminste niet naar je huisarts of apotheek gaan achter wat Oxycodone. Als je thuis gaat afkicken is er veel meer verleiding en is het ook gemakkelijk om weer aan Oxycodone te geraken. Daarom zou je gewoon beter die paar weekjes daar blijven ook al gaat het moeilijk zijn weet dat je het wel kan.

Anders als je jou dokter nog eens spreekt die het afbouwschema heeft gemaakt moet je eens vragen dat je iets zou kunnen krijgen om te slapen omdat je het wel heel moeilijk heb. Zeker niet bang zijn om zulke vragen te stellen. Ik heb dat ook gedaan en het is de normaalste zaak ook vind ik en zeker in jouw geval want je krijgt maar 30mg per keer en niks anders erbij. Weten ze daar dat je wel eigenlijk 200mg Oxycodone thuis al nam want je moet vooral ook eerlijk zijn.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#5
transformated zei:
Ja van Suboxone had ik geen ontwenningsverschijnselen maar dat is wel een medicatie die word opgebouwd naar een hogere dosis eerst en dan gaan ze pas naar beneden. Je begint bv. met 8mg en dan bouwen ze op naar 14mg en dan bouwen ze af naar 0mg. En ik moet zeggen Suboxone was voor mij een wonder middel want ik kreeg ook Diazepam en de Suboxone was helemaal afgebouwd naar 0mg maar om de 6 uur kreeg ik 10mg Diazepam en dat werd ook afgebouwd maar ik was er dan suf van dat ik zei tegen de dokter kan je de Diazepam stoppen en 2 dagen later was de Diazepam stop gezet en ik had daar zelf geen ontwenning van.
Ieder ziekenhuis of afkickcentra meestal een ander afbouwschema qua medicatie. Iemand die ik ken kreeg alleen maar Tiapridal via een baxter met Tranxene.

Het verschil van in een ziekenhuis te stoppen met Oxycodone en thuis te stoppen is dat je in het ziekenhuis nog in een beschermde omgeving zit, het is wel moeilijk de afkick maar je kan tenminste niet naar je huisarts of apotheek gaan achter wat Oxycodone. Als je thuis gaat afkicken is er veel meer verleiding en is het ook gemakkelijk om weer aan Oxycodone te geraken. Daarom zou je gewoon beter die paar weekjes daar blijven ook al gaat het moeilijk zijn weet dat je het wel kan.

Anders als je jou dokter nog eens spreekt die het afbouwschema heeft gemaakt moet je eens vragen dat je iets zou kunnen krijgen om te slapen omdat je het wel heel moeilijk heb. Zeker niet bang zijn om zulke vragen te stellen. Ik heb dat ook gedaan en het is de normaalste zaak ook vind ik en zeker in jouw geval want je krijgt maar 30mg per keer en niks anders erbij. Weten ze daar dat je wel eigenlijk 200mg Oxycodone thuis al nam want je moet vooral ook eerlijk zijn.
Klik om te vergroten...


Heel duidelijk. Bedankt. Ja zeker, ik ben heel eerlijk geweest over de hoeveelheid mg wat ik thuis oer dag gebruikte. Omdat ik dus de kortwerkende oxy slikte hebben zij mij nu de langwerkende geven. Een bruin ronde tabletje van 30 mg en hier voel ik dus echt niks van. Ik ga niet liegen ik slikte de oxy omdat het mij zo een krachtige en blije gevoel gaf. Meestal duurde dat maximaal 10 min en was het over. Natuurlijk weet ik dat ze me daar hier niet aan gaan helpen maar ik vind het te radicaal om in 1 keer zoveel minder te nemen. Maandag als de arts er is zal ik zeker vragen naar andere opties ook om te kunnen slapen, merk dat ik weer paniekaanvallen begin te krijgen en dat is echt niet prettig. Ik zou momenteel denk ik moord plegen als ik maar even dat gevoel terug kon voelen en even tot rust kon komen maar dat lukt me niet met 1 tabletje van 30 mg. Ik zie zo op tegen de nacht weer.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik sit trouwens niet in een ziekenhuis maar om het grof te zeggen echt tussen zwaarverslaafde mensen in een detox kliniek. Vele zijn hier voor alcohol, coke, heroïne en wiet. Ben de enige die hier voor opiaten is dus kan hier ook niet echt met iemand ervaringen delen hoe het afbouwen gaat. Ik wil hier ook geen weken zitten. Zodra het ergste uit mijn bloed/lichaam is wil ik weg hier.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miems zei:
Heel duidelijk. Bedankt. Ja zeker, ik ben heel eerlijk geweest over de hoeveelheid mg wat ik thuis oer dag gebruikte. Omdat ik dus de kortwerkende oxy slikte hebben zij mij nu de langwerkende geven. Een bruin ronde tabletje van 30 mg en hier voel ik dus echt niks van. Ik ga niet liegen ik slikte de oxy omdat het mij zo een krachtige en blije gevoel gaf. Meestal duurde dat maximaal 10 min en was het over. Natuurlijk weet ik dat ze me daar hier niet aan gaan helpen maar ik vind het te radicaal om in 1 keer zoveel minder te nemen. Maandag als de arts er is zal ik zeker vragen naar andere opties ook om te kunnen slapen, merk dat ik weer paniekaanvallen begin te krijgen en dat is echt niet prettig. Ik zou momenteel denk ik moord plegen als ik maar even dat gevoel terug kon voelen en even tot rust kon komen maar dat lukt me niet met 1 tabletje van 30 mg. Ik zie zo op tegen de nacht weer.
Klik om te vergroten...
Ik gebruikte Sandoz oxycodone dat is met verlengde afgifte. Oxycodone zoals je zegt geeft zo goed gevoel maar zo gevaarlijk. Anders voor de nacht door te komen zou ik wat muziek luisteren. Als ik aan het afkicken was luisterde ik de hele tijd muziek en dat heeft me echt geholpen op momenten. Moest wel altijd wenen als een klein kind gewoon door me emoties. Maar als ik aan het wenen was liet ik alles eruit.
Wat je zegt een moord plegen herken ik wel. Toen de ontwenning bij mij te zwaar was begon ik op de muren en deuren te slaan omdat ik het niet meer aankon en ook in me hoofd was er precies een knop omgedraaid en plots verloor ik de controle. Me kneukels had ik zelf kapot geslaan. Had ik dat niet gedaan weet ik dat naar buiten zou geweest zijn en daar iets uit gestoken. Wat ik dan heb gevoeld wens ik niemand toe want je zou iemand vermoorden. Echt een pure hell was die cold turkey.
Ah ok je zit in een detox kliniek. Jammer dat er niemand zit met wie je kan praten. Heroïne is trouwens ook een opiaat.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miems zei:
Ik sit trouwens niet in een ziekenhuis maar om het grof te zeggen echt tussen zwaarverslaafde mensen in een detox kliniek. Vele zijn hier voor alcohol, coke, heroïne en wiet. Ben de enige die hier voor opiaten is dus kan hier ook niet echt met iemand ervaringen delen hoe het afbouwen gaat. Ik wil hier ook geen weken zitten. Zodra het ergste uit mijn bloed/lichaam is wil ik weg hier.
Klik om te vergroten...
Hero is ook een opiaat!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Even een update, ik zit dus sinds vrijdag op een detox afdeling. Het weekend wilde ze mij stabiel houden dus ik heb nog geen echte ontwenning ervaren. Wel mis ik het roesje enorm wat ik kreeg van de oxycodon. Maar mijn wil om beter te worden is zoveel sterker. Om een beeld te schetsen, thuis nam ik ongeveer per dag tot max max 220mg kort werkende oxycodon capsules. Hier kreeg ik dan een korte roesje door na ongeveer 15 min en die duurde dan ook een minuut of 10 en dan was het weer over.

Hier op de detox krijg ik nu sinds vrijdag dus 4x 30 mg langwerkende (120 mg op een dag dus) ik denk dat ze vanaf morgen overgaan op metadon tenminste dat hoop ik want tot nu toe heb ik geen ontwenning en dat is natuurlijk niet de bedoeling want dat betekend dat ik dus nog aan het begin van mijn reis sta. Eerst dacht ik he?? Hoezo kan het zo zijn dat ik niks voel? Thuis zat ik op de 220 mg per dag en hier maar 120? Maar na een dag viel het kwartje en begreep ik dat ik te vroeg juigte want hier krijg ik de langwerkende dus heeft mijn lichaam niet door dat ik minder pillen slik. Ik weet dat het echte werk dus pas dese week zal beginnen maar ik hoop echt dat ik er sterker uit zal komen. Ik ga ook niet liegen of dingen mooier maken, ik betrap meself er continu op dat ik aan het googelen ben naar hoe ik straks als ik 3 kindjes heb en ik wil na een zware dag een avondje lekker chillen wat ik dan het beste kan nemen om toch even weg te dromen in een roes, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Maar toch denk ik er echt heel erg aan. Misschien als ik door alle ontwenning heen ben dat ook deze gedachte weg zullen gaan. Ik weet het niet.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miems zei:
Even een update, ik zit dus sinds vrijdag op een detox afdeling. Het weekend wilde ze mij stabiel houden dus ik heb nog geen echte ontwenning ervaren. Wel mis ik het roesje enorm wat ik kreeg van de oxycodon. Maar mijn wil om beter te worden is zoveel sterker. Om een beeld te schetsen, thuis nam ik ongeveer per dag tot max max 220mg kort werkende oxycodon capsules. Hier kreeg ik dan een korte roesje door na ongeveer 15 min en die duurde dan ook een minuut of 10 en dan was het weer over.

Hier op de detox krijg ik nu sinds vrijdag dus 4x 30 mg langwerkende (120 mg op een dag dus) ik denk dat ze vanaf morgen overgaan op metadon tenminste dat hoop ik want tot nu toe heb ik geen ontwenning en dat is natuurlijk niet de bedoeling want dat betekend dat ik dus nog aan het begin van mijn reis sta. Eerst dacht ik he?? Hoezo kan het zo zijn dat ik niks voel? Thuis zat ik op de 220 mg per dag en hier maar 120? Maar na een dag viel het kwartje en begreep ik dat ik te vroeg juigte want hier krijg ik de langwerkende dus heeft mijn lichaam niet door dat ik minder pillen slik. Ik weet dat het echte werk dus pas dese week zal beginnen maar ik hoop echt dat ik er sterker uit zal komen. Ik ga ook niet liegen of dingen mooier maken, ik betrap meself er continu op dat ik aan het googelen ben naar hoe ik straks als ik 3 kindjes heb en ik wil na een zware dag een avondje lekker chillen wat ik dan het beste kan nemen om toch even weg te dromen in een roes, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Maar toch denk ik er echt heel erg aan. Misschien als ik door alle ontwenning heen ben dat ook deze gedachte weg zullen gaan. Ik weet het niet.
Klik om te vergroten...
Van 220mg naar 120mg ga je geen ontwenning voelen omdat het nog een hoge dosis is. Moest je nu op het einde zitten dan zul je wel wat last ervaren. Maar Methadon zou ik zelf niet gebruiken de afkick daarvan is 1 van de ergste, het gaf wel een lekkere roes als ik het gebruikte 😅 . Wil je geen angst geven maar het is moeilijker om met methadon te stoppen dan heroine bv. maar als je dokter het goed moet het wel lukken de afbouw. Voor de ene persoon kan methadon misschien beter werken dan de andere.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
transformated zei:
Van 220mg naar 120mg ga je geen ontwenning voelen omdat het nog een hoge dosis is. Moest je nu op het einde zitten dan zul je wel wat last ervaren. Maar Methadon zou ik zelf niet gebruiken de afkick daarvan is 1 van de ergste, het gaf wel een lekkere roes als ik het gebruikte 😅 . Wil je geen angst geven maar het is moeilijker om met methadon te stoppen dan heroine bv. maar als je dokter het goed moet het wel lukken de afbouw. Voor de ene persoon kan methadon misschien beter werken dan de andere.
Klik om te vergroten...
Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar heb wel heel vaak gehoord dat mensen zeiden dat afkicken van methadon nog vele malen erger was dan van bijvoorbeeld oxycodon, of zelfs heroïne. Misschien goed om hier zelf dus ook wat over op te zoeken @Miems, voordat je dat zomaar neemt. Immers, oxycodon voorschrijven zonder goede voorlichting hebben heel veel doktoren ook geen enkele moeite mee, ondanks dat miljoenen daar verslaafd aan raken. Helaas dat het zo moet en dat je doktoren dus niet blind kunt vertrouwen, maar doe echt je eigen onderzoek ook, voordat je dingen gaat nemen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
transformated zei:
@Miems
Hoe gaat het met je nu? Hoe bevalt de Methadon je?
Klik om te vergroten...
Goedeavond,

Ik zit dus sinds vrijdag de 20e in een detox kliniek. Weekend hebben ze mij stabiel gehouden. Maandag begonnen met afbouw. Tot nu toe heb ik nog geen methadon gehad. Heb het voorgesteld maar de arts wilde eerst afbouwen tot 30 mg oxycodon en heb me er maar bij neergelegd.

Sinds maandag nu 50 mg afgebouwd. Weet iemand misschien wanneer de heftige ontwenning begint? Thuis nam ik ongeveer 200 a 220 mg kortwerkende oxycodon teva capsules. Toen ik hier vrijdag aankwam hebben ze dat gewijzigd naar 4x 30 mg langwerkende retard pillen, dus 120 mg per dag. Inmiddels zit ik nu op 70 mg per dag en daarnaast verder niks omdat ik nog geen echte ontwenning heb. Ik zit nu dus echt gespannen te wachten op die helse verschijnselen en denk zelf dat dit de stilte voor de storm is. Iemand die het weet? Want ookal slik ik nu de lang werkende variant van 120 mg naar 70 zou je toch wel iets moeten voelen.

Daarnaast valt het me ook echt enorm zwaar om niet meer dat lekkere ontspannende blije gevoel te ervaren. Dat kreeg ik enkel van de teva capsules. De retard dat doet niks met mij. Dus die creaving gevoelens maken me wel echt gek en ik weet om heel eerlijk te zijn ook dat ik na de bevalling (en zeker als ik zoals de vorige keren weer een depressie krijg na de bevalling) weer iets ga zoeken om die roesje/blije gevoel te ervaren. Alleen nooit meer oxycodon. Daar begin ik echt nooit meer aan zeg. Wat een vervloekte tering duivel is dat zeg.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Miems zei:
Weet iemand misschien wanneer de heftige ontwenning begint?
Klik om te vergroten...
Meestal komt de ontwenning pas opkomen als je op een lage dosis zal zitten en dat je dan naar 0mg moet gaan. Maar ik weet ook dat je gewoon kan afbouwen en zelf bijna geen ontwenning heb. Iedere ontwenning was bij ik anders. De ene keer was het de hel en de andere keer ging het gemakkelijk.
Miems zei:
Ik zit nu dus echt gespannen te wachten op die helse verschijnselen en denk zelf dat dit de stilte voor de storm is.
Klik om te vergroten...
Probeer er niet teveel aan te denken ook al zit het in je achterhoofd. Probeer je echt zoveel mogelijk bezig te houden, dat helpt enorm.
Miems zei:
Daarnaast valt het me ook echt enorm zwaar om niet meer dat lekkere ontspannende blije gevoel te ervaren. Dat kreeg ik enkel van de teva capsules. De retard dat doet niks met mij. Dus die creaving gevoelens maken me wel echt gek en ik weet om heel eerlijk te zijn ook dat ik na de bevalling (en zeker als ik zoals de vorige keren weer een depressie krijg na de bevalling) weer iets ga zoeken om die roesje/blije gevoel te ervaren. Alleen nooit meer oxycodon. Daar begin ik echt nooit meer aan zeg. Wat een vervloekte tering duivel is dat zeg.
Klik om te vergroten...
Normaal ook dat je cravings hebt. Ik ben maar 1 maal opgenomen geweest en had het er heel moeilijk mee. Dan via via benzo's gefixed om me wat te kalmeren ook al mocht dit niet. Het kan best zijn dat je in een depressie zal vallen maar het kan ook zijn van niet.
Als ik op 0mg zat dan achter 2-3 weken toen ik me wat beter voelde kreeg ik plots een gevoel dat ik high was maar dat is gewoon het moment dat je weer nuchter bent en daar keek ik altijd naar uit want dan wist ik dat de afkick gedaan was.
Ipv iets te zoeken achter je zwangerschap naar een roes zou ik niet doen. Ga sporten dat is veel beter en ook zal het je lichaam wat genezen omdat je geen oxycodone meer neemt.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#14
transformated zei:
Meestal komt de ontwenning pas opkomen als je op een lage dosis zal zitten en dat je dan naar 0mg moet gaan. Maar ik weet ook dat je gewoon kan afbouwen en zelf bijna geen ontwenning heb. Iedere ontwenning was bij ik anders. De ene keer was het de hel en de andere keer ging het gemakkelijk
Klik om te vergroten...
Laten we hopen dat het bij mij ook zo zal lopen dat het mee zal vallen omdat ik afbouw. Ik wil dit echt nooit meer meemaken. Vandaag op de afdeling ook een zelfmoordpoging wat wel echt indruk op mij heeft gemaakt want ik sprak die meneer tijdens het ontbijt en hij mag vrijdag naar huis,superblij en in de middag stond het hier ineens vol met ambulance. Gelukkig leeft hij nog wel. Maar zo zie je maar. Iedereen hier is zijn eigen gevecht aan het vechten.

Bedankt voor je advies en zal zeker denken aan dingen zoals sporten. Helaas ben ik heel gevoelig voor depressies, eigelijk heel me leven al. Ik merk gewoon dat ik constant aan het zoeken ben naar van alles om maar niet "nuchter" te zijn. Ik heb verder naast de oxycodon nooit iets anders gebruikt, ook geen alcohol of wat voor andere drugs dan ook. Wel heb ik medicatie thuis zoals lorazepam, qetepine en clonzazepam maar die hebben nooit iets met mij gedaan terwijl ik die ook best wel een tijdje geslikt heb, zeker 6 maanden aan 1 stuk door. Maar stoppen kon ik in 1 dag altijd. Ik denk omdat ik daar geen roesje van kreeg. Dus deze oxycodon heeft me wel echt se ogen geopend dat ik dus wel een verslaving probleem kan creëren als ik niet oplet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is dan positief te noemen!
Maar je moet niet het ene voor het andere gaan inruilen...maar zeker in het begin is dit oooo zo moeilijk, ik weet het.
Zelf ben ik met de afbouw van methadon begonnen.
Nu, 1 week na de operatie werkt de arts ook niet meer mee en ik denk, dat hij daar gelijk in heeft.
Er zal mss een klein beetje overblijven, maar geen 40 mg meer igg...
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Dat is dan positief te noemen!
Maar je moet niet het ene voor het andere gaan inruilen...maar zeker in het begin is dit oooo zo moeilijk, ik weet het.
Zelf ben ik met de afbouw van methadon begonnen.
Nu, 1 week na de operatie werkt de arts ook niet meer mee en ik denk, dat hij daar gelijk in heeft.
Er zal mss een klein beetje overblijven, maar geen 40 mg meer igg...
Klik om te vergroten...


Mag ik vragen over welke stuk uit mijn verhaal je bedoeld met dat is positief te noemen? Ben benieuwd. Ja er zit hier een kerel en die is aan het afkicken van heroïne en hem geven ze nu methadon. Hij was in het weekend nog zo positief maar vandaag was hij helemaal gebroken. De afbouw van metadon valt hem zo zwaar dat zijn gezicht boekdelen spreekt. Het schijnt zelfs erger dan oxycodon te zijn dus als het mij lukt om zo te stoppen met de oxy zonder op metadon over re gaan dan ga ik daar zeker voor. Had je trouwens nog een idee of het mogelijk is dat omdat ik afbouw dat het niet hels word of moet ik m'n borst toch maar nat maken. Pfff ben blij als ik straks naar huis mag naar mijn kindjes en gezin. Ik wens je trouwens ook heel veel sterkte met de afbouw van je metadon. Je kan het
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Miems zei:
Mag ik vragen over welke stuk uit mijn verhaal je bedoeld met dat is positief te noemen? Ben benieuwd. Ja er zit hier een kerel en die is aan het afkicken van heroïne en hem geven ze nu methadon. Hij was in het weekend nog zo positief maar vandaag was hij helemaal gebroken. De afbouw van metadon valt hem zo zwaar dat zijn gezicht boekdelen spreekt. Het schijnt zelfs erger dan oxycodon te zijn dus als het mij lukt om zo te stoppen met de oxy zonder op metadon over re gaan dan ga ik daar zeker voor. Had je trouwens nog een idee of het mogelijk is dat omdat ik afbouw dat het niet hels word of moet ik m'n borst toch maar nat maken. Pfff ben blij als ik straks naar huis mag naar mijn kindjes en gezin. Ik wens je trouwens ook heel veel sterkte met de afbouw van je metadon. Je kan het
Klik om te vergroten...
Methadon is het ergste van alle opiaten en wat nog om te stoppen. Dikke zooi is het. Kijk naar andere opties zoals Suboxone dat is veel beter. Anders eens vragen aan je arts of dit misschien mogelijk is.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even klagen, vandaag gaat het echt ronduit vreselijk. Terwijl ik dit typ jank ik als een klein kind. Zit er helemaal door heen. 33 weken zwanger. De baby is aan het indalen wat voor vreselijke pijn in mijn rug en benen veroorzaakt en daarnaast natuurlijk de ontwenning die zich ook heeft gemeld. Vandaag weer 10mg eraf dus sinds maandag heb ik dus vandaag dan 60 mg afgebouwd. Gisternacht geen oog dichtgedaan. Ik ga echt kapot gewoon. Ik krijg verder ook geen parcetamol of iets erbij. Wat een vloektijd is dit.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Miems zei:
Even klagen, vandaag gaat het echt ronduit vreselijk. Terwijl ik dit typ jank ik als een klein kind. Zit er helemaal door heen. 33 weken zwanger. De baby is aan het indalen wat voor vreselijke pijn in mijn rug en benen veroorzaakt en daarnaast natuurlijk de ontwenning die zich ook heeft gemeld. Vandaag weer 10mg eraf dus sinds maandag heb ik dus vandaag dan 60 mg afgebouwd. Gisternacht geen oog dichtgedaan. Ik ga echt kapot gewoon. Ik krijg verder ook geen parcetamol of iets erbij. Wat een vloektijd is dit.
Klik om te vergroten...
Wat een ellende joh... Gek dat ze je helemaal niets aanbieden, niet eens paracetamol...

Aan alles komt een eind hè. Het zal weer beter worden, dit is tijdelijk.

Heel veel sterkte en gewoon hier posten als je iets op het hart hebt. :kissingheart:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maak je daar maar geen zorgen over, deze gaat pas stijgen buitzonderlijke en extreme omstandigheden.
Ik kan mijzelf wel redden.
In deze kwestie:
Het gaat nu niet om mij.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."