Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk, dat misselijkheid bij een afbouw, thuishoort, en g茅茅n zwangerschapskwaal is.
Als je zwanger bent, is volgens mij het nemen van ieder medicijn dan ook, een zaak voor de arts om te adviseren.
Natuurlijk kun je deze kwestie altijd voorleggen aan de arts.
D

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
De Zandman
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Z贸 deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je z贸 lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben zelf verslaafd geweest aan Oxycodone en als ik lees dat Kratom wel verslavend is, dan lijkt dit me een slecht idee om te adviseren aan de TS.
De TS heeft al contact met een dokter dus wij moeten niet zeggen dat ze Kratom moet gebruiken want dan spring je van de ene verslaving naar de andere.
Wie weet hoe slecht Kratom kan zijn voor haar baby. Alleen een gespecialiseerd dokter kan hier een mening over uiten, wij niet.
L
Levensgenieter馃寛Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. We moeten heel erg oppassen wat we adviseren aan een zwangere vrouw. Plus zij heeft ook nog twee kleine kinderen op te voeden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
De laatste reacties zijn dus de reacties waar het om gaat!
Daar sta ik dus volledig achter.

Je moet ooooo zoooo voorzichtig zijn met iemand die in verwachting is,
ook maar IETS AAN TE RADEN WAARVAN JE NIET WEET, OF, EN HOE DIT MIDDEL VAN INVLOED ZOU KUNNEN ZIJN VOOR DE BABY, DIE NIETS KAN ZEGGEN OVER HOE HET MET HEM GAAT!

Ik schreeuw bijna nooit op een Forum.
Maar deze keer dus w茅l.

Wij zijn domweg NIET KUNDIG, en ook NIET BEVOEGD, om iemand die in verwachting is te kunnen adviseren wat zij w茅l, of juist niet zou kunnen innemen.
Goeiendag. Toe nou toch, mensen!
Je zou z贸maar eens iets kunnen zeggen waarvan niet te overzien is wat de gevolgen daarvan zouden kunnen zijn, zoals Kratom.
Of
Je zou zelf arts moeten zijn!

Dit heeft niets met lullige opmerkingen te maken. Nee.
Het heeft alles te maken met verstandig zijn.
Jazeker!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Het spijt me zeer, maar ik moet zeggen dat deze reactie mij in enige mate van woede doet ontsteken.

Ben jij een ter zake kundige arts?

Zo ja, dan heb ik niets gezegd.
Dan verexcuseer ik me.

Zo nee, dan blijf ik bij mijn uitspraak. .

Hoe kan je dit nou verantwoordelijk vinden.
Deze vrouw in kwestie is zwanger!!
Enig idee, wat dat betekent??!
Klik om te vergroten...
Rustig aan, denk aan je bloeddruk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat doe i k i.i.g.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Miems Hoe was het gister gegaan?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miems zei:
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
Klik om te vergroten...
Hou vol! Ik snap dat het zwaar is maar jij en ik weten dat je sterk genoeg bent. Iedereen hier duimt voor je. Als we iets voor je kunnen doen, let us know!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang馃挴 zei:
Hou vol! Ik snap dat het zwaar is maar jij en ik weten dat je sterk genoeg bent. Iedereen hier duimt voor je. Als we iets voor je kunnen doen, let us know!
Klik om te vergroten...
Hartverwamend, dank je wel topper.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Z贸 deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je z贸 lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
Klik om te vergroten...

Ik stelde om de 5 dagen voor aan de huisarts maar dit wilde zij niet. Afgelopen zondag heb ik 10mg extra genomen omdat ik echt verging nou ik heb toen flink de wind van voren gehad van de huisarts. Ze zei dat ik me niet aan de afspraak heb gehouden en dat ze daar niet blij mee was. Ik durf nu dus echt niet weer iets anders voor te stellen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Ik vind 5 mg afbouwen per 2 dagen erg, erg zwaar. Te zwaar!
5 mg per week. Z贸 deed ik het, en ik ben er toen in geslaagd.
Ik zou deze afbouw eens ter discussie stellen.
Als je z贸 lang zoveel oxcycodon hebt genomen, dan is deze afbouw echt te zwaar.
Waarom moet dat zo snel...
Klik om te vergroten...

Mag ik vragen hoe het ging na de laaste 5 mg. Dus de dag dag je niks nam. Hoe ging dat. Waren de klachten toen erg of viel het mee. Ik vind het niet slapen toch wel echt slopend, 7 uur staan mijn kinderen op en meestal slaap ik dan net 2 a 3 uurtjes. Ik denk trouwens dat de huisarts snel wil afbouwen omdat ik zwanger ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
In mijn geval viel het mee.
De eerste 2 dagen na een vermindering voel je je niet zo lekker, beetje zweten, en geagiteerd.
De derde dag wordt het beter, de 4 de nog beter, en de 3 Dagen erna sterk je aan.
En dan ben je klaar voor de volgende keer 5 mg er af.
Ik vind, nogmaals, 5 mg in 2 dagen eigenlijk veel te snel....Dat wordt erg zwaar zo.
Vraag eens waarom zo snel...
Ik ben geen arts, wel ervaringgsdeskundige
Ik ben benieuwd naar de reden ...zo snel afbouwen..
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Miems Heb je niet HG (hyperemesis gravidarum)? Een vreselijke zwangerschapskwaal waar medicatie voor is. Geen idee of het help, maar kan me voorstellen als de misselijkheid al wat verminderd is, dat het afbouwen ook een beetje minder zwaar valt. Ik ben geen arts maar heb hier helaas wel ervaring mee.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Ik vind, nogmaals, 5 mg in 2 dagen eigenlijk veel te snel....
Klik om te vergroten...
Ja niet dat ik er super veel verstand van heb maar 5mg per 2 dagen klinkt erg snel. Misschien besluit de dokter dit omdat je zwanger bent maar ik zou het nog wel even aankaarten als ik jou was @Miems .

Verder kan ik niet anders zeggen dan dat ik heel veel sterkte toewens in deze strijd. Zet door want je kunt het !! en zoals al gezegd, wij zullen duimen voor je!
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Ik denk, dat misselijkheid bij een afbouw, thuishoort, en g茅茅n zwangerschapskwaal is.
Als je zwanger bent, is volgens mij het nemen van ieder medicijn dan ook, een zaak voor de arts om te adviseren.
Natuurlijk kun je deze kwestie altijd voorleggen aan de arts.
Klik om te vergroten...
Oh begrijp me niet verkeerd, ze moet dit absoluut met een arts overleggen!!! En ik heb geen ervaring met het afbouwen van zoiets heftigs en dus ook geen idee wat voor klachten erbij komen kijken. Ik weet alleen wat HG is en wat dat alleen al met je kan doen zonder dat er nog iets anders bij komt kijken. Opperde het idee omdat ze zelf meerdere malen aangeeft voornamelijk door de zwangerschap niks binnen te kunnen houden. Heel veel sterkte met alles @Miems
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nee, natuurlijk bedoel je het goed.....
Maar een oxcycodon verslaving, en zeer zeker een van de orde van grootte z zoals de TS al aangegeven heeft, dat is geen kattenpis. Nee.
Daar moet je echt heel serieus mee omgaan.
En in deze zaak speelt er dus ook nog eens een kindje in wording mee.
Juist dit laatste maakt in mijn beleving tenminste, de hele kwestie nog veel moeilijker.
Zoals ik al zei, ik heb zelf 贸贸k met een oxcycodon verslaving gezeten, nee, 2 x zelfs, de eerste keer kon ik er volledig mee stoppen.
Totdat er weer heel veel pijn na een operatie was, En ik er weer mee begonnen was, deze keer lukte het niet, in die zin dat ik er een ander opiaat voor in de plaats kreeg.
Ik gebruik tegenwoordig geen oxcycodon meer.
Maar dus wel iets anders....methadon.
Niet erg veel, maar toch.

In de zaak van de TS lijkt mij een overstap naar methadon volledig verkeerd.
Logisch, uiteraard.

Dat zij van de opiaten af moet, dat staat buiten kijf.
Ik zou weleens willen weten, waarom de TS zo ontzettend lang die oxcycodon voorgeschreven heeft gekregen.
Want na 4 weken zit je aan dit middel vast...
En zij heeft dit middel van de duivel echt heel lang voorgeschreven gehad.
Zelfs zolang, dat het effect ervan al minimaal moet zijn geworden, want zo gaat dat met dit spul.
En dan nog het kindje....

Houd vol, beste dame, geef niet op!
Wij staan allemaal achter je!

En wil je erover praten, daar staan we allemaal voor klaar!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is deze arts, die ontstemd raakte, dezelfde arts, die je z贸 ontzettend lang de oxcy had voorgeschreven?
En nu in een sneltrein vaart wil, dat jullie beiden daarmee afbouwen?

Stel se vraag eens, waarom dit zo gelopen is, en nu zo lopen moet!
P
PaaseierenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nee ik heb nog nooit iets met jeugdzorg of veilig thuis oid te maken gehad, ik dacht eigenlijk altijd dat je kinderen standaard uit huis worden gehaald zodra je hulp vraagt bij verslaving
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."