#1
Legio zei het al, de afbouw gaat te snel.Mag ik vragen hoe het ging na de laaste 5 mg. Dus de dag dag je niks nam. Hoe ging dat. Waren de klachten toen erg of viel het mee. Ik vind het niet slapen toch wel echt slopend, 7 uur staan mijn kinderen op en meestal slaap ik dan net 2 a 3 uurtjes. Ik denk trouwens dat de huisarts snel wil afbouwen omdat ik zwanger ben.
Met antipsychotica wordt nog wel eens aangeraden om deze te blijven gebruiken tijdens zwangerschap met als argument dat het ook iets waard is als de moeder stabiel blijft tijdens de zwangerschap waar je zou denken dat antipsychotica toch wel invloed kan hebben op de ontwikkeling van de hersens.
Algemene richtlijnen stellen nog wel eens dat kans op herval vermindert des te sneller je afbouwt, een vrij achterlijke overtuiging gebaseerd op een veroudert wetenschappelijk onderzoek. Maar het past wel lekker makkelijk in het hokje van efficiëntie, mensen overlijden hier op acute basis immers relatief weinig aan.