Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
Mag ik vragen hoe het ging na de laaste 5 mg. Dus de dag dag je niks nam. Hoe ging dat. Waren de klachten toen erg of viel het mee. Ik vind het niet slapen toch wel echt slopend, 7 uur staan mijn kinderen op en meestal slaap ik dan net 2 a 3 uurtjes. Ik denk trouwens dat de huisarts snel wil afbouwen omdat ik zwanger ben.
Klik om te vergroten...
Legio zei het al, de afbouw gaat te snel.

Met antipsychotica wordt nog wel eens aangeraden om deze te blijven gebruiken tijdens zwangerschap met als argument dat het ook iets waard is als de moeder stabiel blijft tijdens de zwangerschap waar je zou denken dat antipsychotica toch wel invloed kan hebben op de ontwikkeling van de hersens.

Algemene richtlijnen stellen nog wel eens dat kans op herval vermindert des te sneller je afbouwt, een vrij achterlijke overtuiging gebaseerd op een veroudert wetenschappelijk onderzoek. Maar het past wel lekker makkelijk in het hokje van efficiëntie, mensen overlijden hier op acute basis immers relatief weinig aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...15
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Miems zei:
hoi lieve mensen,

Even een update van mij. Voel me echt zwaar beroerd (dit komt echt omdat ik gewoon 24/7 zo misselijk ben en het eindigt elke keer in braken) mijn man laat zich steraliseren want ik wil echt nooit meer zwanger worden ben helemaal op. Maar dat terzijde want ik wijk nu af.

Helaas is er tot heden nog geen plek voor mij in het ziekenhuis en moet ik dus thuis gaan afbouwen tot er plek is, ik ging iets te snel met afbouwen en daar werd ik echt goed ziek van dus moest opnieuw beginnen met afbouwen bij 60mg. Momenteel zit ik op 50 mg en mogen moet er weer 5mg af van de huisarts. Dus elke 2 dagen 5mg minder. Tot nu toe gaat het wel oke maar die zwangerschap misselijkheid kilt me gewoon. Gadverdamme dit is echt vreselijk. Verder heb ik niet echt nieuws. Ik hoop dat deze eerste 3 maanden snel over zijn.
Klik om te vergroten...
Heb je Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Rivalrie zei:
Heb je Hyperemesis gravidarum: extreme misselijkheid?
Klik om te vergroten...
Je hoeft niet zo te schreeuwen. Dit is al gevraagd, zie boven.

@Miems hou vol! Schrijf het hier van je af!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Natozlato zei:
Je hoeft niet zo te schreeuwen. Dit is al gevraagd, zie boven.

@Miems hou vol! Schrijf het hier van je af!
Klik om te vergroten...
Haha hoezo schreeuwen? Was gewoon copy paste omdat ik niet wist hoe je het schrijft 🤣
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Haha hoezo schreeuwen? Was gewoon copy paste omdat ik niet wist hoe je het schrijft 🤣
Klik om te vergroten...
Hahaha dan moet de copy paste niet zo schreeuwen en ik had dat inderdaad ook al gevraagd. Alleen dat is namelijk al de hel!!

@Miems ik hoop dat het goed met je gaat lieve schat en met de kleine ook, weet dat we hier aan je denken en met je meeleven! :redheart:
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi lieve mensen, hier ben ik weer. Sommige dagen voel ik me beter en dan is het weer hel. Momenteel is het gelukt af te bouwen naar 35 mg per dag. Overmorgen word dat 30 en elke 2 dagen weer 5mg eraf. Ik hoop echt dat ik ervan af kom, ben momenteel 8 weken en 2 dagen zwanger. Voor de misselijkheid en braken heb ik als ik het goed typ emefsane zetpillen gehad en die halen echt de scherpe randjes eraf.. Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af. Het gaat nu gelukkig beter. Ik heb een hoop lieve zussen die proberen mij te steunen waar ze kunnen. En voor mijn gevoel heb ik er een 2e familie bij op wie ik kan terugvallen en alles van me af kan schrijven. Bedankt hiervoor.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben trouwens nog niet opgenomen. Er is nog geen geschikte plek voor mij gevonden. Dus het afbouwen gebeurd nu gewoon thuis.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ben je een kanjer!!! Je kunt dit, nu al trots op je :blushing: . Emesafene zetpillen heb ik ook gehad, werkte prima om me toch enigszins menselijk te voelen. Heel veel sterkte verder en fijn om te horen dat je zoveel steun van je omgeving hebt :kissingheart:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Miems zei:
Vanmorgen kreeg ik me een onwel gevoel. Pijn in me buik, ik zweer erbij dat de pijn erger was dan weeën. Dit hield ongeveer 1 minuut aan. Zweet droop van mijn lichaam af.
Klik om te vergroten...
Ik zou dit wel ff bespreken met de verloskundige.

Fijn dat je zussen hebt. Sterkte nog!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet te geloven.
Deze arts, die pakt jullie beiden toch wel heeel stevig aan.
Maar, je bent een kanjer, ja!
Want, je houdt het vol!
Ik leef met je mee, ik weet zelf maar al te goed hoe zwaar dit is, en, zo snel afbouwen, ik kon het dus niet...
Ga door, jij gaat het redden!
En je kleine dus óók!
Keigoed!
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dag allemaal,

enorm lang geleden dat ik hier nog inlogde of las, per toeval vandaag wel.

Ik heb mijn twee kinderen gekregen (ze zijn nu 19 en 15) terwijl ik op een onderhouds dosis methadon stond (30 mg).

het advies van mijn arts destijds (kan veranderd zijn natuurlijk) was net NIET... ab so luut niet afbouwen of CT stoppen....
Mijn twee jongens zijn geboren met een normaal geboorte gewicht (ik at wel goed etc.) en hebben eigenlijk geen speciale "behandeling" nodig gehad bij geboorte.
Volgens mijn arts toen was het eerder slecht om te gaan afbouwen en onstabiel te zijn tijdens de zwangerschap;
(dit kan waarschijnlijk ook wel afhangen van de dosis dat de moeder neemt??)

Wel dit verhaal ligt dus al lang achter mij en ik heb nu twee knapen die bijna twee koppen groter zijn dan ikzelf; ene unief, ander voorbereiding hotel management...

niet dat het ideaal is, natuurlijk niet...
maar ik bedoel, het kan!

succes iag!
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#12
wat naar!! ik ben zelf van 150mg kortwerkend per dag in 1x naar 0 gegaan met naltrexon, en echt, ik kreeg zelfs de neiging iemand wat aan te doen zo erg wilde ik dat het stopte. als je het met een dusdanig middel stopzet, word alle oxy in 1x uit je lichaam gegooid. en dat doet pijn. maar na 5 dagen absolute hel kon ik weer eten! ik kon weer fietsen! de lichamelijke afkick is een kleine week echt enorm doorbijten, en daarna zal je wellicht nog wat maanden last hebben van de mentale dingen, maar tegen de tijd dat je kindje geboren is zullen die ook zo goed als weg zijn. cold turkey is een ware hel, maar wel een van de weinige echt effectieve manieren van stoppen met opiaten!!

edit: NIET ZOMAAR COLD TURKEY GAAN!!!! bij mij kwam er 5x per dag een arts langs om mijn bloeddruk etc te monitoren, en ik nam 8 verschillende medicijnen om het iets dragelijker te maken. GOED LUISTEREN NAAR DE PROFESSIONAL WANT JE BENT ZWANGER!!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ninanina zei:
Volgens mijn arts toen was het eerder slecht om te gaan afbouwen en onstabiel te zijn tijdens de zwangerschap;
Klik om te vergroten...
Ik sprak gisteren mijn schoonzus nog toevallig, blijkbaar hebben ze haar antipsychotica verhoogt omdat ze geen risico wouden lopen op paniekaanvallen tijdens de zwangerschap. En dan heeft Antipsychotica waarschijnlijk zelfs een veel sterkere invloed op de ontwikkeling van een baby dan Oxycodon. Omgekeerde wereld dit puur gefixeerd op stigma.

Onthoudt mensen, iedereen heeft recht op een second opinion, altijd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier zijn wijze woorden neergeschreven!
Ik blijf bij mijn mening, zijnde:
De afbouw van 5 mg per 2 dagen, deze is m.i. echt veel te zwaar. Dit heb ik eigenlijk al te vaak herhaald, maar dit is omdat ik het echt erg belangrijk vind..
Aangezien ik tot 2 x toe deze afbouw heb mogen ervaren, weet ik waar je doorheen moet om clean te worden van dit medicijn, de eerste keer lukte dat in 4 maanden tijd vsn 60 mg naar 0, en de tweede keer is het me niet gelukt.
Alleen moet ik wel vermelden dat ik een pijnstiller nodig heb, en vanwege een bypassoperatie eigenlijk meteen aan opioiden vast zit.
Wij met een bypassoperatie mogen geen andere meer gebruiken.
dus, in mijn geval is de medicatie overgezet naar methadon.
Dit, omdat ik zonder pijnstiller niets meer kan.
Methadon heeft als voordeel, dat het in 1 x per dag kan worden ingenomen, en niet zoals oxcycodon 3 tot 4 x per dag...
Daar word je helemaal depri van.
De hele dag maar in blijven plannen, dat je die volgende dosis inneemt, en vooral niet vergeet.
En als je een kwartier te laat bent, dan word je al ziek...
Maar, let op, mijn geval is niet dat van de TS!
Ik vind nu, dus dat de TS toch eens aan een second opinion mag gaan denken.
Zoals het nu gaat, is haast onmenselijk te noemen, laat staan voor dat mensje in wording....
Maar, ik ben geen arts, al helemaal niet vwb een zwangerschaps afbouw.

Des te meer heb ik groot respect voor de TS
En ik hoop dat alles goed gaat!
Jazeker!
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Omdat ik nu toch weer es hier ben...
wat mij toen werd verteld...
doordat de "afkick" zo intens is is het beter om op een (lage) dosis te blijven....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deze visie heeft alleen zin, als je niet eerder een dergelijke afbouw hebt meegemaakt.
Er wordt weleens gezegd dat als je één keer zoiets hebt mogen meemaken, je voor een tweede keer je jezelf wel drie keer ( of nog vaker) zult bedenken alvorens een tweede ronde van het doorstaan van een dergelijk afbouw proces zult willen ervaren....
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Jazeker....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Legio Patria Nostra zei:
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Klik om te vergroten...
Gewoon met de volle hand in het gezicht slaan, werkt direct en blijft altijd bij.
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Jmths
Mee eens, maar niet met een babietje in de buik.....
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#19
overigens als je cold turkey wilt gaan en het mag ook van de dokter, zorg dat die 4/5 dagen er continue iemand in de buurt is waar je van houdt, die je echt vertrouwt. dit maakt het een stuk dragelijker omdat je je niet groot hoeft te houden oid, maar je gewoon kan huilen als dat moet (en geloof me dat is nog het minst erge). advies van een ervaringsdeskundige😎
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik denk, dat misselijkheid bij een afbouw, thuishoort, en géén zwangerschapskwaal is.
Als je zwanger bent, is volgens mij het nemen van ieder medicijn dan ook, een zaak voor de arts om te adviseren.
Natuurlijk kun je deze kwestie altijd voorleggen aan de arts.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."