Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
s
shoreline oxyLid
01-01-2024, 00:00
#1
wat naar!! ik ben zelf van 150mg kortwerkend per dag in 1x naar 0 gegaan met naltrexon, en echt, ik kreeg zelfs de neiging iemand wat aan te doen zo erg wilde ik dat het stopte. als je het met een dusdanig middel stopzet, word alle oxy in 1x uit je lichaam gegooid. en dat doet pijn. maar na 5 dagen absolute hel kon ik weer eten! ik kon weer fietsen! de lichamelijke afkick is een kleine week echt enorm doorbijten, en daarna zal je wellicht nog wat maanden last hebben van de mentale dingen, maar tegen de tijd dat je kindje geboren is zullen die ook zo goed als weg zijn. cold turkey is een ware hel, maar wel een van de weinige echt effectieve manieren van stoppen met opiaten!!

edit: NIET ZOMAAR COLD TURKEY GAAN!!!! bij mij kwam er 5x per dag een arts langs om mijn bloeddruk etc te monitoren, en ik nam 8 verschillende medicijnen om het iets dragelijker te maken. GOED LUISTEREN NAAR DE PROFESSIONAL WANT JE BENT ZWANGER!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...15
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ninanina zei:
Volgens mijn arts toen was het eerder slecht om te gaan afbouwen en onstabiel te zijn tijdens de zwangerschap;
Klik om te vergroten...
Ik sprak gisteren mijn schoonzus nog toevallig, blijkbaar hebben ze haar antipsychotica verhoogt omdat ze geen risico wouden lopen op paniekaanvallen tijdens de zwangerschap. En dan heeft Antipsychotica waarschijnlijk zelfs een veel sterkere invloed op de ontwikkeling van een baby dan Oxycodon. Omgekeerde wereld dit puur gefixeerd op stigma.

Onthoudt mensen, iedereen heeft recht op een second opinion, altijd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier zijn wijze woorden neergeschreven!
Ik blijf bij mijn mening, zijnde:
De afbouw van 5 mg per 2 dagen, deze is m.i. echt veel te zwaar. Dit heb ik eigenlijk al te vaak herhaald, maar dit is omdat ik het echt erg belangrijk vind..
Aangezien ik tot 2 x toe deze afbouw heb mogen ervaren, weet ik waar je doorheen moet om clean te worden van dit medicijn, de eerste keer lukte dat in 4 maanden tijd vsn 60 mg naar 0, en de tweede keer is het me niet gelukt.
Alleen moet ik wel vermelden dat ik een pijnstiller nodig heb, en vanwege een bypassoperatie eigenlijk meteen aan opioiden vast zit.
Wij met een bypassoperatie mogen geen andere meer gebruiken.
dus, in mijn geval is de medicatie overgezet naar methadon.
Dit, omdat ik zonder pijnstiller niets meer kan.
Methadon heeft als voordeel, dat het in 1 x per dag kan worden ingenomen, en niet zoals oxcycodon 3 tot 4 x per dag...
Daar word je helemaal depri van.
De hele dag maar in blijven plannen, dat je die volgende dosis inneemt, en vooral niet vergeet.
En als je een kwartier te laat bent, dan word je al ziek...
Maar, let op, mijn geval is niet dat van de TS!
Ik vind nu, dus dat de TS toch eens aan een second opinion mag gaan denken.
Zoals het nu gaat, is haast onmenselijk te noemen, laat staan voor dat mensje in wording....
Maar, ik ben geen arts, al helemaal niet vwb een zwangerschaps afbouw.

Des te meer heb ik groot respect voor de TS
En ik hoop dat alles goed gaat!
Jazeker!
N
NinaninaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Omdat ik nu toch weer es hier ben...
wat mij toen werd verteld...
doordat de "afkick" zo intens is is het beter om op een (lage) dosis te blijven....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deze visie heeft alleen zin, als je niet eerder een dergelijke afbouw hebt meegemaakt.
Er wordt weleens gezegd dat als je één keer zoiets hebt mogen meemaken, je voor een tweede keer je jezelf wel drie keer ( of nog vaker) zult bedenken alvorens een tweede ronde van het doorstaan van een dergelijk afbouw proces zult willen ervaren....
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Jazeker....
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Klik om te vergroten...
Gewoon met de volle hand in het gezicht slaan, werkt direct en blijft altijd bij.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Miems zei:
Supee bedankt voor je reactie. Ik voel me hier echt aan me lot overgelaten. Thuis nam ik de teva capsules op een dag tot wel 200 mg. En nu krijg ik hier per keer een andere soort oxycodon de retard en dat doet niks met me. Ik krijg 30 mg per keer want gewoon te snel gaat en ik me zo rot voel.

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger want neerkomt op 7.5 maanden geloof ik. Het is zo zwaar ik voel me een slechte moeder maar mijn leven is een en al trauma dus ben zo gevoelig voor terugvallen. Het is niet te beschrijven dit gevoel. Ik zit nu al te denken aan hoe doe ik het als ik straks bevallen ben? Dan is er geen schuldgevoel meer dat ik een baby meebreng in mijn ellende omdat de baby er dan uit is. Hoe ga ik dan om met tegenvallers. Al met al een vreselijke tijd waar ik in zit. Hoe ervaar je het nu na 8 maanden clean te zijn?
Klik om te vergroten...

Logisch dat je je druk maakt om de baby. Ik wil mijn verhaal van zwanger met oxycodon wel met je delen. Iom de gyneacoloog (die weer nauw contact had met de apotheker) heb ik mijn hele zwangerschap 120mg per dag geslikt tegen pijnklachten. Volgens deze 2 specialisten zou mijn kindje geen nadelige gevolgen ervaren na de bevalling als ik minimaal 2 weken voor de bevalling helemaal gestopt zou zijn. De inleiding voor de bevalling werd met 38 weken gepland en met 35 weken zwangerschap ben ik cold turkey gestopt. Wel onder goede controle van de gyneacoloog voor de baby. Het was zwaar maar ik wilde er alles aan doen mijn kindje niet met afkickverschijnselen geboren te laten worden. En dit is gelukt. Ze moest wel 3 dagen ter observatie in de couveuse maar ze heeft nergens last van gehad (volgens de kinderarts tenminste). Ik hoop dat het je lukt. Heel veel sterkte en succes!!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Lijkt me niet goed om dit tegen iemand te zeggen. Nu plant je bij haar het idee dat het voor altijd zal zijn. Dat is juist een manier om het mentaal in stand te houden. Geloof is zo'n sterk iets. Beter geloof je dat het niet voor altijd zal zijn, dat dat allemaal in je verleden ligt en dat je los bent daarvan.
Klik om te vergroten...
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
transformated zei:
Er zullen altijd momenten zijn dat je cravings krijgt en dit is zo. Misschien plant ik een idee in haar hoofd maar het is wel een beetje de harde realiteit ervan van een verslaving. Je kan rond de pot draaien en zeggen van, o geen zorgen als je buiten bent zal alles wel goed komen en daar sta je dan. Wat doe ik tegen die drang? Bel ik me dealer of huisarts voor wat Oxycodone? Als de TS buitenkomt moet ze haar gewoon focussen op haar baby en kinderen en dat zou al genoeg motivatie moeten zijn om clean te blijven. Heb je cravings dat zo lastig is ga buiten wat wandelen, een verandering van omgeving of ga lekker sporten dit zal je zeker nodig hebben voor je herstel ook.
Maar zoals ik me andere comments zei moet je jezelf gewoon bezig houden. Niet omgaan met mensen die gebruiken toch zeker het eerste jaar als je clean ben.
Klik om te vergroten...
Heb je misschien ook wel gelijk in dat er altijd mogelijk weer eens een craving kan komen opzetten, maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.

Wat als TS nu het idee heeft gekregen dat ze er nooit vanaf komt, terwijl dat er eerst niet was. De verdere tips die je geeft lijken me goed. :)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
maar door jezelf te zien als verslaafd for life, lijkt mij alleen maar mentaal te versterken dat dit echt zo is. Met alles wat we doen en denken programmeren we onszelf.
Klik om te vergroten...
Oh ja, sorry foutje van mij. Ik zie mijzelf niet meer als verslaafde en dat zal de TS ook weten wanneer het moment daar is. Ja daar had ik fout gereageerd @Miems je zal wel zien er zal een moment komen dat je zegt, hé kijk naar ik ik voel me goed en dan realiseer je van ik heb zelf niks genomen, hoe kan dit dan en dan zul je wel weten dat je niet meer verslaafd ben. Zo ging het bij mij en ik denk ook bij veel andere.
Negeer waar ik schreef @Mindless me erop wees wat ik schreef toen. Ik typte wat te vlug.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Miems
Ik heb hier een topic over me verslaving aan Oxycodone en Lormetazepam gemaakt een 2 jaar geleden. Weet niet of je het al eens gelezen hebt maar als je eens wat tijd hebt kan je altijd eens kijken. Hier de link naar me topic: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/
Hopelijk heb je er misschien wat aan.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Miems zei:
Helaas heb ik gewoon vanaf kinds af aan behoorlijk wat trauma ervaren waardoor ik nu gewoon vreselijk gevoelig ben voorzoveel dingen. Niet dat ik het goedpraat maar het is wel verdomd moeilijk.
Klik om te vergroten...
Ken nog personen die eigenlijk slikken om niet aan het verleden te denken. Zelf al is het ook niet hun schuld of jou schuld wat er gebeurt is. Voor zulke mensen heb ik dan veel meer begrip ook al nemen ze iets is dit niet de juiste manier.
Anders praat er eens over met je arts dat je ook met trauma's zit en dat je bang bent als je buitenkomt dat het een trigger is om weer te gaan gebruiken. Je arts zal je daarin wel helpen en doorverwijzen of je kan zelf opzoek gaan naar instanties die helpen hoe je met je trauma's kan leven zonder drugs.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Miems zei:
Wat fijn om een keer een verhaal te lezen van iemand met een soortgelijke situatie. Mag ik vragen hoe het was om cold turky te stoppen want dat lijkt me pas echt enkeltje hel. Als het goed is ben ik tegen de tijd dat ik ingeleid word ongeveer 3 a 4 weken clean dus ik hoop echt dat de baby
Klik om te vergroten...

Ik vind cold turkey beter dan afbouwen. Bij afbouwen ervaar ik dezelfde klachten maar in mindere mate. Maar dat duurt wel een week of 10 lang. Cold turkey was ik na een dag of 7 van de ergste ellende af. Het is denk ik heel persoonlijk maar dan voel ik me liever een week als of ik in de hel ben terecht gekomen dan 10 weken lang alsof ik een heftige grIep te pakken heb. Tijdens de cold turkey in mijn zwangerschap ook gestopt met temazepam en oxazepam. Ben na 6 maanden wel weer begonnen helaas. Nu ben ik sinds zondag weer cold turkey gestopt vanaf 200 mg oxycodon, 60mg temazepam en 60 mg oxazepam per dag en ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer redelijk oke voel.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#14
Meis je bent sterker dan je zelf denkt..
Tis nu loodzwaar voor kan ik me zo indenken.
Houd vol voor je kindjes en voor jezelf.
Er gaan betere tijden komen en dan zul je vol trots hierna terug kijken. 😘❤️knuffel06hh.jpg
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterretje1984 zei:
Ik vind cold turkey beter dan afbouwen. Bij afbouwen ervaar ik dezelfde klachten maar in mindere mate. Maar dat duurt wel een week of 10 lang. Cold turkey was ik na een dag of 7 van de ergste ellende af. Het is denk ik heel persoonlijk maar dan voel ik me liever een week als of ik in de hel ben terecht gekomen dan 10 weken lang alsof ik een heftige grIep te pakken heb. Tijdens de cold turkey in mijn zwangerschap ook gestopt met temazepam en oxazepam. Ben na 6 maanden wel weer begonnen helaas. Nu ben ik sinds zondag weer cold turkey gestopt vanaf 200 mg oxycodon, 60mg temazepam en 60 mg oxazepam per dag en ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer redelijk oke voel.
Klik om te vergroten...
Ik doe ook altijd cold turkey. Net zoals je zegt achter een week is het ergste voorbij. Maar bij mij duurde het soms 2 weken.
Maar er zijn trucjes om het wat draagbaar te maken. Warm bad nemen wat ik om de 4u deed omdat heel de ontwenning verdwijnt, muziek luisteren, buiten als het lukt een grote wandeling te doen en mastruberen of nog beter veel seksen, dat klaarkomen geeft een relief voor een 2 minuutjes toch😁
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#16
transformated zei:
Ik doe ook altijd cold turkey. Net zoals je zegt achter een week is het ergste voorbij. Maar bij mij duurde het soms 2 weken.
Maar er zijn trucjes om het wat draagbaar te maken. Warm bad nemen wat ik om de 4u deed omdat heel de ontwenning verdwijnt, muziek luisteren, buiten als het lukt een grote wandeling te doen en mastruberen of nog beter veel seksen, dat klaarkomen geeft een relief voor een 2 minuutjes toch😁
Klik om te vergroten...

Ik zit nu op dag 6 en heb nu het ergste al achter de rug. Dag 4 was het ergste dit keer. Ben nog wat trillerig en heb het ijskoud maar voor de rest mag ik niet klagen. Hier helpen warm bad/ warme douche ook goed. En dom netflixen. Wandelen zat er de afgelopen dagen niet in omdat ik het zo koud had en men benen te veel pijn deden. Ben nu ook voor het eerst sinds dagen weer een beetje moe dus hopelijk vanacht weer een keer goed slapen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterretje1984 zei:
Ik zit nu op dag 6 en heb nu het ergste al achter de rug. Dag 4 was het ergste dit keer. Ben nog wat trillerig en heb het ijskoud maar voor de rest mag ik niet klagen. Hier helpen warm bad/ warme douche ook goed. En dom netflixen. Wandelen zat er de afgelopen dagen niet in omdat ik het zo koud had en men benen te veel pijn deden. Ben nu ook voor het eerst sinds dagen weer een beetje moe dus hopelijk vanacht weer een keer goed slapen.
Klik om te vergroten...
Ik zou voor het slapen gaan een warm bad nemen of douche en dan direct gaan slapen dan zal je normaal wel een beetje kunnen slapen. Dit deed ik toch altijd en ik deed me oortjes in en liet op een laag volume zachte muziek spelen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterretje1984 zei:
Ik vind cold turkey beter dan afbouwen. Bij afbouwen ervaar ik dezelfde klachten maar in mindere mate. Maar dat duurt wel een week of 10 lang. Cold turkey was ik na een dag of 7 van de ergste ellende af. Het is denk ik heel persoonlijk maar dan voel ik me liever een week als of ik in de hel ben terecht gekomen dan 10 weken lang alsof ik een heftige grIep te pakken heb. Tijdens de cold turkey in mijn zwangerschap ook gestopt met temazepam en oxazepam. Ben na 6 maanden wel weer begonnen helaas. Nu ben ik sinds zondag weer cold turkey gestopt vanaf 200 mg oxycodon, 60mg temazepam en 60 mg oxazepam per dag en ik moet zeggen dat ik me vandaag alweer redelijk oke voel.
Klik om te vergroten...
Wauwww wat knap. Wat een powerwoman ben jij zeg. Thuis slikte ik ook rond de 200 a 220 mg kortwerkende oxycodon. Hier in de kliniek hebben ze me overgezet op 120 mg langwerkende oxycodon. Afgelopen maandag ben ik begonnen met afbouwen en zit nu op 50 mg per dag. Ergens wil ik gewoon vanaf morgen (dan begin ik met 40 mg per dag)die zure appel kapot bijten en gewoon die laaste 40 mg cold turky doen. Ik ben gewoon op van ellende. Ik heb pijn maar weet gewoon niet of dat nu ontwenning is of de zwangerschap. Herken de pijn wel heel erg van de eerste 2 zwangerschappen (toen was ik clean) het is echt van die vreselijke bekkenpijn en lage rugpijn. Dus ergens denk ik dat ik van de afbouw wel last heb maar niet zo erg als van de andere kwaaltjes. Ik zit er nu dus echt aan te denken morgen gewoon in 1x te stoppen en dan dit weekend even helemaal creperen en dan volgende week naar huis.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Miems zei:
Wauwww wat knap. Wat een powerwoman ben jij zeg. Thuis slikte ik ook rond de 200 a 220 mg kortwerkende oxycodon. Hier in de kliniek hebben ze me overgezet op 120 mg langwerkende oxycodon. Afgelopen maandag ben ik begonnen met afbouwen en zit nu op 50 mg per dag. Ergens wil ik gewoon vanaf morgen (dan begin ik met 40 mg per dag)die zure appel kapot bijten en gewoon die laaste 40 mg cold turky doen. Ik ben gewoon op van ellende. Ik heb pijn maar weet gewoon niet of dat nu ontwenning is of de zwangerschap. Herken de pijn wel heel erg van de eerste 2 zwangerschappen (toen was ik clean) het is echt van die vreselijke bekkenpijn en lage rugpijn. Dus ergens denk ik dat ik van de afbouw wel last heb maar niet zo erg als van de andere kwaaltjes. Ik zit er nu dus echt aan te denken morgen gewoon in 1x te stoppen en dan dit weekend even helemaal creperen en dan volgende week naar huis.
Klik om te vergroten...
Cijfer jezelf niet weg! Kijk hoe goed je bezig bent. Je hebt al zulke sprongen gemaakt wel jezelf een schouderklopje geven hoor. Voor iedereen is stoppen en afbouwen anders en voelt het anders. Ik denk echt dat je nog niet zo super veel klachten ervaart omdat je nog de langwerkende krijgt en je zo een spiegeltje oxy in je bloed houd. Ik heb het idee dat je nu zo gefocussed bent op maar naar huis willen dat het misschien helemaal niet gek is om juist wat langer te blijven als je straks op 0 zit. En als het je nu redelijk goed af gaat met de afbouw waarom zou je dan het risico lopen dat je het nog heel zwaar krijgt terwijl je al zo ver bent? Hou nog even vol, je doet het voor een goed doel. Schouders eronder en nog even doorbijten, ook jij kunt dat!!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sterretje1984 zei:
Cijfer jezelf niet weg! Kijk hoe goed je bezig bent. Je hebt al zulke sprongen gemaakt wel jezelf een schouderklopje geven hoor. Voor iedereen is stoppen en afbouwen anders en voelt het anders. Ik denk echt dat je nog niet zo super veel klachten ervaart omdat je nog de langwerkende krijgt en je zo een spiegeltje oxy in je bloed houd. Ik heb het idee dat je nu zo gefocussed bent op maar naar huis willen dat het misschien helemaal niet gek is om juist wat langer te blijven als je straks op 0 zit. En als het je nu redelijk goed af gaat met de afbouw waarom zou je dan het risico lopen dat je het nog heel zwaar krijgt terwijl je al zo ver bent? Hou nog even vol, je doet het voor een goed doel. Schouders eronder en nog even doorbijten, ook jij kunt dat!!
Klik om te vergroten...

Ja over dat stukje naar huis willen klopt echt. Ik verga hier van eenzaamheid en gemis van mijn gezin. Nou weet ik wel dat als ik eenmaal op 0 zit er ellende aankomt daarom wou ik dus morgen proberen niks te nemen en dit dan uitzitten tot ongeveer woensdag en dan naar huis gaan. Dan komt het erop neer dat ik 4 dagen niks genomen heb op het moment dat ik naar huis ga.

Verder krijg ik hier ook echt geen enkele vorm van begeleiding of wat dan ook dus het enige wat hier anders is dan thuis is niet te vrijheid hebben die pillen te gaan halen. Maar goed dit zou ik zoizo voor de bevalling never nooit doen/riskeren omdat ik dit mijn baby echt nooit zou kunnen aandoen nu ik eenmaal bijna gestopt ben. Mijn strijd van nuchter blijven zal pas na de bevalling beginnen dat weet ik 100% zeker en tegen die tijd ben ik natuurlijk allang thuis.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."