Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

De duivel genaamd Oxycodon. Iemand ervaring met ziekenhuis

292 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
moira zei:
Dag iedereen,

ik heb een account aangemaakt om hier te kunnen reageren op dit topic. Eerst en vooral aan @Miems en @Sterretje1984: bedankt voor jullie openheid rond oxy tijdens de zwangerschap
Ik ben 30 weken zwanger. Voor mijn zwangerschap nam ik 5 x 5mg snelwerkende Oxynorm per 24 uur. Dit omdat ik rugpatient ben en zo kon ik blijven werken en functioneren. Mijn huisarts en gynaecoloog zijn beiden op de hoogte. Ik heb nu tijdens de zwangerschap afgebouwd naar eerst: 3 x 5 mg per 24 uur en nu zit ik aan 1x 5 mg per 24 uur. Het is zwaar, ik heb veel last van cravings en hevig bewegende benen. ‘s Nachts word ik constant wakker van de pijn. Maar ik moet en zal doorzetten. Binnenkort ga ik dus ook die laatste pil 5 mg per 24 uur stoppen. En dan ben ik clean. Ik ben bang voor die bijwerkingen als ik die laatste 5 mg stop. Ik vind het niet kunnen slapen het ergst tot nu toe.
Klik om te vergroten...

Iedereen is anders dat voorop, maar van de keer dat ik heb afgebouwd (alle andere keren zo gestopt) heb ik het meeste last gehad van die laatste dosis naar 0 toe. Maar het grote voordeel het word ook weer beter. Wat goed van je trouwens dat je al zo ver bent gekomen met afbouwen petje af hoor!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...15
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Er zijn medicijnen voor restless legs.
Maar, eerst bevallen! Dan kan ik zeggen overleg eens met jouw huisarts over sifrol?
Werkt uitstekend bij mij.
Klik om te vergroten...

Restless legs zijn naast ontwenningsklachten van oxycodon ook een veelvoorkomende zwangerschapskwaal welke na de zwangerschap vanzelf vaak weer overgaat. Wat tijdens de zwangerschap helpt is na het douchen even afsluiten met een koude douche over de benen. Ook koude compressen helpen iets te verlichten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, dat klopt.
Het laatste beetje is heel erg veel...ook, omdat het geestelijk een vaarwel betekent.
Lichamelijk is het peanuts, 5 mg, maar gezamenlijk geestelijk en Lichamelijk, dat doet auw....
Iig heb ik de helft afgebouwd van mijn met.
Over 2 weken weer 1 derde deel eraf, over een 4 weken moet het karwei geklaard zijn.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#4
zeker weten niet en dan nog moet er eerst een melding bij veilig thuis of jeugdzorg oid komen en die moeten zelfs helemaal naar de rechter om een uithuisplaatsing aan te vragen bij de rechtbank
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd. Uit huis plaatsen gaat niet zomaar...ondanks het feit dat jeugdzorg heel vervelend kan doen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#6
UPDATE 13-09-21

Lieve allemaal, ik wilde toch even een update geven. Na de geboorte van mijn jongste veel ellende gehad met name de postnatale depressie die mij echt zo gek maakte en mij van alles wijs maakte waarom dood gaan beter zou zijn dan door leven. God god wat hormonen met je kunnen die is ondenkbaar. Helaas heb ik dus een van de ergste terugvallen ooit gehad, want op het eind ( afgelopen juli) zat ik op 800 mg kortwerkende oxycodon per dag. Financieel kapot en mijn gezondheid naar te klote. Op een avond zag ik geen uitweg meer. Ik heb mijn zus gebeld om mij bij te staan en heb mijn man de waarheid verteld ondanks dat hij al had gezegd bij de volgende terugval zal ik je verlaten heb jk het toch opgebiecht. Jeetje wat luchte dat op. Geen geheimen meer. Het enige waar ik zoooooo bang voor was was dat ik de kinderen kwijt zou raken. Mijn man heeft samen met mijn zus de huisarts gebeld want ik was zo stom om cold turkey te stoppen met oxy en dat met een dossis van 800 mg per dag. Levensgevaarlijk en ik raad het NIEMAND AAN. huisarts is meteen gekomen en ik moest meteen naar de eerste hulp. Op het moment dat de huisarts kwam was ik al 3 dagen gestopt met oxy dus ik was er behoorlijk slecht aan toe. Ik kan echt zeggen dat ik een vreselijke ontwenning heb gehad die ik echt niemand gun/ toewens.

In het ziekenhuis kon de internist niet geloven dat ik nog in leven was nadat ik zolang zulke hoge dossis oxycodon had genomen en dat mijn nieren het nog deden. Na overleg is besproken dat ik in het ziekenhuis zou blijven want er was nergens plek in een kliniek voor mij en thuis blijven was geen optie. Ik werd toen meteen opgenomen en na overleg hebben ze besloten dat ik niet zou afbouwen met de oxy omdat 800mg gewoon niet te doen was met afbouwen. Ze hebben mij toen overgezet naar 3x per dag 5 mg methadon. Ik vond dat best laag want ik slikte behoorlijk wat maar goed ik vertrouwde de artsen dat ze wisten wat ze deden. Na 2 dagen ziekenhuis en de meest vreselijkste afkickverschijnselen ( ze doen helaas echt niks voor je behalfe 3x per dav 5mg methadon) bleek ik ook nog eens covid te hebben dus meteen overgeplaatst naar de covid afdeling. Afkicken en corona hebben is echt een shit combinatie.

Na ongeveer 2 weken mocht ik naar huis, lichaamelijk gaat het al een stuk beter maar geestelijk ben ik op en denk ik nog vaak aan oxy. Maar gelukkig ben ik momenteel sterk genoeg om er echt niet meer aan te beginnen. Volgende week start ik met antidepresiva en dan gaan ze ook 5 mg van de metadon afhalen dus dan heb ik nog 10 mg per dag metadon, en zo afbouwen tot nul.

De verslavingsarts van brijder was het eens met mij dat ze bizar laag hebben ingezet met metadon maar aan de ene kant heb ik nu minder af te bouwen maar ze hadden mij heel veel pijn kunnen besparen dat vind ik wel jammer. Maar goed. Ik ben nu 1 maand oxycodon vrij en voor mij is dat een hele prestatie. Nooit gedacht sat ik 1 maand geen oxy zou nemen.

@Paaseieren ik heb je verhaal gelezen en ik leef echt met je mee. Ik weet als geen anders hoe erg dit vervloekte middel is. Het heeft mij en mijn gezin finacieel helemaal kapot gemaakt. Wat betreft mijn kinderen, nee die zijn niet afgepakt. Veilig thuis is wel geweest maar ze hebben gezien hoe goed ik voor ze zorg en in mijn afwezigheid was de vader er fulltime voor ze en mijn zus ook. Ik slikte de oxycodon eigelijk als antidepresiva juist op de been te kunnen blijven voor mijn kinderen. Klinkt als een rot smoes maar is wel echt waar. Na mijn 2e bevalling kreeg ik weer een postnatale depressie en de antidepresiva sloeg niet aan maar de oxy die ik kreeg voor zenuwpijn wel dus dacht ja dan neem ik dit toch dit werkt geweldig. Ik dacht ik kan de wereld aan. Maar op het eind heeft het mij kapot gemaakt. Dus aus ga hulp zoeken je kinderen worden echt niet alleen om deze reden afgepakt. Ze kijken naar het totale plaatje. Je kan het.

Op naar een oxy vrije leven.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miems zei:
UPDATE 13-09-21

Lieve allemaal, ik wilde toch even een update geven. Na de geboorte van mijn jongste veel ellende gehad met name de postnatale depressie die mij echt zo gek maakte en mij van alles wijs maakte waarom dood gaan beter zou zijn dan door leven. God god wat hormonen met je kunnen die is ondenkbaar. Helaas heb ik dus een van de ergste terugvallen ooit gehad, want op het eind ( afgelopen juli) zat ik op 800 mg kortwerkende oxycodon per dag. Financieel kapot en mijn gezondheid naar te klote. Op een avond zag ik geen uitweg meer. Ik heb mijn zus gebeld om mij bij te staan en heb mijn man de waarheid verteld ondanks dat hij al had gezegd bij de volgende terugval zal ik je verlaten heb jk het toch opgebiecht. Jeetje wat luchte dat op. Geen geheimen meer. Het enige waar ik zoooooo bang voor was was dat ik de kinderen kwijt zou raken. Mijn man heeft samen met mijn zus de huisarts gebeld want ik was zo stom om cold turkey te stoppen met oxy en dat met een dossis van 800 mg per dag. Levensgevaarlijk en ik raad het NIEMAND AAN. huisarts is meteen gekomen en ik moest meteen naar de eerste hulp. Op het moment dat de huisarts kwam was ik al 3 dagen gestopt met oxy dus ik was er behoorlijk slecht aan toe. Ik kan echt zeggen dat ik een vreselijke ontwenning heb gehad die ik echt niemand gun/ toewens.

In het ziekenhuis kon de internist niet geloven dat ik nog in leven was nadat ik zolang zulke hoge dossis oxycodon had genomen en dat mijn nieren het nog deden. Na overleg is besproken dat ik in het ziekenhuis zou blijven want er was nergens plek in een kliniek voor mij en thuis blijven was geen optie. Ik werd toen meteen opgenomen en na overleg hebben ze besloten dat ik niet zou afbouwen met de oxy omdat 800mg gewoon niet te doen was met afbouwen. Ze hebben mij toen overgezet naar 3x per dag 5 mg methadon. Ik vond dat best laag want ik slikte behoorlijk wat maar goed ik vertrouwde de artsen dat ze wisten wat ze deden. Na 2 dagen ziekenhuis en de meest vreselijkste afkickverschijnselen ( ze doen helaas echt niks voor je behalfe 3x per dav 5mg methadon) bleek ik ook nog eens covid te hebben dus meteen overgeplaatst naar de covid afdeling. Afkicken en corona hebben is echt een shit combinatie.

Na ongeveer 2 weken mocht ik naar huis, lichaamelijk gaat het al een stuk beter maar geestelijk ben ik op en denk ik nog vaak aan oxy. Maar gelukkig ben ik momenteel sterk genoeg om er echt niet meer aan te beginnen. Volgende week start ik met antidepresiva en dan gaan ze ook 5 mg van de metadon afhalen dus dan heb ik nog 10 mg per dag metadon, en zo afbouwen tot nul.

De verslavingsarts van brijder was het eens met mij dat ze bizar laag hebben ingezet met metadon maar aan de ene kant heb ik nu minder af te bouwen maar ze hadden mij heel veel pijn kunnen besparen dat vind ik wel jammer. Maar goed. Ik ben nu 1 maand oxycodon vrij en voor mij is dat een hele prestatie. Nooit gedacht sat ik 1 maand geen oxy zou nemen.

@Paaseieren ik heb je verhaal gelezen en ik leef echt met je mee. Ik weet als geen anders hoe erg dit vervloekte middel is. Het heeft mij en mijn gezin finacieel helemaal kapot gemaakt. Wat betreft mijn kinderen, nee die zijn niet afgepakt. Veilig thuis is wel geweest maar ze hebben gezien hoe goed ik voor ze zorg en in mijn afwezigheid was de vader er fulltime voor ze en mijn zus ook. Ik slikte de oxycodon eigelijk als antidepresiva juist op de been te kunnen blijven voor mijn kinderen. Klinkt als een rot smoes maar is wel echt waar. Na mijn 2e bevalling kreeg ik weer een postnatale depressie en de antidepresiva sloeg niet aan maar de oxy die ik kreeg voor zenuwpijn wel dus dacht ja dan neem ik dit toch dit werkt geweldig. Ik dacht ik kan de wereld aan. Maar op het eind heeft het mij kapot gemaakt. Dus aus ga hulp zoeken je kinderen worden echt niet alleen om deze reden afgepakt. Ze kijken naar het totale plaatje. Je kan het.

Op naar een oxy vrije leven.
Klik om te vergroten...
Goed van je dat je het opgebiecht hebt en dat het de goeie kant opgaat met je.
Dat je maar 3 keer 5mg Methadon per dag kreeg is eigenlijk echt wel raar en veel te weinig. Je kon dan evengoed gewoon cold turkey verder doen. Normaal zou je toch zeker 50mg Methadon per dag krijgen en ook Diazepam of een ander benzo een paar keer per dag voor de afbouw.

1 maand clean is zeker een goeie prestatie al en zeker als je van 800mg komt.
Zo verder blijven doen zoals je nu doet en zoals je zelf zegt zoek hulp ervoor! Heb je het even moeilijk dan gewoon aan je kinderen denken en hoe zwaar de ontwenning was.
Veel succes en zo door blijven doen👊👍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
15 mg methadon i.p.v. 800 mg oxcycodon??
Wat zijn dat voor lieden, die jou dit hebben voorgeschreven?
Dit is bizar!
Veel te weinig!
Ze hadden jou minstens 100 mg methadon moeten geven...bezopen, 15mg... krankzinnig gewoon!
Hoe kwam je aan deze gigantische hoeveelheid oxcycodon....was dit voorgeschreven?
Zo ja, dan moet diegene als arts zijnde, per direct uit het BIG register worden geschrapt wegens wangedrag!
Dit is de hoogste dosering, die ik ooit gehoord heb, omgerekend naar heroïne zit je boven de gram heroïne per dag en dan met 15 mg methadon de ontwenning draaglijk te maken is gewoon een marteling voor degene om wie het gaat..echte waanzin!
Wat moet jij ongelofelijk sterk zijn, en wat heb jij een enorme wilskracht!
Respect!!
Nou nog even volhouden, en...je bent er!
Ik neem mijn kepi blanc voor je af@7)
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
15 mg methadon i.p.v. 800 mg oxcycodon??
Wat zijn dat voor lieden, die jou dit hebben voorgeschreven?
Dit is bizar!
Veel te weinig!
Ze hadden jou minstens 100 mg methadon moeten geven...bezopen, 15mg... krankzinnig gewoon!
Hoe kwam je aan deze gigantische hoeveelheid oxcycodon....was dit voorgeschreven?
Zo ja, dan moet diegene als arts zijnde, per direct uit het BIG register worden geschrapt wegens wangedrag!
Dit is de hoogste dosering, die ik ooit gehoord heb, omgerekend naar heroïne zit je boven de gram heroïne per dag en dan met 15 mg methadon de ontwenning draaglijk te maken is gewoon een marteling voor degene om wie het gaat..echte waanzin!
Wat moet jij ongelofelijk sterk zijn, en wat heb jij een enorme wilskracht!
Respect!!
Nou nog even volhouden, en...je bent er!
Ik neem mijn kepi blanc voor je af@7)
Klik om te vergroten...
Om te beginnen ben ik blij dat ik niet de enige ben die het bizar vind. Ik vind dat ze mij voor niks zoveel pijn hebben laten voelen terwijl ze het hadden kunnen verminderen. De zusters waren super lief maar de internist die dit heeft voorgeschreven was vreselijk. Ze keek me amper aan. Ze behandelde me zoals een junk en dat had ik niet verdient. In het begin kreeg ik het van de arts maar toen ik verslaafd raakte kocht ik het op de zwarte markt ik kon niet anders. Ik heb mijn gezin finacieel kapot gemaakt en dat doet mij zoveel mijn. Ook had ik graag diazepam gehad voor de vreselijke onrust maar daar wilde ze niet eens over beginnen want dat is verslavend. Ik vraag ook geen recept voor een maand ofzo ik vroeg max 3 dagen zodat ik op adem kon komen. Volgende week krijg ik nog maar 10 mg methadon en daarna 5 en daarna is het klaar. Ik ben er dus nog niet helemaal. Voor mijn gevoel wil ik heel graag een klacht indienen over waarom ze mij zoveel hebben laten lijden terwijl er andere mogelijkheden waren. Ik lag oom nog een op de covid afdeling met klachten dus dat maakte het nog erger.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#10
transformated zei:
Goed van je dat je het opgebiecht hebt en dat het de goeie kant opgaat met je.
Dat je maar 3 keer 5mg Methadon per dag kreeg is eigenlijk echt wel raar en veel te weinig. Je kon dan evengoed gewoon cold turkey verder doen. Normaal zou je toch zeker 50mg Methadon per dag krijgen en ook Diazepam of een ander benzo een paar keer per dag voor de afbouw.

1 maand clean is zeker een goeie prestatie al en zeker als je van 800mg komt.
Zo verder blijven doen zoals je nu doet en zoals je zelf zegt zoek hulp ervoor! Heb je het even moeilijk dan gewoon aan je kinderen denken en hoe zwaar de ontwenning was.
Veel succes en zo door blijven doen👊👍
Klik om te vergroten...

800 mg? Op straat ook? ik heb wel,een arts die me oxy geeft, wat bij de apotheek gezien wordt,als " jij gaat dood zo".,terwijl ik lage dosis tramol had 5 jaar en nu 3 jaar oxy.

5 x 5 mg verdeeld over de dag, aangepast aan mijn rust tijd en klusjes
Soms neem ik 7 , soms 4...,maar nu weer stabiel. Ik was heel ziek in de zomer.

Terug val komt vaak na enkele,maamden, vooral omdat niemand uitlegd, je gaat soms down worden, want,oke, je bent clean of deels.,en happy nu. Maar het brein hesteld veel langzamer , en dus val je in de valkuil van serotine te kort, want dit is ook geen leven.
Zet door, ga afleiding zoeken, en doelen, elke morgen dank zeggen voor 3 mooie dingen waar je blij van wordtl,en neen de dag zoals ie komt. En na een tijdje gaat t beter . Vraag hulp en neem supplumenten bij een goede leermeester of reform winkel. Beweeg, wandelen . En wil het een week niet, dan alle prikkels weg, tel hooguit 2 uur per dag.

Ga boeken lezen ( luisterboeken zijn mijn redding, ik kan niet lang meer lezen door,letsel)

Marijke de Groot, schrijft bijv over depressie, medicatie, opnames
Ik luister nu veel. Social media op stil
Innerlijke rust opbouwen.

Dm me als je wat kwijt wil.
Ben soms wel eens paar dagen in rust

Je kan dit, en je gaat van alle tips,jouw plan maken. Met huisarts of hulp.
En geduld.

🙏🏼💎❤️🍀
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kittekatty zei:
800 mg? Op straat ook? ik heb wel,een arts die me oxy geeft, wat bij de apotheek gezien wordt,als " jij gaat dood zo".,terwijl ik lage dosis tramol had 5 jaar en nu 3 jaar oxy.

5 x 5 mg verdeeld over de dag, aangepast aan mijn rust tijd en klusjes
Soms neem ik 7 , soms 4...,maar nu weer stabiel. Ik was heel ziek in de zomer.

Terug val komt vaak na enkele,maamden, vooral omdat niemand uitlegd, je gaat soms down worden, want,oke, je bent clean of deels.,en happy nu. Maar het brein hesteld veel langzamer , en dus val je in de valkuil van serotine te kort, want dit is ook geen leven.
Zet door, ga afleiding zoeken, en doelen, elke morgen dank zeggen voor 3 mooie dingen waar je blij van wordtl,en neen de dag zoals ie komt. En na een tijdje gaat t beter . Vraag hulp en neem supplumenten bij een goede leermeester of reform winkel. Beweeg, wandelen . En wil het een week niet, dan alle prikkels weg, tel hooguit 2 uur per dag.

Ga boeken lezen ( luisterboeken zijn mijn redding, ik kan niet lang meer lezen door,letsel)

Marijke de Groot, schrijft bijv over depressie, medicatie, opnames
Ik luister nu veel. Social media op stil
Innerlijke rust opbouwen.

Dm me als je wat kwijt wil.
Ben soms wel eens paar dagen in rust

Je kan dit, en je gaat van alle tips,jouw plan maken. Met huisarts of hulp.
En geduld.

🙏🏼💎❤️🍀
Klik om te vergroten...
Groot respect @Kittekatty , dat je deze bruikbare info wilt delen . Vind het natuurlijk naar om te horen dat je letsel je beperkt :( maar heb bewondering hoe je ermee om lijkt te gaan. En goed te horen dat je je beter voelt als in de zomer.

Ik neem deze tips ook ten harte.

Dank!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Miems
Hoe gaat het met je nu? Hoe bevalt de Methadon je?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Miems zei:
Ik hoop dat ik na deze opname weer de oude word want ik mis mezelf echt vreselijk erg. Wat is er toch met mij gebeurd :'-(
Klik om te vergroten...
Ik hoop het ook voor je! Hou vertrouwen! Je moet sterk zijn, ook voor de kinderen!
Wanneer heb je een gesprek?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Natozlato zei:
Ik hoop het ook voor je! Hou vertrouwen! Je moet sterk zijn, ook voor de kinderen!
Wanneer heb je een gesprek?
Klik om te vergroten...


A.s dinsdag word er besproken wanneer ik opgenomen word. Moet wel al zeggen dat ik vandaag bijvoorbeeld maar 20 mg genomen heb. Normaal rond deze tijdstip zit ik zeker op de 50 a 60 mg. Maar nu zie ik er zo tegen op ze te slikken. Zou dat een goed teken zijn?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeelanddude zei:
Misschien dat @Legio Patria Nostra hier nog wel iets over kwijt wil?
Klik om te vergroten...

Ja.
Hierover kan ik wel een en ander zeggen.
Allereerst:
Jr zult door een zure appel moeten heen bijten, maar dit wist je al.
Eerste advies
Ga nu niet op jezelf minderen, en al helemaal niet zoveel.
Nu moet je het met je arts samen gaan doen, en als je nu zóveel in 1 x mindert, zul je doodziek gaan worden, en mss de kleine vrucht, óók.
Ik zou proberen om vloeibare oxycontin te gaan nemen, en dan iedere week een druppel minder. Of: 1 milliliter.
Met een injectie spuit kan je dit uitstekend doseren.
Zo maak je een goede kans om het aan te kunnen.
Op deze manier zul je iedere keer een dag of twee je niet lekker voelen, de derde dag knap je op,een dan heb je vier dagen om er weer nieuwe kracht voor op te bouwen.
Ikzelf heb dit op deze manier Eén keer kunnen doen.
Zodra je opgenomen bent, en veilig zit, dan volg je e x a c t. Op wat er tegen je gezegd wordt.
Geen voorwaarden stellen.
Welk ziekenhuis is het, waar je heen gaat?
Dus:
Doen, wat ze je zeggen en heus, je kunt het!
Heb je vragen, stel ze mij gerust. Per ( Pb) als je wilt
Sterkte!! Je zult dit nodig hebben...
Last mij ajb weten hoe het met je gaat!
Mss kan Ik je helpen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat erg voor je!
Heb zelf 3 jaar verslaafd geweest aan Oxycodone, heb er ook een topic ervan openstaan hier op het forum.
Zwanger zijn en aan de oxy zitten moet de hel zijn. Ik kan me niet voorstellen hoe je voelt.
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby. Je baby zal geboren worden met Oxycodone in het bloed en de dokters zullen dat in observatie moeten nemen. Hopelijk zijn ze hier al van op de hoogte.
Zoals @Legio Patria Nostra zei misschien kijken voor IV = intraveneuze ergens in de onderrug of met een epidurale.
Nu ik ben geen dokter maar ik kan alleen mijn advies of ervaring aan jou meegeven. Als je de tijd hebt kan je gerust eens kijken op me topic, hier de link als je tijd hebt om te lezen: https://drugsforum.nl/threads/oxycodone-verslaving.62011/.
Als je nog vragen hebt, zeker niet bang zijn om ze te stellen. Er zijn nog andere met ervaringen hier die je ook kunnen helpen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
transformated zei:
Mijn mening is om gewoon nog je Oxycodone verder te nemen op de dosis die je zit, tot je bevallen bent van je kind. Want ik denk als je lichaam in ontwenning gaat dat dit nog meer problemen zal opleveren voor je baby
Klik om te vergroten...
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Dat zou ik dus niet doen. Doorgaan is schadelijk voor de baby. Dit is ook echt een goede motivatie om te stoppen, want je kiest voor je eigen gezondheid maar ook voor die van de baby. Die heeft hier niet voor gekozen. Het gaat jou echt wel lukken!
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat weten wij nou over hoe een prille baby reageren zal op ontwenning.
Ik weet hier i.i.g. niets over, en Ik adviseer om dit aan een arts over te laten, bij voorkeur een verslavingsarts.
Wij moeten erg oppassen met ons advies, want wie weet, hoe fout dat eea kan gaan...
Dit risico is echt veel te groot...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
Eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Maar ik denk stoppen met de Oxycodone als je al zwanger bent, dit lijkt me een slecht idee. Misschien als ze nog maar 2 maanden zwanger is dat ze kan stoppen voor ze bevalt maar anders lijkt het me een slecht idee. De baby zal waarschijnlijk toch al wat schade oplopen, laten we hopen dat dit niet het geval is.
Ik denk dat de TS best een specialist raadpleegt die meer weet over zwangere moeders met een opiaat verslaving.

Edit: als de moeder gaat ontwennen tijdens de zwangerschap zal de baby ook ontwennen maar voor de baby kan dit fataal zijn denk ik.
Klik om te vergroten...

Zullen we maar stoppen met dat gespeculeer, vind dit erg gevaarlijk om ergens advies over te geven waar je niet voor gestudeerd hebt. Laten we dit aan de specialisten overlaten.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."