Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen GHB verslaving

Een GHB verslaving

63 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou Riraroo....de vlg. ronde....bij de een gaat het zo, bij de ander weer anders...wat wil je liever ?

Ik weet niet of andere mensen dat hier herkennen, maar ik denk dat mijn afkik van de ghb in de buurt van alcohol of heroine afkik zat/zit. Dat wil je toch niet weer beleven ? Ik heb het nog niet weer genomen, maar vooral nu ik dingen heb en denk ooooh, eentje maar sochtends....ja wat sochtends.....?

En toch ? Als ik aan die pijn, rillingen, hartkloppingen, zweten, beelden en al dat gedoe terug denk ? Het is snel vergeten, oke, maar ooooh wat een ellende........

ik hang er tussen in...klopt, maar ik wil nooit meer zo'n pijn, angsten en hallucinaties....ik wist soms niet meer in welk huis ik was, oke, net verhuist, maar dat kan ik niet maken !

Tja balen, dat was wel een gat in de markt....... :wink:
K
KidELid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb net het hele verhaal zitten lezen en er kwam een ervaring bij mij boven die ik wil delen. Hopelijk kan het als motivatie dienen voor sommige.

Sinds de 1e klas MAVO had ik goed contact met een klas genoot van mij wat later een goede vriend voor het leven is geworden. Tijdens de mavo was het expirimenteren met wiet niet vreemd voor ons allen en we hebben destijds ook flink wat grammetjes gras er doorheen gejaagd :stoned: .
Ik kan het nummer van de softtax nog zo uit mijn hoofd opdreunen al is het inmiddels als zo'n 18 jaar geleden dat ik het voor het laatst gebeld heb. Tja dat heb je in die kleine boeren dorpjes :tearsofjoy:
Tijdens onze studie in kwam het expirimenteren met andere middelen ook aan bod en ook wij hebben ons deel hieraan bijgedragen. Tijdens feestjes zijn er de nodige p'tjes, sos, speed doorheen gegaan maar het is gelukkig bij mij altijd een recreatieve aangelegenheid geweest.
Mijn maat had hier alleen andere ideeën bij.
Hij blowde zowat iedere dag stevig en ook het gebruik van XTC was flink aan het toenemen. In deze periode van 10 jaar hebben we diverse breuken in onze vriendschap gehad omdat het contact van behoorlijk leed onder zijn gebruik. Diverse malen heeft hij bij me aangeklopt voor hulp en altijd heb ik hem onder mijn hoede genomen en stad en land afgereisd opzoek naar de juiste hulpverlening. Van het riag tot groeps therapie en weer terug.
Hij was altijd een loner en hij hield mij srtikt gescheiden van zijn andere vrienden (groepen). Dit kwam mede omdat hij mij diverse verhalen vertelde over feestjes met GHB waar mensen spartelend op de grond lagen. Dit was vanuit zijn perspectief best wel normaal tewijl ik met verontwaardige houding luisterde naar deze ervaringen.
Toen hij samen met een kennis vroeg in de ochtend de auto van een pa van iemand om een boom gekruld had terwijl ze beide (naar horen zeggen) meerdere buisjes op hadden was voor mij de maat echtvol.
Een paar jaar hebben we nauwelijks contact gehad en de keren dat we contact hadden was hij altijd op een of andere manier van de kaart.
Ook mijn nieuwe huis heeft hij nooit mogen zien. Ondanks de vele verzoeken is hij nooit komen kijken. De keren dat hij zou komen eindigde altijd in een teleurstelling van het niet komen opdagen.

Op een dinsdag middag tijdens een meeting op mijn werk gaat de telefoon en hoor ik hem aan de andere kant. Totaal verward vraagt hij in paniek of ik de film wil uitzetten. Even denk ik dat ik in de maling genomen wordt en vraag hem om geen contact meer met mij te zoeken omdat ik er klaar mee ben. Kan je alsjeblieft de film uitzetten want ik trek het niet meer.........? zegt hij en ineens bekruikt mij het gevoel dat hier meer aan de hand is.
Ik vraag aan hem of hij gebruikt heeft en na een stameld "ja ik heb GBL..."hoor ik een doffe klap" De adrenaline kickt in en vlieg naar mijn manager om te zeggen dat er iets gebeurt is met een vriend en dat ik weg moet.
20 sec later zit ik in de auto met 112 aan de lijn om advies te vragen wat ik evt kan aantreffen want GHB en GBL heb ik zelf nooit gebruikt . De vrouw zegt informatie te gaan inwinnen en dat ik direct moet terug moet bellen als ik er ben en het niet vertrouw.
Eenmaal aangekomen doet hij gelukkig open wat ik daar toen aantrof had ik nooit, maar dan ook nooit verwacht.
De hele tent was ranzig van boven tot onder, het was bloedheet, hij had alles onder gezeken en hijzelf zag erit als een lopend lijk. Hij heeft even wat dingen zitten vertellen dat hij zich niet goed voelde en dat hij zich niet kon herinneren wat voor dag het was of waar hijzelf eigenlijk was. Aangezien de adrenaline totaal bezit van mij had genomen was mijn eerste reactie om hem water te laten drinken. Dit ging heel even goed totdat zijn mood totaal omsloeg en hij zich agressief ging opstellen. Met een glas in zijn vuist geklemd keek hij me agressief aan en ik wist niet hoe snel ik uit deze positie weg moest.
Met een smoes ben ik even naar mijn auto gelopen om daar een fles cola te halen want dat zou wel goed voor hem zijn om wat suiker binnen te krijgen. Hij liet me zonder problemen gaan en direct heb ik 112 gebeld met het verhaal en de hulptroepen zouden binnen enkele minuten arriveren.
Eenmaal terug in zijn kamer was hij heel erg suf en eigenlijk niet meer aanspreekbaar. Na 2 glazen cola trok hij weer wat bij gelukkig waren de hulptroepen ook gearriveerd.

Politie en ambulance personeel hebben hem aan de hartbewaking gelegd waarna hij direct naar het ziekenhuis is afgevoerd. Het enige wat ik me nog goed kan herinneren is dat zijn hartslag op 183 stond en dat zijn sinus ritme alles behalve normaal was.
Na dat de hele stoet vertrokken was heb ik even flink staan huilen omdat op dat moment mij de emotie even de overhand nam.
De woorden van een de ambulance medewerker waren: Je hebt ons net optijd gebeld want dit was geen uur langer goed gegaan.
Zelf ben ik met een agent naar het ziekenhuis gegaan waar ik mijn verhaal heb gedaan en hierna ben ik naar hem toegegaan op de ICU om bij hem te zijn. Hij had mijn hulp gevraagd en die wilde ik hem ook geven hoe moeilijk het ook vond.
In die paar uur dat ik bij hem zat werden de zakken met zoutoplossing vele malen vervangen en leek hij er lichamelijk op vooruit te gaan.
Geestelijk ging hij heel snel de andere kant op en ik kreeg vele nare woorden, beschuldigingen en verwijten naar mijn hoofd. Ik was de oorzaak van alles en ik moest verantwoordelijk gehouden worden.
Dit heb ik een tijdje vol gehouden totdat ik het echt niet meer trok en naar huis gegaan ben. Ik was er echt helemaal klaar mee en voelde me zo in de pis genomen. Bied je je hulp aan krijg je nog verwijten ook, ik had nu echt afstand nodig had.
Een week ging voorbij totdat ik telefoon kreeg van de politie. Zijn vader had hem als vermist opgegeven en hij had meegekregen dat wij een beetje ruzie hadden gehad. Ik hab de agent het hele verhaal uitgelegd en hij zou hiermee aan de slag gaan.
Een kennis met wie ik dit verhaal deelde zei spottend: Het volgende telefoontje is of je op zijn begravenis komt. Ik was boos om deze opmerking maar ook wel angstig dat het i.d.d. zou kunnen gebeuren.
1 maand later was het dan zover en ik kreeg het telefoontje dat hij was overleden door zelf doding.

Ja daar zit je dan, je vakantie is net begonnen en dan krijg je te horen dat de maat die je langer kent als wie dan ook dood is.

Er gaan vele dingen door je hoofd en je bent boos op jezelf dat je weg bent gegaan want misschien had je hem nog op andere gedachten kunnen brengen. Alles verdraait zich en niets is meer zoals het voorheen was.
Na een gesprek met zijn oudersheb ik heel heel veel huilen omdat zijn vader vertelde dat hij in zijn heldere momenten heeft geprobeerd mij te bellen om zijn excusses aan te bieden. Dit heeft hem de laatste dagen voor zijn dood heel erg bezig gehouden maar hij kon de controle niet meer vinden om contact met mij op te nemen.

Nu is hij er niet meer en ben ik mijn oudste maat kwijt. Het doet me pijn en er zijn dagen dat ik hem echt mis ondanks alles wat er in gebeurt. Het is tenslotte niet voor niets zo lang een vriend geweest.

Wat jullie met dit verhaal moeten? ik heb geen idee maar laat het een waarschuwing zijn!
Raap jezlef bij elkaar nu het nog kan en krijg je gezonde verstand terug voordat het te laat is.

Voor ieder die zich aangesproken voelt: Ik wens je succes met al mijn hart en ik hoop dat jouw vrienden niet hetzelfde mee moeten maken als ik. Hou vol en neem de hulp aan die er is, het gaat je echt lukken.

C
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoezo vingertje zwaaien, is toch gewoon eerlijk ?

Geeft ook niet, we lezen allemaal anders.

Ja ik weet nog iets, promethazine. Een allergie middel dat zo versuffend werkt, daar kun je de pammetjes bij weggooien. Ze zijn ook niet verslavend, maar wel alleen op recept verkrijgbaar.

Googlese en ben benieuwd op het live verslag..
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn ervaring met GHB? afgelopen week?!
Misselijkste ervaring ooit.. ik zal het niemand ook aansporen om te gebruiken. Hoe geweldig het ook kan zijn..

Zat er ongv. 3 weken weer aan. Werd voor me gevoel in een hokje gedrukt (je kent het de keuze maken tussen de liefde of de drugs) en ook ik koos voor de liefde. Ik kwam bij me vriend thuis en ik ging weer cold turkey afkicken. Het eerste uur heb ik het met alcohol wat kunnen uitstellen maar na ongv. 3 uur was het toch echt uit me lijf. Hij had een enge film op het enigste wat ik kon zeggen was zet die film af zet die film af. want, het ging gebeuren... het trillen, krampen alle gedachtens door elkaar. (omdat ik is in een psychose ben beland van de afkick van de g ben ik als de dood er voor) vandaar dat de enge film af moest. Het enigste wat ik me kan herinneren is dat hij zei: kom we gaan op bed liggen dan kan je ontspannen. Het lopen het deed zo zeer ik voelde me een oud vrouwtje. Maar in bed.. je ligt en al die hersen spinsels die door je hoofd gaan. Ik hoorde telkens in me hoofd dat het weer een psychose was en dat ik moest zeggen tegen me vriend dat als hij me op me rug aaide, dat ik er van rustig werd. En hij deed het en ik weet veder niks meer. Maar de volgende dag ik lag in bed: ik dacht bij mezelf zou zo de ziekte kanker voelen? Me hele lichaam deed pijn, me gewrichten, me botten! Me botten raakte het matras alles deed me pijn. Ik als een meisje van ** voelde me als een oud vrouwtje van 100 me lichaam was gesloopt. Je kent het zweten?! Een vieze dikke zoute ghb zweet laag. Vies goor .. En je bent afwezig geestelijk.. ik kon me nergens op concentreren alleen maar, voor niks op de bank liggen tv of films kijken. Maar gelukkig het is nu donderdag tot dinsdag heb ik er echt last van gehad en vannacht heb ik voor het eerst uit mezelf kunnen slapen!

DUS DENK NA VOOR DAT JE GHB NEEMT. Je voelt je eerst in het begin fris en fruitig de dag erna als je het hebt gebruikt.
Maar later als je langere gebruiker bent begint de ellende pas...

Ik hoop dat ik jullie in iedergeval 2 keer ga laten na denken voor dat jullie ghb gaan nemen. Voor het eerst in me leven denk ik zelfs: zo hey ik ben wel voor even genezen!


Helaas ben ik weer opnieuw begonnen ik ga zaterdag opnieuw stoppen ik ga daarom live verslag uitbrengen. In de hoop dat er misschien nog nieuwe ideeen bij komen..
Me vriend is er bij aanwezig ook hij gaat stoppen ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben.
We zijn ervaren gebruikers en er kunnen psychoses gaan optreden dus altijd spannend.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
RieRaaRoo zei:
Als iemand nog tips heeft?
Klik om te vergroten...

Niet zo met je vingertje komen zwaaien hierzo omdat JIJ niet verantwoordelijk met drugs om kan gaan...

:wave:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoeveel, hoevaak en hoe lang moet je GHB eigenlijk ongeveer gebruiken voordat je er een merkbare lichamelijke afkick van krijgt ?
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas te vergeets ben ik weer terug gevallen.
Ik zit nu weer bij VNN ik wou niet opgenomen worden dit keer.
Ik ben nu aan het afbouwen. Hier bij krijg ik 100 mg seroquel xr per nacht.
En 5 diazepam's op een dag van 10 mg. ik hoop dat het dit keer lukt! Ik hou jullie op de hoogte..

Groetjes Rowan
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat dat per persoon en per gevoeligheid verschilt? Net zoals bij de meeste andere verslavingen ook eigenlijk...
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja of course, al denk ik dat de geestelijke verslaving veel meer persoonsgebonden is dan lichamelijke. maar enige indicatie zou wel nice zijn. Ik heb zelf geen idee namelijk.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
ja of course, al denk ik dat de geestelijke verslaving veel meer persoonsgebonden is dan lichamelijke. maar enige indicatie zou wel nice zijn. Ik heb zelf geen idee namelijk.
Klik om te vergroten...

Je moet het doordeweeks niet gebruiken dan komt het wel goed.. Volgens mij kan je al na een paar dagen al last hebben van slecht slapen e.d.
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nathaniel zei:
RieRaaRoo zei:
Als iemand nog tips heeft?
Klik om te vergroten...

Niet zo met je vingertje komen zwaaien hierzo omdat JIJ niet verantwoordelijk met drugs om kan gaan...

:wave:
Klik om te vergroten...

Het is meer uit goeie bedoeling..

Bedankt voor de tips..

Morgen is het zo ver. Heb er wel zin! Jammer dat je zo veel vocht er mee opslaat je word er namelijk erg dik van. Dus zal vast veel lopen naar de wc.
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#12
ghb moet je ook afbouwen en niet cold turkey afkicken...
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben een stukje kwijt.. en toen heeft mij vader mij bij mijn vriend afgezet dat is wat ik nu nog weet 3 dia's gehad en zo nu en dan trillingen. me een beetje wazig voel.
Ik was om 12 uur snachts begonnen met stoppen en dat het nu al weer 16:30 is tijden vliegen voorbij.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tering, wat een bizarre hoeveelheden :confused:
Dacht dat ik veel gebruikte, maar ik ben blijkbaar nog een schuimpje
Klik om te vergroten...

Misschien een schuimpje, maar dat is per persoon verschillend natuurlijk, daarbij zet ik zelf grote vraagtekens bij de vermelde hoeveelheden in de voorgaande posts. Een liter lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Ik gebruik inmiddels 10 jaar ghb. De eerste jaren was dat in het weekend en zo nu en dan een keertje doordeweek. Op een gegeven moment werd het elke avond, vervolgens ook 's nachts. Niet veel later ook als ik opstond 'om de kater weg te spoelen'. Inmiddels gebruik ik al enkele jaren 24/7. De dosis die ik neem varieert, van 2,5 nml tot 4 ml per 1,5 a 2 uur. Dat is genoeg om van een verslaving te spreken. De ervaring heeft me inmiddels geleerd dat wanneer ik abrupt zou stoppen, ik last krijg van de bekende verschijnselen.
Klik om te vergroten...

Dit is gewoon een zware verslaving, zeker gezien de periode dat je het gebruikt.

Eenmaal bij de huisarts kreeg ik een huisarts in opleiding. Toen ik de spreekkamer binnenkwam zag ik het al: ze had info op internet opgezocht. Bad news.
En inderdaad: ze wist van toeten noch blazen, ze had geen idee wat ze met dit probleem aan moest. Of ik een idee had hoe ik dit wilde aanpakken. Dus verteld dat ik baat had bij lorazepam.
Wilde ze niet voorschrijven, bang geworden van alle horrorverhalen op internet. Ze zag me al spartelend op de grond liggen, stikkend in mijn tong of kots.
Kwam ze met het verhaal dat het haar een goed idee leek om me aan te melden bij een kliniek, ze had het fokking inschrijfformulier alvast op haar scherm staan. Vond ik niet zo'n bijster best plan, ik heb daar niks te zoeken.
Klik om te vergroten...

Dit is natuurlijk een zeer kwalijke zaak. Een huisarts in opleiding mag natuurlijk nooit een dergelijk geval behandelen, los ervan of het druk is of niet. Google is helaas wel een veelgebruikte methode bij huisartsen, maar dat mag geen excuus zijn. Dit is gewoon stof die ze zouden moeten leren in hun opleiding, en ook met praktijkgevallen (al dan niet zelf natuurlijk).

Daarna kwam ze met het voorstel om op woensdagmiddag langs te komen voor een gesprek met een 'specialist' uit de verslavingszorg. Oftewel zo'n geitenwollensok, wellicht zelf ex-junk.
Klik om te vergroten...

Zelf heb ik ook ervaring met verslavingsdeskundigen (maar dan niet voor GHB) en die kunnen inderdaad zeer onbekwaam zijn. Maar om daar van te voren al van uit te gaan is misschien iets te ver gezocht, Het kan ook iemand zijn die je wel kan helpen, maar dan moet diegene er wel de kans voor krijgen.

Dus ik zeg: nou, dan zijn we klaar, ga ik nu naar huis en doe ik het wel in mijn eentje. Het risico blijft daarmee hetzelfde.
Voegde ze er nog aan toe: ja, dat is uw eigen verantwoordelijkheid. WTF???
Klik om te vergroten...

Kijk, het zijn natuurlijk geen mensen die tegen jou wil in je gaan behandelen. Op het moment dat jij zegt dat je ermee klaar bent, kunnen zij er ook weinig mee. En uiteindelijk is het ook jouw eigen verantwoordelijkheid, jij bent er toch ook mee begonnen? Niemand kan zich tegen jouw wil in gaan behandelen, dat moet je wel snappen.

Anyhow, daar ga ik dus ook nooit meer heen. Tien (!) jaar na de eerste probleemgevallen met GHB weten huisartsen dus blijkbaar nog steeds niet wat het is en hoe te behandelen.
Klik om te vergroten...

Na één slechte ervaring lijkt me dat geen goed idee. GHB is een dergelijk hardnekkige verslaving waar je niet zo maar vanaf komt. In het verleden ben je gestopt d.m.v. lorazepam, maar schijnbaar heeft dat niet goed genoeg gewerkt, dus alleen lorazepam blijkt dus niet de oplossing. En na tien jaar is het helaas een feit dat huisartsen er nog steeds niet mee weten om te gaan, maar dat kan je niet de eerste de beste huisarts in opleiding kwalijk nemen. Bedenk ook wel dat door je verslaving dat je niet helemaal helder denkt en sneller geïrriteerd bent, ook al gebruik je even niet. Ik zou zeggen dat je door moet gaan met aangeven dat het zo niet gaat, maar ook moet open staan voor andere suggesties en daar eventueel aan meedoet, ook al lijkt je dat in eerste instantie niet het beste. Je moet eerste iets proberen voordat je besluit er gelijk mee te stoppen. En de verslavingszorg in Nederland is verre van goed, zeker wat GHB betreft maar voorlopig moet je het ermee doen.

Heb besloten om dan maar zelf een oplossing te zoeken, ik lees overal dat je lorazepam e.d. gewoon via het internet kunt kopen. Ga ik daar wel naar op zoek. Op deze manier dwingen ze mensen om zelf te gaan lopen klooien met troep waarvan alleen god weet wat voor troep er in zit.
Klik om te vergroten...

En dat is dus ook een risico waarvan je je kunt afvragen of dat het beste is. Ik snap je frustratie, maar ik denk dat je te snel een besluit hebt genomen. Ga eens verder op zoek naar manieren om af te kicken en eventuele instanties buiten je huisarts om. Ik hoop echt dat je er iets voor vindt.

Succes!
R
RobbedoesLid
01-01-2024, 00:00
#15
@ Svali:

Dank voor je onderbouwde reactie.

Ik moet er wel even bij vermelden dat de huisarts in opleiding haar collega tussentijds geconsulteerd heeft. Ze heeft niets op eigen houtje besloten.

Wat ik vreemd vind is dat deze mevrouw zegt: ik verstrek geen lorazepam, want dadelijk gaat het fout als je dat in je eentje doet. Vervolgens laat ze me wel naar huis gaan in de wetenschap dat ik niets in huis heb en zo mogelijk nog meer risico loop. Wat niet zo is, want ik weet uit ervaring dat gewoon cold turkey afkicken weliswaar ongemakkelijk is, maar bij lange na niet alarmerend. Ook dat heb ik per abuis wel eens eerder gedaan als ik niets in huis had en een dag door moest komen. Uiteraard is het allemaal mijn verantwoordelijkheid en ben ik er mee begonnen, dat zal ik niet ontkennen. Ik had alleen op iets meer steun en medewerking gerekend.

In het verleden heeft lorazepam prima gewerkt bij het afkicken. Diazepam trouwens ook, maar in iets mindere mate. Alleen ging ik toen nog regelmatig op stap: pilletje en eenmaal thuis dus ook weer GHB. Los daarvan was ik in de periode werkloos.
Nu pak ik dat anders aan: ik ben klaar met feesten, klaar met de drugs en alles wat daar bij komt kijken. Ik sta op een kruispunt in mijn leven: het is nu of nooit meer. Op het moment dat ik beslis om het achter me te laten flikker ik alles weg en verbreek de contacten die me aan die wereld binden. Ik weet wat er voor nodig is om het definitief achter me te laten. De alternatieven om de plaats van mijn verslaving in te nemen staan klaar, zowel praktisch als mentaal. Dope en Robbedoes is geen gelukkige combinatie.

Ik overweeg alsnog via de huisarts in gesprek te komen met de eerdergenoemde geitenwollensok :wink: Omdat er iets moet gebeuren. Ik kan het internet wel afspeuren naar alternatieve leveranciers van lorazepam, maar heb geen idee waar ik moet zijn, het enige adres wat ik ken is uit de lucht.
Weinig trek om mijn credit card te trekken op twijfelachtige sites en dan maar afwachten of er iets geleverd wordt en zo ja, wat en tegen welke prijs.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik vreemd vind is dat deze mevrouw zegt: ik verstrek geen lorazepam, want dadelijk gaat het fout als je dat in je eentje doet. Vervolgens laat ze me wel naar huis gaan in de wetenschap dat ik niets in huis heb en zo mogelijk nog meer risico loop. Wat niet zo is, want ik weet uit ervaring dat gewoon cold turkey afkicken weliswaar ongemakkelijk is, maar bij lange na niet alarmerend. Ook dat heb ik per abuis wel eens eerder gedaan als ik niets in huis had en een dag door moest komen. Uiteraard is het allemaal mijn verantwoordelijkheid en ben ik er mee begonnen, dat zal ik niet ontkennen. Ik had alleen op iets meer steun en medewerking gerekend.
Klik om te vergroten...

Als je het zo stelt snap ik je beter. Ze had eigenlijk wel met een (goed) alternatief mogen komen. Zoals gezegd weet ik weinig van GHB, maar ik heb wel gehoord dat cold turkey gaan ernstige gevolgen kan hebben voor de psyche, maar dat zal ook per persoon verschillend zijn. En iets meer steun was misschien wel beter geweest, ook voor je eigen motivatie.

Nu pak ik dat anders aan: ik ben klaar met feesten, klaar met de drugs en alles wat daar bij komt kijken. Ik sta op een kruispunt in mijn leven: het is nu of nooit meer. Op het moment dat ik beslis om het achter me te laten flikker ik alles weg en verbreek de contacten die me aan die wereld binden. Ik weet wat er voor nodig is om het definitief achter me te laten. De alternatieven om de plaats van mijn verslaving in te nemen staan klaar, zowel praktisch als mentaal. Dope en Robbedoes is geen gelukkige combinatie.Ik overweeg alsnog via de huisarts in gesprek te komen met de eerdergenoemde geitenwollensok :wink: Omdat er iets moet gebeuren. Ik kan het internet wel afspeuren naar alternatieve leveranciers van lorazepam, maar heb geen idee waar ik moet zijn, het enige adres wat ik ken is uit de lucht.
Klik om te vergroten...

Verstandige keuze.

Hopelijk komt er iets positiefs uit het gesprek!

Vriendelijke groet.
s
supahgrassLid
01-01-2024, 00:00
#17
hallo,

ik heb op 2 maaden 2 Liter zo goed als zuivere ghb (olie) gebruikt.

begon met enkel 1dopje savond
dan es smorgens...
das es overdag....
enz enz enz

uiteindelijk constant dus

en dan begint et. je kan niet slapen zonder G
dus iedere avond 2dopjes voor het slapen (GHB geeft u maar 3u slaap)
en 3u later klaarwakker en terug 2dopjes.
zo kon ik 6u per dag "slapen"

nu heb ik van de ene dag op de andere gestopt en liep ik wel wat paranoia en ik kon totaal niet slapen dus moest ik nog enkel G gebruikien om te slapen, de dag er na nraar de dokter geweest die heeft me dan gewoon sterke en benzo's (temesta2,5 om overdag te werken en door te komen en slaappillen (flurazepam), dus dat is dat :P
dat is nu ook opgelost met sterke slaappillen en sterke benzo'
hopelijk hebben anderen hier ook iets aan die willen stoppen?

het "afkicken" zelf stelt nix voor vind ik wat wel beetje (tijdelijk)down en veel sombere buien. maar dat hoort bij het proces


ik heb er wel enorm veel cravin naar om dat het u gewoon constant gelukkig doet voellen. , maar ik ga ik oplossen door een zware anti depressiva aan mijn "dieet" toe te voegen, zodat ik
de G uiteindelijk los kan laten. moet lukken!
G
GraagantwLid
01-01-2024, 00:00
#18
freeyourmind zei:
Heeeeeeey hoi,

Ook ik was Ghb verslaafd, in eerste instantie ook naar tactus gegaan, kreeg ik ongeveer het zelfde verhaal en wilden ze me naar novadic sturen.
Ik ben bij meerdere instanties op gesprek geweest, maar kon het eigenlijk met niemand eens worden over hou nou af te kicken. Ik ben zelf onderzoek gaan doen naar tollerantie op en afbouw en heb nu zelf een afkickmethode ontwikkeld. Ik nam elke 100 minuten 6 ml. Ik ben in 8 dagen afgekicked zonder rare afkickverschijnselen. Tuurlijk wel wat onrustig enzo maar voor de rest viel het mij echt reuze mee. Heb er nu ook een site voor opgezet http://www.afkickenghb.nl
Allicht is het ook wat voor jullie.

Succes
Klik om te vergroten...
Jammer dat je lonl het niet doet
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Graagantw zei:
Jammer dat je lonl het niet doet
Klik om te vergroten...
Je reageert op een bericht uit 2010 :)
G
GraagantwLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Je reageert op een bericht uit 2010 :)
Klik om te vergroten...
🙈

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."