Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen GHB verslaving

Een GHB verslaving

63 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoezo vingertje zwaaien, is toch gewoon eerlijk ?

Geeft ook niet, we lezen allemaal anders.

Ja ik weet nog iets, promethazine. Een allergie middel dat zo versuffend werkt, daar kun je de pammetjes bij weggooien. Ze zijn ook niet verslavend, maar wel alleen op recept verkrijgbaar.

Googlese en ben benieuwd op het live verslag..
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zo hey de hele zooi begint te dagen omdat ik niks door me strot kreeg heb ik 1 buisje genomen. Nu weet ik weer precies hoe alles gegaan is. Heel apart zijn daar de juiste woorden voor.

Zo heb ik een dag daarvoor in een jongeren centrum gewerkt heb na 12 uur 's nachts geen buis meer aan geraakt omdat ik niet kon pitten heb ik dat dus vol kunnen houden waarna ik nog even ben weg gezakt door uitwerking van de g. Een enge droom gehad over grote spinnen maar dan ook echt grote spinnen! zo groot dat ze mij met hun nagels hadden beet konden pakken. Glazen konden niet groot genoeg zijn voor die spinnen. Ik heb dat vol kunnen houden tot na 6en want toen begon het trillen. Eerst heel erg was maar na een kwartier ook weer over was. en zo nu en dan weer terug kwam. Maar lag lekker onder de wol

Ook heb ik een gesprek gehad met mijn vader waar ik alleen vlagen van weet in ieder geval weer dat ik aan de g zat en dat ik een goeie gebruiker ben. Hij heeft hij me verteld dat ik zelfs trilde met mijn wenkbrauwen was best heftig dus. Maar hij heeft mij afgezet bij me vriend waarvan ik zei dat hij diazepam voor me had.

omdat ik 's nachts mijn tas al had ingepakt was ik vergeten strings en bh's mee te nemen gelukkig had ik hier nog wat school spul liggen.

Maar mijn avond bij het jongeren werk heeft me erg gepest deze dag overal hoorde ik de muziek. en dit kwam niet uit mijn vriend zijn boxen want daar had ik nog naar geluisterd.Toen zei mijn vriend ja maar misschien is het de bovenbuurman die heeft zijn tv ook wel is hard aan. Ook hij was het niet dit lag allemaal aan mijzelf en mijn leuke ervaring van het jongerenwerk.

Maar mijn kopje is er nu weer bij.. En snap het leven weer een beetje en mijn rare ervaring met cold turkey. Op naar dag 2!
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vannacht geen oog dicht gedaan. ik zag alleen maar mensen flitsen met mensen mensen mensen of ik ze nou open of dicht had.. ik werd er gek van! Als je telkens gewent bent om op g te slapen en dan wil het normale slapen niet. ja dan heb je weer het zwakke moment je ligt 2 uur plafon dienst te draaien en je moet slapen. Precies een buisje nemen achteraf spijt maar zonder slaap kan je niet. Gelukkig waren die mensen na de tijd ook weg(dat scheelde wel). Heb me vannochtend gered een kopje brinta door me strot te duwen maar veder geen honger. Plassen moet ik wel veel om het kwartier zo wat! het koud en warm de zo nu en dan tril momenten.

Nu vooral met het zonnetje erbij zijn de kleuren me eigenlijk net iets te vel niet zo als het hoort te zijn.
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zondag op maandag nacht ging nog wel erg raar. Ook heb ik heel lang met me vriend lopen smsen over van alles en nog wat over de enge beestjes en dingetjes dat ik er bang van werd hij antwoorde daarop van haal je vader maar op. Toen ben ik waarschijnlijk naar me vader geweest hij heeft vannacht naast me gelegen(zo'n flits = dat jij je het ergens herrinnert). Dus zal straks wel is vragen hoe dat zit!
Nu is mijn koppie er weerbij. Vandaag had ik nog erg last met het gevoel dat het zondag was en alles wat ik zondag had mee gemaakt had vandaag dus allemaal is gebeurt. Vannacht niet goed kunnen slapen mijn vader is naast mij gaan liggen op bed omdat ik allemaal beestjes om me heen zag. Ik kan me er niks van herinneren! en dat zijn best nare gedachtens dat je door afkicken van iets flitsen niet meer mee krijgt. en alleen maar wazige stukjes weet.

Maar het is klaar het zit er op het is gebeurd.

THE END
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#5
me vader vertelde elke 4 minuten dat ik me ogen dicht had begon ik te praten heb zelfs happy birtday gezongen ik weer niet veel meer vanaf.

Vannacht wel goed geslapen maar was erg onrustig heb uit eindelijk VNN gebeld.
En word morgen opgenomen voor een 10 daagse behandelijk,
Ik krijg nu diazepam op recept laat jullie weten hoe hett mij die 10 dagen af gaat.

Do not try this at home!!
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel sterkte en succes !
p
paweloniusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik wist niet dat je van GHB zulke sterke ontwenningsverschijnselen kunt krijgen :openmouth: veel sterkte hoor!
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zit er op ik ben weer nuchter en voel me als een vis in het water.
Gezond en wel. Ben blij dat het erop zit het zijn voor mij wazige dagen ook in de afkickkliniek van VNN.
Daarom kan ik er ook niet iets duidelijk over zeggen weet alleen dat ik mezelf weer ben.

En ben blij toe!

Voor mij de eerste tijd geen g meer. dat zouden meer mensen moeten doen!
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#9
lekker slim om de eerste tijd geen ghb te nemen en daarna wel, want je bent gelijk verkocht als je nu ook maar 1 druppel aanraakt :hearteyes:
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat zouden meer mensen moeten doen ?

Jij doet ja net alsof heel nederland aan de ghb zit.... :grin:
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ghb is inderdaad geen lachertje om van af te kicken
ben blij dat je het wel is gelukt
hou het vol zou ik zeggen
en het was een goede keuze om naar een kliniek te gaan
want het kan levensgevaarlijk zijn cold turkey

ben er zelf al 2 maanden van af :grin:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed dat het je is gelukt, veel sterkte om eraf te blijven!
J
JENMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo beste mensen.
Wij zijn een stel dat al ruim 3 jaar verslaaft is. Ik zal het over mezelf hebben, omdat mijn vriend nou eenmaal meer zelfdisipline heeft dan ik. En er nu bijna 1 week af is, terwijl ik er nog aan zit.

Ten 1e niet denken dat je er niet zo snel aan verslaafd raakt, want het is een insluiper die je al snel nachten lang wakker houd. En ik kan je vertellen al 3 jaar om de 2 uur wakker worden en met oxazepam 50mg maar 4 uur kunnen slapen is niet goed voor je.

Ik ben een dame die in 1 jaar tijd 30 kilo is aangekomen door die troep en niet van de vreetkicks, maar doordat het vocht vasthoud. Bij heren minder dan bij dames!!
Ik ben een dame die ALLES erdoor kwijt is geraakt. Werd te lui om naar school of werk te gaan, was te lui om te zien dat mijn exvriend al een jaar met mijn beste vriendin naar bed ging

Het wordt nu de 8e keer dat ik ga afkicken van de GHB, begonnen om te feesten, doorgegaan tot ik er bijna aan bezwijk.

Afgelopen november was ik er bijna geweest, om het uur tapte (gebruikte) ik 5ml Dat is 1 heel buisje ghb. En dan ghb die bijna gekristaliseert is.
Ik kon dus niet langer dan een uur slapen, mijn hele lichaam was gevoel loos, ik kon met moeite praten en mijn vriend kreeg door dat ik een verslaving had.. joh.

Wij naar TACTUS. Daar werd ons vertelt dat zei er geen ervaring mee hadden en ze belde met een aantal klinieken. :confused: Wij een paar uur gewacht, ze wilde mij laten opnemen op een paasafdeling en KOLDTURKEY laten afkicken (in 1 klap niks meer krijgen of nemen) omdat er geen plek was in een kliniek..
Dezelfde dag belde we met een prive kliniek in Eindhoven. Het zou me 5000,- euro gaan kosten en 3 dagen later kon ik terecht voor een consult. Als het tactus me had opgenomen had ik het niet overleeft. De trut zei ook nog dat het dan mijn vriends probleem was geweest....


Ik zou een week later worden opgenomen, tot die tijd moest ik zelf proberen er al een eind af te komen.

(DANK AAN SOLUTIONS TE EINDHOVEN)
HET AFKICKEN VOLGENS DE EEN VAN DE WEINIGE ECHTE SPECIALISTEN: :)

Stel je tapt (gebruikt) 4ml in de 2 uur (en mensen haal aub soseer spuiten bij de apotheek om te weten wat je exact gebruikt!)

dus

ml tijd ertussen
4 2 uur

dan ga je eerst rekken met de tijd. een half uur.

ml tijd ertussen
4 2,5

Misschien dat je er een dag over doet om eraan te wennen. maar onthoud dat je je rot voelt tijdens het afkicken en als je eraf wilt moet je volhouden.

De volgende dag ga je 0,5 ml naar beneden en de dag daarna weer een half uur rekken enz zelf doe ik het zo als ik op 1 ml zit.
1ml uur later weer 1 ml
Dan na 2 uur 1 ml
Dan na 3 uur 1 ml

Tot ik op de 5 uur zit er dan ben ik eraf
En dan ben ik zelf zo dom te denken na een dag dat het wel weer kan.. tja niet dus.

snap dat iedere gebruiker de oplossing denkt te weten en ik weet het ook niet precies, maar dit is van de bijna enige deskundige in nl. Want hoe je het ook went of keert, er moet onderzoek naar gedaan worden in nl want ik ken niemand die het nog niet gebruikt of gebruikt heeft... En het gebeurt allemaal in stilt.. helaas, want zo zullen de mensen die het nodig hebben geen goede hulp krijgen als het erop aankomt.

Iedereen die gaat beginnen met afkicken wens ik sterkte en ik hoop dat jullie het volhouden. Ik moet morgen er weer aan geloven en ik ga er nu voor. Wil weer slank worden en genieten van mijn slaap.

Liefs M en J :wave:
f
freeyourmindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heeeeeeey hoi,

Ook ik was Ghb verslaafd, in eerste instantie ook naar tactus gegaan, kreeg ik ongeveer het zelfde verhaal en wilden ze me naar novadic sturen.
Ik ben bij meerdere instanties op gesprek geweest, maar kon het eigenlijk met niemand eens worden over hou nou af te kicken. Ik ben zelf onderzoek gaan doen naar tollerantie op en afbouw en heb nu zelf een afkickmethode ontwikkeld. Ik nam elke 100 minuten 6 ml. Ik ben in 8 dagen afgekicked zonder rare afkickverschijnselen. Tuurlijk wel wat onrustig enzo maar voor de rest viel het mij echt reuze mee. Heb er nu ook een site voor opgezet http://www.afkickenghb.nl
Allicht is het ook wat voor jullie.

Succes
J
JENMLid
01-01-2024, 00:00
#15
hallo
Ik heb vandaag contact gehad met de man achter Freeyourmind van www.afkickenghb.nl Gister een reactie geplaatst om hem te bedanken voor deze motiverende site, direct een mail terug van hem persoonlijk om mijn verhaal te doen en nu al hulp met stoppen. KOSTENLOOS!

Mensen laat je niet leegplukken door klinieken die lang niet altijd weten wat ze doen. Voor sommige is het misschien wel de oplossing. Maar heb je snel hulp nodig bij het afkicken en heb je er simpelweg niet het geld voor of wil je anoniem blijven kijk dan zeker op deze site. Zonder de heftige verschijnsellen van het afkicken, dus je kunt gewoon aan het werk blijven etc.

Jonathan en dus www.afkickenghb.nl heel erg bedankt voor de snelle hulp :wave:
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik waardeer erg dat jullie het allemaal lezen.
Ik ben vanavond om 12 uur 4 weken clean van ghb.

Ik heb er ook niet eens meer moeite mee als het in mijn buurt gebeurt omdat ik weet dat zonder ik me veel lekkerder voel.
Ik heb zelf hulp gehad van VNN wat staat voor Verslavingszorg Noord Nederland.
Hier in leeuwarden zit een een kliniek die afbouwt met ghb.
Ik heb hier 1 keer gezeten maar toen werd er nog niet afgebouwd met ghb en kreeg na een 8ste per dag te gebruiken 120 mg diazepam en dat werd langzaam afgebouwd.
Toen ik er zat wisten ze er nog niet veel van.. ik moest ze zelfs uitleggen hoe je ghb maakte.
Maar ze zijn nu goed op de hoogte van alles en weten nu hoe je met ghb verslaafde om moeten gaan.

Ik hoop dat iedereen er zo af komt als mij en dan ook eindelijk hun 4 week mogen vieren.
Hou in je hoofd dat je niet moet opgeven als je echt wil stoppen want dan lukt het je ook!

Iedereen wens ik veel succes.
f
freeyourmindLid
01-01-2024, 00:00
#17
@RIERAROO

Gefeliciteerd dat je er vanaf bent!! :P :)

Ik ben ook bij VNN op gesprek geweest, maar ze wilden mij daar op een inname =frequentie van 2,5 uur zetten, en dan zouden ze het gemiddelde uitrekenen. Dat betekende voor mij toen ik elke 100 minuten 6 ml pakte dat ik de eerste dag 9 minus de halve die ze afbouwen dus 8,5 ml per dosis zou moeten pakken!! Dat is veel te veel als je altijd 6 pakt!!
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is allemaal niet meer normaal.
Mijn vriend zit er al 11 maanden non stop aan ik nu vanaf 8 april.
Ik ben nog verslaafder als hem. Ik doe domme dingen zoals g stelen van hem.
Zolang ik maar genoeg heb. Ik heb spijt van die dingen maar ik kan ze niet veranderen.
En aan hem vertellen zou ik helemaal niet durven.
Ik zuip nu meer als 100 ml op een dag. En hij zegt dat ik minder gebruik.
Een erg moeilijke situatie dus.

Ik ben nu aan het afbouwen maar dat wil niet goed.
Ik slaap op g ik slaap op 100 mg seroquel xr en 2 diazepam.

Ik red het allemaal niet meer maar opgenomen willen worden ho maar.
Alles is zo ellendig kut g. kut verslaving. kut zooi!

Ik weet niet meer wat ik moet doen zo veel ellende brengt dit spul met zich mee.
Ik zit nu op 60% g en 40% water. ondertussen zit ik zo nu en dan ook 1 op 1 te zuipen.

En me vriend maar blijven zeggen dat ik minder verslaafd ben als hem. Terwijl ik nog meer loop te zuipen als hem.

Zit echt met me handen in het haar.. wat moet ik doen????
R
RieRaaRooLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ging weer leuk vannacht. ik zat alleen maar te schreeuwen poe hey en heel irritant ook was dat ik nergens meer g kon krijgen. dus de zoveelste afkick poging. half 2 werd ik wakker en voor ik het wist was het alweer half 5 en kreeg ik weer 2 buisjes. omdat ik er zo veel last heb van afkick verschijnselen gebeuren er de meest rare dingen rare berichtjes sturen naar mij vriend met dit:he pop her is mu half 2 snachts bam weer terug in de realiteit eerst 2 dia's er in geflikkert. alles doet me pijn. Slaap jij nog een beetje snachts het is mimder heftig dan de ovirge keer geloof ik maar je weet nooit wat er nog komen gaat straks nog een sers er in an dsn hopem dst dat ik nog geloof ik maar je weet nooit wat er nog komen gaat straks een pers er in en dsn hopem dst ik nog een beetje slaap hoe hat het nu met jo? ik hou van je en mis jou ook xx

vanmiddag gebegon ik zo te trillen en zulke hartpoppingen dat me moeder dacht dat ik dood ging.
me vader lwd op gebeld vnn nu moet ik afbouwen tot 90/10 om dat ik 1 van de bijzondere gevallen ben. heb ik weer lekker is dat. Maar ik word gewoon weer terug aan de g gezet zit nu op 40% g 60 % water slaap op seraquel xr 200 soms wel 250 ligt er maar net aan gister 3 valiums gehad omdat het dan maar op zou zijn.

die lui van vnn schrijven alleen maar medicatie voor echt onozel maar helpen ambulant ho maar.
ik zat op 4 dia's op een dag en 1 op volgende dag kreeg ik niks meer cock suckers! * voor hun.
r
ridley69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb 3 jaar ghb gebruikt

2 jaar lang ging het goed alleen in het weekend en veel lol

ik lachte iedereen uit die verslaafd was aan ghb
ik dacht dit gebeurt mij niet

pillen hebben we iedere weekend gebruikt en daar ben ik zo mee gestopt
coke heb ik zelf verkocht en ook dagelijks gebruikt. ben gestopt met de verkoop en ook direct gestopt met gebruiken

ik kan stoppen met coke en xtc op ieder moment dus waarom zou ghb een probleem zijn.

FOUT FOUT

een jaar geleden toch iets te vaak gebruik.t begon om de 4 uur te trillen en slecht slapen
dus pakte om de 4 uur ghb trillen was weer weg
dag erna begon het trillen om de 3 uur.
paar dagen later gebruikte ik bijna ieder uur

elke nacht ook steeds meer pakken om te kunnen slapen
ik pakte op het laatst 15 ml om slaap te komen. 2 uur later was ik weer wakker. in het begin ging ik al een complete nacht out van 4 ml

na een week gemideld 3 uur per nacht geslapen te hebben kwam ik zelfs niet in slaap van 25 ml
werd hartsikke misselijk als ik opstond. ik kon niet stil liggen.kwam niet in slaap en draaide echt helemaal door.

dag erna naar de huisarts geweest hij toonde veel begrip en wilde me eerst zelf laten proberen af te kicken voordat hij me wilde laten opnemen.

moest elke dag de dosis van 5 ml om het uur afbouwen met 0,2 ml per uur en voor de nacht kreeg ik dolmicum 15 mg dit gebruiken ze in het ziekenhuis als tijdelijke narcose
(op lorezepam 2,5 mg sliep ik niet zelfs niet naar 3 stuks)

dit was een vrij makelijke manier van afkicken
let op had goede toezicht van mijn vriendin die mij mijn portie elke keer gaf.

na een maand was is er eindelijk vanaf.

2 weken lang niks gebruikt
dan denk je het gaat wel weer.

FOUT FOUT

in 2 dagen tijd was ik weer terug bij af

durfde mijn huisarts niet onder ogen te komen
wat was ik een sukkel

3 weken later ingeschreven bij een andere huisarts

die heeft mij een andere methode aangeraden

kreeg nu ritalin (heb geen adhd) om de afkickverschijnselen te onder drukken

moest nu elke dag de tijd tussen elke portie verlengen dit is een zware methode maar wel de beste.

binnen 2 weken was ik er vanaf

we willen het nu niet meer in huis hebben en vrienden die het gebruiken daar kom ik nu niet meer

ben nu een half jaar clean

maar nog lang niet beter

heb nu nog altijd zware slaap pillen nodig om in slaap te komen hier kom ik waarschijnlijk nooit meer vanaf.heb ook nog elke dag anti depresiva nodig hoop hier over een half jaar vanaf te zijn

ik heb nog steeds heelveel psychise klachten waar ik volgens de huisarts nooit meer vanaf kom

de klachten die ik nu nog heb zijn
vergeetachtig
depresief
chaotis
slapeloosheid
paniek aanvallen
pleinvrees
durf niet alleen te zijn


begin niet aan ghb

word het een probleem ga dan gelijk naar de huisarts

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."