#1
En ergens draait het voor mij toch om overgave. Ik zie het altijd een beetje als volgt:Opgeven is zoveel makkelijker, maar vechten brengt een meerwaarde aan het leven.
Mijn verslaving is Rico Verhoeven. En telkens als ik denk dat ik die verslaving te baas kan door gecontroleerd te gebruiken, stap ik met Rico de ring in. Denkende dat ik hem deze keer wel even de baas kan. Maar gek genoeg heeft ie me altijd knock out in no-time.
Met overgave gooi ik vanaf een afstandje de handdoek alvast in de ring, en kom ik Rico niet onder ogen.
Klinkt misschien als een vage vorm van beeldspraak. Maar het is vaak wel toepasselijk. Als ik stop met vechten, wordt het leven inneens veel makkelijker.
M.a.w. ik probeer niet meer overal de controle over te hebben. Go with the flow en vertrouwen hebben dat alles wel goed komt. Dit betekent niet dat ik nergens actie op onderneem. In tegendeel. Maar ik probeer aan te voelen wat goed voor me is, te letten op de kansen die op m'n pad komen en daar werk ik mee.
Ik hoop dat ik het een beetje helder op papier gekregen heb. Het is best lastige stof om uit te leggen.
Succes man!