Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had een vreemde ervaring 2 maand geleden..een oude bekende waar ik geen contact meer mee wil een lange tijd, had de politie op me afgestuurd (waarom hij dat op dat moment deed is me onduidelijk want hij heeft normaal gezien wegens geen contact nu geen zicht op mijn leven). Ik verwachtte helemaal geen politie en mijn 4F-MPH poeder (5mg mogelijks) lag gewoon op tafel. Er lagen ettelijke blisters en verpakkingen van 4F-MPH pillen maar wel leeg. De politie kwam binnen en vertelde wie hen gecontacteerd had en ze kwamen kijken hoe het ging met me. Ze zagen heus wat er lag en in België is dit illegaal. Toch namen ze niks mee of gaven me geen boete. Ze weten echter dat ik hulpverlening heb en mijn gebruik als een probleem zie. Zou dat de reden zijn geweest dat ze niet alles meenamen en me geen boete gaven? Ze hadden t medeleven in ieder geval me niet ineens zonder te zetten wat toen erg moeilijk zou geweest zijn, zeker onvoorbereid. Politie heeft natuurlijk ook een andere (bezorgde) functie, naast enkel de Wet laten naleven."
"Fairflower zei: 4F-MPH poeder (5mg mogelijks) correctie: 5 gram bedoelde ik Klik om te vergroten..."
"Als t gebruik van RC me iets opleverde was dat ik afstand nam van personen die me drugs verkochten. Want met deze personen heb je toch een erg verwarrende band en ze zijn in staat je a t gebruiken te houden...omdat ze je bv weten wonen, je manipuleren soms (je een hele uitleg verkopen dat ze aan je welzijn denken bv), je er je zelfs loyaal naar gedraagt, je via je nummer contacteren omdat ze nog es a je willen verkopen, je mogelijks een schuld hebt lopen en nog es langs moet gaan daarvoor, je iets hebt met iemand die je bezorgt, ... Mijn RC vendor daar heb ik toch een heel eenvoudige band mee. Hij zal niet voor mijn deur komen te staan. K krijg ook geen promotie in de mail of via mijn nr waarmee ik met hen communiceerde. K kan er dus al zeker niet verliefd op worden want zie de verkoper nooit 🙃 Als RC's enig voordeel voor me hadden was t me losweken uit gebruikerscontacten. Op weg naar stoppen. Zonder deze contacten om je heen is stoppen toch stuk gemakkelijker."
"Stoppen zonder deze stap is natuurlijk t beste. Stoppen is eigenlijk in mijn ogen en vooral achteraf gezien nooit te vroeg en de beste keuze. Maar als je nog niet klaar bent deze beslissing te nemen en er succesvol gevolg a t geven, is dit de stap die ik nam omdat ik (ongezonde) gebruikerscontacten en het complexe ervan meer dan beu was. Niet alleen daarom: mijn substitutiemiddel nl een concerta per dag werd me door de huisdokter afgenomen en zocht een ander middel om nog niet gans te stoppen en te proberen (!) gecontroleerd te gebruiken."
"Je hebt idd gelijk dat je dan altijd aan je product kan via Google, hoeveel en wanneer je wil. Dit kan tot meer gebruik leiden. Is absoluut groot gevaar. Verstandig van 2de simkaart te gebruiken en deze personen gans gescheiden te houden van je leven, woning enz. In mijn geval echter gebeurde dat soms niet omdat ik hen ook persoonlijk kende in meerdere of mindere mate."
"dupont zei: Overstappen vaan straatdealers naar RCs is natuurlijk een schijnoplossing. Je houdt je verslaving gewoon in stand alleen is het iets indirecter - je hebt ‘t de volgende dag ipv een uurtje later. Je post komt op mij over als goedpraten tegen jezelf. Klik om te vergroten... Ik was ten tijde echt niet klaar om te stoppen, dus btf dat was t idd geen oplossing. Achteraf gezien was ik mss eerder gestopt of had ik andere manier gevonden om van bepaalde personen weg te blijven. Ik volg je."
"Mijn weg hierin heeft naast t voordeel dat er voor mij was van afstand van bepaalde personen, ook veel nadelen gehad: • het zoeken naar de voor mij geschikte RC bevoordeeld leidde tot gebruik met ongewenste effecten van verschillende producten. • het er zo gemakkelijk aan kunnen zonder voor mij lastig contact heeft een tijd tot zeer zwaar gebruik geleid. Controleren nadien was moeilijk en slechts tijdelijk vaak."
"dupont zei: Ja, daar heb je een goed punt. Bij een straatdealer voel je misschien nog schaamte als je voor de derde keer die dag een grammetje of wat gaat halen. Bij online RC's heb je dat niet. En als je een beetje een dealer had die begaan met je was (de mijn niet hoor) dan krijg je wel commentaar als je te vaak komt halen. Maargoed, het was onderdeel van je reis naar abstinentie en hoort er allemaal bij. Het voelt soms gewoon goed om de sleur te kunnen doorbreken, ook al wordt het er sec gezien niet echt beter op Klik om te vergroten... Mss betekende deze post van me eerder: ik moest echt diep zakken en gebruiken tot t niet meer ging...om te willen en moeten stoppen en koos ik idd voor het totaal onpersoonlijke van schaamteloze hoeveelheden te kunnen bestellen... Bedankt voor je repliek op mijn post 😉."
"Ineens nieuwe titel: "hoever ik moest zakken voor ik wou stoppen""
"Het euforiegevoel is veel minder sterk bij 4F-MPH als bij methylphenidaat. Ik vind de beiden helemaal anders, van een hoge dosis methylphebidaat (54 mg ineens dus niet de XR werking) krijg ik een echte high met meer durf, vlieg ik in wat ik wil doen, ben ik roekeloos soms wat. Van 4F-MPH krijg ik geen high en ben ik eerder angstig... Dat is voor mij althans het grootste verschil de beide stoffen heel goed kennende. Als ik jou was zou ik erg oppassen met je wens tot zoeken naar meer recreatief te gaan gebruiken, dit kan eindigen in een zeer ernstige verslaving. Relatine snuiven zou ik koste wat kost vermijden...ik begrijp t maar al te goed, maar alsjeblieft doe het niet, je wil gewoon niet weten wat je je allemaal op de hals haalt en hoelang je je ooit een dode plant zal moeten voelen om van misbruik van dit middel af te geraken....het is maar een korte tijd fijn en dan verkloot je er mogelijks nagenoeg alles mee ondanks het helemaal niet meer fijn is. Weet je van jezelf dat je verslavingsgevoelig bent? Doe jezelf de aftakeling van je hersens en lichaam niet aan en het verlangen naar steeds meer en meer. 🤗"