Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend verslaafd aan blowen en pokeren

Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

190 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Catwoman zei:
Ik probeer realistisch te blijven en niet alles op hem in te zetten.
Klik om te vergroten...
Je beseft toch dat dit een pokerterm is ? 😂😂


Ooh de ironie 🤣🤣
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat er iets ingrijpende gebeurt in zijjn leven, is geen excuus. Sterker nog, hij geeft het de schuld.. het is een hele sterke moes. Wel weer hetzelfde liedje..hij kan er niets aanndoen maar heus het komt weer goed. Trap hier echt niet in.

Juist dit soort gebeurtenissen moet het een verslaafde echt duidelijk zijn dat hij dit niet gaat gebruiken als smoes maar als motivatie. Want dit ga je ook terughoren bij een terugval in gebruik. Hij kon er niets aan doen, want hij kon niet goed omgaan met zoiets.. hoe gaat hij er dan mee om als er weer iets gebeurt?

Ik ken gelukkig veel verslaafden die dit ook zien als een wake up call. Het kan hem ook motiveren zijn moeder trots te maken.
Dit is zo'n cliché.. het lukt niet maar wat anders de schuld geven....

Ik vind het echt een laffe streek van hem.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Ja en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.

Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en begrijp haar wel. Ze heeft ook gelijk.

Maar uw post vind ik niet correct.
Klik om te vergroten...
In principe krijgt hij wel een keuze, als hij stopt dan kunnen we verder en zo niet. Maar als ik met hem blijf afspreken gaat hij niet stoppen, dat heeft hij de afgelopen tijd wel laten zien. Hij denkt ik heb haar toch dus schuif het weer voor me uit. Ik krijg alleen maar praatjes. En ik vind zijn gedrag van laatst niet oké en accepteer dat niet. Hij hoeft niet te denken dat ar ik alles maar pik
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Catwoman zei:
Ik heb vandaag met het afgesproken en ga vanmiddag naar hem toe. Ik wil dan ook met hem praten en vertellen aan hem waar ik tegen aan loop. Hopelijk neemt hij dat serieus en doet hij er iets mee
Klik om te vergroten...
Update? Punt erachter?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Ja en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.

Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en begrijp haar wel. Ze heeft ook gelijk.

Maar uw post vind ik niet correct.
Klik om te vergroten...
Wat is er niet correct aan.
Het is overal waar er één van de twee mensen in een relatie a l t i j d een vaste gang van zaken.
Smoesjes, tijd rekken, agressief in verbale zin, geen flikker meer uitvoeren, volgende week begin ik, enz enz...
Op een gegeven moment wordt het echt teveel deze gedragstrekjes!
Dan moet je aan jezelf en evt. kinderen denken.
zo, en niet anders zo zie ik het.
In mijn beleving zie ik hier niets incorrects aan!
Wil je soms zeggen, dat een verslaving beëindigen omdat er één van die twee niet wenst te stoppen, daar geen moeite voor wil doen, terwijl er keer op keer op keer allerlei afspraken worden gemaakt, daar narigheden over ontstaan, dat de persoon die daar genoeg van heeft na een lijdensweg, degene moet zijn, die de schuld zou moeten dragen??!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
CuriousExplorer zei:
Ja en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.

Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en ....

Maar uw post vind ik niet correct.
Klik om te vergroten...
Noot: Dat stoppen met een verslaving niet makkelijk is dat weet iedereen hier wel.
Ikzelf dus ook.
Er staat wel degelijk een keuze in haar post.
Namelijk: of je stopt met die wiet verslaving,
Of je doet dit niet.
Zo niet, dan kleven er gevolgen aan die keuze.

Wat is hier "incorrect " aan....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Noot: Dat stoppen met een verslaving niet makkelijk is dat weet iedereen hier wel.
Ikzelf dus ook.
Er staat wel degelijk een keuze in haar post.
Namelijk: of je stopt met die wiet verslaving,
Of je doet dit niet.
Zo niet, dan kleven er gevolgen aan die keuze.

Wat is hier "incorrect " aan....
Klik om te vergroten...
Dat je dit toch nooit een eerlijke keuze kunt noemen.
Had het "of minderen, of relatie gedaan" geweest wel.

Maar ik zal wel weer een rare hersenkronkel hebben vermoed ik.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Het stoppen van een verslaving is practisch onmogelijk bij " minder"
Of een: " beetje"
Ik, en velen met mij zullen qua ervaring absoluut hetzelfde zeggen.
Een beetje alcohol?
Foute boel.
Houd ik nooit in de hand.
Je hebt wel degelijk een eerlijke keuze.
Of het een, of het ander.
Je kunt kiezen...
Met verslavingen kun je niet van twee walletjes eten!
Klik om te vergroten...
Zeg ik ook niet.
Ik wou gewoon meegeven dat ik denk dat het simpeler kan zijn om af te bouwen, dan abrupt een einde.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met sommige middelen mag je niet ineens stoppen, maar m o e t je afbouwen.
Maar dit heeft alleen een kans, als dat begeleid wordt.
Ik ben met weed in één keer zelf gestopt, na 17 jaren gebruiken.
Alcohol, klinisch, maar in één keer gestopt.
Oxcycodon? Alweer, in één keer gestopt, wel begeleid.
Geen sprake van: een "beetje". Nee. Radicaal basta..
Keuze gehad? Jazeker
Of doorgaan, of naar de kloten.
choice was on me!
.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Met sommige middelen mag je niet ineens stoppen, maar m o e t je afbouwen.
Maar dit heeft alleen een kans, als dat begeleid wordt.
Ik ben met weed in één keer zelf gestopt, na 17 jaren gebruiken.
Alcohol, klinisch, maar in één keer gestopt.
Oxcycodon? Alweer, in één keer gestopt, wel begeleid.
Geen sprake van: een "beetje". Nee. Radicaal basta..
Keuze gehad? Jazeker
Of doorgaan, of naar de kloten.
choice was on me!
.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen heeft zo een sterk karakter zoals u.
Maar we gaan teveel offtopic. (Denk ik)
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hij heeft me vanavond gebeld om te vragen of ik het nog wil proberen als hij nu gelijk stopt. Ik heb gezegd dat hij eerst aan de slag moet met zichzelf en dat hij stappen moet zetten. Hij biechtte ook op dat hij de afgelopen tijd ook andere drugs heeft gebruikt zoals speed. Ik schrok er wel van maar het verklaart een hele hoop. Hij klonk erg down, ik heb het gevoel dat hij in de put zit en wel voelt dat hij het allemaal weer heeft verkloot
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Teveel off topic ?
Ik vind zelf van niet, immers we hebben het over het kunnen stoppen met een verslaving.
De TS heeft te maken met een partner, die dit niet voor elkaar krijgt totnogtoe.
Uitstel, smoesjes, de keuze niet willen maken, enz enz.
Zie, wat hem dat zwalken gaat opleveren.
Alles, alles gaat hij op deze manier kwijtraken.
Wat rest er straks nog?
De goot.
Een schuilplaats onder een brug.
Wij hebben het over kunnen stoppen, en wat daarbij komt kijken.
Zo ook de reacties van de TS die verhaaltjes zat is, en emotioneel het absoluut zeer zwaar zal hebben.
Een relatie verliezen op deze manier, ga daar maar eens aanstaan!
Met onze posts hier zijn we m.i. niet off topic...
Maar ik geef de bal nu door aan de TS.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ramon74 zei:
Als hij jou steeds iets anders beloofd heeft dan heeft i t verkloot. Is aan jou om daar wel of niet wat mee te doen. Zolang je erover post op dit forum heb ik toch het idee dat je heel graag bij hem wil zijn. Als je er maar geen spijt van gaat krijgen en het vertrouwen terugkrijgt van hem zal ik zeggen ga ervoor🥳
Klik om te vergroten...
Nee ik ga hem nu loslaten. Dat gesprek van gisteren was het laatste zetje. Hij zit helemaal in de put, hij klonk erg down. Hij heeft nog een hele lange weg te gaan en daar ga ik niet op wachten. Ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat het hem gaat lukken. Hij wil namelijk niet in de detox. Hij wil het thuis zelf doen omdat hij zijn baan niet kwijt wil maar dat gaat hem niet lukken denk ik. Hij zei ook dat het nu niet goed ging tussen ons omdat hij andere drugs heeft gebruikt en dat het niet door het blowen komt, hij ziet het blowen dus nog steeds niet als probleem. Ik ben zover dat ik kan loslaten, dit had ik nog nodig om dat te kunnen
R
Ramon den haagLid
01-01-2024, 00:00
#14
Catwoman zei:
Hij heeft me vanavond gebeld om te vragen of ik het nog wil proberen als hij nu gelijk stopt. Ik heb gezegd dat hij eerst aan de slag moet met zichzelf en dat hij stappen moet zetten. Hij biechtte ook op dat hij de afgelopen tijd ook andere drugs heeft gebruikt zoals speed. Ik schrok er wel van maar het verklaart een hele hoop. Hij klonk erg down, ik heb het gevoel dat hij in de put zit en wel voelt dat hij het allemaal weer heeft verkloot
Klik om te vergroten...
Als hij jou steeds iets anders beloofd heeft dan heeft i t verkloot. Is aan jou om daar wel of niet wat mee te doen. Zolang je erover post op dit forum heb ik toch het idee dat je heel graag bij hem wil zijn. Als je er maar geen spijt van gaat krijgen en het vertrouwen terugkrijgt van hem zal ik zeggen ga ervoor🥳
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#15
Catwoman zei:
Nee ik ga hem nu loslaten. Dat gesprek van gisteren was het laatste zetje. Hij zit helemaal in de put, hij klonk erg down. Hij heeft nog een hele lange weg te gaan en daar ga ik niet op wachten. Ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat het hem gaat lukken. Hij wil namelijk niet in de detox. Hij wil het thuis zelf doen omdat hij zijn baan niet kwijt wil maar dat gaat hem niet lukken denk ik. Hij zei ook dat het nu niet goed ging tussen ons omdat hij andere drugs heeft gebruikt en dat het niet door het blowen komt, hij ziet het blowen dus nog steeds niet als probleem. Ik ben zover dat ik kan loslaten, dit had ik nog nodig om dat te kunnen
Klik om te vergroten...
Externe factoren om te stoppen met gebruiken zijn vaak niet de juiste.. Sommige lukt het wel en er is vaak ook onderliggende problematiek. Daarnaast is blowen ook een van de moeilijkste om mee te stoppen, vaak omdat gbruiker dit heel lang 'probleemloos' kunnen doen. Ook wordt het vaak 'ingeruild' voor een ander midddel. Ikzelf ben zo van de een op de andere dag gestopt doordat ik ging drinken. Was echt een top keuze! Tegenwoordig doe ik het beide niet meer. Vanwege PTSS heb ik wel heel lang gedronken en alcohol haalde die lading veel beter weg als wiet. Toen ik later GHB ontdekte ben ik ook gestopt met drinken. Nu het mij, na vallen en opstaan en diepe dalen, veel verlies is gelukt om gecontroleerd GHB te gebruiken drink ik ook al een tijd niet meer.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een beetje kans van slagen berekenen, (in die zin van een blijvende abstinentie bezien,) o f de al of niet bekende info uit de statistieken/ tabellen hierover leert ons, dat deze zo rond de 10, a 15% ligt....dit dan bezien, zonder een des kundige begeleiding.
Je ziet ooo zo vaak dat het oude gedrag weer terugkeert en de hele kwestie van voren af aan, opnieuw begint.

Er moet namelijk nogal wat gebeuren!
Één van de oorzaken voor een terugval is wel de scène van de kameraden.
Eigenlijk moet je van deze medegebruikers vereniging totaal afscheid nemen. Definitief.
Want als jij om de een of andere reden in een situatie van stress of depressie zit, dan hebben die kameraden een heel goed advies voor je vinden ze, namelijk terug naar de rotzooi, en ze hebben je zo weer over de streep.

Het kenmerkende verschil qua gebruiken bij een terugval is, dat de terugkeer naar de draaikolk van verslaving en verloedering als een bliksemschicht zo snel verloopt.
Vervolgens komt er een inhaalslag van jewelste, met daarbij ook nog eens een gebruik dat aanzienlijk hoger wordt, dan het "oude niveau"..op de koop toe.

Dus is het beter om zoveel mogelijk de verleidingen uit de weg te gaan.

Ikzelf neem n i e t s meer, waarin drank verwerkt is.
(Toetjes na het eten, en zo. Tegenwoordig al helemaal niet meer). Ook het zgn. 0, 0% aalcoholvrij bier evenzo.
Ik drink dit niet.
In de zon op een terras gaan zitten is er ook al zo een.
Ik blijf er weg..

En als je dan ziet, hoe in de supermarkt op hele listige uitgekozen plaatsen de drank opgesteld staat, nou, ik zou dit haast misdadig kunnen noemen...want
hoe dan ook, je moet er langs...al winkelende.

Dan dit nog,
Het stoppen met blowen, is dit een van de allermoeilijkste verslavingen om te doorbreken?
Dit is pertinent niet waar. Nee. Nonsense.
Ik ben in één keer gestopt met blowen na 17 jaar zwaar gebruikt te hebben.
Dit viel mij alleszins mee.

Ik zou haast zeggen: neem eens eeen tijdje een sterk opiaat...
Zoals bijvoorbeeld smack, of oxcycodon.
En na een maand of drie ga je dan stoppen.
Dan, ik zeg het je alvast, ga je een aap ontdekken op je zolder...vwb kracht een zilverrug gorilla.
Dan kom je erachter wat echt een hele moeilijk om te doorbreken verslaving is...want je gaat er ontzettend ziek door worden!
En een depressie, en een over emotionele gewaarwording...en pijn in de spieren, hoofdpijn, diarree, en...en...
Want dat is er eentje, zo een verslaving, die de knapen scheidt van de grote sterke volwassen kerels....

Toen ik in de kliniek zat waren er 3 cliënten die aan een versneld afkick programma deden, waarbij zij een injectie kregen met Naltrexon, en daarna een geleidelijke afbouw van andere begeleidende medicijnen.
De eerste dag na de Naltrexon zijn deze cliënten werkelijk dood en doodziek.
Dit omdat die Naltrexon in één keer alle diacetylmorfine weghaalt van de receptoren alwaar deze al tijden lang lekker vast zit, en iedere keer weer op tijd versterking nodig heeft.
Moet je je eens voorstellen!
Dat zijn verslavingen, die zomaar 200 euro per dag kunnen kosten, en de mensen doen er bijna alles voor om dat drugsgeld bij elkaar te krijgen.
Dus, stoppen met opiaten, soms bij een jarenlange aanwezigheid van dat ultrasterke opiaat, in één keer weg. Door de Naltrexon.
Dan ga je echt wat meemaken...en dit is echt in de verste verten niet te vergelijken met thc ontwenning, neem dat maar van me aan!

Uiteraard worden deze cliënten intensief begeleid en gemonitord door een arts.
Ik sprak één van deze drie cliënten, en deze vertelde mij, dat hij nu voor de derde keer deze lijdensweg moest bewandelen...ga daar maar eens aanstaan.
Dit in vergelijking met een thc afhankelijkheid?!
Nou ehhh...
vul dit zelf maar in...

Ik heb wel respect voor het kunnen stoppen met de drank, zo ook vwb GHB.
Chapeaux!

Wellicht is dit een lang stuk proza.
Toch vond ik het nodig om het hier neer te zetten, ter lering ende vermaeck zogezegd..
Bij geen interesse..doorscrollen maar!
B
BartmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Even kort over mezelf.

44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces.

Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend).
Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes.

Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈

Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen.

Soit, waarvoor ik dit epistel schrijf. Er is een interessante gratis podcast:
https://www.depodcastpsycholoog.nl/seizoen-3/verslaving.

Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast.

Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken.
“Take care of yourselves, and each other.”


🤪🌈☯️❤️
T
TanjaRatowskiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bartman zei:
Even kort over mezelf.

44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces.

Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend).
Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes.

Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈

Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen.

Soit, waarvoor ik dit epistel schrijf. Er is een interessante gratis podcast:
https://www.depodcastpsycholoog.nl/seizoen-3/verslaving.

Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast.

Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken.
“Take care of yourselves, and each other.”


🤪🌈☯️❤️
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je bijdrage, ik ben pas sinds kort verslaafd en het is goed dat ik het op tijd besefte. Ik hoop dat deze podcast me zal helpen.:disappointed:
T
TanjaRatowskiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bartman zei:
Even kort over mezelf.

44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces.

Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend).
Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes.

Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈

Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen.

Nou heb ik nog nooit problemen gehad met het casino, maar dit topic lijkt me erg nuttig. Misschien rijp ik het in de bookmarks! In principe breng ik al mijn tijd door bij european-roulette-vip https://world-casino-nl.com/european-roulette-vip/, maar daar ben ik nog geen problemen tegengekomen. Ik denk dat ik gelijk heb als ik zeg dat dit een van de beste diensten is die ik de laatste tijd heb gebruikt. In de afgelopen maand heb ik er ongeveer 10 geprobeerd, het is aan jou om te beslissen of dat veel of weinig is. Ik denk dat dit een heel gemiddeld cijfer is, maar zeker niet weinig. Is er trouwens een topic dat een aantal van de beste casino's laat zien naar de mening van spelers?

Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast.

Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken.
“Take care of yourselves, and each other.”


🤪🌈☯️❤️
Klik om te vergroten...
Ik ben vergeten toe te voegen, Ik wil u graag persoonlijk spreken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
TanjaRatowski zei:
Ik ben vergeten toe te voegen, Ik wil u graag persoonlijk spreken.
Klik om te vergroten...
Degene die dat bericht plaatste is na het posten niet meer online geweest. (12 augustus 2021, anderhalf jaar geleden dus)

Ik vrees dat ie niet tijdig op je zal reageren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."