#1
Je beseft toch dat dit een pokerterm is ? 😂😂Ik probeer realistisch te blijven en niet alles op hem in te zetten.
Ooh de ironie 🤣🤣
Je beseft toch dat dit een pokerterm is ? 😂😂Ik probeer realistisch te blijven en niet alles op hem in te zetten.
In principe krijgt hij wel een keuze, als hij stopt dan kunnen we verder en zo niet. Maar als ik met hem blijf afspreken gaat hij niet stoppen, dat heeft hij de afgelopen tijd wel laten zien. Hij denkt ik heb haar toch dus schuif het weer voor me uit. Ik krijg alleen maar praatjes. En ik vind zijn gedrag van laatst niet oké en accepteer dat niet. Hij hoeft niet te denken dat ar ik alles maar pikJa en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.
Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en begrijp haar wel. Ze heeft ook gelijk.
Maar uw post vind ik niet correct.
Update? Punt erachter?Ik heb vandaag met het afgesproken en ga vanmiddag naar hem toe. Ik wil dan ook met hem praten en vertellen aan hem waar ik tegen aan loop. Hopelijk neemt hij dat serieus en doet hij er iets mee
Wat is er niet correct aan.Ja en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.
Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en begrijp haar wel. Ze heeft ook gelijk.
Maar uw post vind ik niet correct.
Noot: Dat stoppen met een verslaving niet makkelijk is dat weet iedereen hier wel.Ja en nee.
Stoppen met een drugsverslaving is niet zo gemakkelijk. En hij krijgt geen keuze, of stoppen of zijn partner kwijt.
Ik begrijp de situatie van @Catwoman heel goed en ....
Maar uw post vind ik niet correct.
Dat je dit toch nooit een eerlijke keuze kunt noemen.Noot: Dat stoppen met een verslaving niet makkelijk is dat weet iedereen hier wel.
Ikzelf dus ook.
Er staat wel degelijk een keuze in haar post.
Namelijk: of je stopt met die wiet verslaving,
Of je doet dit niet.
Zo niet, dan kleven er gevolgen aan die keuze.
Wat is hier "incorrect " aan....
Zeg ik ook niet.Het stoppen van een verslaving is practisch onmogelijk bij " minder"
Of een: " beetje"
Ik, en velen met mij zullen qua ervaring absoluut hetzelfde zeggen.
Een beetje alcohol?
Foute boel.
Houd ik nooit in de hand.
Je hebt wel degelijk een eerlijke keuze.
Of het een, of het ander.
Je kunt kiezen...
Met verslavingen kun je niet van twee walletjes eten!
Niet iedereen heeft zo een sterk karakter zoals u.Met sommige middelen mag je niet ineens stoppen, maar m o e t je afbouwen.
Maar dit heeft alleen een kans, als dat begeleid wordt.
Ik ben met weed in één keer zelf gestopt, na 17 jaren gebruiken.
Alcohol, klinisch, maar in één keer gestopt.
Oxcycodon? Alweer, in één keer gestopt, wel begeleid.
Geen sprake van: een "beetje". Nee. Radicaal basta..
Keuze gehad? Jazeker
Of doorgaan, of naar de kloten.
choice was on me!
.
Nee ik ga hem nu loslaten. Dat gesprek van gisteren was het laatste zetje. Hij zit helemaal in de put, hij klonk erg down. Hij heeft nog een hele lange weg te gaan en daar ga ik niet op wachten. Ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat het hem gaat lukken. Hij wil namelijk niet in de detox. Hij wil het thuis zelf doen omdat hij zijn baan niet kwijt wil maar dat gaat hem niet lukken denk ik. Hij zei ook dat het nu niet goed ging tussen ons omdat hij andere drugs heeft gebruikt en dat het niet door het blowen komt, hij ziet het blowen dus nog steeds niet als probleem. Ik ben zover dat ik kan loslaten, dit had ik nog nodig om dat te kunnenAls hij jou steeds iets anders beloofd heeft dan heeft i t verkloot. Is aan jou om daar wel of niet wat mee te doen. Zolang je erover post op dit forum heb ik toch het idee dat je heel graag bij hem wil zijn. Als je er maar geen spijt van gaat krijgen en het vertrouwen terugkrijgt van hem zal ik zeggen ga ervoor🥳
Als hij jou steeds iets anders beloofd heeft dan heeft i t verkloot. Is aan jou om daar wel of niet wat mee te doen. Zolang je erover post op dit forum heb ik toch het idee dat je heel graag bij hem wil zijn. Als je er maar geen spijt van gaat krijgen en het vertrouwen terugkrijgt van hem zal ik zeggen ga ervoor🥳Hij heeft me vanavond gebeld om te vragen of ik het nog wil proberen als hij nu gelijk stopt. Ik heb gezegd dat hij eerst aan de slag moet met zichzelf en dat hij stappen moet zetten. Hij biechtte ook op dat hij de afgelopen tijd ook andere drugs heeft gebruikt zoals speed. Ik schrok er wel van maar het verklaart een hele hoop. Hij klonk erg down, ik heb het gevoel dat hij in de put zit en wel voelt dat hij het allemaal weer heeft verkloot
Externe factoren om te stoppen met gebruiken zijn vaak niet de juiste.. Sommige lukt het wel en er is vaak ook onderliggende problematiek. Daarnaast is blowen ook een van de moeilijkste om mee te stoppen, vaak omdat gbruiker dit heel lang 'probleemloos' kunnen doen. Ook wordt het vaak 'ingeruild' voor een ander midddel. Ikzelf ben zo van de een op de andere dag gestopt doordat ik ging drinken. Was echt een top keuze! Tegenwoordig doe ik het beide niet meer. Vanwege PTSS heb ik wel heel lang gedronken en alcohol haalde die lading veel beter weg als wiet. Toen ik later GHB ontdekte ben ik ook gestopt met drinken. Nu het mij, na vallen en opstaan en diepe dalen, veel verlies is gelukt om gecontroleerd GHB te gebruiken drink ik ook al een tijd niet meer.Nee ik ga hem nu loslaten. Dat gesprek van gisteren was het laatste zetje. Hij zit helemaal in de put, hij klonk erg down. Hij heeft nog een hele lange weg te gaan en daar ga ik niet op wachten. Ik heb er ook niet echt vertrouwen in dat het hem gaat lukken. Hij wil namelijk niet in de detox. Hij wil het thuis zelf doen omdat hij zijn baan niet kwijt wil maar dat gaat hem niet lukken denk ik. Hij zei ook dat het nu niet goed ging tussen ons omdat hij andere drugs heeft gebruikt en dat het niet door het blowen komt, hij ziet het blowen dus nog steeds niet als probleem. Ik ben zover dat ik kan loslaten, dit had ik nog nodig om dat te kunnen
Heel erg bedankt voor je bijdrage, ik ben pas sinds kort verslaafd en het is goed dat ik het op tijd besefte. Ik hoop dat deze podcast me zal helpen.Even kort over mezelf.
44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces.
Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend).
Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes.
Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈
Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen.
Soit, waarvoor ik dit epistel schrijf. Er is een interessante gratis podcast:
Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast.
Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken.
“Take care of yourselves, and each other.”
🤪🌈☯️❤️
Ik ben vergeten toe te voegen, Ik wil u graag persoonlijk spreken.Even kort over mezelf.
44 jaar, man, bijna 20 jaar samenwonend met een unieke vrouw van mijn leven, 2 fantastische dochters van 9 en 13 jaar, Belg, 24 jaar gesmoord waarvan 15 jaar dagelijks en meerdere joints, nu 2 jaar en 4 maanden clean, zelfstandig gestopt, mentaal geen makkelijk proces.
Ik heb geen sociale problemen gehad, geen relatieproblemen, noch op het werk of financiële problemen. Wel wat gezondheidsproblemen in de zin van prikkelende hoest, slijm ophoesten (bruin), overgewicht mede door boefkicks en verkeerd slaappatroon (te weinig en te wisselend).
Leven was wel funny. Doch mijn gedachtenpatroon én handelingen draaiden wel heel veel rond smoren. Dus m.i. duidt dit op een verslaving. Wel wat pogingen ondernomen om te minderen, te pauzeren ..., zonder blijvend succes.
Craving blijft maar heel veel minder nu. Toch, de reden dat ik hier verzeild ben geraakt, was via google “wanneer kan je weer smoren na een lange pauze?” 🙈
Dus voor mij geldt vrees ik, best eraf blijven om niet in die oude gewoontes te hervallen.
Nou heb ik nog nooit problemen gehad met het casino, maar dit topic lijkt me erg nuttig. Misschien rijp ik het in de bookmarks! In principe breng ik al mijn tijd door bij european-roulette-vip https://world-casino-nl.com/european-roulette-vip/, maar daar ben ik nog geen problemen tegengekomen. Ik denk dat ik gelijk heb als ik zeg dat dit een van de beste diensten is die ik de laatste tijd heb gebruikt. In de afgelopen maand heb ik er ongeveer 10 geprobeerd, het is aan jou om te beslissen of dat veel of weinig is. Ik denk dat dit een heel gemiddeld cijfer is, maar zeker niet weinig. Is er trouwens een topic dat een aantal van de beste casino's laat zien naar de mening van spelers?
Ik heb hem pas recent beluisterd maar was zeer herkenbaar. Dus @Catwoman, misschien eens voorstellen om samen - in stilte, zonder oordeel - te luisteren naar deze podcast.
Voor iedereen hier, veel moed en sterkte. We kunnen het allemaal van tijd tot tijd gebruiken.
“Take care of yourselves, and each other.”
🤪🌈☯️❤️
Degene die dat bericht plaatste is na het posten niet meer online geweest. (12 augustus 2021, anderhalf jaar geleden dus)Ik ben vergeten toe te voegen, Ik wil u graag persoonlijk spreken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."