#1
Wat was er belangrijker...???Maar is het dan niet de bedoeling dat ik dat voor mezelf houd? Of juist met hem delen?
Hij had vanavond ineens geen tijd dus hij komt nu morgenavond. Dan gaan we praten
Wat was er belangrijker...???Maar is het dan niet de bedoeling dat ik dat voor mezelf houd? Of juist met hem delen?
Hij had vanavond ineens geen tijd dus hij komt nu morgenavond. Dan gaan we praten
Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?Wat was er belangrijker...???
Meis, kies voor jezelf, dat doet je vriend ook aan zichzelf denken.Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?
Maak hem duidelijk dat er gepraat moet worden omdat het niet goed gaat in de relatie. Iemand die van je houdt zou als de sodemieter naar je toe komen.
Nee hoor juist delen
Dat je geen toekomst met hem kan hebben als hij blow en pokerverslaafd is(ik laat de andere punten er even buiten, maar ook die zijn belangrijk)
De valkuil kan zijn dan hij toezegt af te kicken maar..(en dan komen de smoezen) dat lukt alleen als..
De lockdown voorbij is
Of hij gaat gewoon minderen
Etc etc.
Blowen hoef je niet af te bouwen, pokeren ook niet. Als hij daar hulp bij nodig heeft, stel dan je ultimatum. Binnen 3 maanden is er echt hulp geregeld. Binnen een week kan hij al naar de huisarts gaan en andere specialistische hulp aanvragen
Als hij wel toezegt, maar zich niet aan die ultimatums houdt..Dan ga je het nooit winnen van een verslaafde. Hoe zwaar ook, verbreek dan de relatie en zeg hem dat ook.
Als hij dan weer zegt.. Dan zoek je toch een ander. En jij verbreekt de relatie niet dan stem je hiermee in:
In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.
Dat is de harde realiteit.
Maar dat weet je diep in je hart toch ook wel?
Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?
Maak hem duidelijk dat er gepraat moet worden omdat het niet goed gaat in de relatie. Iemand die van je houdt zou als de sodemieter naar je toe komen.
Ik vind dit wel zorgwekkend hoor. Is het tussen jullie normaal om zo tegen elkaar te praten? Houd hij van je en wil hij een toekomst met je, of wil hij alleen de leuke dingen van een relatie zolang je niet te lastig of veeleisend wordt?Ik heb geprobeerd om met hem te praten maar hij komt dan weer met de opmerking dat ik maar een ander moet zoeken. Dit zegt hij vaak als ik hem ergens mee confronteer en/of ergens over wil praten.
Het is een zeer goede zaak, dat je alles wat je dwars zat, hebt kunnen uitspreken!
Dat lucht idd op!
Maar nu het vervolg.
Ik hoop, dat hij toch verandert, en stopt met die drugs.
Stopt hij dan verandert hij uit zichzelf al.
Doet hij dat niet, dan is het een kwestie van tijd tot het weer misgaat.
Daar zou ik heel goed op letten, stiekem gebruik...want mensen die verslaafd zijn, zijn ware meesters in het verstoppen en heimelijk gebruiken van hun drugs.
Ik hoop dat dit alles lukt!
Lukt het niet, dan moet je voor jezelf kiezen en met deze relatie kappen.
Er zijn genoeg " betere" kandidaten in dat geval.
Het is ook zijn keuze. Als hij niet uit zichzelf wil stoppen, moet hij dat ook niet voor een ander doen want dat werkt nooit. Maar zijn keuze heeft dus wel consequenties. Jij ziet nu denk ik goed in dat het maar praatjes van hem zijn en hij zelf niet wil stoppen.Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.
Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
Heel goed dat je er klaar mee bent.Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Zelfs zonder verslaving ben je niet gelukkig in de relatie.In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."