Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend verslaafd aan blowen en pokeren

Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

190 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Catwoman zei:
Maar is het dan niet de bedoeling dat ik dat voor mezelf houd? Of juist met hem delen?

Hij had vanavond ineens geen tijd dus hij komt nu morgenavond. Dan gaan we praten
Klik om te vergroten...
Wat was er belangrijker...???
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee hoor juist delen
Dat je geen toekomst met hem kan hebben als hij blow en pokerverslaafd is(ik laat de andere punten er even buiten, maar ook die zijn belangrijk)
De valkuil kan zijn dan hij toezegt af te kicken maar..(en dan komen de smoezen) dat lukt alleen als..
De lockdown voorbij is
Of hij gaat gewoon minderen
Etc etc.

Blowen hoef je niet af te bouwen, pokeren ook niet. Als hij daar hulp bij nodig heeft, stel dan je ultimatum. Binnen 3 maanden is er echt hulp geregeld. Binnen een week kan hij al naar de huisarts gaan en andere specialistische hulp aanvragen

Als hij wel toezegt, maar zich niet aan die ultimatums houdt..Dan ga je het nooit winnen van een verslaafde. Hoe zwaar ook, verbreek dan de relatie en zeg hem dat ook.

Als hij dan weer zegt.. Dan zoek je toch een ander. En jij verbreekt de relatie niet dan stem je hiermee in:

In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.

Dat is de harde realiteit.
Maar dat weet je diep in je hart toch ook wel?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Wat was er belangrijker...???
Klik om te vergroten...
Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?
Maak hem duidelijk dat er gepraat moet worden omdat het niet goed gaat in de relatie. Iemand die van je houdt zou als de sodemieter naar je toe komen.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?
Maak hem duidelijk dat er gepraat moet worden omdat het niet goed gaat in de relatie. Iemand die van je houdt zou als de sodemieter naar je toe komen.
Klik om te vergroten...
Meis, kies voor jezelf, dat doet je vriend ook aan zichzelf denken.
Denk aan je eigen toekomst.
Ik kom uit relatie van 23 jaar en dacht ook dat ik mijn ex wel kon veranderen.
Je kunt mensen niet veranderen en zeker niet als ze dat zelf niet willen.
Je bent zelf verandwoordelijk voor je geluk niet een ander.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Even los naast de kwestie, maar wint of verliest uw vriend geld met poker?:grinning:
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
Nee hoor juist delen
Dat je geen toekomst met hem kan hebben als hij blow en pokerverslaafd is(ik laat de andere punten er even buiten, maar ook die zijn belangrijk)
De valkuil kan zijn dan hij toezegt af te kicken maar..(en dan komen de smoezen) dat lukt alleen als..
De lockdown voorbij is
Of hij gaat gewoon minderen
Etc etc.

Blowen hoef je niet af te bouwen, pokeren ook niet. Als hij daar hulp bij nodig heeft, stel dan je ultimatum. Binnen 3 maanden is er echt hulp geregeld. Binnen een week kan hij al naar de huisarts gaan en andere specialistische hulp aanvragen

Als hij wel toezegt, maar zich niet aan die ultimatums houdt..Dan ga je het nooit winnen van een verslaafde. Hoe zwaar ook, verbreek dan de relatie en zeg hem dat ook.

Als hij dan weer zegt.. Dan zoek je toch een ander. En jij verbreekt de relatie niet dan stem je hiermee in:

In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.

Dat is de harde realiteit.
Maar dat weet je diep in je hart toch ook wel?
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord. Hier kan ik wel wat mee. Ja diep in mijn hart weet ik dat wel
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Dit Geloof je zelf dat hij geen tijd hebt?
Maak hem duidelijk dat er gepraat moet worden omdat het niet goed gaat in de relatie. Iemand die van je houdt zou als de sodemieter naar je toe komen.
Klik om te vergroten...

We hadden niet specifiek afgesproken om te praten vanavond maar hij zou vanavond komen en we hadden wel afgesproken deze week te praten dus ik ging er vanuit dat we dat dan vanavond zouden doen. Ik heb wel tegen hem gezegd dat ik dacht dat we zouden praten en dat ik dat wel graag wilde. Hij komt morgen op tijd naar me toe
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Succes morgen! Laat je niet afpoeieren met wat smoezen en wat halfslachtige beloften.

Catwoman zei:
Ik heb geprobeerd om met hem te praten maar hij komt dan weer met de opmerking dat ik maar een ander moet zoeken. Dit zegt hij vaak als ik hem ergens mee confronteer en/of ergens over wil praten.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit wel zorgwekkend hoor. Is het tussen jullie normaal om zo tegen elkaar te praten? Houd hij van je en wil hij een toekomst met je, of wil hij alleen de leuke dingen van een relatie zolang je niet te lastig of veeleisend wordt?
Zo praat je toch niet tegen de vrouw waarvan je houd en waarmee je toekomstplannen hebt, en die bezorgdheid uit over je verslaving?


Als kind van een verslaafde vader kan ik alleen maar uit de grond van mn hart aanbevelen - Als die kinderwens belangrijk is, dan zou ik dat hele gesprek achterwege laten en m dumpen als dit niet snel verandert. Kan ie lekker pokeren en blowen tot hij erbij neer valt. Die trekt een jong gezin toch al niet - dan zit jij met een kleintje thuis en valt hij keihard in zn oude gewoonten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat voel je, als je eens rustig gaat zitten, een paar maal diep ademhaalt, en je laat de hele kwestie in gedachten door je hoofd gaan?
Eerlijk voelen?
Daar moet je voor kiezen!
Alle andere keuzes gaan tegen je gevoel in, en zijn gedoemd om vroeger of later te mislukken. In gevoelszaken moet je dus noooooit tegen dat gevoel in gaan!
Ik praat uit eigen ervaring....
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb vanavond een goed gesprek gehad met hem. Hij stond er dit keer wel voor open. Waarschijnlijk ook omdat hij aanvoelde dat het nu menens was. Ik heb alles waar ik mee zit en tegen aan loop in onze relatie op tafel gegooid. Ik heb gezegd dat:

-ik het gevoel heb alles te moeten doen in onze relatie en de kar te moeten trekken
- ik het gevoel heb dat ik tegen een muur aan loop bij hem als ik met hem wil praten over dingen
-ik wil dat hij meer initiatief neemt en meer gaat investeren in onze relatie
-ik wil dat hij gaat werken aan zichzelf en de verslavingen
-mijn tijd kostbaar is en ik niet langer op hem ga wachten tot hij volwassen word

Ik heb ook gevraagd hoe hij de toekomst ziet met samenwonen en kinderen. En of hij dingen (waaronder verslavingen) wil opgeven voor een toekomst met mij en evt een kindje. Hij zegt van wel.

We hebben nu afgesproken dat we dit gesprek beide laten bezinken en dat we dit weekend verder gaan praten over concrete stappen. Ik heb gezegd dat hij voor zichzelf dan kan bedenken welke stappen hij wil en kan gaan zetten.

Ik ben blij dat ik alles kwijt ben en voel me erg opgelucht. Nu is hij aan zet. Hopelijk doet hij er iets mee. Zo niet, dan houd het op.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is een zeer goede zaak, dat je alles wat je dwars zat, hebt kunnen uitspreken!
Dat lucht idd op!
Maar nu het vervolg.
Ik hoop, dat hij toch verandert, en stopt met die drugs.
Stopt hij dan verandert hij uit zichzelf al.
Doet hij dat niet, dan is het een kwestie van tijd tot het weer misgaat.
Daar zou ik heel goed op letten, stiekem gebruik...want mensen die verslaafd zijn, zijn ware meesters in het verstoppen en heimelijk gebruiken van hun drugs.

Ik hoop dat dit alles lukt!
Lukt het niet, dan moet je voor jezelf kiezen en met deze relatie kappen.
Er zijn genoeg " betere" kandidaten in dat geval.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Het is een zeer goede zaak, dat je alles wat je dwars zat, hebt kunnen uitspreken!
Dat lucht idd op!
Maar nu het vervolg.
Ik hoop, dat hij toch verandert, en stopt met die drugs.
Stopt hij dan verandert hij uit zichzelf al.
Doet hij dat niet, dan is het een kwestie van tijd tot het weer misgaat.
Daar zou ik heel goed op letten, stiekem gebruik...want mensen die verslaafd zijn, zijn ware meesters in het verstoppen en heimelijk gebruiken van hun drugs.

Ik hoop dat dit alles lukt!
Lukt het niet, dan moet je voor jezelf kiezen en met deze relatie kappen.
Er zijn genoeg " betere" kandidaten in dat geval.
Klik om te vergroten...

Ja ik voelde me na het gesprek ook erg opgelucht. Ik merk wel aan mezelf dat er nog boosheid zit bij mij. En ik vind het heel moeilijk om hem het vertrouwen weer te geven. Vanavond zie ik hem weer en dan gaan we verder praten en dan hoop ik dat hij met concrete stappen komt. Zo niet, dan stop ik ermee. Hij is nu aan zet. Ik heb de afgelopen 2 jaar genoeg gedaan voor deze relatie, nu is hij aan de beurt
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.

Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Catwoman zei:
Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Klik om te vergroten...
Het is ook zijn keuze. Als hij niet uit zichzelf wil stoppen, moet hij dat ook niet voor een ander doen want dat werkt nooit. Maar zijn keuze heeft dus wel consequenties. Jij ziet nu denk ik goed in dat het maar praatjes van hem zijn en hij zelf niet wil stoppen.

Het lijkt me heel moeilijk voor jou, maar ik denk dat je wel weet waar dit heen gaat... Beter nu eruit stappen dan vele (verloren) jaren later.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Goed voornemen van je.
Niets belet hem om maandag al naar de huisarts te gaan voor een verwijzing naar verslavingszorg
Bullshit als:
Ik ga minderen
Ik ga eraan werken
Ik ga hulp zoeken(wanneer dan?)
Ik wil voor je gaan.

Allemaal smoesjes om je proberen er in te laten trappen.
Klik om te vergroten...

Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Catwoman zei:
Ik heb gisteren weer met hem gepraat. Hij zegt dat hij nu geen hulp wil zoeken. Hij zegt dat hij dat wel wil gaan doen zodra ik zwanger ben of als we naar de dokter gaan omdat het zwanger worden niet lukt. Ik werd toen heel erg verdrietig en heb hem toen weggestuurd. Ik ga hem vandaag voor de keuze stellen, of nu hulp zoeken of ik stap uit de relatie. Hij stelt het elke keer uit, ik ben er klaar mee
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je er klaar mee bent.
Maar heel eerlijk Catwoman..jij stelt het nu uit!
Hij heeft zijn keus gemaakt en nu ga je vandaag weer zijn keus vragen.

Ik bedoel het echt niet lullig. Maar de feiten liggen op tafel. Stel hij gaat wel hulp zoeken, wie geeft jou de garantie dat hij niet terug gaat vallen? Of erger nog.. als je al zwanger bent.

Vergeet ook niet deze punten..
Mrloverdj zei:
In jullie toekomst blijven jullie latten.hij blijft liegen over zijn geld en gebruik, je vriend is verslaafd, heeft geen respect voor je, je zal nooit kinderen krijgen. Je sexleven is slecht, en al zou je samenwonen, dan leef je in zijn troep, financieer je indirect zijn verslaving mee. Je wordt zijn moeder en moet zijn afspraken regelen terwijl hij stoned op de bank ligt.
Klik om te vergroten...
Zelfs zonder verslaving ben je niet gelukkig in de relatie.
Kom op meid! Hij heeft zijn keuze al gemaakt. Kies voor jezelf.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik sluit me aan bij de anderen.
Hij is domweg een meester in het manipuleren van jou!
Hij zegt op precies het juiste moment datgene, wat jij graag wil horen...
Deze man is helemaal niet gemotiveerd om te stoppen. Hij zegt dat hij dit voor jou zal doen, maar afkicken werkt alleen als de verslaafde ZELF er vanaf wil.
En dat wil hij volgens mij niet.
Trap er niet in....en wijs dit figuur de deur.
Iig voor een zekere tijd, mss schrikt hij zó dat hij toch actie gaat ondernemen om er echt mee te stoppen.
En een baby? Met zo iemand?
Beste meid, er zijn veeeeel betere kandidaten!
Sterkte!!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.

Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
We hebben niets meer gehoord over hoe het gaat met de TS...Catwoman!
Als je hier nog bent op df, graag info over hoe het met je gaat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."