Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend verslaafd aan blowen en pokeren

Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

190 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jumping Jack zei:
Ik ben zelf een blower geweest.
Ernstig verslaaft.
De manieren die ik had en hoe ik in het leven stond als blower is verschikkelijk.
En ook van alle vrienden die ik had en blowde.

De meeste blowers hebben de meest geniale ideeën maar voeren er maar weinig uit.
Mensen onderschatten deze verslaving

Het kost veel geld en de geestelijke toestand van een blower is vaak verschikkelijk.
Het praatje ik wil in de toekomst wel stoppen is nutteloos.
Gewoon nu stoppen of willen stoppen en proberen of doen.
In de toekomst...
Heb je niks aan.
Klik om te vergroten...
Ik heb deze verslaving ook onderschat. Had nooit verwacht dat dit zo'n impact op onze relatie zou hebben. Als ik dit van te voren had geweten dan was ik er niet aan begonnen.

Hoe ben jij er vanaf gekomen?

Ja hij heeft altijd leuke praatjes en ideeën maar daar komt weinig van terecht. Hij heeft er nu al 3 maanden over gedaan om een intake gesprek bij de brijder te regelen. Verder heeft hij nog niets gedaan. Nu gaat hij een plan maken omdat ik heb gezegd dat ik twijfels heb.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Complimenten hoe je erin staat en het observeert. Je lijkt me een slimme vrouw die een hoop niet meer pikt van hem.
Klik om te vergroten...
Dank je wel! Ik pik inderdaad niet alles meer. Mijn geduld is een beetje op en praatjes trap ik niet meer in
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Catwoman .
Wie laat er nou wie in de steek.
Hij laat jou in de steek.
Alleen als je ergens voor nodig bent....
Sta sterk, nu moet het afgelopen zijn....
Kappen met dit neverending story!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Catwoman zei:
Dank je wel! Ik pik inderdaad niet alles meer. Mijn geduld is een beetje op en praatjes trap ik niet meer in
Klik om te vergroten...
Ik denk ook dat je nu de gebruiksaanwijzing van zijjn of een verslaving uit je hoofd kent
Redenen, smoesjes, oorzaak en gevolg, mogelijkheden en red flags.

Misschien het ik erover heen gelezen maar spreek je nog vaak met hem af? En is dat meer platonisch of voel je de liefde dan wel heel sterk (of..jij kan het beter invullen dan ik):blush:
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrloverdj zei:
Ik denk ook dat je nu de gebruiksaanwijzing van zijjn of een verslaving uit je hoofd kent
Redenen, smoesjes, oorzaak en gevolg, mogelijkheden en red flags.

Misschien het ik erover heen gelezen maar spreek je nog vaak met hem af? En is dat meer platonisch of voel je de liefde dan wel heel sterk (of..jij kan het beter invullen dan ik):blush:
Klik om te vergroten...
De afgelopen maanden zagen we elkaar ongeveer 2x per week. De ene keer hebben we het heel gezellig en voel ik ook verliefdheid en andere keren dan zitten we niet op een lijn en begrijpen we elkaar niet. Dat is meestal op een moment dat hij van te voren al geblowd heeft. Blowen doet hij soiezo niet als we samen zijn omdat ik dat niet meer accepteer. Eigenlijk hadden we ook de afspraak dat hij niet zou blowen voordat we afspreken maar daar houd hij zich niet altijd aan of het is een spontane afspraak en dan heeft hij ook al geblowd thuis. Ik heb meer het gevoel dat het platonisch is en alles erg oppervlakkig blijft en ik mis de sterke connectie
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Catwoman zei:
De afgelopen maanden zagen we elkaar ongeveer 2x per week. De ene keer hebben we het heel gezellig en voel ik ook verliefdheid en andere keren dan zitten we niet op een lijn en begrijpen we elkaar niet. Dat is meestal op een moment dat hij van te voren al geblowd heeft. Blowen doet hij soiezo niet als we samen zijn omdat ik dat niet meer accepteer. Eigenlijk hadden we ook de afspraak dat hij niet zou blowen voordat we afspreken maar daar houd hij zich niet altijd aan of het is een spontane afspraak en dan heeft hij ook al geblowd thuis. Ik heb meer het gevoel dat het platonisch is en alles erg oppervlakkig blijft en ik mis de sterke connectie
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik je wel begrijp. Door het platonisch te houden, denk ik ook dat je eigenwaarde groeit.
Want jij weet ook dat je veel beter verdient.

Ik denk dat je hier meer mee bereikt dan een knipperlicht relatie.

En die sterke connectie gun ik je juist na het overlijden van je schoonmoeder. Iemand waar je kwetsbaar kan zijn. Maar hij is niet de troostende schouder, hjj kan je net zo goed kwetsen en dan ook nog je verdriet.

Ik bedoel dit niet zweverig maar mooi te lezen dat je zo dichtbij jezelf bent gebleven nu. Jij hebt duidelijk weer de regie over je leven.
Ik hoop dat dat zo blijft en dit proces een keer afgerond kan worden waar jij je gelukkig bij voeltm
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Catwoman zei:
Hoe ben jij er vanaf gekomen?
Klik om te vergroten...
Als je al heel lang blowed dan ga je niet zomaar stoppen. Maar ik keek naar mijn leven en zag dat ik alles verzaakte.
Maar ik natuurlijk ook allemaal vrienden die blowde en zag op een gegeven moment hoe triest die levenstyle was.

Mensen om me heen hadden niks voor elkaar maar wel elke dag 25.- wiet en lange vloei en een pakje sigaretten. Reken maar uit. En als je stoned bent ga je ook snel ergens drinken bestellen. Je krijgt een vreetkick.. Reiskosten naar de koffieshop.
Het is niet alleen de wiet die geld kost, het is een hele levenstyle.

Toen ineens wat ik het zat en ben gewoon ineens gestopt.
Andere mensen kunnen je niet zeggen dat je moet stoppen. Dan beloofd hij het wel maar met zo een verslaving moet je het echt willen anders gaat het niet gebeuren.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel mensen willen wel stoppen als ze denken aan het genieten van een fitter beter leven.

Maar ze willen vanbinnen niet daadwerkelijk gestopt zijn(de roes en handeling missen, de cravings en fun..)

Pas als verslaafden volledig voor die 2e alinea gaan..en bereid zijn dat aan te gaan, dan kan je volmondig zeggen: ik ben er klaar voor om te stopen. Niet ik wil...ik kan.. maar er klaar voor zijn ondanks alles wat kan komen. Zij zien het totaalplaatje weer.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jumping Jack zei:
Als je al heel lang blowed dan ga je niet zomaar stoppen. Maar ik keek naar mijn leven en zag dat ik alles verzaakte.
Maar ik natuurlijk ook allemaal vrienden die blowde en zag op een gegeven moment hoe triest die levenstyle was.

Mensen om me heen hadden niks voor elkaar maar wel elke dag 25.- wiet en lange vloei en een pakje sigaretten. Reken maar uit. En als je stoned bent ga je ook snel ergens drinken bestellen. Je krijgt een vreetkick.. Reiskosten naar de koffieshop.
Het is niet alleen de wiet die geld kost, het is een hele levenstyle.

Toen ineens wat ik het zat en ben gewoon ineens gestopt.
Andere mensen kunnen je niet zeggen dat je moet stoppen. Dan beloofd hij het wel maar met zo een verslaving moet je het echt willen anders gaat het niet gebeuren.
Klik om te vergroten...
Maar waarom is hij dan niet gewoon eerlijk tegen mij en zegt hij dat hij er nog niet aan toe is? Waarom gaat hij nu naar de brijder toe? Hij weet dat ik niet veel tijd meer heb en niet meer kan wachten dus eigenlijk houd hij mij dan toch aan het lijntje? Dat is dan best egoïstisch

Ik dacht dat hij het licht had gezien toen het uit was tussen ons want het klonk allemaal heel goed en ik dacht dat hij er nu echt voor zou gaan
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Catwoman zei:
Maar waarom is hij dan niet gewoon eerlijk tegen mij en zegt hij dat hij er nog niet aan toe is? Waarom gaat hij nu naar de brijder toe? Hij weet dat ik niet veel tijd meer heb en niet meer kan wachten dus eigenlijk houd hij mij dan toch aan het lijntje? Dat is dan best egoïstisch

Ik dacht dat hij het licht had gezien toen het uit was tussen ons want het klonk allemaal heel goed en ik dacht dat hij er nu echt voor zou gaan
Klik om te vergroten...
Ja hij houdt je aan het lijntje en op die manier kan hij juist profiteren van beiden. Hij is je niet kwijt en hij kan blowen..

Dus wat een verslaafde ook zegt.. hoe erg hij het ook meent..luister niet naar zijn woorden, maar zijn daden.

Hij zal het ook nooit toegeven, want dan vergroot hij de kans dat je hen definitief verlaat. En die kansen probeert hij juist te ontlopen.

Je weet dat ik met je meeleef en vind dat je het echt goed doet, maar dit is hard maar waar:

Door het te gedogen hou jij het in stand.

Hij zoekt de grens op bij jou waarin hij kan blowen.

Voor intenties ben of was je misschien te vatbaar..daardoor bleef je hem zien en hopen dat de intenties waarheid werden.

Als jij nu zou zeggen het is de drugs of ik...
Wat zou er dan uitkomen?

Ik denk dat je hem(ook al was het onbewust en kwam het voort uit liefde en hoop) teveel speelruimte hebt gegeven.

Geef één vinger en..

Zijn verslaving(en) en jullie relatie gaat niet samen.
Wie gaat die knoop eerder doorhakken. Hij met een opname of jij met een grens/statement?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Ja hij houdt je aan het lijntje en op die manier kan hij juist profiteren van beiden. Hij is je niet kwijt en hij kan blowen..

Dus wat een verslaafde ook zegt.. hoe erg hij het ook meent..luister niet naar zijn woorden, maar zijn daden.

Hij zal het ook nooit toegeven, want dan vergroot hij de kans dat je hen definitief verlaat. En die kansen probeert hij juist te ontlopen.

Je weet dat ik met je meeleef en vind dat je het echt goed doet, maar dit is hard maar waar:

Door het te gedogen hou jij het in stand.

Hij zoekt de grens op bij jou waarin hij kan blowen.

Voor intenties ben of was je misschien te vatbaar..daardoor bleef je hem zien en hopen dat de intenties waarheid werden.

Als jij nu zou zeggen het is de drugs of ik...
Wat zou er dan uitkomen?

Ik denk dat je hem(ook al was het onbewust en kwam het voort uit liefde en hoop) teveel speelruimte hebt gegeven.

Geef één vinger en..

Zijn verslaving(en) en jullie relatie gaat niet samen.
Wie gaat die knoop eerder doorhakken. Hij met een opname of jij met een grens/statement?
Klik om te vergroten...
Ja je hebt helemaal gelijk. Ik heb het gevoel dat hij de grens op zoekt bij me en kijkt tot hoe ver hij kan gaan. Ik vind dat erg vervelend. Hij neemt dus ook het risico dat ik op een gegeven moment weg loop. Dat heb ik al een keer gedaan door het uit te maken. Ik had de hoop dat hij nu voorzichtiger daarmee om zou gaan. Het doet me ook wel pijn dat hij zo met mij omgaat. Ik ben ook nog boos om hoe hij vorige week tegen mij deed en daarna geen excuses heeft aangeboden daarvoor.

Als ik hem nu voor de keuze stel tussen het blowen en mij dan zegt hij dat hij voor mij kiest en gaat stoppen maar wanneer en hoe dat is de vraag.

Dat zijn verslaving en onze relatie niet samen gaan dat weet ik, daarom heb ik ook gezegd dat hij moet stoppen en het toen ook uitgemaakt toen hij dat niet deed.

Ik denk dat ik hem vanavond ga bellen en dat ik ga zeggen dat ik het niet meer zie zitten. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om morgenavond naar hem toe te gaan en weer een plan aan te horen aangezien ik dat al vaker heb aangehoord en er van daden niet veel terecht komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."