Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVriend verslaafd aan blowen en pokeren

Vriend verslaafd aan blowen en pokeren

190 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.

Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Ik ben benieuwd naar de 3 stappen. Denk dat je een hoop adviezen hier hebt gekregen. Ik zelf lees het als uitstel van executie, maar wil je geen rotgevoel geven. Het is jouw proces.

Het is alleen wel een herkenbaar proces die duizenden andere relaties met verslaving hebben doorgelopen.
Die ken ik natuurlijk niet allemaal, maar wat ik zelf heb meegemaakt en gehoord zit er een rode draad in het proces. Deze fase is een beetje het 'pappen en nathouden" beide partijen weten diep in hun hart beter, maar willen niet opgeven. Maar ken helaas geen enkel stel met een goede afloop.. alleen diegene die opgenomen zijn en dan nog moet de relatie op andere punten echt ijzersterk zijn.
Klik om te vergroten...
Heb het verhaal hier al meerdere keren neergezet, maar toen mijn zusje nog met haar ex was die alcohol- en wietverslaafd was, ben ik met haar naar een soort bijeenkomst in Amsterdam geweest, van partners van alcohol- en drugsverslaafden. Dat waren dus allemaal vrouwen en overal ging het eigenlijk hetzelfde. Wat jij zegt, het ontkennen van het diepe probleem, het pappen en nathouden om de relatie maar te "redden". Het eigenlijk wel weten dat de ander niet echt wil stoppen.

Natuurlijk kan er altijd die uitzondering zijn waarbij het echt lukt, maar statistisch gezien sta je er in zo'n situatie niet goed voor denk ik.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
Catwoman zei:
Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
Klik om te vergroten...
Zoals ik jouw reactie lees, en dat klinkt heel hard, geloof je het zelf niet en weet je al wat het beste is voor jou en jouw toekomst.
Ik denk zelf dat je de beslissing uit stelt, omdat je deze beslissing niet durft te nemen.
En het is ook heel moeilijk om zo’n besluit te nemen, maar ben jij de enige die dit besluit kunt nemen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Soms pas ik de reverse methode toe (bij twijfels over relatie of werk verbreken..verhuizen)
Stel dat hij met je in gesprek gaat om de relatie te verbreken. Om de redenen die je hier typt.
Zou dat je opluchten? Of schreeuwt elke vezel in je lijf dat je dit niet wilt?

Stel dat je nu een man ontmoet, die echt bij je past. Een gezonde man met kinderwens, die leuke dingen met je doet, zijn eigen leven op orde heeft en je het gevoel geeft vol voor je te willen gaan. Zou dat je beslissing om de relatie te verbreken makkelijker maken?



En als laatst..ik denk dat jij ook wel weet dat hij niet gaat veranderen(of terugvallen) Bij welk.proces zou jij je het meest comfortabel voelen, realistisch vinden (ondanks dat het niet leuk is)
Is dat acuut een punt erachter zetten, een paar maanden doormodderen, ultimatums? Dat hij er een punt achter zet, of wil je zelf eerst sterker worden? Want hoe dan ook, dat proces is al begonnen, het is aan jou.om het te sturen..
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zie jij nu een gemotiveerde toekomstige vader die zn leven op orde maakt om een gezin te stichten en genoeg zelfreflectie en discipline kan opbrengen om zijn verslaving aan te pakken en zn verantwoordelijkheid kan nemen ?

Ik niet hoor.
Hij heeft nu een luizenleventje vergeleken met het leven in een jong gezin en zelfs nu kan hij niet opbrengen om zn leven op orde te hebben. Een baby is echt niet de oplossing van jullie problemen, maar juist een beproeving voor een relatie. Je hebt een stevige basis nodig samen voordat je dat avontuur zonder drama aan kunt gaan toch?

Pas op met deze emotionele rollercoaster.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Catwoman zei:
Vanmorgen kwam hij met het nieuws dat hij toch wel hulp wil gaan zoeken omdat hij zelf ook door heeft dat het de laatste tijd slechter gaat met hem. Hij kwam zelf met 3 acties die hij wil gaan ondernemen. Ik ben nog een beetje terughoudend omdat ik al eerder woorden heb gekregen en geen daden
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu Catwoman?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Hoe is het nu Catwoman?
Klik om te vergroten...

Ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Ik weet het niet meer. Aan de ene kant ben ik blij dat hij heeft gezegd dat hij hulp wil gaan zoeken en aan de andere kant ben ik nog een beetje sceptisch omdat hij wel vaker dingen heeft gezegd. Ik merk aan mezelf dat ik een beetje afstand houd om mezelf te beschermen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed te horen dat je jezelf beschermt.
Heeft hij al een afspraak gehad of gepland?

Als ik het zo lees ben je het vertrouwen verloren,
Als je de relatie verbreekt, waar ben je dan bang voor?

'Voor het alleen zijn, dat je qua biologische klok geen nieuwe partner met kinderwens vind, of de angst dat je de stekker eruit trekt en achteraf blijkt hij toch veranderd te zijn in je ideale partner..

Ik vul dit maar in natuurlijk. Maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Ik hoop dat je in je omgeving mensen hebt waar je mee kan praten (als je daar behoefte aan hebt)
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Goed te horen dat je jezelf beschermt.
Heeft hij al een afspraak gehad of gepland?

Als ik het zo lees ben je het vertrouwen verloren,
Als je de relatie verbreekt, waar ben je dan bang voor?

'Voor het alleen zijn, dat je qua biologische klok geen nieuwe partner met kinderwens vind, of de angst dat je de stekker eruit trekt en achteraf blijkt hij toch veranderd te zijn in je ideale partner..

Ik vul dit maar in natuurlijk. Maar ben er wel nieuwsgierig naar.

Ik hoop dat je in je omgeving mensen hebt waar je mee kan praten (als je daar behoefte aan hebt)
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of hij al een afspraak heeft gemaakt. Ik heb hem alleen maandag gesproken en toen durfde ik er niet naar te vragen. Ik ben bang voor het antwoord. Bang dat ik dan weer verdrietig word.

Ik ben bang dat als ik de relatie verbreek hij er wel aan gaat werken en mij dan niet meer wil en dan een andere vrouw vind.

Ik praat veel met mijn schoonmoeder en schoonzus, zij kennen hem natuurlijk goed en kunnen mij daarom steunen.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Soms pas ik de reverse methode toe (bij twijfels over relatie of werk verbreken..verhuizen)
Stel dat hij met je in gesprek gaat om de relatie te verbreken. Om de redenen die je hier typt.
Zou dat je opluchten? Of schreeuwt elke vezel in je lijf dat je dit niet wilt?

Stel dat je nu een man ontmoet, die echt bij je past. Een gezonde man met kinderwens, die leuke dingen met je doet, zijn eigen leven op orde heeft en je het gevoel geeft vol voor je te willen gaan. Zou dat je beslissing om de relatie te verbreken makkelijker maken?



En als laatst..ik denk dat jij ook wel weet dat hij niet gaat veranderen(of terugvallen) Bij welk.proces zou jij je het meest comfortabel voelen, realistisch vinden (ondanks dat het niet leuk is)
Is dat acuut een punt erachter zetten, een paar maanden doormodderen, ultimatums? Dat hij er een punt achter zet, of wil je zelf eerst sterker worden? Want hoe dan ook, dat proces is al begonnen, het is aan jou.om het te sturen..
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat hij de relatie gaat verbreken maar al zou hij dat doen dan zou ik me wel erg slecht voelen. Ik heb ook verlatingsangst dus die speelt nu ook lekker op.

Als ik een man zou ontmoeten die is zoals jij omschrijft dan zou dat het wel makkelijker maken denk ik.

Ik denk dat ik me nog wat sterker wil voelen. Ik werk al een tijdje aan mezelf en ben ook al heel erg gegroeid maar op sommige momenten voel ik me nog zwak.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Maar je zegt dat als hij je terug wil hij aan zichzelf moet werken. Als hij een beetje listig is kan hij dan niet zo weer een ingang bij je vinden?

Vind het goed van je dat je niet op hem hebt gereageerd, maar kun je dat ook volhouden? Ergens wil je hem terug en hij weet dat waarschijnlijk en kan daar op in gaan spelen. Ik ken jullie natuurlijk niet persoonlijk, maar zo gaat het zo vaak...
Klik om te vergroten...

Wat voor ingang zou hij kunnen vinden?

Ik vind het inderdaad moeilijk om hem los te laten maar ik weet dat het niet werkt tussen ons op deze manier dus ik ga echt niet naar hem terug.
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Het zou een veel ergere kwestie zijn, als er gebruik van perico aan de orde zou zijn...
Dit is dus goddank niet het geval volgens de TS...
Klik om te vergroten...

Wat is perico?
V
VlindertjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MrJunkieXL zei:
Als (ex)verslaafde wil ik meegeven dat dit lastig en vervelend voor je is zeg! Ik herken de beloftes en ultimatums maar al te goed en zal je vertellen dat het alleen maar jezelf voor de gek houden is en dus ook jou daarbij. Misschien dat iemand dit al heeft gezegd maar je kan helaas niet hem / zijn gedrag veranderen, als hij het zelf niet wilt veranderen zal er dus ook niks gebeuren. Als hij er zelf achterstaat om te stoppen dan zal die dit dus ook doen!
Probeer hierover met hem in gesprek te gaan en duidelijk aan te geven dat als jij hier niet meer mee te maken wilt hebben, hij toch veranderingen moet gaan maken en anders gevolgen die zich af gaan spelen. Ik zou hem als tip meegeven om professionele hulp in te gaan schakelen, misschien ambulante hulp wat normaal gesproken voor blowen wel voldoende zou moeten zijn maar bij gokken durf ik dat niet te zeggen! Maar dat weten de professionals wel beter te vertellen. Maar in ieder geval hoop ik oprecht voor je dat het allemaal goed gaat komen tussen jullie, je houdt neem ik aan immers van hem als persoon ondanks ze gebreken maar tegelijkertijd kan het inderdaad zeer vervelend zijn wanneer diegene met verslavingen kampt. De problemen die erbij komen kijken het is allemaal zeker niet niks ook gokken maakt helaas levens kapot :(
Mocht je nog vragen hebben kun je me ook altijd een PM sturen. Ik ken een hoop verslavingszorgen en heb zelf pasgeleden in een afkickopname gezeten.
Klik om te vergroten...

Ik heb al meerdere gesprekken met hem gevoerd. Hij wilde uiteindelijk wel hulp zoeken maar had er geen haast mee. Ik merkte aan mezelf dat mijn geduld op was. Ik hield het niet meer vol. Er was ook al een afstand ontstaan tussen ons. Ik heb daarom vorige week onze relatie verbroken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Catwoman zei:
Wat is perico?
Klik om te vergroten...
Perico is een Spaanse naam voor cocaïne, de dealers gebruiken deze naam veel.

Ennehhh...ik ben van mening dat de tijd van gesprekken voeren teneinde weer samen te komen definitief voorbij is, je hebt uitstekend gehandeld!
Het is een vaststaand feit dat je aan het lijntje zal worden gehouden, en keer op keer belogen en bedrogen bent geweest, en dit gedrag zal echt niet meer veranderen.
Er zijn veeel betere kandidaten!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Catwoman zei:
Wat voor ingang zou hij kunnen vinden?

Ik vind het inderdaad moeilijk om hem los te laten maar ik weet dat het niet werkt tussen ons op deze manier dus ik ga echt niet naar hem terug.
Klik om te vergroten...
Nou, je zei dat als hij je terug wil, hij aan zichzelf zal moeten werken. Hij kan dit gebruiken door te doen alsof hij eraan werkt om fundamenteel te veranderen, maar dit ondertussen niet echt doen.

Ik zeg niet dat dit per se zo zou gebeuren, ik ken jullie niet. Maar het zou niet de eerste keer zijn dat het zo zou gaan. Drugsverslaafden kunnen zeer listig zijn.

Je spreekt jezelf tegen door te zeggen dat je echt niet terug naar hem gaat, maar ondertussen ook dat als hij je terug wil, hij aan zichzelf zal moeten werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik denk, dat dit als reden heeft, ( tegenspraak) dat het nog steeds niet definitief uit elkaar gegaan zijn betreft.
Er is nog steeds een deur die openstaat en, als deze man het op de goede manier speelt, zij een heel grote kans loopt om opnieuw gebruikt/misbruikt/gekwetst te worden.
Een lange relatie verbreken is uiteraard geen kattenpis, en ik heb meerdere gevallen gekend waarvan ik me destijds echt afgevraagd heb waarom iemand zich niet definitief kon losmaken en dus alsnog weer in dezelfde shit terechtkwam, als voorheen.
Bijvoorbeeld.
Een vrouw had een huwelijk met een vent die haar sloeg.
De dag daarna met een miljoen excuses aan kwam zetten.
En een paar dagen later opnieuw huiselijk geweld pleegde.
Ik vroeg haar, waarom zij niet asap de kuierlatten had genomen en weg was gegaan, des te erger was het omdat zij meer dan 25 jaar deze mishandelingen moest ondergaan.
Het antwoord op de vraag was:
Deze man had mij volkomen in zijn macht.
Het is buitengewoon moeilijk om in die omstandigheden weg te lopen.
Want hij kon ook een fantastische man zijn als hij zich normaal gedroeg...

Dus in deze ellendige kwestie speelt waarschijnlijk hetzelfde.
Deze man weet precies wat haar zwakke plekken zijn, kan zich soms een tijdje ook goed gedragen, en tdja dan wordt het voor haar echt moeilijk om definitief te breken met deze man...
Nu wil zij de deur op een kier open houden.
Want je weet maar nooit, nietwaar.
En wij, aan de zijlijn, wij weten wel beter.
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Ik denk, dat dit als reden heeft, ( tegenspraak) dat het nog steeds niet definitief uit elkaar gegaan zijn betreft.
Er is nog steeds een deur die openstaat en, als deze man het op de goede manier speelt, zij een heel grote kans loopt om opnieuw gebruikt/misbruikt/gekwetst te worden.
Een lange relatie verbreken is uiteraard geen kattenpis, en ik heb meerdere gevallen gekend waarvan ik me destijds echt afgevraagd heb waarom iemand zich niet definitief kon losmaken en dus alsnog weer in dezelfde shit terechtkwam, als voorheen.
Bijvoorbeeld.
Een vrouw had een huwelijk met een vent die haar sloeg.
De dag daarna met een miljoen excuses aan kwam zetten.
En een paar dagen later opnieuw huiselijk geweld pleegde.
Ik vroeg haar, waarom zij niet asap de kuierlatten had genomen en weg was gegaan, des te erger was het omdat zij meer dan 25 jaar deze mishandelingen moest ondergaan.
Het antwoord op de vraag was:
Deze man had mij volkomen in zijn macht.
Het is buitengewoon moeilijk om in die omstandigheden weg te lopen.
Want hij kon ook een fantastische man zijn als hij zich normaal gedroeg...

Dus in deze ellendige kwestie speelt waarschijnlijk hetzelfde.
Deze man weet precies wat haar zwakke plekken zijn, kan zich soms een tijdje ook goed gedragen, en tdja dan wordt het voor haar echt moeilijk om definitief te breken met deze man...
Nu wil zij de deur op een kier open houden.
Want je weet maar nooit, nietwaar.
En wij, aan de zijlijn, wij weten wel beter.
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken....
Klik om te vergroten...
Het zit in onze natuur om pijn te vermijden. Dus ook al ben je op lange termijn beter af door te breken met je agressieve partner. De 1e impuls is de korte pijn (angst voor klappen met uitmaken, angst alleen te zijn) te vermijden.
Dit is een fysiek voorbeeld, je kan er ook verwaarlozing,respectloos, gedrag van leugens, vernedering en verslaving neerzetten.

Ook heeft elk mens en dier een comfortzone, het zit in je natuur dat er vanalles in je brein gebeurt als je uit je comfortzone stapt. Dit kan adrenaline, dopamine, serotonine etc zijn(auto ongeluk,agressie, extreme sport,vreemdgaan,nieuw huis bekijken, nieuw werk,flirten)

Maar dat is te uitputtend voor je brein om dat 24/7 te handelen. En hoe naar ook, een agressieve relatie is vertrouwder dan vrijgezel Je bent dan verlost van de agressie, maar je toekomst is onzeker en je brein wil zekerheid.

Dus luister niet naar je hart(die wil zijn liefde) luister niet naar je verstand(die kiest eerder wat hij de verstandige optie op dat acute moment vind) maar maak een plan voor jezelf en luister naar je plan.


Besef dat je pas echt de voordelen van je keuze gaat ervaren op de lange termijn. De pijn op korte termijn is alleen een indicatie dat je je vertrouwder comfortzone aan het verplaatsen bent

Voor het brein staat vertrouwd soms gelijk aan veilig. Daarom blijven veel vrouwen na de 1e klap.


Uiteraard is dit niet mijn theorie maar die van Desmond Morris.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het kan niet anders, dat ts nu verdriet heeft.
Als dat niet zo zou zijn, dan ....ach, laten we vooral niet gaan speculeren. Het is al ellendig genoeg allemaal.
Jazeker.
Ik wens haar alle sterkte en wijsheid toe, om deze zware tijd door te kunnen komen!
Ik hoop spoedig weer van haar te horen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hé Catwoman laat je niet gek maken he! Ze zeggen op elke pot past een deksel, dat is een leugen joh! Op elke pot passen wel meerdere deksels! Komt allemaal goed mop heb daar vertrouwen in. Je moet jezelf nu niet verliezen en de hoop al helemaal niet❤
R
Randle MLid
01-01-2024, 00:00
#20
Catwoman zei:
Hallo, ik zou graag wat advies willen of in contact komen met lotgenoten. Ik ben nu ruim 2 jaar samen met mijn vriend. Vanaf het begin is hij verslaafd aan blowen en is hier ook eerlijk over geweest. Hij zei alleen dat hij in de toekomst wel wilde stoppen zodra het serieus zou worden tussen ons. Hier heeft hij zich niet aan gehouden en daar hebben we het afgelopen jaar veel strijd om gehad. Ik heb uiteindelijk het blowen geaccepteerd. Nu is het geval dat hij ook op zijn telefoon pokert. Hij zegt dat het niet betaald is maar ik ben erachter gekomen dat het wel geld kost. Hij komt niet rond met zijn salaris en betaald daardoor rekeningen niet. Ik heb al meerdere keren geprobeerd om met hem daarover te praten maar hij zegt dan dat hij te weinig verdiend en daarom niet uit kom terwijl hij gewoon een knap salaris heeft. Hij wil ook met mij samenwonen maar ik heb gezegd dat hij eerst maar alles op de rit moet hebben. Ik heb nu ook veel twijfels over onze relatie. Heeft iemand ervaringen of tips?
Klik om te vergroten...
Ja ik heb ervaring. Wij kennen hem niet en kennen jullie relatie niet naast het blowen. Als hij het waard is om veel energie in te steken om van zijn verslaving af te komen.. top, maar dan hoort er wel iets in return en dat ben jij.

Vervelende is dat je er samen niet uit gaat komen. Hij zal dat wel willen en voorstellen maar er zullen uiteraard discussies komen. Je hoeft me niet te gelozen maar hiervoor heb je een bemiddelaar nodig. Iemand die jullie kan helpen met deze discussies en kan bepalen wat ,, goed en fout is,,

Een start kan zijn een relatietherapeut zij kan je eventueel advies geven waar jullie hulp kunnen zoeken.Het is een sleur waar hij inzit, en daar moet.. Het is een gewoonte geen zware verslaving.
Hopelijk vinden jullie het beide waard om energie, tijd, en discussies in te stoppen

gr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."