#1
Maar ik vind het moeilijk. Bv als ik gedronken heb, zeg ik makkelijker ja tegen alles
Hallo?Wat bedoel je? Ik wil gewoon wel nog af en toe mee kunnen doen op feestjes, maar enkel met alcohol. Ik ben sowieso geen grote drinker, dus dat vind ik geen probleem.
Gaat er hier al ergens een lichtje branden?
Dit.Gewoon karakter kweken.
Als er enige verandering zal gaan komen, zal dat middels discipline moeten gaan. Oftewel: wanneer je geen zin hebt om iets te doen of juist laten, het tóch te doen of laten, ongeacht of je er geen zin in hebt. En daarnaast zal er eerst ook erkenning van de problemen moeten zijn. Waaronder dus ook het erkennen dat alcohol voor jou een no-go is, omdat dat voor jou een gateway is naar het gebruiken van ook andere drugs.
Het is moeilijker om dit soort dingen in jezelf te zien dan bij anderen. Daarom misschien wat meer open staan voor de dingen die mensen hier zeggen en niet te stug vasthouden aan je eigen ideeën. Er zitten hier een hoop ervaringsdeskundigen die goed weten hoe hiermee om te gaan.