Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe stoppen met party drugs?

Hoe stoppen met party drugs?

79 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Ja, daar begint het mee. Bij mij ook destijds.
Klik om te vergroten...
Dat kan dat het daarmee bij jou begon, maar dat betekent niet gelijk dat het bij mij ook zo gaat gebeuren. Zoals ik al zei, ik drink nooit alleen, neem nooit iets alleen, drink niet uit verdriet,… dus dat is momenteel de situatie en in de toekomst is in principe ‘alles’ mogelijk. Ik beschreef dus gewoon hoe de situatie nu is. :)
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
De term " sociaal drinken" en dergelijke heb ik nooit kunnen begrijpen. Bij mij is het heel simpel: je drinkt wel, of je drinkt niet.
Als alcoholist zijnde kan ik zelf niet sociaal drinken, het is of alles, of niets. Een beetje drinken kan ik ( en veel collega drinkers ) beslist niet.
Ik neem aan dat sociaal drinken iets betekent van enkele glazen alcohol tijdens een gelegenheid. Een feestje of zo.
Klik om te vergroten...
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Anoniem1997 zei:
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.
Klik om te vergroten...

Noot;
Precies dat. Ik moet in de warmte zonneschijn en zo niet op een terrasje gaan zitten.
Ik krijg het dan zelfs na al die jaren extreem moeilijk.
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
De term " sociaal drinken" en dergelijke heb ik nooit kunnen begrijpen. Bij mij is het heel simpel: je drinkt wel, of je drinkt niet.
Als alcoholist zijnde kan ik zelf niet sociaal drinken, het is of alles, of niets. Een beetje drinken kan ik ( en veel collega drinkers ) beslist niet.
Ik neem aan dat sociaal drinken iets betekent van enkele glazen alcohol tijdens een gelegenheid. Een feestje of zo.
Klik om te vergroten...
Het erge is, dat men het ook niet leuk vind, als je meer gaat zuipen dan dat zij kunnen zuipen.
Dat sociaal drinken zit erg ingewikkeld in elkaar. Het is de bedoeling dat je ongeveer evenveel drinkt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is bij mij onmogelijk.
Ik ben niemand tegengekomen, die zo snel kon innemen, als ik. Echt waar!
De hoeveelheid was altijd hetzelfde, namelijk daar waar het gaatje zit...
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kleine update: 2 maanden verder. De enige vraag die ik mezelf soms stel is: waarom ‘ontzeg’ ik me eigenlijk het plezier… zeker wanneer ik verhalen hoor van vrienden. Dus ik moet me toch nog wat duidelijker maken aan mezelf waarom dit belangrijk is, want soms ‘vergeet’ ik het. Maar ik hou vol, niets gebruikt.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anoniem1997 zei:
Kleine update: 2 maanden verder. De enige vraag die ik mezelf soms stel is: waarom ‘ontzeg’ ik me eigenlijk het plezier… zeker wanneer ik verhalen hoor van vrienden. Dus ik moet me toch nog wat duidelijker maken aan mezelf waarom dit belangrijk is, want soms ‘vergeet’ ik het. Maar ik hou vol, niets gebruikt.
Klik om te vergroten...
Als je een middel nodig hebt om plezier te ervaren is best treurig. Je denkt misschien dat als je zoveel mogelijk drugs gebruikt je een leuk leven lijdt. Het tegenovergestelde is waar. Mensen die niet of amper iets gebruiken zijn een stuk gelukkiger. Minder financiële stress. Minder gezondheidsklachten. En gezondere relaties met hun naasten. Het lijkt op het opervlak dat ze een saaier leven hebben maar over het algemeen een stuk stabieler en met minder fysieke en psychische klachten.

Je bent goed bezig ga zo door!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anoniem1997 zei:
Kleine update: 2 maanden verder. De enige vraag die ik mezelf soms stel is: waarom ‘ontzeg’ ik me eigenlijk het plezier… zeker wanneer ik verhalen hoor van vrienden. Dus ik moet me toch nog wat duidelijker maken aan mezelf waarom dit belangrijk is, want soms ‘vergeet’ ik het. Maar ik hou vol, niets gebruikt.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig vrouwke! Hoe is het om als enige "alleen" te drinken?
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De pen is van je zus zei:
Als je een middel nodig hebt om plezier te ervaren is best treurig. Je denkt misschien dat als je zoveel mogelijk drugs gebruikt je een leuk leven lijdt. Het tegenovergestelde is waar. Mensen die niet of amper iets gebruiken zijn een stuk gelukkiger. Minder financiële stress. Minder gezondheidsklachten. En gezondere relaties met hun naasten. Het lijkt op het opervlak dat ze een saaier leven hebben maar over het algemeen een stuk stabieler en met minder fysieke en psychische klachten.

Je bent goed bezig ga zo door!
Klik om te vergroten...
Is eigenlijk echt waar :) bedankt
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Lekker bezig vrouwke! Hoe is het om als enige "alleen" te drinken?
Klik om te vergroten...
Haha merci :) en goh het is anders. Ze maken dingen mee die jij normaal ook zou meemaken, maar nu niet. Achja… ik maak verder wel genoeg leuke dingen mee.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lekker bezig :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Anoniem1997 zei:
Haha merci :) en goh het is anders. Ze maken dingen mee die jij normaal ook zou meemaken, maar nu niet. Achja… ik maak verder wel genoeg leuke dingen mee.
Klik om te vergroten...
I can imagine! Maar je blijft hiermee wel dicht bij jezelf en je eigen behoeften, daar mag je erg trots op zijn.

Is het nog gelukt met schrijven en reflecteren?
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
I can imagine! Maar je blijft hiermee wel dicht bij jezelf en je eigen behoeften, daar mag je erg trots op zijn.

Is het nog gelukt met schrijven en reflecteren?
Klik om te vergroten...
Das waar! ☺️ Ik vind dat ik het te weinig doe. Ik wil het binnenkort nog eens doen, zeker nu na 2 maanden. Want het helpt echt wel :)
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het je nu af met al die festivalletjes in het vooruitzicht?

reDStone zei:
Niet dat er iets mis met je is, maar het is meestal verslavender dan dat we willen toegeven.
Klik om te vergroten...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
www.vice.com

Hoe het is om te stoppen met drank en drugs als feesten deel is van je identiteit

"Ieder weekend gebruikte ik coke, poppers en ketamine, ik struinde alle afters in de stad af en verwierf de twijfelachtige bijnaam “Keta-Queen”."
www.vice.com www.vice.com
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
www.vice.com

Hoe het is om te stoppen met drank en drugs als feesten deel is van je identiteit

"Ieder weekend gebruikte ik coke, poppers en ketamine, ik struinde alle afters in de stad af en verwierf de twijfelachtige bijnaam “Keta-Queen”."
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Mooi dit. Het kostte mij ook 10 jaar om op rock bottom te belanden, maar herstel heeft me zo veel moois gebracht. Veel meer dan clean worden en blijven; veel van de dingen die ik niet leuk vond aan mezelf en dingen die me in de weg zaten zijn weg of hanteerbaar geworden. Daarom raad ik iedereen die worstelt met drugs ook behandeling of opname aan. Helaas werkt het meestal pas echt goed na de rock bottom, en is er voor die tijd vaak weerstand en weinig bereidheid. Zo ging het bij mij ook. Maar je zult er sowieso nooit slechter van worden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
www.vice.com

Hoe het is om te stoppen met drank en drugs als feesten deel is van je identiteit

"Ieder weekend gebruikte ik coke, poppers en ketamine, ik struinde alle afters in de stad af en verwierf de twijfelachtige bijnaam “Keta-Queen”."
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Story of my past life, alleen andere middelen :(
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
www.vice.com

Hoe het is om te stoppen met drank en drugs als feesten deel is van je identiteit

"Ieder weekend gebruikte ik coke, poppers en ketamine, ik struinde alle afters in de stad af en verwierf de twijfelachtige bijnaam “Keta-Queen”."
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Wow! Dit is 1 op 1 hoe het bij mij ging. Ging jaren lang 'goed' en zag er geen probleem in. Loog mezelf continu voor, maar had het zelf niet door. Gebruiken sloeg bij mij op een gegeven moment om van gebruiken op (huis)feestjes naar isoleren en alleen nog maar in mm eentje gebruiken. Doseringen namen als maar toe.

Hele week brak, en vrijdag weer helemaal happy dat ik de werkweek had overleefd en mezelf mocht belonen met zuipen en snuiven...

Op gegeven moment ook een rockbottom gehad. Zo tering depressief altijd en ook zelfmoord gedachten. Toen ook echt tot de erkenning gekomen dat ik een probleem heb wat ik zelf niet kon oplossen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Wow! Dit is 1 op 1 hoe het bij mij ging. Ging jaren lang 'goed' en zag er geen probleem in. Loog mezelf continu voor, maar had het zelf niet door. Gebruiken sloeg bij mij op een gegeven moment om van gebruiken op (huis)feestjes naar isoleren en alleen nog maar in mm eentje gebruiken. Doseringen namen als maar toe.

Hele week brak, en vrijdag weer helemaal happy dat ik de werkweek had overleefd en mezelf mocht belonen met zuipen en snuiven...

Op gegeven moment ook een rockbottom gehad. Zo tering depressief altijd en ook zelfmoord gedachten. Toen ook echt tot de erkenning gekomen dat ik een probleem heb wat ik zelf niet kon oplossen.
Klik om te vergroten...
Precies dit!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heftig en mooi om jullie verhalen te lezen. Net zoals het verhaal in de link wel een heel andere situatie dan TS maar wellicht toch mooi om daar ervaring en kracht uit te halen.

Aan jullie allemaal het beste✨💕

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."