Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey iedereen Ik ben een vrouw, 22 jaar oud en ik heb een paar dagen geleden voor de eerste x mdma / xtc gedaan. Het was met 2 vrienden die ik al jarenlang ken en vertrouw. Zij hadden dezelfde pil al eens gebruikt en verzekerden mij dus dat het veilig was. Ik heb geen hele genomen, gewoon een stukje en na een paar uur nog een stukje. Om eerlijk te zijn, vond ik het echt wel een heerlijk gevoel. Maar nu, een paar dagen later, ben ik ineens bang. Bang dat ik super veel hersenschade heb opgelopen of dat er nu iets mis is ofzo. Ik snap dat ik een beetje onredelijk bezig ben: alcohol is ook slecht en ik ben al vaak dronken geweest. Ik heb ook al een paar keer wiet gesmoord maar ik vind wiet eigenlijk niet boeiend. Toch ben ik nu helemaal angstig omdat ik xtc geprobeerd heb... Ik weet niet zo goed waar ik naar toe wil met dit forum :/ ik moet het gewoon even kwijt i guess."
"Dank je wel voor de reactie Mindless je hebt me echt geholpen!!!"
"Chillax zei: Waarschijnlijk ben jij net als de meeste opgegroeid met het verhaal dat drugs slecht zijn. Alcohol is ook gewoon drugs, maar sociaal geaccepteerd. Ik denk dat je nu een beetje een "junk" gevoel hebt maar als je maar enkele keren per jaar MDMA gebruikt is dat zeker niet het geval. Wat daarnaast denk ik nog meer mee speelt is dat je nu waarschijnlijk gewoon je kater/dip hebt je voelt je dan gewoon even wat minder en een beetje neerslachtig. Gewoon lekker goed uitrusten en gezond eten, waarschijnlijk denk je er volgende week wel weer anders over Klik om te vergroten... Ja ik voel me wel al beter heel erg bedankt!"
"Hey iedereen ik heb deze nacht 1 keer coke gebruikt (en echt maar 1 keer een beetje en erNa niets meer). En voor een of andere reden stress ik me plots dood. Ik heb al andere drugs genomen maar ik ben zo bang om verslaafd te zijn aan coke ook al heb ik letterlijk maar 1 keer gedaan en was het niet zo speciaal… moet ik gewoon niet meer uitgaan en vanaf nu alles vermijden?"
"Casrus zei: Hoeveel heb je genomen? Klik om te vergroten... Echt niet veel, een klein beetje op mijn hand, wel voldoende om het effect te voelen"
"Don Draper zei: Nu heb je nog de kans om nee te zeggen en een verslaving te verkomen. Dit gevoel kan misschien even hangen maar nu sterk zijn en het niet meer nemen. Dan gaan de cravings (voorgoed) weg. Klik om te vergroten... Ja true… ik was even in paniek… ik hoop gewoon echt dat als ik drink en iemand stelt het me nog eens voor mijn domme kop niet denkt van ‘jaa super waarom niet’. Ik vertrouw mezelf even niet meer"
"Lemmy zei: Uitgaan moet je zeker nog doen. Als je coke maar niets vindt: meteen stoppen. Klik om te vergroten... Ik vond het wel leuk maar wil gewoon absoluut niet verslaafd worden"
"Don Draper zei: Vond je het lekker? Het gevoel dat je dit veel vaker wilt? Klik om te vergroten... Ik vond het wel fijn, maar ik wil het echt niet vaker doen, maar ben bang dat als ik dronken ben en iemand het voorstelt ik gewoon ja zeg. Dus ik ga denk ik gewoon even voorzichtig doen met uitgaan en als ik uitga mezelf ervoor zeggen van: als iemand je iets voorstelt, zeg gwn nee… klinkt super dramatisch sorry hahaha maar ik wil gwn dat het bij 1 keer blijft"
"PsyTekz zei: Je hebt al andere drugs genomen en bent daar ook niet aan verslaafd geworden. Geen zorgen je gaat ook niet meteen verslaafd worden na 1malig gebruik. De reden dat je er nu angstig op reageert is waarschijnlijk uitwerking/neveneffect van cokegebruik. Klik om te vergroten... True, danku, jullie stellen me gerust ❤️"
"Neo-Shulginist zei: Dit is echt een typische coke ervaring. Eerst voel je haast niks, maar ben je wel helder en wakker, en denk je van 'is dit het nou'. Dan werkt het uit en krijg je last van angstaanvallen, prikkelbaarheid en vermoeidheid. De verslaving zit 'm in de gedachte dat je bij angst, prikkelbaarheid en/of vermoeidheid denkt van 'oh maar als ik nou coke neem dan voel ik me weer even helder en wakker'. Op die manier beland je in een vicieuze cirkel waarbij de behandeling (drugs nemen) de oorzaak wordt van de klachten. Feestjes zijn inderdaad een valkuil omdat drank je vermogen vermindert om gevolgen van je keuzes te overzien. Daardoor denk je eerder van 'oh tof, ik neem wel een klein beetje coke, kan toch geen kwaad?' En dan wordt het kleine beetje een groot beetje. Vervolgens heb je wel de (onbewuste) associatie tussen coke = leuk, en wordt het steeds moeilijker om nog nee te zeggen. Klik om te vergroten... Bedankt voor de uitleg. Klink inderdaad heel logisch"