Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe stoppen met party drugs?

Hoe stoppen met party drugs?

79 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stoppen met partydrugs is accepteren dat je gaat rouwen. Rouwen om het feit dat de party's voorbij zij. Zodra je daaraan toe bent, kun je echt stoppen met partydrugs!
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen

ik ben een vrouw van 26 jaar en wil stoppen met party drugs.

ik ben nooit verslaafd geweest, maar doe om de zo veel tijd (laten we zeggen 2 maanden, soms een paar maanden meer, soms minder tijd) drugs op technofeestjes. Meestal mdma, maar heb nu ook al ket, cocaine en poppers geprobeerd. Ik heb ook al andere drugs gedaan buiten feestjes, maar slechts 2 a 3 keer in mijn leven.

ik heb het gevoel dat ik het ‘toppunt’ heb bereikt, en dat drugs nu niet perse meer even leuk zijn of ooit weer leuker gaan worden. Natuurlijk is het altijd een toffe avond, maar ik voel lichamelijk ook wel vaker de nadelen. Met mdma ben ik bv ook wel altijd misselijk.

ik denk dus dat het gewoon tijd is voor mij om te stoppen. Ook qua mijn leeftijd denk ik eigenlijk dat het tijd wordt om dit achter mij te laten. Maar ik vind het moeilijk. Bv als ik gedronken heb, zeg ik makkelijker ja tegen alles. En ik heb natuurlijk veel vrienden die drugs doen. Ik hou van technofeestjes, dat wil ik ergens niet opgeven. Maar daar kom ik natuurlijk wel altijd in aanraking met drugs. Dus ja…

heeft iemand jullie tips? Iemand die zelf gestopt is? Ik ben geen hardcore verslaafde, bv tijdens corona waren er geen feestjes en dan deed/nam ik niks, zelfs geen alcohol. Het is als ik in de verleiding kom, dat ik moeilijk nee zeg. Ben benieuwd naar jullie mening.

alvast bedankt :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Anoniem1997 Stop met alcohol drinken. Ga langs bij de huisarts. Voorlopig geen feestjes.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Stop met alcohol drinken. Ga langs bij de huisarts.
Klik om te vergroten...
Nee, ik wil niet stoppen met af en toe alcohol drinken met vrienden. Ik praat over party drugs.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anoniem1997 zei:
Bv als ik gedronken heb, zeg ik makkelijker ja tegen alles.
Klik om te vergroten...
Je zegt zelf wat de trigger is tot het gebruiken van drugs. Daarnaast is alcohol ook drugs en het zorgt ervoor dat al snel je grenzen vervagen zoals je zelf hebt gemerkt. Ga eens nuchter naar een feestje en kijk of je dan nog steeds in de verleiding komt om te gaan gebruiken.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon karakter kweken.
Ik vermoed dat je ook ooit feestjes gedaan hebt VOOR je partydrugs (god, wat een schijtwoord) nam?
Dan kun je het nu ook terug.


Wel even duidelijk maken aan IEDEREEN die je van drugs voorziet op zo een avond dat je geen drugs meer wilt. En ook geen vraag/aanbod erover.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
3 maanden regel. Je zult geen nee zeggen als je dronken bent in eerste jaar is mijn verwachting..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anoniem1997 zei:
Nee, ik wil niet stoppen met af en toe alcohol drinken met vrienden. Ik praat over party drugs.
Klik om te vergroten...
Drink maar door dan, je merkt vanzelf of dat goed gaat of niet.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Je zegt zelf wat de trigger is tot het gebruiken van drugs. Daarnaast is alcohol ook drugs en het zorgt ervoor dat al snel je grenzen vervagen zoals je zelf hebt gemerkt. Ga eens nuchter naar een feestje en kijk of je dan nog steeds in de verleiding komt om te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Klopt wel. Ik heb eens nuchter gefeest en zei neen op alles. Maar alcohol volledig opgeven? Dat wil ik liever niet. Juist weerbaarder worden als ik drink.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Gewoon karakter kweken.
Ik vermoed dat je ook ooit feestjes gedaan hebt VOOR je partydrugs (god, wat een schijtwoord) nam?
Dan kun je het nu ook terug.


Wel even duidelijk maken aan IEDEREEN die je van drugs voorziet op zo een avond dat je geen drugs meer wilt. En ook geen vraag/aanbod erover.
Klik om te vergroten...
Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anoniem1997 zei:
Klopt wel. Ik heb eens nuchter gefeest en zei neen op alles. Maar alcohol volledig opgeven? Dat wil ik liever niet. Juist weerbaarder worden als ik drink.
Klik om te vergroten...
Je wilt de lusten maar niet de lasten?
Anoniem1997 zei:
Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.
Klik om te vergroten...
Alles valt of staat met je eigen (duidelijke) grenzen. Maar nogmaals, met alcohol in het spel is dit over het algemeen een stuk lastiger. Ik hoop dat het je lukt!
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#12
HappyMind zei:
Je wilt de lusten maar niet de lasten?

Alles valt of staat met je eigen (duidelijke) grenzen. Maar nogmaals, met alcohol in het spel is dit over het algemeen een stuk lastiger. Ik hoop dat het je lukt!
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je? Ik wil gewoon wel nog af en toe mee kunnen doen op feestjes, maar enkel met alcohol. Ik ben sowieso geen grote drinker, dus dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon van het andere af en misschien zijn er mensen die ooit in dezelfde situatie waren als ik.

thanks :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Anoniem1997 zei:
Wat bedoel je? Ik wil gewoon wel nog af en toe mee kunnen doen op feestjes, maar enkel met alcohol. Ik ben sowieso geen grote drinker, dus dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon van het andere af en misschien zijn er mensen die ooit in dezelfde situatie waren als ik.

thanks :)
Klik om te vergroten...
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Als je clean wilt worden moet je dingen anders gaan doen, maar alle suggesties die hier gedaan worden wuif je weg omdat je er geen zin in hebt. Dan kun je clean worden dus ook vergeten.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anoniem1997 zei:
Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.
Klik om te vergroten...
Je moet niet enkel je grenzen beter stellen voor jezelf,ook voor anderen.
Desnoods worden vriendschappen gebroken. Het is een keuze die je zelf moet maken.


Succes. Ik hoop dat het lukt.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Je moet niet enkel je grenzen beter stellen voor jezelf,ook voor anderen.
Desnoods worden vriendschappen gebroken. Het is een keuze die je zelf moet maken.


Succes. Ik hoop dat het lukt.
Klik om te vergroten...
Klopt. Bedankt :) ik zie het al beter zitten.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Als je clean wilt worden moet je dingen anders gaan doen, maar alle suggesties die hier gedaan worden wuif je weg omdat je er geen zin in hebt. Dan kun je clean worden dus ook vergeten.
Klik om te vergroten...
Er is nog altijd een verschil tussen af en toe drinken/niets meer doen of beide doen. Ik snap eerlijk gezegd jouw standpunt dus niet. En ik wuif niet alles weg, als je het forum zou lezen zou je dat door hebben. Ik wuif gewoon jouw judgemental comments weg die me toch niet helpen bij wat ik wil bereiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
De term " sociaal drinken" en dergelijke heb ik nooit kunnen begrijpen. Bij mij is het heel simpel: je drinkt wel, of je drinkt niet.
Als alcoholist zijnde kan ik zelf niet sociaal drinken, het is of alles, of niets. Een beetje drinken kan ik ( en veel collega drinkers ) beslist niet.
Ik neem aan dat sociaal drinken iets betekent van enkele glazen alcohol tijdens een gelegenheid. Een feestje of zo.
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Ja, daar begint het mee. Bij mij ook destijds.
Klik om te vergroten...
Dat kan dat het daarmee bij jou begon, maar dat betekent niet gelijk dat het bij mij ook zo gaat gebeuren. Zoals ik al zei, ik drink nooit alleen, neem nooit iets alleen, drink niet uit verdriet,… dus dat is momenteel de situatie en in de toekomst is in principe ‘alles’ mogelijk. Ik beschreef dus gewoon hoe de situatie nu is. :)
A
Anoniem1997Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
De term " sociaal drinken" en dergelijke heb ik nooit kunnen begrijpen. Bij mij is het heel simpel: je drinkt wel, of je drinkt niet.
Als alcoholist zijnde kan ik zelf niet sociaal drinken, het is of alles, of niets. Een beetje drinken kan ik ( en veel collega drinkers ) beslist niet.
Ik neem aan dat sociaal drinken iets betekent van enkele glazen alcohol tijdens een gelegenheid. Een feestje of zo.
Klik om te vergroten...
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Anoniem1997 zei:
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.
Klik om te vergroten...

Noot;
Precies dat. Ik moet in de warmte zonneschijn en zo niet op een terrasje gaan zitten.
Ik krijg het dan zelfs na al die jaren extreem moeilijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."