#1
Stoppen met partydrugs is accepteren dat je gaat rouwen. Rouwen om het feit dat de party's voorbij zij. Zodra je daaraan toe bent, kun je echt stoppen met partydrugs!
Nee, ik wil niet stoppen met af en toe alcohol drinken met vrienden. Ik praat over party drugs.Stop met alcohol drinken. Ga langs bij de huisarts.
Je zegt zelf wat de trigger is tot het gebruiken van drugs. Daarnaast is alcohol ook drugs en het zorgt ervoor dat al snel je grenzen vervagen zoals je zelf hebt gemerkt. Ga eens nuchter naar een feestje en kijk of je dan nog steeds in de verleiding komt om te gaan gebruiken.Bv als ik gedronken heb, zeg ik makkelijker ja tegen alles.
Drink maar door dan, je merkt vanzelf of dat goed gaat of niet.Nee, ik wil niet stoppen met af en toe alcohol drinken met vrienden. Ik praat over party drugs.
Klopt wel. Ik heb eens nuchter gefeest en zei neen op alles. Maar alcohol volledig opgeven? Dat wil ik liever niet. Juist weerbaarder worden als ik drink.Je zegt zelf wat de trigger is tot het gebruiken van drugs. Daarnaast is alcohol ook drugs en het zorgt ervoor dat al snel je grenzen vervagen zoals je zelf hebt gemerkt. Ga eens nuchter naar een feestje en kijk of je dan nog steeds in de verleiding komt om te gaan gebruiken.
Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.Gewoon karakter kweken.
Ik vermoed dat je ook ooit feestjes gedaan hebt VOOR je partydrugs (god, wat een schijtwoord) nam?
Dan kun je het nu ook terug.
Wel even duidelijk maken aan IEDEREEN die je van drugs voorziet op zo een avond dat je geen drugs meer wilt. En ook geen vraag/aanbod erover.
Je wilt de lusten maar niet de lasten?Klopt wel. Ik heb eens nuchter gefeest en zei neen op alles. Maar alcohol volledig opgeven? Dat wil ik liever niet. Juist weerbaarder worden als ik drink.
Alles valt of staat met je eigen (duidelijke) grenzen. Maar nogmaals, met alcohol in het spel is dit over het algemeen een stuk lastiger. Ik hoop dat het je lukt!Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.
Wat bedoel je? Ik wil gewoon wel nog af en toe mee kunnen doen op feestjes, maar enkel met alcohol. Ik ben sowieso geen grote drinker, dus dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon van het andere af en misschien zijn er mensen die ooit in dezelfde situatie waren als ik.Je wilt de lusten maar niet de lasten?
Alles valt of staat met je eigen (duidelijke) grenzen. Maar nogmaals, met alcohol in het spel is dit over het algemeen een stuk lastiger. Ik hoop dat het je lukt!
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Als je clean wilt worden moet je dingen anders gaan doen, maar alle suggesties die hier gedaan worden wuif je weg omdat je er geen zin in hebt. Dan kun je clean worden dus ook vergeten.Wat bedoel je? Ik wil gewoon wel nog af en toe mee kunnen doen op feestjes, maar enkel met alcohol. Ik ben sowieso geen grote drinker, dus dat vind ik geen probleem. Ik wil gewoon van het andere af en misschien zijn er mensen die ooit in dezelfde situatie waren als ik.
thanks![]()
Je moet niet enkel je grenzen beter stellen voor jezelf,ook voor anderen.Ja, maar ze stellen altijd voor haha. Misschien als ik het nog eens echt duidelijk zeg en vanaf nu mijn grenzen beter stel.
Klopt. BedanktJe moet niet enkel je grenzen beter stellen voor jezelf,ook voor anderen.
Desnoods worden vriendschappen gebroken. Het is een keuze die je zelf moet maken.
Succes. Ik hoop dat het lukt.
Er is nog altijd een verschil tussen af en toe drinken/niets meer doen of beide doen. Ik snap eerlijk gezegd jouw standpunt dus niet. En ik wuif niet alles weg, als je het forum zou lezen zou je dat door hebben. Ik wuif gewoon jouw judgemental comments weg die me toch niet helpen bij wat ik wil bereiken.Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg. Als je clean wilt worden moet je dingen anders gaan doen, maar alle suggesties die hier gedaan worden wuif je weg omdat je er geen zin in hebt. Dan kun je clean worden dus ook vergeten.
Dat kan dat het daarmee bij jou begon, maar dat betekent niet gelijk dat het bij mij ook zo gaat gebeuren. Zoals ik al zei, ik drink nooit alleen, neem nooit iets alleen, drink niet uit verdriet,… dus dat is momenteel de situatie en in de toekomst is in principe ‘alles’ mogelijk. Ik beschreef dus gewoon hoe de situatie nu is.Ja, daar begint het mee. Bij mij ook destijds.
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.De term " sociaal drinken" en dergelijke heb ik nooit kunnen begrijpen. Bij mij is het heel simpel: je drinkt wel, of je drinkt niet.
Als alcoholist zijnde kan ik zelf niet sociaal drinken, het is of alles, of niets. Een beetje drinken kan ik ( en veel collega drinkers ) beslist niet.
Ik neem aan dat sociaal drinken iets betekent van enkele glazen alcohol tijdens een gelegenheid. Een feestje of zo.
Dat laatste ja. Ik ga bv nooit thuiskomen van werk en een glas wijn bij mijn eten pakken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."