Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 17 jaar blowen …..

Na 17 jaar blowen …..

191 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Had jij ook juist maar een wiet verslaving of was er meer ?
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja maar ik mag maar een halfje nemen gedurende korte tijd weet nog niet wat ik ga doen vnv pak ik 1ntje die benzo ga ik afblijven
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klaasvaak91 zei:
Had jij ook juist maar een wiet verslaving of was er meer ?
Klik om te vergroten...

Ik ben begonnen op mijn 14 met wiet tot begin de 30. Tussendoor zat er wel een coke verslaving, speedverslaving en 2 periodes met gebruik van heel veel verschillende stimulerende en verdovende drugs. Wiet is altijd de rode draad geweest door alles en de moeilijkste om af te blijven maar achteraf bekeken was de ontwenning telkens de minst intensieve. Intussen volledig clean van wiet. Gebruik het heel af en toe nog eens. Nog maar 1 maal in 6 maand tot nu toe.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Wow heftig maat . Proficiat ik denk niet dat ok dat aan zou kunnen ik heb het geluk gehad zeer ziek te zijn van speed bijna hele week en ik heb het nooit meer durven doen
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Klaasvaak91 , als ik jou was...
Het wat slechter slapen als gevolg van te stoppen met blowen is maar tijdelijk, zelf heb ik hier maar een paar nachten last van gehad. Nadien sliep ik minder per nacht dan wanneer ik geblowd had. Maar die mindere slaaptijd is een 'normale' slaaptijd, je staat fris en energiek op.

Daarom zou ik jou adviseren niet meteen 'of gewoon niet' naar benzo's te grijpen of trazadone, het kan zijn dat je die middelen ter vervangen gaat nemen voor wiet. En ze zijn super ongezond en verslavend. Daar is een wietverslaving peanuts tegen denk ik.
Ik zou puur op karakter hier doorheen gaan, dat lukt sowieso. Gewoon in jezelf geloven
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Alhoewel ik vroeger nog temesta genomen heb en daarbij ook geen problemen ondervonden heb om te stoppen toen ik jonger was pakte ik ook soms slaap pillen van mijn moeder ook geen problems mee gehad soit ik ga nog wat eten maag knort xp
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ook iets wat vreemd is naar de avond toe voel ik mij beter , trek heb ik ook niet agressie ook niet terwijl vorige pogingen dat toch wel uitlokten bij mij is dat nu omdat ik ouder ben ? Ik weet het niet
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klaasvaak91 zei:
Ook iets wat vreemd is naar de avond toe voel ik mij beter , trek heb ik ook niet agressie ook niet terwijl vorige pogingen dat toch wel uitlokten bij mij is dat nu omdat ik ouder ben ? Ik weet het niet
Klik om te vergroten...

Leeftijd kan er wel iets mee te maken hebben. Na mijn 30 werd ik ook veel minder afressief bij ontwennen en eerder moe en futloos.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Klaasvaak91 zei:
Ik wacht het nog af tot het verlof na 13 zal het wel hard zijn om te breken met mijn werk maar als blijkt dat mijn werk de verslaving heeft helpen in stand houden ga ik het doen
Klik om te vergroten...
Goed voor jezelf zorgen. En goed je grenzen aangeven en bewaken. Dat kan alleen jij 💪🏻💪🏻 Als je je werk wel leuk vind en je collega's ook is het misschien een idee om met je baas te gaan zitten en kijken of er andere mogelijkheden zijn?

Werk houd natuurlijk geen verslaving in stand.
Het niet om kunnen gaan met stress/emoties en dergelijke wel.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja maar vroeger kon ik de stress zogezegd aan omdat ik na het werk mijn blowtje had en toen viel dat allemaal van mij af en kon het me niks schelen , paar collegas zijn het probleem als ze moeten werken ist altijd zuchten en blazen en de goeie collegas mogen het altijd oplosse
Waaronder ikzelf , 1 dezer dagen zal er eens goed verschoten worden want zo ga ik het nie blijven doen en geloof mij als ik in een ster ben dan zal iedereen het weten ceo of niet
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Klaasvaak91 zei:
Ja maar vroeger kon ik de stress zogezegd aan omdat ik na het werk mijn blowtje had en toen viel dat allemaal van mij af en kon het me niks schelen , paar collegas zijn het probleem als ze moeten werken ist altijd zuchten en blazen en de goeie collegas mogen het altijd oplosse
Waaronder ikzelf , 1 dezer dagen zal er eens goed verschoten worden want zo ga ik het nie blijven doen en geloof mij als ik in een ster ben dan zal iedereen het weten ceo of niet
Klik om te vergroten...
Geen ja maar 😌 En niet wijzen naar mensen/werk om je heen.

Omgaan met stress kun je gewoon leren.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gemakkelijk gezegd van iemand die niet weet wat het is !
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Goede dag vandaag geen stress enzo beetje minder werk en twas veel beter de wiet wil ik nie meer naar terug en ik hoop dat ik de komende weken wat minder prikkelbaar word we zien wel
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Doe het al 13 jaar de tijd van voldoening uithalen is weg ik zit er serieus over te denken , maar ik heb na al die jaren natuurlijk een dik loon dus dat smijt je zomaar niet weg . Natuurlijk is geld niet alles maar wel belangerijk . Ik weet het niet zie wel ik hoop dat er rust wederkeert in mijn hoofd en dat ik het van mij af kan zetten . Wrm trek ik het mij zo aan ik weet het niet …
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu al een drastische verandering gedaan mss word het werk er nog 1
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En euh morgenochtend heb ik eindelijk mijn rijbewijs terug oef eindelijk weer mobiel
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klaasvaak91 zei:
Doe het al 13 jaar de tijd van voldoening uithalen is weg ik zit er serieus over te denken , maar ik heb na al die jaren natuurlijk een dik loon dus dat smijt je zomaar niet weg . Natuurlijk is geld niet alles maar wel belangerijk . Ik weet het niet zie wel ik hoop dat er rust wederkeert in mijn hoofd en dat ik het van mij af kan zetten . Wrm trek ik het mij zo aan ik weet het niet …
Klik om te vergroten...
Ik vind mijn mentaal welzijn wel net even belangrijker dan een dik loon, ik ga liever zo stressvrij en zorgeloos mogelijk door het leven en met wat minder geld dan elke dag mezelf van binnenuit op te vreten. Zonder inkomen vallen is natuurlijk ook geen optie, je kan rustig iets anders zoeken voor jezelf terwijl je dit werk pas opgeeft als er een beter alternatief is. Veel succes ermee alvast!
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan niet anders dan u gelijk geven 100procent maar mijn mentale gezondheid is zeker belangerijker dan de jacht op geld !
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe is het nu met je @Klaasvaak91 ?
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Met mij ? Heel goed ben er vanaf ! Eet weer zoals een beer slaap goed zo der trazodone zie het allemaal weer zitten we gaa
Zelfs een volledige badkamer renovatie doen dus ik durf weer ondernemen 😉 ik heb ook een sollicitatie gedaan daar weet ik nog niks van maar we zien wel , leuk dat je er naar vraagt 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."