Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 17 jaar blowen …..

Na 17 jaar blowen …..

191 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klaasvaak91 zei:
Yo boys en girls eventjes niet geschreven . Ben nog altijd clean maar ik ondervind toch wel dat ik altijd neerslachtig ben . Is het nu zoveel beter zonder wiet ik persoonlijk vind van niet ik vond mezelf een aangenamer persoon toen ik nog blowde het enige aangename is dat ik nie meer afhankelijk ben . Maar anders …. Pfff nee niks .. soms vraag ik mij echt af of dit het leven nu is gewoon nuchter . Sleep eat work repeat …. En niks dat ik eens goed kan ontspannen . Ik ga noet meer blowen want ik wil het niet maar ik zou toch graag het plezier van het leven terug zien . Tijd om eens naar psycholoog te gaan ? Ik weet het niet …
Klik om te vergroten...
Ik herken het, wellicht is het tijd om dan een nieuwe hobby erbij te zoeken zoals bijvoorbeeld lezen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Haha ja staat me ook vaag bij. :tonguewink:

Ik heb een paar maanden na mijn initiële stoppen toen een maat langskwam en hij ging blowen meegeblowd om te zien hoe dat zou gaan (ik had er geen zin in, terwijl ik dat eerst altijd wel had) en toen ik dat deed kwam de bevestiging: nee, ik wil dit niet meer, ik wil niet meer vaag zijn.

Wellicht niet altijd en met alle middelen handig om zo'n bevestiging proberen te krijgen.
Klik om te vergroten...

mandragora zei:
Helemaal mee eens, zelfde gaat voor mij ook op met speedgebruik... was ik verslaafd? Misschien wel, ik gebruikte vroeger als 17/18jarige om de 2 dagen speed voor een geruime tijd. Ook in 1 klap mee gestopt... later sporadisch zeker nog speed gebruikt, zelfs vorig jaar nog... nooit nog behoefte gehad om het meer te gaan doen en zal ik ook nooit nog hebben.
Klik om te vergroten...


Als die vlieger voor mij op zou gaan met LSD, dan zou ik al blij zijn... 😅
De rest van de middelen zal me weinig interesseren.

Tot noch toe heb ik aan mezelf bewezen dat ik dat gewoon niet kan. En ik geloof ook niet dat ik dat ooit zal kunnen.

Dat pad van gebruiken zit diep in m'n hoofd gesleten. En ik geloof wel dat het vervaagd, maar niet dat het compleet weggaat. Nieuwe paden worden aangelegd in mn hoofd. En het wordt steeds makkelijker om dat nieuwe pad te nemen. Maar eenmaal dat oude pad weer eens genomen, ligt die ook weer vers aangelegd.

Het zou tof zijn als daar ook eens neurologisch onderzoek naar wordt gedaan. 🤔

Maargoed, ook in andere dingen zie ik verslavingsgedrag terugkomen. Bijv. Als ik naar een evenement ga. Ik koop altijd zoveel mogelijk muntjes en hou ze aan het einde over. Als ik dan kijk naar m'n moeder, die pakt het toch anders aan.
Een beetje het gevoel van altijd bang zijn om tekort te komen. En ik weet dat ik daar bij lange na niet de enige in ben als herstellend verslaafde 😂

En ik zie het ook nog steeds terugkomen met nieuwe hobbies. In korte tijd ga ik daar heel snel helemaal in op. Leer ik van alles, koop ik van alles. En na een paar maanden (soms langer) ben ik er vaak eigenlijk wel klaar mee. Ik merk nu bijvoorbeeld dat ik een groot deel van mijn cactussen helemaal verwaarloos.

Is dat dan verslavingsgedrag of niet? Tja.....
Ik heb wel echt moeilijk veel cactussen staan en heb ze bijna allemaal in een jaartje gekocht. Om over het geld dat ermee gemoeid gaat maar niet te spreken 😂

Alleen klimmen, dat is tot nu toe de enige hobby waar ik altijd naar terug blijf komen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey in ga mij even kort voorstellen .ik ben een 32 jarige kerel die al de helft van zijn leven blowt. Ik ga nu terug stoppen voor de 4 de keer omdat ik ben tegen gehouden in het verkeer en ik een drug test heb moeten ondergaan . Ik zit dus terug in de klauwen van justitie . Maar dit spelletje heeft lang genoeg geduurd en nu ga ik dus terug stoppen ook om mijn rijbewijs enzo terug te krijgen . Vandaag is de eerste dag en het valt tot nu toe nog mee de komende dagen zal het wss nog wel wat lastiger worden hoop hier wat steun en lotgenoten te kunnen spreken
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waar een wil is is een weg. Als je zelf aanvoelt dat je er klaar mee bent en positieve doelen opstelt gaat het stoppen een stuk makkelijker. Veel succes.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klaasvaak91 zei:
Dag drie begint heb vanacht redelijk geslapen ben wel opgestaan met een gevoel in de maag beetje misselijk . Ik zet door en hopelijk is de piek ee bijna en zwakt het daarna af thx voor de reacties 👌
Klik om te vergroten...

Dat je redelijk hebt geslapen is al fijn! Misselijk gevoel, tja daar moet je denk ik ff doorheen.

Is je voeding gezond?

Nog ff doorzetten en dan ben je door de ergste fase heen💪
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja voeding gezond als ik opsta dan is het koffie en sigarettten is al heel mijn leven zo mss dat met tijd daar ook verandering in komt maar nu zie ik het niet gebeuren
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klaasvaak91 zei:
Anders probeer ik overdag wat boterham en fruit te eten maar dit zit nog niet snor . Uit eerdere pogingen weet ik dat ik plots weer een huis zal kunnen eten en dat er weer een wereld van lekker eten zal opengaan , andere zijde van dit verhaal is dat ik wss weer dik zal worden want raar maar waar wiet doet mij op een gewicht van 80 kilo komen en daar blijf ik dan ook ongeacht hoeveel ik eet .
Klik om te vergroten...

Ach koffie en sigaretten, de beste kickstart van de dag💪 alles op zijn tijd hé.

Je zou als boterham niet lukt eens van dat goedemorgen drink met vezels kunnen halen, of smoothie oid.

Krijg je toch voedingsstoffen binnen, die misselijkheid kan natuurlijk heel goed komen van de verminderde eetlust en dus lege maag.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja zou kunnen ben ik mee eens de komende dagen ga ik proberen te eten smorgens gelukkig ben ik een week in verlof nu nog dat werk erbij zou me niet lukken denk ik hopelijk ben ik volgende week al beter
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Klaasvaak91 zei:
Ja zou kunnen ben ik mee eens de komende dagen ga ik proberen te eten smorgens gelukkig ben ik een week in verlof nu nog dat werk erbij zou me niet lukken denk ik hopelijk ben ik volgende week al beter
Klik om te vergroten...
Als je niet kan eten is dat ook geen ramp he.
Dan eet je gewoon wat later, luister naar het lichaam.

Gember thee kan ook helpen tegen misselijk plus is ook nog eens superrrr gezond. 😁
B
BrumbrumLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klaasvaak91 zei:
Ja zou kunnen ben ik mee eens de komende dagen ga ik proberen te eten smorgens gelukkig ben ik een week in verlof nu nog dat werk erbij zou me niet lukken denk ik hopelijk ben ik volgende week al beter
Klik om te vergroten...

Makelifegreatagain zei:
Dat is natuurlijk heel persoons en situatie afhankelijk.

Waar de een puur blowt om te relaxen, blowt de ander om trauma's weg te duwen. Dus waar iemand in de eerste situatie een nieuwe manier van relaxen moet vinden, komt bij de ander allerlei onderdrukt leed naar boven. Dan kan ik begrijpen dat het een stuk lastiger is om er vanaf te blijven.

Waarom ben jij weer begonnen @Brumbrum ?

OT:

Succes kerel, doorzetten! Ik zit bijna op 7 weken clean na ruim 15 jaar te hebben geblowd. Kan je vertellen, het is heerlijk om gestopt te zijn!☀️☀️☀️
Klik om te vergroten...
Ik weet het niet precies had het gevoel hele tijd moe te zijn erdoor . Veel veranderd er eigenlijk niet in het leven . Actiever wel dat is mij gelukt . Nu is het leuk voor weer te roken maar met het gevoel dat ik kan weer stoppen en niet verslaafd ben . We zien wel . Nu zit ik aan een gram per week ipv +10 gr. ,Het voelt inderdaad goed aan. Succes ermee je kan het zeker als je wil
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Gember thee kan ook helpen tegen misselijk plus is ook nog eens superrrr gezond. 😁
Klik om te vergroten...
Blehh gember thee blehh😂😋
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klaasvaak91 zei:
Ja zou kunnen ben ik mee eens de komende dagen ga ik proberen te eten smorgens gelukkig ben ik een week in verlof nu nog dat werk erbij zou me niet lukken denk ik hopelijk ben ik volgende week al beter
Klik om te vergroten...
Probeer toch maar iets te vinden dat lekker of makkelijk genoeg is om binnen te kunnen krijgen. Als je je goed voelt, zul je minder snel naar je middel willen grijpen. Wanneer komt men in de gevarenzone om te gaan gebruiken? Daar is een mooie afkorting voor: HALT.

Hungry
Angry
Lonely
Tired
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Weet niet of het al benoemd was maar sporten is vaak een goede bezigheid zodat je je goed gaat voelen zonder drugs. En na een sportsessie komt de eetlust vanzelf?
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Lig alweer heel de dag in de zetel ik heb geen energie dit is toch precies wel de slechtse dag
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Juist een pudding naar binnen geduwd en groot glas water is toch iets he
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klaasvaak91 zei:
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
Klik om te vergroten...

Positief!

Sowieso gaat het jou lukken om vol te houden.
Gewoon de positieve mindset aanhouden en de nieuwe energie omzetten naar hobby, klusjes,...
Probeer jezelf ook aan structuur te houden. Vast stijdtip eten, slapen,...
Je lichaam en geest programmeren hier zich op en dan gaat eten en slapen na een tijdje ook volledig goed lopen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Idd ik ga nu om 12 u broodje eten dan ga ik wat klusjes in de tuin doen met muziek vollen bak
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lekker bezig klaas💪

En idd wat @PsyTekz zegt, structuur helpt enorm.

Veel plezier in de tuin, het is er weer voor☀️
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Vandaag was een goede dag om 12 uur broddje eten en het smaakte dan wat wieden in de tuin daarna jaccuzi daarna buitenboordmotors hersteld dan goed gegeten voor avond eten het gaat me goed af heb wel beetje kop pijn maar mentaal voel ik me wel goed niet down ofzo het voelt goed als de rook om je hoofd is verdwenen aan allen stop met die shit liever nu dan morgen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."