Ja, maar waarom doe je dan nu zo tegen mij?
Omdat ik er heel slecht tegen kan als mensen met zware beweringen gooien die nergens op gebaseerd zijn.
Je moet je eens indenken hoe dat voelt voor iemand die een procesverslaving heeft, die enorm worstelt met zucht. Dat zijn/haar zucht maar afgedaan wordt als iets dat wel meevalt, sterker nog iets dat nauwelijks zou bestaan.
Dat diegene zich dus aanstelt. Dat is hoe jij het over laat komen. En voor iemand met een procesverslaving die worstelt met zucht, zal dat alleen maar zorgen voor een slechter gevoel van eigenwaarde.
Alles wat ik zeg is gebasseerd, op het verhaal van Els Noorlander en dat is hetzelfde verhaal van wat het MIT in een online masterclass verkoopt. The Addicted Brain of zoiets.
En dan ga je het toch niet lezen of bestuderen, want als het maar werkt toch?
Als ik tijd heb, zal ik eens in haar theorieën duiken. Maar ik heb er een heel hard hoofd in dat iemand die verstand heeft van verslavingen, zal claimen dat er zulke grote verschillen zitten tussen een procesverslaving of een middelen verslaving.
Ik snap niet helemaal waarom je nou zo aggressief ervan wordt.
Noem je dit al aggressief?
Voor mij is dit niet meer dan een normale vraag. Ik werk namelijk zelf in de wetenschappelijke wereld. Daar is het normaal om kritische vragen te stellen. En dat is precies wat dit is, een kritische vraag.
Dat ik hem deze keer niet verhul in een zachtaardige woordenbrij, dat is dan maar zo.
Heb je, buiten dat filmpje, nog andere bronnen van Els die ik door zou kunnen nemen om er van te leren?