Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 17 jaar blowen …..

Na 17 jaar blowen …..

191 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
reDStone zei:
Het mechanisme werkt niet hetzelfde, doordat iemand die verslaafd is aan een psycho-actieve stof, andere craving ervaart dan iemand met een gedragsstoornis.
Het is niet een zelfde soort craving, bij de een kan je met alleen wat gedragsveranderingen ook de craving veranderen. Bij de echte drank en drugs verslaving, is die craving door die dopamine die dus al eerder is gestegen, echt anders. Die ervaart een craving die ook door een pijngrens heen kan gaan en echt zichzelf bezeren.
Klik om te vergroten...

Heb je ook bronnen voor deze van de pot gerukte, totaal ongefundeerde claims?
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Heb je ook bronnen voor deze van de pot gerukte, totaal ongefundeerde claims?
Klik om te vergroten...

Ja, maar waarom doe je dan nu zo tegen mij?
Als ik zo over die AA zou praten had ik al een ban gehad.

Alles wat ik zeg is gebasseerd, op het verhaal van Els Noorlander en dat is hetzelfde verhaal van wat het MIT in een online masterclass verkoopt. The Addicted Brain of zoiets.
En dan ga je het toch niet lezen of bestuderen, want als het maar werkt toch?

Er zijn verschillende methodieken om verslaving aan te pakken en het erge is, dat ze allemaal ongeveer even slecht presteren. Dus als ik zou weten dat die AA methode meer succesvol zou zijn, dan die anderen zou ik het serieus nemen. En voor de 1 werkt dit en voor de 1 werkt dat. Ik snap niet helemaal waarom je nou zo aggressief ervan wordt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klaasvaak91 zei:
Verdwijnt een verslaving ooit ? Blijft het niet voor eeuwig een strijd ?
Klik om te vergroten...
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Of het een strijd blijft hangt af van hoe hard je aan jezelf werkt om de onderliggende issues aan te pakken. Voor mij hielp het accepteren van m’n verslaving ook heel erg. Als ik tegen de verslaving ging vechten verloor ik keer op keer. Het onderhoud middels het programma van NA maakt het voor mij ook een stuk makkelijker. Sinds ik dat structureel doe heb ik geen heftige trek meer gehad, alleen af en toe wat gedachten aan gebruiken die ik makkelijk naast me neer kan leggen. Maar de basis was om angsten aan te gaan en te overwinnen en hard aan mezelf werken.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
reDStone zei:
Ja, maar waarom doe je dan nu zo tegen mij?
Klik om te vergroten...

Omdat ik er heel slecht tegen kan als mensen met zware beweringen gooien die nergens op gebaseerd zijn.

Je moet je eens indenken hoe dat voelt voor iemand die een procesverslaving heeft, die enorm worstelt met zucht. Dat zijn/haar zucht maar afgedaan wordt als iets dat wel meevalt, sterker nog iets dat nauwelijks zou bestaan.

Dat diegene zich dus aanstelt. Dat is hoe jij het over laat komen. En voor iemand met een procesverslaving die worstelt met zucht, zal dat alleen maar zorgen voor een slechter gevoel van eigenwaarde.

reDStone zei:
Alles wat ik zeg is gebasseerd, op het verhaal van Els Noorlander en dat is hetzelfde verhaal van wat het MIT in een online masterclass verkoopt. The Addicted Brain of zoiets.
En dan ga je het toch niet lezen of bestuderen, want als het maar werkt toch?
Klik om te vergroten...

Als ik tijd heb, zal ik eens in haar theorieën duiken. Maar ik heb er een heel hard hoofd in dat iemand die verstand heeft van verslavingen, zal claimen dat er zulke grote verschillen zitten tussen een procesverslaving of een middelen verslaving.

reDStone zei:
Ik snap niet helemaal waarom je nou zo aggressief ervan wordt.
Klik om te vergroten...

Noem je dit al aggressief?
Voor mij is dit niet meer dan een normale vraag. Ik werk namelijk zelf in de wetenschappelijke wereld. Daar is het normaal om kritische vragen te stellen. En dat is precies wat dit is, een kritische vraag.

Dat ik hem deze keer niet verhul in een zachtaardige woordenbrij, dat is dan maar zo.

Heb je, buiten dat filmpje, nog andere bronnen van Els die ik door zou kunnen nemen om er van te leren?
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Idd leuk leuk maandag terug volle bak gaan werken en dan vanaf 21 juli 3 weken verlof iets om naar uit te kijken ✌️
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zelf vind ik dat een job je net voldoening moet geven ipv stress.
Als ik dagelijks zoveel stress op een job zou moeten ervaren dan houd ik de eer aan mezelf en stap ik op.
Belangrijk is dat je iets hebt wat je met passie en motivatie doet, dan voelt het zelfs niet als 'werken'
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik nam trazodone pas na 3 weken omdat meer dan 2 u lag te woelen en na 2 u slaap met dromen terug wakker. De laatste stop helemaal op mezelf sliep ik na 1 maand weer 8u door na half u k.o. in bed s'morgens.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Niks boeit me ,het werk steekt ook zwaar tegen … vissen is een hobby van me maar ook altijd blowen als ik dat deed ik sleutel ook graag maar ook altijd met joints erbij heb vandaag wel men grasmachine onderhoud gegeven en dat was wel een leuk uurtje …
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Verder moet ik ook zeggen dat ik na een jaar, terug sporadisch ben gaan wiet gebruiken, maar nu zéér bewust en met volle verstand. De avonden dat ik niet rook slaap ik even lekker dan met wiet. Ik was gestopt om de gewoonte eruit te krijgen, dat is netjes gelukt. Ik gebruikte vroeger zonder nadenken, rond hetzelfde tijdstip een jointje... gewoon omdat het zo was ,niet omdat ik er zin in had.
Klik om te vergroten...
Heel veel respect dat je dit kan. Ik kan niet meer blowen en niet meer drinken. Nooit meer. Ze hebben me verslagen en ga het ook niet meer proberen. Ik ben niet sterk genoeg om ze aan te kunnen. Ik heb de handdoek in de ring gegooid. Maar mooi om te lezen dat er mensen zijn die ze wel aankunnen, die niet verslagen zijn maar juist de verslaving overwonnen hebben. Daar moet je sterk voor zijn. En volgens mij zijn er weinig mensen die dit kunnen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klaasvaak91 zei:
Ja die trazodone voel je dus goed opletten hiermee geen misbruik en als het kan niet nemen heb goed geslapen had alleen heel erge honger en kon niet stoppen met denken aan eten xp nus is het ochtend en honger is er niet het is dag 4 en ik voel mij redelijk het gaat mij lukken ik geloof er in dit forum helpt mij enorm ❤️
Klik om te vergroten...

Positief!

Sowieso gaat het jou lukken om vol te houden.
Gewoon de positieve mindset aanhouden en de nieuwe energie omzetten naar hobby, klusjes,...
Probeer jezelf ook aan structuur te houden. Vast stijdtip eten, slapen,...
Je lichaam en geest programmeren hier zich op en dan gaat eten en slapen na een tijdje ook volledig goed lopen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Idd ik ga nu om 12 u broodje eten dan ga ik wat klusjes in de tuin doen met muziek vollen bak
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lekker bezig klaas💪

En idd wat @PsyTekz zegt, structuur helpt enorm.

Veel plezier in de tuin, het is er weer voor☀️
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag was een goede dag om 12 uur broddje eten en het smaakte dan wat wieden in de tuin daarna jaccuzi daarna buitenboordmotors hersteld dan goed gegeten voor avond eten het gaat me goed af heb wel beetje kop pijn maar mentaal voel ik me wel goed niet down ofzo het voelt goed als de rook om je hoofd is verdwenen aan allen stop met die shit liever nu dan morgen
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Die hoofdpijn hoort wel bij het ontwennen. Goed bezig en zo verder doen.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt ! Morgen nog een update wellicht hebben anderen mss iets aan mijn verhaal
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dag 5 sta al niet meer misselijk op heb ik het gevoel top! Zou de piek al gepasseerd zijn ? Hopelijk altijd maar beter en beter !
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klaasvaak91 zei:
Dag 5 sta al niet meer misselijk op heb ik het gevoel top! Zou de piek al gepasseerd zijn ? Hopelijk altijd maar beter en beter !
Klik om te vergroten...

Neem je de trazodone nog? De piek van ontwenning kan redelijk snel voorbij zijn met wiet. Een positieve instelling, structuur, veel drinken helpen daar heel goed bij.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn wens is om vrij te zijn te doen wat ik wil maar alles moet betaald geraken dus moet ik werken … en wat wil ik doen ik weet hetzelf niet reizen ? Kweet het niet
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja je hebt gelijk 👍🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."