Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 17 jaar blowen …..

Na 17 jaar blowen …..

191 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
reDStone zei:
Ja, maar waarom doe je dan nu zo tegen mij?
Klik om te vergroten...

Omdat ik er heel slecht tegen kan als mensen met zware beweringen gooien die nergens op gebaseerd zijn.

Je moet je eens indenken hoe dat voelt voor iemand die een procesverslaving heeft, die enorm worstelt met zucht. Dat zijn/haar zucht maar afgedaan wordt als iets dat wel meevalt, sterker nog iets dat nauwelijks zou bestaan.

Dat diegene zich dus aanstelt. Dat is hoe jij het over laat komen. En voor iemand met een procesverslaving die worstelt met zucht, zal dat alleen maar zorgen voor een slechter gevoel van eigenwaarde.

reDStone zei:
Alles wat ik zeg is gebasseerd, op het verhaal van Els Noorlander en dat is hetzelfde verhaal van wat het MIT in een online masterclass verkoopt. The Addicted Brain of zoiets.
En dan ga je het toch niet lezen of bestuderen, want als het maar werkt toch?
Klik om te vergroten...

Als ik tijd heb, zal ik eens in haar theorieën duiken. Maar ik heb er een heel hard hoofd in dat iemand die verstand heeft van verslavingen, zal claimen dat er zulke grote verschillen zitten tussen een procesverslaving of een middelen verslaving.

reDStone zei:
Ik snap niet helemaal waarom je nou zo aggressief ervan wordt.
Klik om te vergroten...

Noem je dit al aggressief?
Voor mij is dit niet meer dan een normale vraag. Ik werk namelijk zelf in de wetenschappelijke wereld. Daar is het normaal om kritische vragen te stellen. En dat is precies wat dit is, een kritische vraag.

Dat ik hem deze keer niet verhul in een zachtaardige woordenbrij, dat is dan maar zo.

Heb je, buiten dat filmpje, nog andere bronnen van Els die ik door zou kunnen nemen om er van te leren?
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Omdat ik er heel slecht tegen kan als mensen met zware beweringen gooien die nergens op gebaseerd zijn.

Je moet je eens indenken hoe dat voelt voor iemand die een procesverslaving heeft, die enorm worstelt met zucht. Dat zijn/haar zucht maar afgedaan wordt als iets dat wel meevalt, sterker nog iets dat nauwelijks zou bestaan.

Dat diegene zich dus aanstelt. Dat is hoe jij het over laat komen. En voor iemand met een procesverslaving die worstelt met zucht, zal dat alleen maar zorgen voor een slechter gevoel van eigenwaarde.



Als ik tijd heb, zal ik eens in haar theorieën duiken. Maar ik heb er een heel hard hoofd in dat iemand die verstand heeft van verslavingen, zal claimen dat er zulke grote verschillen zitten tussen een procesverslaving of een middelen verslaving.



Noem je dit al aggressief?
Voor mij is dit niet meer dan een normale vraag. Ik werk namelijk zelf in de wetenschappelijke wereld. Daar is het normaal om kritische vragen te stellen. En dat is precies wat dit is, een kritische vraag.

Dat ik hem deze keer niet verhul in een zachtaardige woordenbrij, dat is dan maar zo.

Heb je, buiten dat filmpje, nog andere bronnen van Els die ik door zou kunnen nemen om er van te leren?
Klik om te vergroten...
Door die eerste zin bekijk je het maar, ga maar eerst leren mensen niet naar beneden te trappen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
Door die eerste zin bekijk je het maar, ga maar eerst leren mensen niet naar beneden te trappen.
Klik om te vergroten...
Je hebt dus geen andere bronnen om je punt duidelijk te maken?
Je mag best anders denken en een ander beeld hebben over wat werkt wat niet werkt.
Ik zie verslaving ook totaal anders als de meeste hier.

Beetje jammer dat je nu terug krabbelt.
Als je zo hard roept zou het eigenlijk geen moeite kosten om hier wat dingen rond te strooien 😇
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Je hebt dus geen andere bronnen om je punt duidelijk te maken?
Je mag best anders denken en een ander beeld hebben over wat werkt wat niet werkt.
Ik zie verslaving ook totaal anders als de meeste hier.

Beetje jammer dat je nu terug krabbelt.
Als je zo hard roept zou het eigenlijk geen moeite kosten om hier wat dingen rond te strooien 😇
Klik om te vergroten...

Nee joh, ik ga die droeftoeters van de AA die dit forum gekaapt hebben, niet meer verder proberen te helpen. Ze zijn geradicaliseerd en denken dat ze een game verslaving of iemand met morbide obesitas hetzelfde meemaakt als iemand die zijn neusschotje en z'n hersens heeft weggesnoven.

En weetje, ik ga maar direct een afspraak met de crisis dienst maken en me aanmelden bij de Na aa en de kerk van engeland, zodat ik gered kan worden door die sociopaten. Want ik ben in verzet. En het is de verslaving die praat. Onder die drugs verslaafden zitten er een hoop die daadwerkelijk naast hun neusschotje ook de helft van hun hersens hebben weggesnoven of gezopen. En nu gaan ze die gameverslaafde is eventjes vertellen dat als ie nou niet snel naar schotland komt, ligt ie morgen met een kilo coke in zijn neus onder z'n gametafel.

Klompleet helemaal de weg kwijt. Succes jongens, op naar de volgende stap.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
reDStone zei:
Nee joh, ik ga die droeftoeters van de AA die dit forum gekaapt hebben, niet meer verder proberen te helpen. Ze zijn geradicaliseerd en denken dat ze een game verslaving of iemand met morbide obesitas hetzelfde meemaakt als iemand die zijn neusschotje en z'n hersens heeft weggesnoven.

En weetje, ik ga maar direct een afspraak met de crisis dienst maken en me aanmelden bij de Na aa en de kerk van engeland, zodat ik gered kan worden door die sociopaten. Want ik ben in verzet. En het is de verslaving die praat. Onder die drugs verslaafden zitten er een hoop die daadwerkelijk naast hun neusschotje ook de helft van hun hersens hebben weggesnoven of gezopen. En nu gaan ze die gameverslaafde is eventjes vertellen dat als ie nou niet snel naar schotland komt, ligt ie morgen met een kilo coke in zijn neus onder z'n gametafel.

Klompleet helemaal de weg kwijt. Succes jongens, op naar de volgende stap.
Klik om te vergroten...
Waarom ben je zo boos? Is er iets?

Sending some love and strength 💪 ❤
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
reDStone zei:
Nee joh, ik ga die droeftoeters van de AA die dit forum gekaapt hebben, niet meer verder proberen te helpen. Ze zijn geradicaliseerd en denken dat ze een game verslaving of iemand met morbide obesitas hetzelfde meemaakt als iemand die zijn neusschotje en z'n hersens heeft weggesnoven.

En weetje, ik ga maar direct een afspraak met de crisis dienst maken en me aanmelden bij de Na aa en de kerk van engeland, zodat ik gered kan worden door die sociopaten. Want ik ben in verzet. En het is de verslaving die praat. Onder die drugs verslaafden zitten er een hoop die daadwerkelijk naast hun neusschotje ook de helft van hun hersens hebben weggesnoven of gezopen. En nu gaan ze die gameverslaafde is eventjes vertellen dat als ie nou niet snel naar schotland komt, ligt ie morgen met een kilo coke in zijn neus onder z'n gametafel.

Klompleet helemaal de weg kwijt. Succes jongens, op naar de volgende stap.
Klik om te vergroten...
Volwassen reactie hoor.. lekker laten gaan. :expressionless:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Eens verslaafd, altijd verslaafd. Of het een strijd blijft hangt af van hoe hard je aan jezelf werkt om de onderliggende issues aan te pakken. Voor mij hielp het accepteren van m’n verslaving ook heel erg. Als ik tegen de verslaving ging vechten verloor ik keer op keer. Het onderhoud middels het programma van NA maakt het voor mij ook een stuk makkelijker. Sinds ik dat structureel doe heb ik geen heftige trek meer gehad, alleen af en toe wat gedachten aan gebruiken die ik makkelijk naast me neer kan leggen. Maar de basis was om angsten aan te gaan en te overwinnen en hard aan mezelf werken.
Klik om te vergroten...
Uit mijn ervaring 'met wiet dan' hoeft dit niet zo te zijn. Ik was vroeger jaren 'verslaafd' aan wiet... toen ik besloten had te kappen ermee ben ik na een jaartje terug gaan blowen, en dit heeft niet als gevolg gehad dat ik meteen weer dagelijks blow. Ik blow zéér bewust en gecontroleerd nu, heb ook geen behoefte meer om elke dag een wietroes te ervaren. Op deze manier is het fijn en ik heb geen hunker naar wiet. Dus ik noem mezelf totaal niet verslaafd meer.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#8
5 weken morgen 👌 blijven gaan !
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Je gaat als een speer de goede kant uit!
Klik om te vergroten...
Jazeker paar keer al serieuze trek gehad dat ik zelfs kruimeltjes begon te zoeken 😝maar beseftte al snel , met wat ben je bezig man de trek die gaat dan ook wel over xp
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klaasvaak91 zei:
Jazeker paar keer al serieuze trek gehad dat ik zelfs kruimeltjes begon te zoeken 😝maar beseftte al snel , met wat ben je bezig man de trek die gaat dan ook wel over xp
Klik om te vergroten...
Voor mij hielp het enorm als je zin hebt in joint... om dan daadwerkelijk vooruit te denken... en je een asociale, zware, naar binnengekeerde ervaring voor te stellen, vanuit een nuchter/helder en productieve toestand is dat niet iets wat je wil dan. En dan gaat de zin meteen weer over
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
Voor mij hielp het enorm als je zin hebt in joint... om dan daadwerkelijk vooruit te denken... en je een asociale, zware, naar binnengekeerde ervaring voor te stellen, vanuit een nuchter/helder en productieve toestand is dat niet iets wat je wil dan. En dan gaat de zin meteen weer over
Klik om te vergroten...
Hele goeie reactie, ik vergeet het zelf nog wel eens maar helemaal waar. Je wordt er echt geen betere versie van jezelf van.
K
Klaasvaak91Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Yo boys en girls eventjes niet geschreven . Ben nog altijd clean maar ik ondervind toch wel dat ik altijd neerslachtig ben . Is het nu zoveel beter zonder wiet ik persoonlijk vind van niet ik vond mezelf een aangenamer persoon toen ik nog blowde het enige aangename is dat ik nie meer afhankelijk ben . Maar anders …. Pfff nee niks .. soms vraag ik mij echt af of dit het leven nu is gewoon nuchter . Sleep eat work repeat …. En niks dat ik eens goed kan ontspannen . Ik ga noet meer blowen want ik wil het niet maar ik zou toch graag het plezier van het leven terug zien . Tijd om eens naar psycholoog te gaan ? Ik weet het niet …

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."