#1
De Arbo is niet je baas. Zij werken met artsen en hebben een beroepsgeheim en mogen je werkgever niet eens informeren.
En dit kan ook trouwens. Dan wordt het bij je werkgever vaak opgenomen als overspannen of iets dergelijks. Maar inhoudelijk mag de arbo-arts ze niets zeggen.
Die keuze ligt bij jezelf.
Ik zou het dan ook iedereen aanbevelen om de tijd te nemen om aan herstel te werken, voordat je weer gaat werken. Met alle vangnetten hier in NL, heb je daar over het algemeen één jaar de tijd voor zonder consequenties, twee jaar de tijd met wat inleveren van salaris en daarna nog langer de tijd, maar tegen die tijd mag je werkgever je wel ontslaan en beland je in de WIA. Dan heb je dus nog steeds een uitkering en wordt je ook verder begeleid in reïntegratie.
Kansen genoeg dus!