Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAls ik eenmaal begin dan is het moeilijk om te stoppen

Als ik eenmaal begin dan is het moeilijk om te stoppen

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Wacht.

Dus als als uw baas te weten komt dat je drugsverslaafd bent (en jij zegt te willen herstellen), dan mag je werkgever je niet onslaan?
Klik om te vergroten...

Ja klopt, verslaving is een ziekte. En als je ziek bent mag je werkgever je niet ontslaan als je dus aan je herstel werkt. Je kunt hier in NL dan gewoon een arbeidsongeschiktheids-uitkering krijgen zolang je ziek bent.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Wacht.

Dus als als uw baas te weten komt dat je drugsverslaafd bent (en jij zegt te willen herstellen), dan mag je werkgever je niet onslaan?
Klik om te vergroten...

Perenijsje zei:
Ja klopt, verslaving is een ziekte. En als je ziek bent mag je werkgever je niet ontslaan als je dus aan je herstel werkt. Je kunt hier in NL dan gewoon een arbeidsongeschiktheids-uitkering krijgen zolang je ziek bent.
Klik om te vergroten...


Precies! Bij mij heb ik bij mijn directe leidinggevende gewoon open kaart gespeeld hoor. Geen enkele noodzaak om om de hete brei heen te draaien.

We worden wat dat betreft erg goed beschermd door de wet.

Het wordt een ander verhaal als men gaat vermoeden dat je onder invloed aan het werk bent, denk ik. Om dat soort dingen mogen ze je op staande voet ontslaan.

Maar verslaving wordt hier gewoon gezien als ziekte. Dus wordt je net zo min ontslagen als iemand die diabetes blijkt te hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."