Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

Afkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

64 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
M
MrbossLid
01-01-2024, 00:00
#1
Echt he die focking vermoeidheid !! Word er helemaal gek van slaap 12 uur lang en nog dwing ik mezelf op te staan..
M
MrbossLid
01-01-2024, 00:00
#2
esth0r zei:
Djeez, als ik dit zo lees word ik wel n beetje bang, want ik weet dat het moet, maar jezus...
Klik om te vergroten...
Gewoon doen doe het nu ook en ja die vermoeidheid pfff maarja het moet!
M
MipseyLid
01-01-2024, 00:00
#3
afkicker zei:
Hallo beste mensen!

Na een periode van 3 jaar speed te hebben gebruikt zit ik nu in mijn derde week zonder speed.

Het begon allemaal onschuldig met eens een snuif (zoals bij velen van ons) maar groeide uit tot dagelijks gebruik. Vooral de laatste tijd deed het ook niet veel meer met mij, het leek wel of de speed zijn werking verloren had. Verder begon ik depressief te worden, was enorm veranderd (niks boeit me meer) en het leek wel of mijn lichaam aan het eind van mijn latijn was gekomen..Zo kon ik gewoon niet meer doorgaan..

Ik heb dus de knoop doorgehakt en ben zo'n drie weken geleden gestopt met speed. De eerste twee weken was ik enorm moe en heb ik veel geslapen, nu gaat het iets beter wat betreft mijn moeheid. Verder heb ik vaak last van nachtzweten en de gekste en raarste dromen. Ik moet zeggen dat het ik het gevoel heb dat ik enorm veel droom in tegenstelling tot eerder. Ook ben ik prikkelbaar en heb nog steeds depri gevoelens maar het gaat beetje bij beetje beter.

Ik neem aan dat al mijn klachten horen bij het afkicken van speed. Ik wil hier een beetje met medelotgenoten in contact komen die ook aan het afkicken zijn of al heel ver op weg zijn. Wat waren jullie klachten allemaal en hoelang zou het zoiets duren alvorens ik weer de oude ben?

Groet,

een afkicker
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mipsey zei:
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
Klik om te vergroten...
Na zo’n lange periode van gebruik kun je nog lang vermoeid zijn. Moet je doorheen. Gebruik je huidige onvrede niet als excuus om te gebruiken.

Ga even bij de huisarts langs met je problemen. Hij / zij kan e.e.a. laten onderzoeken, bloedwaarden meten lijkt me een logische eerste stap.

Ik heb niet zo heel lang gebruikt, een jaar of tien voornamelijk coke in de weekenden en ik ben na bijna 1,5 jaar clean nog steeds snel moe.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mipsey zei:
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
Klik om te vergroten...

Wat @dupont al zei kan ik alleen maar beamen. Zelf heb ik vrij kort maar krachtig aan de uppers gezeten. Maar naar mijn idee heeft de duur van het gebruik maar beperkt invloed op het lichamelijk herstel. In elk geval als het in de jaren loopt.

Neem anders een voorbeeld aan René van Collem, de drummer van Doe Maar. 30 jaar lang aan de drugs gezeten, maar is nu al geruime tijd clean. Hij geeft ook weleens lezingen enzo.

Ik ken zelf ook wel een aantal mensen die 20+ jaar aan de speed of aan de crack hebben gezeten die nu een prima clean leven hebben. Maar die eerste maanden zijn gewoon echt niet tof. Herstel heeft tijd nodig. Veel tijd.

Heb je iets waardoor je om kan leren gaan met de nieuwe emoties? Een behandeling oid?

Verder inderdaad geen slecht idee om eens even langs de HA te gaan en je bloedwaardes te meten. Dan kan je de vermoeidheid daaruit in elk geval uitsluiten.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave: Goed bezig! Volhouden! Hoort er allemaal bij.


:smoke:
i
ibra_is_imbaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben 3 maanden geleden gestopt na 8 maanden 1 a 2 gr dagelijks gebruik. De eerste week sliep ik vaak. Voor de rest heb ik geen enkel negatief effect, geen dromen, ben niet depri of zo,

speed :grin: , is eigenlijk een drug voor nerds
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#8
nou je kan ook overdrijven,, als je een nerd pep geeft gaat hij volgens mij 24uur lang zonder stop lullen over wiskunden enzo,, geen een nerd geen pep!! :P
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
dag 1 zonder problemen doorgekomen, vandaag is dag 2.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Keep it up! Het is inprinciepe heel makkelijk eigenlijk... alleen heel veel slapen en gezond eten en binnen 1 weekje voel je je weer op en top! :mrgreen:
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#11
het gaat je lukken!! ik ken je niet maar ik voel het!! wees sterk~!~ :wink:
S
SmithjeuhnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om iedereen hier wat moed in te spreken...
Er is een leven na de Speedverslaving !

Heb zelf bijna 3jaar in een situatie gezeten waarbij ik eigelijk altijd grotere hoeveelheden in huis had,
veel te doen had, weinig kon slapen...
Speed was mijn enigste broodwinning, speed was mijn enigste vriend, speed was mijn leven en alles er rond.

'k Gebruikte dagelijks, hoeveel ik op het laatste gebruikte heb'k echt geen idee van, heb het ooit wel eens een week bijgehouden en dat kwam op +-35gr/week...

Ik was een levend lijk, soms zo paranoïa dat'k al het contact met de buitenwereld afsloot.
Ook had ik argwaan tegenover al mijn 'vrienden', mensen die ik kende van vroeger had ik al lang laten vallen...

En jah, gewichtverlies, 3jaar gelede woog'k 115-120kg, 7maand geleden woog'k nog 74kg...

In elk geval, om verder te gaan... door bepaalde omstandigheden ben'k abrupt gedwongen geworden om mijn leven extreem te veranderen.
'k Ben verhuisd, nieuw gsm-nummer, geen contact meer met de 'vrienden'...

Ook ik heb afgezien, zoals'k bij iedereen hier lees...
Eerst 3weken constant slapen, zweetaanvallen, oververmoeidheid, spierpijn.
Daarna depressief zijn, moedeloos, nergens geen zin meer in..
'k zag het zelfs niet zitten om naar de kruidenier 50m verder te gaan !

Die periode heeft langer geduurd, 3 à 4maand.

Toen bijna al mijn spaarcenten opgebruikt waren, heb'k al mijn moed samengeraapt, ben ik nieuwe kleren gaan kopen en bij de kapper geweest...
Om de volgende dag (vrijdag 25 juli) spontaan te gaan solliciteren in het grootwarenhuis hier vlakbij.
Met het goede nieuws dat ik maandag mocht beginnen !

Ondertussen heb'k de eerste dag van mijn 7e week achter de rug in de Wijnafdeling, het werk bevalt me zéér goed en wordt ook goed geaccepteerd in de groep.

Ja, het was onwennig, zeg maar RAAR, om te gaan werken, om in een cleane omgeving te zijn...
Nu nog heb'k het moeilijk om te praten over dingen die niet over drugs gaan, en moet ik zoeken naar gespreksonderwerpen.

Ook heb ik nog altijd last van symptomen die volgens mij aan mijn gebruik te wijten zijn,
zoals moeilijk in slaap raken, als ik moe wordt en 'k ga niet direct slapen ben'k weer wakker voor minstens 3uur, soms moeilijk eten, concentratiestoornissen, spierkrampen en -trekkingen na een lange werkdag, ...


Maar... kheb véél meer positieve vooruitgangen geboekt :)
Mijn gewicht heb'k nu weer omhoog gekregen tot 98kg, mijn huid is ongelooflijk veel gezonder, 'k heb veel meer kleur in mijn gezicht...

Geestelijk ben'k eindelijk, na al die tijd, een beetje tot rust gekomen.
En het is ZALIG !
'k Kan me eindelijk weer oprecht interesseren in dingen, een film kan me ook echt boeien, een gesprek kan me tot nieuwe inzichten brengen. Allemaal kleine dingen die ik nooit miste, maar blij ben dat 'k ze terug heb :)



Hopelijk geeft mijn verhaal sommigen van jullie de moed om het vol te houden,
want... Het is het echt wel waard !
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi dat het stoppen je goed bevallen is. :)
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Smithjeuhn zei:
Geestelijk ben'k eindelijk, na al die tijd, een beetje tot rust gekomen.
En het is ZALIG !
'k Kan me eindelijk weer oprecht interesseren in dingen, een film kan me ook echt boeien, een gesprek kan me tot nieuwe inzichten brengen. Allemaal kleine dingen die ik nooit miste, maar blij ben dat 'k ze terug heb :)
Klik om te vergroten...

Mooi vind ik dit! Inderdaad, het zijn de kleine dingen die het hem doen he? Je loopt weer door het leven met je ogen open, je beleeft weer in plaats van dat de dingen aan je voorbij gaan.

Dank voor je verhaal, hopelijk mag het mensen helpen!
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#15
mooi verhaal!! goed dat het positief op je heeft ingewerkt!!,,

ik heb juist eerder dat ik zonder pep niet egt spraakzaam ben, lui ben enzo,, pep helpt me er goed in,.,. maar tis een akelig sneaky poedertje die inje sluipt en je laat het zelf toe zonder dat je het doorhebt,, maargoed, niet dat ik wil stoppen ( nooit meer gebruiken ) maar minderen zoizo,, als ik bijv denk: nou nog ff grammeke halen (doordeweeks) om gewoon elke dag nakkie te nemen inplaats van hele nacht door nakke,, maar na je 1e nak kan je al ni meer slapen en dan ga ik vaak tog door,, issniet goed..
:rock:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier.

ik heb 6 jaar lang elke dag best veel gesnoven, in het werd ook wel duidelijk dat ik ermee moest stoppen. op een gegeven moment kwam de dag dat ik besloot geen speed meer te kopen of aan te nemen. afkicken opzich viel me reuze mee, vooral omdat ik een hele leuke baan heb.

nou is het 2 jaar later ofzo, ik snuif nu wel weer soms speed, maar niet omdat het moet ofzo.
ik moet wel zeggen dat ik na het stoppen met speed meer ben gaan drinken, dus dat is ook niet helemaal perfect.

ik merk nogsteeds weleens dat ik wakkerword in mijn slaap en dat mijn been gruwelijk aan het verkrampen is. soms is lopen wel een paar dagen pijnlijk.

ik ben wel blij dat ik niet meer elke dag moet, want je gaat dan toch minder snel de deur uit enzo.
C
ChiksOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik 2weke was gestopt, praate ik er de hééle dag over !
ook op momente proefde ik de smaak & rook ik die vieze geur ..

hellaas benik trug begonnen :(

Veel sterkte !! :)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#18
psychopsychedelic zei:
mooi verhaal!! goed dat het positief op je heeft ingewerkt!!,,

ik heb juist eerder dat ik zonder pep niet egt spraakzaam ben, lui ben enzo,, pep helpt me er goed in,.,. maar tis een akelig sneaky poedertje die inje sluipt en je laat het zelf toe zonder dat je het doorhebt,, maargoed, niet dat ik wil stoppen ( nooit meer gebruiken ) maar minderen zoizo,, als ik bijv denk: nou nog ff grammeke halen (doordeweeks) om gewoon elke dag nakkie te nemen inplaats van hele nacht door nakke,, maar na je 1e nak kan je al ni meer slapen en dan ga ik vaak tog door,, issniet goed..
:rock:
Klik om te vergroten...

stoppen brengt meer vreugde trots en euforisch gevoel dan blijven gebruiken ouwe speedjunk.

dat staat ook in het handboek !!

dus wanneer ga jij is compleet kappen en wat met je kostbare korte leven doen ??

:hearteyes:

ja ik heb contact met je ouwe en nee ik vind hem niet irritant ik respecteer hem wel.

:wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Bonie jij doet toch ook dagelijks gebruiken? (functioneel gebruiken?)

of ben je daar vanaf gestapt?

peace
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik neem gewoon iedere ochtend mijn medicijn ja .......

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."