Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

Afkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

64 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
M
MrbossLid
01-01-2024, 00:00
#1
Echt he die focking vermoeidheid !! Word er helemaal gek van slaap 12 uur lang en nog dwing ik mezelf op te staan..
M
MrbossLid
01-01-2024, 00:00
#2
esth0r zei:
Djeez, als ik dit zo lees word ik wel n beetje bang, want ik weet dat het moet, maar jezus...
Klik om te vergroten...
Gewoon doen doe het nu ook en ja die vermoeidheid pfff maarja het moet!
M
MipseyLid
01-01-2024, 00:00
#3
afkicker zei:
Hallo beste mensen!

Na een periode van 3 jaar speed te hebben gebruikt zit ik nu in mijn derde week zonder speed.

Het begon allemaal onschuldig met eens een snuif (zoals bij velen van ons) maar groeide uit tot dagelijks gebruik. Vooral de laatste tijd deed het ook niet veel meer met mij, het leek wel of de speed zijn werking verloren had. Verder begon ik depressief te worden, was enorm veranderd (niks boeit me meer) en het leek wel of mijn lichaam aan het eind van mijn latijn was gekomen..Zo kon ik gewoon niet meer doorgaan..

Ik heb dus de knoop doorgehakt en ben zo'n drie weken geleden gestopt met speed. De eerste twee weken was ik enorm moe en heb ik veel geslapen, nu gaat het iets beter wat betreft mijn moeheid. Verder heb ik vaak last van nachtzweten en de gekste en raarste dromen. Ik moet zeggen dat het ik het gevoel heb dat ik enorm veel droom in tegenstelling tot eerder. Ook ben ik prikkelbaar en heb nog steeds depri gevoelens maar het gaat beetje bij beetje beter.

Ik neem aan dat al mijn klachten horen bij het afkicken van speed. Ik wil hier een beetje met medelotgenoten in contact komen die ook aan het afkicken zijn of al heel ver op weg zijn. Wat waren jullie klachten allemaal en hoelang zou het zoiets duren alvorens ik weer de oude ben?

Groet,

een afkicker
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mipsey zei:
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
Klik om te vergroten...
Na zo’n lange periode van gebruik kun je nog lang vermoeid zijn. Moet je doorheen. Gebruik je huidige onvrede niet als excuus om te gebruiken.

Ga even bij de huisarts langs met je problemen. Hij / zij kan e.e.a. laten onderzoeken, bloedwaarden meten lijkt me een logische eerste stap.

Ik heb niet zo heel lang gebruikt, een jaar of tien voornamelijk coke in de weekenden en ik ben na bijna 1,5 jaar clean nog steeds snel moe.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mipsey zei:
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijk
Klik om te vergroten...

Wat @dupont al zei kan ik alleen maar beamen. Zelf heb ik vrij kort maar krachtig aan de uppers gezeten. Maar naar mijn idee heeft de duur van het gebruik maar beperkt invloed op het lichamelijk herstel. In elk geval als het in de jaren loopt.

Neem anders een voorbeeld aan René van Collem, de drummer van Doe Maar. 30 jaar lang aan de drugs gezeten, maar is nu al geruime tijd clean. Hij geeft ook weleens lezingen enzo.

Ik ken zelf ook wel een aantal mensen die 20+ jaar aan de speed of aan de crack hebben gezeten die nu een prima clean leven hebben. Maar die eerste maanden zijn gewoon echt niet tof. Herstel heeft tijd nodig. Veel tijd.

Heb je iets waardoor je om kan leren gaan met de nieuwe emoties? Een behandeling oid?

Verder inderdaad geen slecht idee om eens even langs de HA te gaan en je bloedwaardes te meten. Dan kan je de vermoeidheid daaruit in elk geval uitsluiten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."