Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

Afkickverschijnselen Speed (vraag aan afkickers)

64 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wave: Goed bezig! Volhouden! Hoort er allemaal bij.


:smoke:
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die dromen zijn wel te verklaren doordat je terug heel diep slaapt, en in die fase droom je "het hardst". Ervaren blowers hebben hetzelfde als ze plots stoppen. Als je blowt voor het slapengaan mis je ook die diepe slaap. Ik had bij het stoppen vooral last van levensechte nachtmerries. De keren dat ik ben neergestoken/geschoten/in een ravijn ben gevallen zijn niet te tellen =)

Met speed heb ik ook al wat ervaring, hoewel ik nooit meer dan enkele maanden aan eenstuk dagelijks heb gebruikt. Na enkele maanden ben ik dan toch zo brak en de tolerantie zo hoog, dat ik er niets meer van moet hebben voor een tijdje, maar het begint altijd weer te kriebelen na een maandje ofzo. Ik kàn er gewoon niet vanaf blijven. De enige methode die voor mij een tijdje gelukt is, was verhuizen en werken in het buitenland voor een jaar. Wel een ver buitenland waar geen speed te krijgen was gelukkig. Niet dat ik speciaal ben verhuisd om er vanaf te geraken, maar het was een unieke kans en het was mooi meegenomen. Ginder heb ik zo goed als nooit zin gehad erin, dus moest het niet lukken en je wìl echt stoppen, is een totale verandering van leefomgeving en vrienden wel een aanrader.

Maarja, toen ik terugkwam hing ik er weer aan vanaf dag 1. Om 8u30 landde mijn vliegtuig en om 11u was ik alweer lijnen aan't leggen. En goed dat het deed =) Op dit moment gebruik ik in het weekend, en voorlopig kan ik ermee leven, maar de regelmaat van gebruik kan wel eens hevig verschillen van maand tot maand.
D
DarkTerrorFreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sinds zondag gestopt na een jaar lang elke dag gebruik. Waar ik nog het meest gek van word is die fucking overmoeiheid. Als het te lang duurt ga ik ook gewoon weer gebruiken, want zo kan ik echt niet werken...
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
DarkTerrorFreak zei:
Sinds zondag gestopt na een jaar lang elke dag gebruik. Waar ik nog het meest gek van word is die fucking overmoeiheid. Als het te lang duurt ga ik ook gewoon weer gebruiken, want zo kan ik echt niet werken...
Klik om te vergroten...

Hmmm, je moet er toch even doorheen denk ik, je hebt eerst even wat slaap in te halen, duurt ongeveer een weekje schat ik.
D
DarkTerrorFreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Marla Singer zei:
DarkTerrorFreak zei:
Sinds zondag gestopt na een jaar lang elke dag gebruik. Waar ik nog het meest gek van word is die fucking overmoeiheid. Als het te lang duurt ga ik ook gewoon weer gebruiken, want zo kan ik echt niet werken...
Klik om te vergroten...

Hmmm, je moet er toch even doorheen denk ik, je hebt eerst even wat slaap in te halen, duurt ongeveer een weekje schat ik.
Klik om te vergroten...

Een week is nog wel vol te houden, maar dan moet het daarna wel beter worden, anders trek ik het echt niet...
n
nathalievLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb maar een half jaar intensief gebruikt, wel een paar x per week, in combinatie met andere soorten drugs.. dat ging dus op een gegeven moment helemaal mis! was al een paar dagen wakker en na weer een dag doorgespaced te hebbe, ging ik helemaal fout! uren lang hartkloppinge gehad, helemaal panisch enzo echhtt kut kut kut!
was met een vriend van me mee naar huis gegaan, en was gewoon echt een paar dagen de weg kwijt, ik voelde me gewoon zwaar kloten!
toen ik op een gegeven moment toch wel weer naar huis ging, voelde ik me alsnog, dagen en weken kut, last van soort van paniekaanvallen, rare vage dromen die echt DE HELE NACHT door gaan etc etc.
omdat ik me zo vaag voelde, durfde ik op een gegeven moment niet meer naar buiten, en zo heb ik maanden thuis gezeten!
echt speed raak ik nooooit maar dan ook nooit meer aan..
t was de lekkerste drugs von ik toen, maar dan ook echt het meest schadelijke wat ik ooit heb gedaan...
t gaat nu wel al een stuk beter, maar ben er nogsteeds niet bovenop na een HALF JAAR .. zwaar frustrerend..
dus ik vind dat je beter uit jezelf kan stoppen dan dat je op deze manier erachter komt, dat je nooit meer speed wil gebruiken!
iedereen hierzoo: succes (Y) , ik hoop dat t jullie gaat lukken :wink:
E
EndymionLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo lang speed gebruiken slaat ook nergens op. Na een paar dagen zijn je reserves wel op en is het tijd om het weer aan te vullen.

Je ziet zo vaak zulke verhalen voorbijkomen maar ik snap echt niet hoe je op het idee komt om dit te gaan doen. Het langste wat ik ooit heb volgehouden is 2 a 3 weken maar toen was ik het ook echt helemaal zat en dat zou ik ook niet zo snel weer opnieuw doen.

Weekendje door is leuk maar daarna is het weer tijd om bij te komen. Dan is het toch ook weer lekker om normaal te kunnen eten en slapen.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ook eerst niet.
Kon mezelfs niet voorstellen,dat het mensen het de volgende dag wilden.
Toch langzamerhand ruim een week dagelijks gebruikt,bijna 2 laatste paar keren toch dag er tussen.
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#9
hellemaal mee eens. mijn record is anderhalve week elke dag 3 lijnen. nooit meer :tongueout:. was wel zeer leuk, maar men lichaam kon het niet aan!
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tja, da's de verslaving dan, lijkt me? Ik kan me zelf ook niet voorstellen dat ik zo lang dagelijks zou gebruiken, maar op den duur zal je voor jezelf wel een soort grens overgaan. Ik kan me tegenwoordig ook niet meer voorstellen dat ik een dikke anderhalf jaar toch bijna elk weekend wel 'ns wat nam.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#11
kan me niet inbeelden dat dat na 2 dagen nog steeds leuk is :confused:
D
DarkTerrorFreakLid
01-01-2024, 00:00
#12
Endymion zei:
Zo lang speed gebruiken slaat ook nergens op. Na een paar dagen zijn je reserves wel op en is het tijd om het weer aan te vullen.

Je ziet zo vaak zulke verhalen voorbijkomen maar ik snap echt niet hoe je op het idee komt om dit te gaan doen. Het langste wat ik ooit heb volgehouden is 2 a 3 weken maar toen was ik het ook echt helemaal zat en dat zou ik ook niet zo snel weer opnieuw doen.

Weekendje door is leuk maar daarna is het weer tijd om bij te komen. Dan is het toch ook weer lekker om normaal te kunnen eten en slapen.
Klik om te vergroten...

Toen ik elke dag aan de pep zat kon ik gewoon normaal eten en slapen hoor. Dan raak je er zo aan gewend. Het effect is ook niet meer wat het is geweest, maar als je het niet gebruikt ben je zo moe en heb je nergens zin in.

@ Marla

Ben nu gestopt met doordeweeks te gebruiken sinds Januari, kan het goed volhouden (op een enkele zonde dag na dan). Na 2 weken was me vermoeidheid inderdaad minder, al slaap ik nu doordeweeks nog veel. Maar goed, ik heb het er voor over. Me gezondheid is een stuk beter geworden en het effect van pep veel lekkerder :grin:
M
MeMyselfAndPepLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb het zelf ook als ik een tijdje niet kan gebruiken omdat ik dan geen geld meer heb zoals nu.
Ik ben dan echt snel aangebrand, heb het spontaan warm en benauwd (op komende vase's) en zweet veel in mijn slaap. Ik slaap ook heel veel en denk regelmatig (denk aan ongeveer 2 keer per uur) aan pep.
Ik heb vandaag mijn eerste afspraak bij de verslavingszorg om hier vanaf te komen.
Maar toch denk ik dat ik nooit meer zou kunnen stoppen. Ik hoop natuurlijk wel dat het lukt.
Groetjes
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tja, die dromen zijn heel normaal. Ik vind het zelfs fijn om weer eens te dromen. Afgelopen week was ik een weekje naar Zweden en had daarvoor ook een week niets gebruikt. Ik heb echt elke nacht heel fijn gedroomd en werd met een glimlach wakker. Gelukkig word ik nooit badend in het zweet wakker. Ben een onmogelijke koukleum en meestal vind ik het behaaglijk wanneer mensen zich kapot zweetten.

De vermoeidheid is weinig tegen te doen. Je kunt de brakheid van de eerste week opvangen met heel veel vitamine-c en L-tryptophan(smartshop)dat wordt in je lichaam omgezet in serotonine. De beste manier tegen de vermoeidheid is bewegen! Ga een lange wandeling maken. Ja ik weet, je bent moe en ook al loop je waarschijnlijk de eerste kilometer op je tandvlees je zult zien dat je werkelijk opknapt van beweging. Al ga je maar met de hond uit, doe iets want van stilzitten wordt je nog moeier.
Ik heb gemerkt dat als ik toegeef aan mijn behoefte aan slaap(normaal slaap ik al 10 uur per nacht)ik eigenlijk niet de dringende behoefte voel om uit bed te komen. Even plassen en een kop thee en weer terug naar bed. Stug 16-17 uur per nacht en dat twee weken lang en je blijft je moe voelen.
Ik zit in de ziektewet thuis en de dagen glijden dan zo'n beetje aan je voorbij, twee weken in bed gebivakkeert en ineens moest ik allerlei afspraken gaan na komen die vroeg in de ochtend gepland stonden. Na twee dagen ineens druk rondrennen was ik helemaal niet moe meer. Ik had zelfs moeite om in slaap te komen :grin: . Misschien is het even doorbijten maar als je jezelf vermanend toespreekt en volhoudt dan gaat het ineens een stuk beter!

Veel aan drugs denken is ook een bekende van me. Gelukkig heb ik hiermee leren omgaan middels de verslavingszorg. Tegenwoordig gebruik ik 1 keer in de twee weken een kwart gram pep, ergens in een weekend ofzo en verder haal ik plezier uit denken aan drugs en de leuke momenten. Door de therapy heb ik niet meer de drang om meteen te willen gebruiken als ik aan pep denk, of het zie. Tegenwoordig bepaal ik de spelregels van drugsgebruik en niet meer de drugs.

Moodswings heb ik gelukkig niet zoveel last van. Kan wel heel prikkelbaar zijn maar meestal reageer ik dat af op iets wat er geen last van heeft(mede weggebruikers platschelden en dat soort fratsen). Vroeger schoof ik nogal eens uit mijn slof tegen ouders en familie maar tegewoordig ben ik van mening dat zij niet de dupe hoeven te worden van mijn drugsdip. Liever ga ik dan een eind wandelen. Tegen de tijd dat ik uit gewandeld ben is het scherpe van de bui er al af en kun je gewoon meedoen met de normale gang van zaken.

@ alle mensen die pogingen doen om te stoppen: Leg de lat niet te hoog neer voor jezelf. Ga niet jezelf dwingen om nooit meer drugs te mogen gebruiken, mocht je dan een keer een overtreding maken, hoef je er ook niet te lang over in te zitten en zonder piekeren verder gaan met je stop poging.
Ik legde de lat voor mezelf wel te hoog en iedere keer als ik dan toch weer een lijn op had voelde ik me kut plus de brakheid. Wees niet te streng voor jezelf maar houdt je aan de doelstelling. Desnoods doe je er een heel jaar over, als je het maar haalt!
Veel succes!!!

X
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: pep afkick/rebound.

pauluz zei:
Wat betreft de speed afkick (knip) ...% werkzaame stof .Een partij knetter zuivere pep op demarkt brengen is bijna vragen om problemen. Ik dwaal een beetje af ,maar volgende keer ga ik er verder op in, OK?
Klik om te vergroten...

Erg goed, maar ik zou me de volgende keer eerst even voorstellen :rolleyes:


Drientje zei:
Stug 16-17 uur per nacht en dat twee weken lang en je blijft je moe voelen.
Ik zit in de ziektewet thuis en de dagen glijden dan zo'n beetje aan je voorbij, twee weken in bed gebivakkeert en ineens moest ik allerlei afspraken gaan na komen die vroeg in de ochtend gepland stonden. Na twee dagen ineens druk rondrennen was ik helemaal niet moe meer. Ik had zelfs moeite om in slaap te komen
Klik om te vergroten...

Als je lange nachten slaapt, word je daar niet fitter van, alleen maar meer vermoeid. Te weinig slapen is niet goed, teveel slapen is echter net zo slecht. Met gemiddeld 8 uur nachtrust moet een mens kunnen toe komen, ga je veel meer slapen dan word je dus echt niet fitter....

Hemi
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klopt...van te lang slapen word ik lui en lam, maar helaas word ik van mezelf na een avondje stappen nooit eerder wakker dan 2 uur smiddags, en dan blijf ik vaak nog liggen ook..

Over die verslaving van dagelijks gebruik, die sluipt er sneller in dan je denkt..
Heb het een paar keer meegemaakt, en de langste periode was voor mij gelukkig 'maar' 2 maanden en heb het de laatste tijd goed onder controle..
Moet morgen alleen al om 5:45 op, dus dat word wel een bommetje om mezelf wakker te krijgen :rolleyes:
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
vanavond mn laatse gram... owjeehh..
e
esth0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Djeez, als ik dit zo lees word ik wel n beetje bang, want ik weet dat het moet, maar jezus...
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#19
esth0r zei:
Djeez, als ik dit zo lees word ik wel n beetje bang, want ik weet dat het moet, maar jezus...
Klik om te vergroten...

Het is maar even zwaar, daarna word je met de dag gelukkiger dat je het niet meer nodig hebt.
J
Jan janssenLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik moest ook even 'bij' slapen :wink: maar is ook wel logisch :sunglasses:
het zweten en dromen heb k eigenlijk alleen de 1e paar dagen gehad.. ben nu weer mezelf, zelfvertrouwen is terug, zie er weer gezond uit en ben weer heerlijk vrolijk :wave:
blij dat ik van die zooi af ben :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."