#1
Ik gebruik nu 9 weken niet meer na 30 jaar elke dag speed te hebben gebruikt het is niet zo dat ik als een uitgemergelde met zwarte kringen om me ogen uitzag in tegendeel in de 30 jaar dat ik gebruikte zag niemand of merkte niemand dat ik gebruikte ik ging wel veel op stap en de mensen in het uitgaans circuit wisten dat ik het deed maar doordeweeks in het normalen leven viel niemand het op ik ben ik ben nu 45 en vind het tijd dat ik nu de eerste poging ga doen om te stoppen maar ben al 9 weken aan het struggle met mijn gevoel en energię level ik weet niet of ik daar langer voor nodig heb omdat ik al vanaf mijn puberteit Elkę dag gebruik en 30 jaar lang is meerendeels van mijn leven dus ik weet bijna niet beter maar ik wił graag doorzetten maar vraag me af hoe lang ik nog in deze achtbaan van gevoelens en moeheid blijf want dat Maakt het voor mij Zo moeilijk heb nergens zin in voel me opeens heel onzeker en er komen weinig prikkels binnen heeft er nog iemand ervaring met echt echt lang gebruik zoals 20 jaar of langer zou graag hun verhaal horen want daar kan ik weinig over vinden ik denk namelijk dat dat nog dieper zit wat betrefd afkicken voor iedereen wat ermee is gestopt respect en zeker volhouden ook al is het soms moeilijkHallo beste mensen!
Na een periode van 3 jaar speed te hebben gebruikt zit ik nu in mijn derde week zonder speed.
Het begon allemaal onschuldig met eens een snuif (zoals bij velen van ons) maar groeide uit tot dagelijks gebruik. Vooral de laatste tijd deed het ook niet veel meer met mij, het leek wel of de speed zijn werking verloren had. Verder begon ik depressief te worden, was enorm veranderd (niks boeit me meer) en het leek wel of mijn lichaam aan het eind van mijn latijn was gekomen..Zo kon ik gewoon niet meer doorgaan..
Ik heb dus de knoop doorgehakt en ben zo'n drie weken geleden gestopt met speed. De eerste twee weken was ik enorm moe en heb ik veel geslapen, nu gaat het iets beter wat betreft mijn moeheid. Verder heb ik vaak last van nachtzweten en de gekste en raarste dromen. Ik moet zeggen dat het ik het gevoel heb dat ik enorm veel droom in tegenstelling tot eerder. Ook ben ik prikkelbaar en heb nog steeds depri gevoelens maar het gaat beetje bij beetje beter.
Ik neem aan dat al mijn klachten horen bij het afkicken van speed. Ik wil hier een beetje met medelotgenoten in contact komen die ook aan het afkicken zijn of al heel ver op weg zijn. Wat waren jullie klachten allemaal en hoelang zou het zoiets duren alvorens ik weer de oude ben?
Groet,
een afkicker
Goed bezig! Volhouden! Hoort er allemaal bij. 
