Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noem je jouw (huidig) gebruik?

Hoe noem je jouw (huidig) gebruik?

116 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Flower123 zei:
Verslaafd. Voor een langere tijd al op en af, maar tegelijkertijd pas een redelijk korte periode, en heb aan verschillende middelen gezeten. Maar nu is het de hoogste tijd om aan mezelf te werken. Dit begint eind deze maand al(😟) in klinische opname!
Maar tot die tijd ben ik stappen aan het zetten waar ik kan. Daarnaast blijf ik toch ook maar gewoon het beste maken van de situatie 😅✌🏼 en ook het beste maken van mn dagen tot die tijd. Ook hier bijvoorbeeld. Lekker plekkie om voor nu ook gezellig te houden 😜 De minder gezellige posts komen tegen die tijd waarschijnlijk wel 😂🥴🤐
Klik om te vergroten...

Succes met de opname alvast!
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PsyTekz zei:
Succes met de opname alvast!
Klik om te vergroten...
Dankjewel!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu gelukkig niet meer maar op het einde vooral sneu en alleen 😐
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dagelijks op voorschrift van de arts Wellbutrin, Lorazepam en Oxazepam. Daarnaast gebruik ik nog "illegaal" Bromazolam waar ik echt heel erg verslaafd aan ben geraakt en binnenkort voor een detox opname ga doen.

In het weekend gebruiken we ook andere hardrugs zoals Coke, Pep (Jaren lang aan verslaafd geweest en dagelijks gebruikt nu alleen af en toe op een Festival oid), XTC, Keta, O-PCE, 3-MeO-PCE etc.

Maar sinds mijn verjaardag 3 januari ben ik clean op de Bromozolam na dan💪
Maar je zou me wel echt een verslaafd iemand kunnen noemen want in mijn hoofd ben ik wel gewoon echt ontzettend verslaafd en dat zal ik ook altijd blijven ook.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Impulsief
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Clean & Kalm.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
d3d zei:
Dat woordje verslaving is zoo 15 jaargeleden
Klik om te vergroten...
Moet hier nu spontaan denken aan een filmpje die ik zag over Flakka in de media.


Ze interviewden een ex verslaafde.

Maar omschreven haar als
"evaringsdeskundige".

Zo kun je alles goed laten klinken ja.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
Moet hier nu spontaan denken aan een filmpje die ik zag over Flakka in de media.


Ze interviewden een ex verslaafde.

Maar omschreven haar als
"evaringsdeskundige".

Zo kun je alles goed laten klinken ja.
Klik om te vergroten...

Ja zo noemt iedereen zich inderdaad vooral bij herstelcentra.
Maar nu is het officieel 'afhankelijkheid van middelen" en dan kan dat licht, matig of ernstig zijn.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Dagelijks op voorschrift van de arts Wellbutrin, Lorazepam en Oxazepam. Daarnaast gebruik ik nog "illegaal" Bromazolam waar ik echt heel erg verslaafd aan ben geraakt en binnenkort voor een detox opname ga doen.

In het weekend gebruiken we ook andere hardrugs zoals Coke, Pep (Jaren lang aan verslaafd geweest en dagelijks gebruikt nu alleen af en toe op een Festival oid), XTC, Keta, O-PCE, 3-MeO-PCE etc.

Maar sinds mijn verjaardag 3 januari ben ik clean op de Bromozolam na dan💪
Maar je zou me wel echt een verslaafd iemand kunnen noemen want in mijn hoofd ben ik wel gewoon echt ontzettend verslaafd en dat zal ik ook altijd blijven ook.
Klik om te vergroten...
Ik zag net bij het lezen van dit topic dat je in oktober 2021 het volgende had geplaatst:
Perenijsje zei:
Ik ben wel ernstig verslaafd. Ook al gaat het nu wel iets beter dan begin van het jaar, de mate van afhankelijkheid in mijn hoofd ervoor is nog steeds erg hoog. Het is echt elke dag een gevecht en mijn dagelijks leven, psychische en lichamelijke gezondheid lijdt erg onder mijn gebruik/verslaving.
Klik om te vergroten...

Lijkt mij wel confronterend om al jaren met middelen te strijden. Wat doet dat met je als je dat leest?

Heb je al een datum wanneer je opname start?

On topic: problematisch gebruik. Inmiddels bijna een jaar geheelonthoudend.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Damius zei:
Ik zag net bij het lezen van dit topic dat je in oktober 2021 het volgende had geplaatst:


Lijkt mij wel confronterend om al jaren met middelen te strijden. Wat doet dat met je als je dat leest?

Heb je al een datum wanneer je opname start?
Klik om te vergroten...

Het is echt ontzettend kut. Ik heb drie jaar bij Tactus gelopen maar kon niet de de keuze om echt helemaal te stoppen en wilde ik gewoon gecontroleerd kunnen blijven gebruiken. Dus het bleef een beetje op en af gaan. Wat het ontzettend ingewikkeld maakte. De ene keer was ik echt gemotiveerd om te stoppen en de andere keer wilde ik toch weer lekker los gaan op een festival bijvoorbeeld. Dus dat was vol verwarrend en maakte het zo moeilijk.

Vanaf augustus gingen we helemaal mis met de coke en gebruikte we dat bijna elk weekend en ook vanaf toen had ik die Bromazolam. Maar dat is pas vanaf net voor de kerst uit de hand gelopen. En in de kerstvakantie heb ik nog in het ziekenhuis gelegen met een overdosis Bromazolam, XTC en GHB en was ik er bijna niet meer geweest.

Nee ik had eigenlijk gehoopt gister gebeld te worden door mijn behandelaar (had hij gezegd) Maar helaas heeft hij dat niet gedaan. Ben in een crisis beland (zowel met de hap als met crisisdienst van Iriszorg contact gehad) en lag om 21.30 in bed al helemaal knock-out met een overdosis Bromazolam (nouja ipv 2/3 had ik er nu 5. Maar ik hoop bij dat wij vandaag snel belt en anders app ik hem wel weer.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb voor mij zelf 1 keer per maand als max gesteld toen ik na jaren niks gebruikt te hebben weer begon, maar dit heb ik vrijwel direct opgerekt naar 1 weekend per maand, en dit is nu ongeveer 1,5 jaar zo, en bevalt eigenlijk prima.
Daarnaast af en toe 20 mg 2-fa om de adhd even te verdringen en de boekhouding te doen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Don Draper zei:
Als je je (huidige) drugsgebruik zou beoordelen qua waarvoor en hoe vaak je het gebruikt, hoe zou jij het noemen?

Ik noem mezelf functioneel verslaafd. Ik kan mijn noodzakelijke dingen in de week en maand wel doen maar verder wel iedere dag iets nodig. Dat op momenten dat ik genoeg ervan heb de nuchterheid ook als een state of mind of space ervaar na langdurige gebruik.
Klik om te vergroten...

Incidenteel (vooral legaal besteld) RC gebruik.

Meest MSM chemsex, dan weer experimentatie. onderweg op de fiets (fietspad, helm op, verlichting aan) of een enkele keer in de bus of trein (gaat onderhand bijna altijd goed).

Laatste concert was ik ook enigszins gedissociëerd (met een disso).

Ben meestal nuchter... dat is gedeeltelijk heel goed want dan is er de meeste controle over mijn handelen.

Bij mij veel experimentatie... telkens een nieuw middel en een andere ROA.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ligt een beetje aan mijn publiek. Onder fellows is het “verslaafd”, bij onbekenden meestal “herstellend verslaafde”. Een fellow van mij had het ooit over “niet praktiserend verslaafde”. Had ‘ie tijdens een sollicitatiegesprek zo gezegd :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
1x/maand ketamine of een analoog ervan.
Occasioneel lsd, xtc , dpt
Af en toe een jointje.
Ik noem mijn druggebruik..., zelfoverstijgend/ inzichtrijk/ bewustwording en avontuurlijk.
Ik zie mezelf niet als verslaafd (buiten tabak om)
Het helpt me om mezelf en de wereld rond me beter te begrijpen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Voorlopig lange pauze ingelast.
Detox- herstel- aanleren nieuwe gewoontes.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#16
Problematisch en weinig controle meer. Is nogal snel gegaan.. dus een interne opname is in zicht. Wanneer ik terecht kan is nog niet duidelijk omdat het 'vrijwillig'is... dat zuigt. Zit nu weer eens in de modus 'nu het nog kan, even alles gebruiken wat ik lekker vind'.

Oh, meer concreet. Dagelijks een aantal liters alcohol, in het kader van afscheid nemen ben ik terug gevallen op combinatie-gebruik: bier, wijn en soms sterk. Verder de (RC) uppers en benzo's. Niet zo best allemaal.. heb bij de arts wel aangegeven dat die benzo's ook deels komen doordat ik niet serieus behandeld word en razendsnel moest afbouwen. Antipsychotica weiger ik inmiddels, zulke slechte ervarigen mee, Nooit meer,
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Moet hier nu spontaan denken aan een filmpje die ik zag over Flakka in de media.


Ze interviewden een ex verslaafde.

Maar omschreven haar als
"evaringsdeskundige".

Zo kun je alles goed laten klinken ja.
Klik om te vergroten...

Liever dat, dan 'ex-verslaafde'

Ik krijg zo'n jeuk van die term.


OT: wie had dat gedacht? Van jonko zonder katers, naar Flakka in je aders. (Ex-verslaafd 😜)

Ik kreeg vandaag nog de vraag van een collega (ze weten bijna allemaal van mijn verslavingsachtergrond): heb jij daar weleens van gehoord? Flakka?

"Oh Jazeker, dat ken ik wel ja. Dat was mijn hoofdmiddel."
Resulteerde in een halfuur durend open gesprek over dit middel, andere RC's, kromme wetgeving, herstel, e.d.

Ze had er dus een van de vele artikelen over gelezen die nu in de media rondgaan.
E
EduitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Don Draper zei:
Als je je (huidige) drugsgebruik zou beoordelen qua waarvoor en hoe vaak je het gebruikt, hoe zou jij het noemen?

Ik noem mezelf functioneel verslaafd. Ik kan mijn noodzakelijke dingen in de week en maand wel doen maar verder wel iedere dag iets nodig. Dat op momenten dat ik genoeg ervan heb de nuchterheid ook als een state of mind of space ervaar na langdurige gebruik.
Klik om te vergroten...
Patroonverslaafd
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Verantwoord meisje ben ik
B
Bloemetjesgordijn95Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Onder controle. Ben iets meer dan 2,5 jaar volledig clean geweest nadat ik problematisch met middelen omging. Nu drink ik af en toe, sporadisch alcohol. Dat blijft dan bijv bij 1 of 2 wijntjes of 1 mixdrankje. Geen coke, speed, xtc, tabak of andere gekke dingen meer erbij. :)

Heb een beetje geëxperimenteerd met psychedelica toen ik ben gestopt met geheelonthouding, maar er toch achter gekomen dat het niet echt bijzonder voor me was.

Wil er wel aan toevoegen dat die 2,5 jaar clean and sober + therapie + een lifestyle waarbij ik veel sport en bewust en gezond eet helpen. Ook heb ik tegenwoordig gezonde uitlaatkleppen, heb geleerd om m’n gevoelens te accepteren en mezelf uit te spreken waardoor ik niet zozeer het verlangen heb om mezelf te verdoven met middelen.

Daarnaast hebben m’n ervaringen in de daklozenopvang er voor gezorgd dat ik een versnelde ‘shocktherapie’ heb gehad waar ik echt niet naar toe terug wil. Heb nu alles op de rit en dat wil ik graag zo houden!

Tot nu toe vind ik het prima gaan. Blijf natuurlijk wel bewust en scherp op m’n eigen gedrag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."