Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe noem je jouw (huidig) gebruik?

Hoe noem je jouw (huidig) gebruik?

116 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Puur recreatief.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Recreatieve weekend sessies. Soms 6 vrijdagen na elkaar dan weer weken of maanden niets. Selectief gebruiken wanneer het past is misschien beter verwoord.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je je (huidige) drugsgebruik zou beoordelen qua waarvoor en hoe vaak je het gebruikt, hoe zou jij het noemen?

Ik noem mezelf functioneel verslaafd. Ik kan mijn noodzakelijke dingen in de week en maand wel doen maar verder wel iedere dag iets nodig. Dat op momenten dat ik genoeg ervan heb de nuchterheid ook als een state of mind of space ervaar na langdurige gebruik.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Incidentele gebruiker, lang niet elke dag, week of zelfs maand. Sporadisch dus maar heb het wel in huis. Soms is een een periode dat ik iets vaker wat gebruik maar wil het wel leuk houden.
C
ClimbatizeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Regelmatig. Een mix van recreatief en functioneel ook. Een deel als ontsnapping ook, wegens slechte en ingewikkelde omstandigheden.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor de bijzondere ervaringen. Dat het bijzonder blijft, vraag (behoorlijk) wat discipline.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik me kratom en diazepam niet 3x per dag krijg word ik helemaal leeeeiiiiip, cannabis en alcohol heb ik wel controle over en hard drugs gebruik ik niet meer
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Als ik me kratom en diazepam niet 3x per dag krijg word ik helemaal leeeeiiiiip, cannabis en alcohol heb ik wel controle over en hard drugs gebruik ik niet meer
Klik om te vergroten...
Heftig. Wil je er vanaf of vind je het prima zo?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Heftig. Wil je er vanaf of vind je het prima zo?
Klik om te vergroten...
Nee ik werk nog steeds aan mezelf, me situatie is ingewikkeld maar uiteindelijk streef ik wel naar een medicijnvrij leven.
Een biertje in het weekend bij de kroeg of een paar keer in het jaar een jointje roken vind ik best misschien zo nu en dan een pilletje op een festival
Maar ik streef wel naar een medicijnvrij leven
Je slikt medicijnen niet voor de fun maar ik heb anti psychotica en anti depressiva moeten slikken voor hele mentale problemen en ik ben blij dat het me nu iedergeval lukt om zonder dat door het leven te kunnen
Dus die valium en kratom hou ik nu maar voor lief
Als je weet hoe de psychiatrische wereld in elkaar zit breekt je hart
Patiënten die gedwongen hun medicatie moeten slikken waarvan er genoeg hun pilletje achter hun kiezen houden en doen alsof ze het doorslikken omdat ze weten dat die psychopillen je ziel kapotmaken
Tis net als een benzo, ze helpen tijdelijk maar als je er vanaf komt ben je extra angstig en gespannen
Bij anti psychotica ben je heel rustig maar als je er vanaf wilt zie je ze vliegen
Tegenwoordig is het makkelijker om iemand plat te leggen met medicijnen dan de persoon helpen omdat we toch maar nummertjes zijn
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#10
een hobby.

zo noem ik seks ook overigens. schijn je ook verslaafd aan te kunnen raken, maar vind dat zelf beetje onzin.. Je kunt alle leuke dingen van het leven wel problematiseren en medicaliseren. :wink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
QueerMan zei:
een hobby.

zo noem ik seks ook overigens. schijn je ook verslaafd aan te kunnen raken, maar vind dat zelf beetje onzin.. Je kunt alle leuke dingen van het leven wel problematiseren en medicaliseren. :wink:
Klik om te vergroten...
Seksverslaving is een echt iets en zeker niet een gezonde hobby

Ik ken een jonge vrouw die haar kindje verloren was, sloeg psychisch helemaal door en was keihard doorgesnoven en neukte het liefst 10 mannen per dag, was echt eng om te zien
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Nee ik werk nog steeds aan mezelf, me situatie is ingewikkeld maar uiteindelijk streef ik wel naar een medicijnvrij leven.
Een biertje in het weekend bij de kroeg of een paar keer in het jaar een jointje roken vind ik best misschien zo nu en dan een pilletje op een festival
Maar ik streef wel naar een medicijnvrij leven
Je slikt medicijnen niet voor de fun maar ik heb anti psychotica en anti depressiva moeten slikken voor hele mentale problemen en ik ben blij dat het me nu iedergeval lukt om zonder dat door het leven te kunnen
Dus die valium en kratom hou ik nu maar voor lief
Als je weet hoe de psychiatrische wereld in elkaar zit breekt je hart
Patiënten die gedwongen hun medicatie moeten slikken waarvan er genoeg hun pilletje achter hun kiezen houden en doen alsof ze het doorslikken omdat ze weten dat die psychopillen je ziel kapotmaken
Tis net als een benzo, ze helpen tijdelijk maar als je er vanaf komt ben je extra angstig en gespannen
Bij anti psychotica ben je heel rustig maar als je er vanaf wilt zie je ze vliegen
Tegenwoordig is het makkelijker om iemand plat te leggen met medicijnen dan de persoon helpen omdat we toch maar nummertjes zijn
Klik om te vergroten...
Ik wist niet dat medicijnen tegen depressie zo moeilijk is om af te komen?
L
Lid 153446Lid
01-01-2024, 00:00
#13
whitesugar zei:
Ik wist niet dat medicijnen tegen depressie zo moeilijk is om af te komen?
Klik om te vergroten...
Yep, dat zijn ze.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet ik veel 🤪
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Recreatief, al heeft iedereen zijn eigen definitie van dit woord 😉.
Dit jaar toch teveel, gemiddeld één keer per maand.
Dit jaar nog twee feestjes, dus zeker nog twee keer.
Willen volgend jaar echt naar ‘eens per 6 weken’ als vuistregel.
Als we iets nemen is het altijd een hele speciale avond of nacht en dat willen we zo houden.
Drugs is een verrijking van ons leven, het beheerst ons niet.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Recreatief, al heeft iedereen zijn eigen definitie van dit woord 😉.
Dit jaar toch teveel, gemiddeld één keer per maand.
Dit jaar nog twee feestjes, dus zeker nog twee keer.
Willen volgend jaar echt naar ‘eens per 6 weken’ als vuistregel.
Als we iets nemen is het altijd een hele speciale avond of nacht en dat willen we zo houden.
Drugs is een verrijking van ons leven, het beheerst ons niet.
Klik om te vergroten...
Vind 1x per maand best ok. Ligt er wel een beetje wat voor drugs. Als dit xtc is dat vind ik het veel te veel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
whitesugar zei:
Inderdaad. Ik heb je artikel gelezen die je deelde, en ik zie dat mensen er hun hele leven last van hebben die aan de anti psychotica zitten. Blijkbaar word je er gevoelloos van, en de mensen die ermee willen stoppen hebben er heel veel moeite mee.
Klik om te vergroten...
Dat komt omdat je serotonine en dopamine geblokkeerd word in je hersenenen door dat spul dus je gevoelsleven word geblokkeerd maar wanneer je stopt ermee moeten je hersenen die balans weer zien te herstellen, dan ben je extra gevoelig voor alles en dit kan heel zwaar voor je lichaam zijn waardoor je extra gevoelig bent voor een nieuwe psychose. Bij benzo's zie je dat mensen tijdens het afkicken al een schim van hunzelf zijn maar bij die psychofarma is dat echt nog een stuk heftiger
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rivalrie zei:
Vind 1x per maand best ok. Ligt er wel een beetje wat voor drugs. Als dit xtc is dat vind ik het veel te veel.
Klik om te vergroten...
Mee eens inzake xtc zeker (3x dit jaar en blijft het bij).
3-mmc doen we vaker, maar ik vind zelf iedere maand net wat teveel.
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Onverantwoordelijk
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dopemonster zei:
Dat komt omdat je serotonine en dopamine geblokkeerd word in je hersenenen door dat spul dus je gevoelsleven word geblokkeerd maar wanneer je stopt ermee moeten je hersenen die balans weer zien te herstellen, dan ben je extra gevoelig voor alles en dit kan heel zwaar voor je lichaam zijn waardoor je extra gevoelig bent voor een nieuwe psychose. Bij benzo's zie je dat mensen tijdens het afkicken al een schim van hunzelf zijn maar bij die psychofarma is dat echt nog een stuk heftiger
Klik om te vergroten...
☝️Dit hoeven jullie niet te weten voor het examen maar ik ben blij dat dopemonster het niet onvermeld laat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."