Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCollega die drugs gebruikt ???

Collega die drugs gebruikt ???

32 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KiikiinLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Allemaal,
Misschien een beetje een raar onderwerp maar ik heb een licht vermoeden dat een collega van mijn drugs gebruikt maar misschien bedenk ik ook wel dingen dus ik dacht ik vraag het even aan jullie haha. 2 dagen in de week val ik in bij een ander bedrijf dan waar ik echt werk omdat daar personeelstekort is, deze mensen ken ik dus niet zo goed. De afgelopen tijd valt het mij op als ik er ben dat 1 jongen erg vaak naar de wc gaat, denk ongeveer 3x per 2 uur. Ik dacht eerst dat het toeval kon zijn maar het begon me op te vallen dat hij nooit zijn handen waste ? En later toen ik pauze had ging hij 2x naar de wc (in een half uur) en spoelde hij 2x de wc niet door, dat hoor je namelijk heel duidelijk vanaf de pauze ruimte. Toen ik daarna in de wc keek was alles ook gewoon schoon dus hij was niet geweest. Ook viel het me laatst op dat hij steeds aan het hoesten is en zijn neus aan het ophalen is. Af en toe heeft hij ook een beetje traanogen maar dan wel beide tegelijk. Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, dat de verkoudheid en traanogen komen door eventueel hooikoorts ? En dat hij even naar de wc gaat voor een rust momentje ? Het is namelijk erg druk bij ons op werk daar dus je pakt niet veel rust. Het kan toeval zijn en dat ik dingen bedenkt want ik ken deze mensen ook niet zo goed maar ik vond het wel redelijk opvallend gedrag. Wat denken jullie ? Ik wil hem eigenlijk ook niet zomaar aanspreken want stel je voor dat het niet zo is, tips ?
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kiikiin zei:
Hoi Allemaal,
Misschien een beetje een raar onderwerp maar ik heb een licht vermoeden dat een collega van mijn drugs gebruikt maar misschien bedenk ik ook wel dingen dus ik dacht ik vraag het even aan jullie haha. 2 dagen in de week val ik in bij een ander bedrijf dan waar ik echt werk omdat daar personeelstekort is, deze mensen ken ik dus niet zo goed. De afgelopen tijd valt het mij op als ik er ben dat 1 jongen erg vaak naar de wc gaat, denk ongeveer 3x per 2 uur. Ik dacht eerst dat het toeval kon zijn maar het begon me op te vallen dat hij nooit zijn handen waste ? En later toen ik pauze had ging hij 2x naar de wc (in een half uur) en spoelde hij 2x de wc niet door, dat hoor je namelijk heel duidelijk vanaf de pauze ruimte. Toen ik daarna in de wc keek was alles ook gewoon schoon dus hij was niet geweest. Ook viel het me laatst op dat hij steeds aan het hoesten is en zijn neus aan het ophalen is. Af en toe heeft hij ook een beetje traanogen maar dan wel beide tegelijk. Het kan natuurlijk allemaal toeval zijn, dat de verkoudheid en traanogen komen door eventueel hooikoorts ? En dat hij even naar de wc gaat voor een rust momentje ? Het is namelijk erg druk bij ons op werk daar dus je pakt niet veel rust. Het kan toeval zijn en dat ik dingen bedenkt want ik ken deze mensen ook niet zo goed maar ik vond het wel redelijk opvallend gedrag. Wat denken jullie ? Ik wil hem eigenlijk ook niet zomaar aanspreken want stel je voor dat het niet zo is, tips ?
Klik om te vergroten...
Of je collega nu wel of geen drugs gebruikt, jouw gedrag is naar mijn mening tamelijk paranoïde. Luisteren naar een doorspoel geluid of de WC checken op resten nadat je collega geweest is vind ik nogal obsessief en verre van gezond. Of jouw voorgevoel klopt kan ik op basis van deze post niet beoordelen. Als je echt het gevoel hebt dat je collega drugs gebruikt tijdens werktijd, dan kan je hem/haar hierover aanspreken. Drugsgebruik onder werktijd kan namelijk nogal ernstige gevolgen hebben, zeker als je in de vitale sector werkt. Echter zijn je aannames nogal kort door de bocht. Zelf heb ik Diabetes type 1 en ga ik ook regelmatig naar het toilet om insuline te spuiten. Dan hoor je ook geen doorspoel geluid, moeten mijn collega's dan denken dat ik aan de drugs zit? Er zijn legio redenen te bedenken waarom iemand een toiletbezoek pleegt zonder de wc door te spoelen.
K
KiikiinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Highonlife zei:
Of je collega nu wel of geen drugs gebruikt, jouw gedrag is naar mijn mening tamelijk paranoïde. Luisteren naar een doorspoel geluid of de WC checken op resten nadat je collega geweest is vind ik nogal obsessief en verre van gezond. Of jouw voorgevoel klopt kan ik op basis van deze post niet beoordelen. Als je echt het gevoel hebt dat je collega drugs gebruikt tijdens werktijd, dan kan je hem/haar hierover aanspreken. Drugsgebruik onder werktijd kan namelijk nogal ernstige gevolgen hebben, zeker als je in de vitale sector werkt. Echter zijn je aannames nogal kort door de bocht. Zelf heb ik Diabetes type 1 en ga ik ook regelmatig naar het toilet om insuline te spuiten. Dan hoor je ook geen doorspoel geluid, moeten mijn collega's dan denken dat ik aan de drugs zit? Er zijn legio redenen te bedenken waarom iemand een toiletbezoek pleegt zonder de wc door te spoelen.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het totaal niet paranoïde sorry als het zo over kwam! Ik was meer bezorgd omdat ik het allemaal een beetje vaag vond, daarom ging ik ook checken. Ik snap idd dat er heel veel redenen zijn dat iemand naar het toilet kan gaan maar het gebeurd zo aanzienlijk vaak dat het me op begon te vallen. Ik heb ook ervaring met diabetes en ik hoop zeker niet dat mijn collega’s denken dat ik drugs gebruik tijdens werk als ik naar de wc ga haha. Ik was meer bezorgd om deze jongen omdat ik zijn gedrag ook een beetje raar vind maar dat stond natuurlijk niet in de post.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien heeft ie wel hooikoorts en snuit ie even z’n neus
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mocht het al zo zijn @Kiikiin dan zal deze collega het altijd ontkennen. Zelfs al betrap je ze op heterdaad (en ze zorgen er echt wel voor dat dat niet gebeurt) dan is de kans groot dat er ontkenning volgt. Met andere woorden: je kunt weinig doen.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Mocht het al zo zijn @Kiikiin dan zal deze collega het altijd ontkennen. Zelfs al betrap je ze op heterdaad (en ze zorgen er echt wel voor dat dat niet gebeurt) dan is de kans groot dat er ontkenning volgt. Met andere woorden: je kunt weinig doen.
Klik om te vergroten...
Eens. Met het nodige afbreukrisico van dien. Confrontatie leidt tot een ferme beschuldiging, niet niks. Kan ook voor jou tot gedoe leiden. Op het moment dat je wit poeder onder of rond z’n neus ziet is het natuurlijk een ander verhaal. Daar zou je hem op kunnen aanspreken. Maar ook dan geldt: de keer erop zal hij het nog meer in het geheim doen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan maar hoeft niet perse. Waarom zo bezig met de ander?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Doet ie zijn werk goed? Dan zal die wel aan de Speed of coke zitten toch?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bemoei je lekker met je eigen zaken.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je gevoel zit 100% goed, reken er maar op dat hij gigantische dikke lijnen pep naar binnen hengelt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Manu76 zei:
Doet ie zijn werk goed? Dan zal die wel aan de Speed of coke zitten toch?
Klik om te vergroten...
Snel werken is niet per sé goed werken. Bewijs: mijn wasrek een dag later als ik met m'n doorgesnoven hoofdje de was op had gehangen 😂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Buiten het feit dat ik je controles (te) ver vindt gaan ga ik er vanuit dat je intenties goed zijn. Bespreek eens met hem dat je dit opvalt. Misschien zegt hij wel: "ik ga op de wc ontprikkelen"

Ik ben door ptss en daardoor soort van beschadigde hersenen ook snel overprikkeld. Ben nu in therapie en leer juist om de wc op te zoeken.

PS: als je de wc hoort door trekken in de kantineruimte zou je hem ook horen snuiven
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Zelfs al betrap je ze op heterdaad (en ze zorgen er echt wel voor dat dat niet gebeurt) dan is de kans groot dat er ontkenning volgt.
Klik om te vergroten...
Dit witte poeder? Ja, dat is voor verkoudheid. Neem je via je neus in. Nee dat verkopen ze niet bij de Kruidvat.

En daar trappen mensen in? Ik wou dat ik zo ingenieus was met mijn alcohol vroeger. Welnee, ik heb een griepje en dit is hoestdrank met bier smaak.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doet deze persoon in principe het werk goed? En zijn er geen andere opvallende zaken?

Een bedenk je dat het hooikoorts seizoen volop bezig is, ook ik heb meerdere malen per uur op het toilet mijn neus moeten snuiten (nu by default antihistamine in het medicijnen kasje bij de toiletten gedaan om dat te voorkomen).
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zou eerder vragen of alles goed gaat met hem en niet beginnen over drugs. Dat is niet jouw taak. Tenzij hij anderen of zichzelf in gevaar zou brengen op het werk
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zou juist zeggen dat het opvalt dat he hem vaak naar de wc ziet gaan en er tegelijkertijd knipogende bij zeggen of je er ook 1 mag
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Ik zou juist zeggen dat het opvalt dat he hem vaak naar de wc ziet gaan en er tegelijkertijd knipogende bij zeggen of je er ook 1 mag
Klik om te vergroten...
Blijkt de collega Coke te pluggen op de WC :tongueout:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
_shikantaza zei:
Blijkt de collega Coke te pluggen op de WC :tongueout:
Klik om te vergroten...
😎😋
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Coke
Klik om te vergroten...
_shikantaza zei:
pluggen
Klik om te vergroten...
Zo werkt benzoylmethylecgonine niet. Dat past niet in je billetjes.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkdirk zei:
Zo werkt benzoylmethylecgonine niet. Dat past niet in je billetjes.
Klik om te vergroten...
Ga eens slapen Dirk. Je ijlt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."