Dag allemaal,
heb besloten om mijn eigen topic te openen, omdat ik merk dat dit forum me helpt om niet zo vast te zitten in m’n eigen hoofd en beter mn gedachten te ordenen.
Ook heb ik hiermee de mogelijkheid om op lastige momenten terug te lezen wat het belang is van het voorlopig niet meer gebruiken, hopelijk helpt me dat dan om er voor te kiezen om het niet te proberen te halen en te gebruiken.
Lang verhaal kort: vanaf m’n 16e gedronken, geblowd en xtc gebruikt, gewoon wilde, jonge jaren. Dit tot ergens begin 20 en toen was het klaar en alleen nog alcohol. Ben inmiddels de 40 gepasseerd, paar jaar terug begonnen met af en toe snoepje en blowtje, dat ging allemaal prima.
Na de landelijke aandacht voor het feit dat 3mmc zo makkelijk verkrijgbaar was er pas achter gekomen hoeveel shit je in deze tijd gewoon via internet kan bestellen 🤣 3mmc geprobeerd en meteen fan van. Heb het een lange tijd erg weinig gebruikt, ging echt prima. In een lastige periode meer gaan gebruiken, voor het eerst in m’n leven gaan snuiven en vervolgens nagenoeg elk weekend gewoon lekker thuis, als ik een biertje ging drinken, doordeweeks op het werk enzovoorts.
Al een tijdje merk ik dat het zowel lichamelijk als mentaal dat ik echt pas op de plaats moet maken. Heb twee keer in bed gelegen thuis dat ik twijfelde om m’n vrouw te vragen om de ambulance te bellen. Bed kletsnat van het zweet, kon m’n kussensloop letterlijk uitwringen, mega hartkloppingen, hartslag door het dak, constant meldingen van fitbit dat ik zo lekker bezig was met sporten terwijl ik gewoon stil zat, als het wat koud is ergens krijg ik steeds paarse plekken op m’n knokkels, vingers en voeten. Ben steeds snel buiten adem terwijl ik regelmatig sport, en nog wel meer kwaaltjes waar ik jullie geen deelgenoot van uit zal maken 🫣
Afgelopen weekend heb ik een feestje gehad, 1,5 gram gepakt in een tijdsbestek van meer dan 12 uur, dus voor mijn doen aardig netjes.
Mijn doelstelling is nu om 3 maanden geen 3mmc te gebruiken. Wel gewoon (normaal) af en toe biertje doen, en max 2 keer een blowtje.
Waarom me dit gaat lukken is omdat ik het al m’n vrienden heb aangegeven dat ze me m’n vrouw moeten melden dat ik een drugsprobleem heb, zodra ze ook maar het vermoeden hebben dat ik heb gebruikt voor oktober. Mijn vrouw weet er niks vanaf en als dit wel naar buiten komt heb ik daar voor altijd een probleem mee. Nummer van de dealer heb ik verwijderd.
Aan de ene kant zie ik enorm op tegen de komende periode, ik weet dat ik het lastig ga krijgen. Aan de andere kant kijk ik er enorm naar uit om me geen zorgen meer te maken om mijn lichaam, en om me mentaal weer echt ok te voelen. Ik heb een afvinkkalender gemaakt die ik op kantoor heb liggen om m’n vooruitgang te visualiseren.
Mijn doelstelling is gecontroleerd gebruik, met het besef dat ik het mezelf daarmee lastig maak. Af en toe naar een festival is mijn uitlaatklep, om alle drukte, hectiek en stress even los te laten. En daar geniet ik gewoon meer van met wat snoeperij dan zonder.
Wat een lang levensverhaal zo haha. Ik ga gewoon regelmatig hier droppen dat het me lukt om er vanaf te blijven omdat het me helpt.