Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Maakt 3-FA ook je serotonine op, net als 3?
Klik om te vergroten...

Het werkt vooral op je dopamine en norepinephrine neurotransmitters, maar het heeft wel een bescheiden werking op de serotonine. Dus het put het niet helemaal uit zoals xtc, maar het heeft er wel een beetje invloed op.

Ken je de website Psychonaut Wiki?
Daar kun je van alle drugs informatie vinden.

Dit is de pagina van 3-FA:
m.psychonautwiki.org

3-FA

3-Fluoroamphetamine (3-FA) is a synthetic ring-substituted fluorinated amphetamine compound that produces potent classical stimulant effects that has been claimed to be "almost equipotent" with methamphetamine.[1] It is one part of a series of designer fluorinated amphetamine analogs such as...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
MyLittlePonyPack zei:
Ik heb geen ADHD, maar sinds ik langdurig speed en 3M heb gebruikt is mijn focus nuchter ergens verstopt als 1 van de 1,4 miljard Chinezen die er op de wereld zijn😅
Dus dat is wel herkenbaar, zelfs nou ik eigenlijk dit jaar maar 2x speed heb gedaan is mijn focus nergens te bekennen🙈

Maar dat moet je dus echt gaan oefenen eigenlijk. Dus echt je telefoon wegleggen bijvoorbeeld. (Ik had hem alleen vanochtend op mijn werk ergens op een plek gelegd waar ik hem niet had moeten neerleggen en was hem dus even kwijt. Dus dat was paniek 🙈)
Ik heb van de week voor het eerst sinds jaren weer een boek gelezen bijvoorbeeld. Super simpel en 100 pagina's. Maar het is me nou eindelijk wel weer gelukt👍
Klik om te vergroten...
Maakt 3-FA ook je serotonine op, net als 3?
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#3
MyLittlePonyPack zei:
Het werkt vooral op je dopamine en norepinephrine neurotransmitters, maar het heeft wel een bescheiden werking op de serotonine. Dus het put het niet helemaal uit zoals xtc, maar het heeft er wel een beetje invloed op.

Ken je de website Psychonaut Wiki?
Daar kun je van alle drugs informatie vinden.

Dit is de pagina van 3-FA:
m.psychonautwiki.org

3-FA

3-Fluoroamphetamine (3-FA) is a synthetic ring-substituted fluorinated amphetamine compound that produces potent classical stimulant effects that has been claimed to be "almost equipotent" with methamphetamine.[1] It is one part of a series of designer fluorinated amphetamine analogs such as...
m.psychonautwiki.org m.psychonautwiki.org
Klik om te vergroten...
Dank je wel!
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
MyLittlePonyPack zei:
Couch locking vind ik niet echt wat. Maar misschien dat die combi idd wel wat is die jij zegt.

@Mr. Jummy 2-FDCK vond ik echt een hele koude disso's. Echte keta, of bijvoorbeeld een 3-meo pcp/pce vind ik veel warmer gevoel geven en veel fijner. Wij hebben die 2FDCK gewoon weggegooid of weggegeven daarom.
Klik om te vergroten...
Welke dosering 2FDCK hebben jullie gebruikt?. Ik ervaarde hetzelfde. Maar als ik hoger doseerde en het stapelde, dan vond ik het een zeer fijn middel.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
MDMAutist zei:
Welke dosering 2FDCK hebben jullie gebruikt?. Ik ervaarde hetzelfde. Maar als ik hoger doseerde en het stapelde, dan vond ik het een zeer fijn middel.
Klik om te vergroten...

Heb even in mijn Dose app gekeken want het is al bijna 2 jaar geleden blijkbaar. Totaal had ik 168 mg. Wel verdeeld over meerdere dosissen dus. Maar weet niet meer precies hoeveel per keer dan.
K
KipEiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Be_a_voice_not_an_echo zei:
En aangezien niemand reageert op de post in het daarvoor bedoelde draadje drop ik um ook hier maar, iemand tips?

Hebben jullie bepaalde RC’s die jullie aanbevelen die nu nog legaal te halen zijn voor sexavondje? Niet 3mmc, dat ga ik maximaal 4 keer per jaar alleen op festival gebruiken. Xtc twijfelgevalletje vanwege soms weigerende snikkel, soms oplosbaar met kamagra maar werkte in het verleden niet altijd meteen genoeg. Bij voorkeur geen serotonine slurper.
Klik om te vergroten...
2mmc kan je wellicht proberen. Is een stuk milder dan 3 maar je gaat je wel lekker warm door voelen en je krijgt zin.

Daarnaast kan je ook eventueel NEP proberen. Daar kreeg ik al echt heel snel zin van haha. Je kunt dat alleen beter niet te vaak pakken (houd het bij max 3) want wanneer je de eerste neemt ga je best high maar de rest verlengt het alleen en je krijgt niet meer die high zoals bij de eerste. De na-effecten van NEP krijg je ook wel snel, zoals hartkloppingen. De kans dat je snikkel meewerkt wordt ook wel lastig.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
KipEi zei:
2mmc kan je wellicht proberen. Is een stuk milder dan 3 maar je gaat je wel lekker warm door voelen en je krijgt zin.

Daarnaast kan je ook eventueel NEP proberen. Daar kreeg ik al echt heel snel zin van haha. Je kunt dat alleen beter niet te vaak pakken (houd het bij max 3) want wanneer je de eerste neemt ga je best high maar de rest verlengt het alleen en je krijgt niet meer die high zoals bij de eerste. De na-effecten van NEP krijg je ook wel snel, zoals hartkloppingen. De kans dat je snikkel meewerkt wordt ook wel lastig.
Klik om te vergroten...
X-mmc laat ik maar zitten aangezien ik daar niet normaal mee om kan gaan 🫣

en iets waar ik veel zin van krijg, maar geen meewerkende snikkel klinkt niet heel erg handig als je een paar uur enthousiast aan de slag wil haha!

Bedankt voor het meedenken 👊🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eerste hele maand zonder 3 🎉

Voel me prima, ben totaal niet bezig met willen gebruiken, niet met 3 en ook niet met nieuwsgierig zijn naar het spul wat ik gekocht heb.
IMG_4184.jpeg
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag heb ik een kutdag, voel me onrustig, opgefokt, alsof ik oorlog heb met de hele wereld ofzo. Zo voelde ik me van de week ook. Letterlijk als het nummer Break Stuff van Limp Bizkit. Voel me emotioneel instabiel, en ik ben er niet bang voor dat ik wat pak, het is wel eigenlijk het enige waarvan ik denk dat ik rust in m’n kop zou krijgen nu. Dit is dag 34 dat ik niet gebruik. In het filmpje over afkicken wordt aangegeven dat je rond dag 45 The Wall fase krijgt. Heb nog niet eerder een periode zoveel van dit soort drugs gebruikt en gestopt. Herkent iemand dit die daar ervaring mee heeft als deze fase, of wellicht heb ik gewoon een off day?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Vandaag heb ik een kutdag, voel me onrustig, opgefokt, alsof ik oorlog heb met de hele wereld ofzo. Zo voelde ik me van de week ook. Letterlijk als het nummer Break Stuff van Limp Bizkit. Voel me emotioneel instabiel, en ik ben er niet bang voor dat ik wat pak, het is wel eigenlijk het enige waarvan ik denk dat ik rust in m’n kop zou krijgen nu. Dit is dag 34 dat ik niet gebruik. In het filmpje over afkicken wordt aangegeven dat je rond dag 45 The Wall fase krijgt. Heb nog niet eerder een periode zoveel van dit soort drugs gebruikt en gestopt. Herkent iemand dit die daar ervaring mee heeft als deze fase, of wellicht heb ik gewoon een off day?
Klik om te vergroten...
Je hebt je al goed ingelezen. Kan mogelijk begin van de muur zijn. Misschien gewoon een offday. Misschien beiden. Eigenlijk doet het er niet zoveel toe. Belangrijker voor nu is te accepteren dat je je slecht voelt. En dat het weer voorbij gaat. Mijn ervaring is dat de periodes van ups en downs wat langer duren dan tijdens gebruik. Of zo voelt het in ieder geval. Dat komt dus doordat je nu niet verdoofd.
Drink je nog alcohol eigenlijk?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Be_a_voice_not_an_echo zei:
Herkent iemand dit die daar ervaring mee heeft als deze fase, of wellicht heb ik gewoon een off day?
Klik om te vergroten...
Kan best een mindere dag zijn in de wall periode. (Kan vele maanden duren, voordat je dopamine.. systeem weer nieuwe balans vindt zonder je middeltje. (Vandaar dat je 1x in de 3 maanden waarschijnlijk nooit heel lang kunt volhouden, omdat je dan in de Muur blijft hangen en dat is niet altijd even aangenaam.)
Ik ken de Muur fase van afkicken Nicotine en wiet vooral en dan konden betere momenten en ook slechtere tijden wel eens een paar dagen aanhouden. (En zeker eerste 6 maanden bij mij).

Keep it up Bro!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snap wat jullie bedoelen, als ik het niet tegen haar zeg, ben ik niet eerlijk. Op die manier zou ik dus nooit eerlijk kunnen zijn, als ik het haar nooit vertel. Stel dat ik de komende tien jaar alleen op feestjes gebruik, dan ben ik nog steeds niet eerlijk omdat ik me er 10 jaar eerder niet aan gehouden heb. Dat is dan maar zo.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dag allemaal,

heb besloten om mijn eigen topic te openen, omdat ik merk dat dit forum me helpt om niet zo vast te zitten in m’n eigen hoofd en beter mn gedachten te ordenen.

Ook heb ik hiermee de mogelijkheid om op lastige momenten terug te lezen wat het belang is van het voorlopig niet meer gebruiken, hopelijk helpt me dat dan om er voor te kiezen om het niet te proberen te halen en te gebruiken.

Lang verhaal kort: vanaf m’n 16e gedronken, geblowd en xtc gebruikt, gewoon wilde, jonge jaren. Dit tot ergens begin 20 en toen was het klaar en alleen nog alcohol. Ben inmiddels de 40 gepasseerd, paar jaar terug begonnen met af en toe snoepje en blowtje, dat ging allemaal prima.

Na de landelijke aandacht voor het feit dat 3mmc zo makkelijk verkrijgbaar was er pas achter gekomen hoeveel shit je in deze tijd gewoon via internet kan bestellen 🤣 3mmc geprobeerd en meteen fan van. Heb het een lange tijd erg weinig gebruikt, ging echt prima. In een lastige periode meer gaan gebruiken, voor het eerst in m’n leven gaan snuiven en vervolgens nagenoeg elk weekend gewoon lekker thuis, als ik een biertje ging drinken, doordeweeks op het werk enzovoorts.

Al een tijdje merk ik dat het zowel lichamelijk als mentaal dat ik echt pas op de plaats moet maken. Heb twee keer in bed gelegen thuis dat ik twijfelde om m’n vrouw te vragen om de ambulance te bellen. Bed kletsnat van het zweet, kon m’n kussensloop letterlijk uitwringen, mega hartkloppingen, hartslag door het dak, constant meldingen van fitbit dat ik zo lekker bezig was met sporten terwijl ik gewoon stil zat, als het wat koud is ergens krijg ik steeds paarse plekken op m’n knokkels, vingers en voeten. Ben steeds snel buiten adem terwijl ik regelmatig sport, en nog wel meer kwaaltjes waar ik jullie geen deelgenoot van uit zal maken 🫣

Afgelopen weekend heb ik een feestje gehad, 1,5 gram gepakt in een tijdsbestek van meer dan 12 uur, dus voor mijn doen aardig netjes.
Mijn doelstelling is nu om 3 maanden geen 3mmc te gebruiken. Wel gewoon (normaal) af en toe biertje doen, en max 2 keer een blowtje.

Waarom me dit gaat lukken is omdat ik het al m’n vrienden heb aangegeven dat ze me m’n vrouw moeten melden dat ik een drugsprobleem heb, zodra ze ook maar het vermoeden hebben dat ik heb gebruikt voor oktober. Mijn vrouw weet er niks vanaf en als dit wel naar buiten komt heb ik daar voor altijd een probleem mee. Nummer van de dealer heb ik verwijderd.

Aan de ene kant zie ik enorm op tegen de komende periode, ik weet dat ik het lastig ga krijgen. Aan de andere kant kijk ik er enorm naar uit om me geen zorgen meer te maken om mijn lichaam, en om me mentaal weer echt ok te voelen. Ik heb een afvinkkalender gemaakt die ik op kantoor heb liggen om m’n vooruitgang te visualiseren.

Mijn doelstelling is gecontroleerd gebruik, met het besef dat ik het mezelf daarmee lastig maak. Af en toe naar een festival is mijn uitlaatklep, om alle drukte, hectiek en stress even los te laten. En daar geniet ik gewoon meer van met wat snoeperij dan zonder.

Wat een lang levensverhaal zo haha. Ik ga gewoon regelmatig hier droppen dat het me lukt om er vanaf te blijven omdat het me helpt.
П
ПустоLid
01-01-2024, 00:00
#14
Naamvoorhier zei:
Mijn doelstelling is gecontroleerd gebruik, met het besef dat ik het mezelf daarmee lastig maak. Af en toe naar een festival is mijn uitlaatklep, om alle drukte, hectiek en stress even los te laten. En daar geniet ik gewoon meer van met wat snoeperij dan zonder.
Klik om te vergroten...
Hoe zie je dat voor je? Hoevaak is af en toe? Waar is de grens tussen gecontroleerd gebruik en de controle kwijt zijn. Verder veel succes en sterkte gewenst.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het wel opvallend dat meerdere forumleden hier willen terug grijpen op de "oude vriend" XTC nadat diegene de verslaving voor een ander middel al heeft erkend en/of in de ogen heeft aangekeken. Ik zou jullie graag eens verwijzen naar mijn thread. Ik dacht dat XTC / MDMA nooit mijn probleem was. Mijn conclusie nu? Verslaving is het probleem. Niet het middel. En alvast een spoiler: grote kans dat het gebruik van XTC en de daaruitvolgende effecten over-geromantiseerd worden en je na gebruik van een koude kermis thuiskomt.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Damius zei:
Ik vind het wel opvallend dat meerdere forumleden hier willen terug grijpen op de "oude vriend" XTC nadat diegene de verslaving voor een ander middel al heeft erkend en/of in de ogen heeft aangekeken. Ik zou jullie graag eens verwijzen naar mijn thread. Ik dacht dat XTC / MDMA nooit mijn probleem was. Mijn conclusie nu? Verslaving is het probleem. Niet het middel. En alvast een spoiler: grote kans dat het gebruik van XTC en de daaruitvolgende effecten over-geromantiseerd worden en je na gebruik van een koude kermis thuiskomt.
Klik om te vergroten...
Zoals aangegeven heb ik het al minimaal 8 maanden voor het grijpen liggen thuis, en heb ik er in die tijd nooit aangezeten. Mijn probleem is verslaving, aan 3mmc, en daarvan bezig om dit aan te pakken. Op mijn eigen(wijze) manier. Ik kan ook 4 pakjes sigaretten per jaar roken door alleen te roken als ik ga stappen of naar festival ga, ik kan ook maar een paar keer per jaar een jointje roken als ik daar een keertje zin in heb. In het verleden rookte ik 40 sigaretten per dag en in het weekend 7 jointjes per dag. Daarom zie ik ook (een kleine) kans van slagen in mijn poging voor 3mmc.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Naamvoorhier zei:
Mijn probleem is verslaving, aan 3mmc
Klik om te vergroten...
Dat betwijfel ik. Ik persoonlijk geloof dat niet direct. Het gaat niet om het middel, maar de noodzaak om jezelf te stimuleren/ verdoven/ los gaan/ doordraaien ed..
Als je van 1 middel overstapt op andere, ben je vaak geen cm vooruit gegaan.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Dat betwijfel ik. Ik persoonlijk geloof dat niet direct. Het gaat niet om het middel, maar de noodzaak om jezelf te stimuleren/ verdoven/ los gaan/ doordraaien ed..
Als je van 1 middel overstapt op andere ben je vaak geen cm vooruit gegaan.
Klik om te vergroten...
Mijn intentie is totaal niet om nooit meer drugs te gebruiken. Er zal altijd een middel zijn dat ik gebruik.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Naamvoorhier zei:
Mijn intentie is totaal niet om nooit meer drugs te gebruiken. Er zal altijd een middel zijn dat ik gebruik.
Klik om te vergroten...
Ja, dan gaat het je makkelijker lukken.
Ik kon redelijk makkelijk stoppen met mijn wekelijkse zuippartijen. Maar zat toen bijvoorbeeld aan het dagelijkse blowen.

Maar volgens mij ben je lekker bezig met verwoorden wat je wenst en wilt vermijden ed.. Je bent goed bezig! Take care.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even een momentje van reflectie op deze dag. Vandaag is een hele goede dag geweest, hard gewerkt en veel gedaan.

Ik merk nu pas hoeveel mijn hoofd dagelijks met gebruik bezig is geweest, en natuurlijk nu ook nog steeds is, dat is niet ineens volledig weg. Er is nu minder onrust in mijn hoofd, omdat ik mijn gebruik duidelijk afgebakend heb.

Vandaag met een goede vriend over mijn voornemen gesproken, dat was een bemoedigend gesprek.

Vandaag kan ik niks meer gebruiken dus heb mijn derde kruisje gezet, nummer 3 van de 92 om mijn eerste doelstelling te halen. Dit zijn de makkelijkste dagen, maar voelt goed en ik voel me blij en tevreden met de weg die ik in heb geslagen.

Nu ga ik nog even fijn van m’n gezin genieten en morgen op tijd eruit om te sporten. 🎉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."