Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naamvoorhier zei:
Als we nooit iets opnieuw zouden proberen als het een keer mis was gegaan slingerden we waarschijnlijk allemaal nog aan de boom 馃槒 degenen die het vliegen hebben uitgevonden dachten dat vliegen van Amerika naar Europa onmogelijk zou zijn. De kapper van Einstein nam wat hij zei waarschijnlijk met een korreltje zout. Het is maar net vanuit welk perspectief je kijkt denk ik persoonlijk.
Klik om te vergroten...
Denk dat dit niet echt te vergelijken is en dat je wederom je drugsgebruik nog goed praat but hey maybe its just me
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ulixes zei:
Denk dat dit niet echt te vergelijken is en dat je wederom je drugsgebruik nog goed praat but hey maybe its just me
Klik om te vergroten...
Hoe vind je m鈥檔 poging? 馃槒
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zit me toch dwars dat de meesten hier aangeven dat ik niet ga bereiken wat ik wil bereiken. Of ik er sterk genoeg voor ben, genoeg wilskracht heb. Dus heb het lekkerste biertje dat ik heb in de koelkast gezet, en een stukje van een snoepje afgebroken en in m鈥檔 broekzak. Ik ga er vanuit dat het goed gaat en ik mezelf kan laten zien dat ik dit wel kan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Naamvoorhier zei:
degenen die het vliegen hebben uitgevonden dachten dat vliegen van Amerika naar Europa onmogelijk zou zijn.
Klik om te vergroten...
Ook daar werden de successen juist behaald door dingen anders te gaan doen. En in zekere zin ben je dat ook al wel aan het doen. Ik ben er ook wel van overtuigd dat je er uiteindelijk wel uit komt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naamvoorhier zei:
Het zit me toch dwars dat de meesten hier aangeven dat ik niet ga bereiken wat ik wil bereiken. Of ik er sterk genoeg voor ben, genoeg wilskracht heb. Dus heb het lekkerste biertje dat ik heb in de koelkast gezet, en een stukje van een snoepje afgebroken en in m鈥檔 broekzak. Ik ga er vanuit dat het goed gaat en ik mezelf kan laten zien dat ik dit wel kan.
Klik om te vergroten...
Het probleem met deze instelling is dat het impliceert dat je vecht tegen de trek en je verslaving. Dat kan een tijd goed gaan maar is iets dat je uiteindelijk altijd verliest. De sleutel voor mij, en vele andere ernstige junkies, was juist acceptatie en slim boven sterk verkiezen. Onderhoud van herstel betekent geen trek meer en dus ook geen gevecht meer.

Plus ik benoem het maar even; bewijsdrang

Door mijzelf te accepteren hoef ik niemand nog iets te bewijzen en hou ik altijd keuzevrijheid. Groepsdruk ervaar ik zelden nog, en zelfs dan kies ik voor mezelf.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
Het zit me toch dwars dat de meesten hier aangeven dat ik niet ga bereiken wat ik wil bereiken. Of ik er sterk genoeg voor ben, genoeg wilskracht heb. Dus heb het lekkerste biertje dat ik heb in de koelkast gezet, en een stukje van een snoepje afgebroken en in m鈥檔 broekzak. Ik ga er vanuit dat het goed gaat en ik mezelf kan laten zien dat ik dit wel kan.
Klik om te vergroten...
Om eerlijk te zijn denk ik beter dat het je dwars kan zitten dat het je dwars zit dat anderen niet geloven dat jij jouw doel bereikt. Anders gezegd: ik zou je adviseren jouw hunkering naar externe validatie om te zetten naar intrinsieke motivatie. Dit is jouw proces. Niemand slaapt er hier een nacht minder om als het jou wel of niet lukt. Dat klinkt wat streng en zo bedoel ik het niet, maar het gaat er uiteindelijk om dat jij zelf er niet een nacht minder om slaapt, omdat je aan jezelf werkt en jezelf serieus neemt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damius zei:
Om eerlijk te zijn denk ik beter dat het je dwars kan zitten dat het je dwars zit dat anderen niet geloven dat jij jouw doel bereikt.
Klik om te vergroten...
Dat is fraai verwoord.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat jammer geen updates meer in dit topic of ga je stoppen met heel het forum nee toch ..wens je in ieder geval suc6 en sterkte vanuit mij
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bezig in een mooi boek, daarin staat aangegeven dat je tijd moet stoppen in dingen waar je energie van krijgt. Ben momenteel veel bezig waar ik positieve energie van krijg, in de lekkere flow zit.

Waar ik dit eerder ook kreeg van m鈥檔 topic, merk ik dat het me energie begint te kosten. Dat is niet de bedoeling en ondersteunt niet waar ik mee bezig ben.

Om deze, en geen andere reden, stop ik hiermee. YT filmpje over de verschillende fases van afkicken heb ik opgeslagen, waarvoor mijn dank.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de oprechte interesse en alle adviezen die ik heb gehad. Een ieder alle goeds toegewenst, ik wens iedereen een leven toe vol met mooie herinneringen. Met of zonder drugs 鉂わ笍
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Naamvoorhier zei:
Bezig in een mooi boek, daarin staat aangegeven dat je tijd moet stoppen in dingen waar je energie van krijgt. Ben momenteel veel bezig waar ik positieve energie van krijg, in de lekkere flow zit.

Waar ik dit eerder ook kreeg van m鈥檔 topic, merk ik dat het me energie begint te kosten. Dat is niet de bedoeling en ondersteunt niet waar ik mee bezig ben.

Om deze, en geen andere reden, stop ik hiermee. YT filmpje over de verschillende fases van afkicken heb ik opgeslagen, waarvoor mijn dank.

Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de oprechte interesse en alle adviezen die ik heb gehad. Een ieder alle goeds toegewenst, ik wens iedereen een leven toe vol met mooie herinneringen. Met of zonder drugs 鉂わ笍
Klik om te vergroten...
Wat jammer! Jammer dat je dit gevoel hebt gekregen en ook jammer dat je hier niet meer deelt. Ik ben juist zo benieuwd hoe het je gaat verlopen. Ik begrijp je gevoel ergens wel. Ik denk dat iedereen met de beste bedoelingen en vanuit eigen ervaringen je dingen mee wil geven. Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het bij jou op eenzelfde manier gaat verlopen als bij hen. Vooralsnog ben je hartstikke goed bezig joh! Dat is toch al mooi meegenomen. Wat mij betreft hoef je het ook niet moeilijker voor jezelf te maken (of dingen te bewijzen), door expres drugs of alcohol in de buurt te hebben. Je hoeft niemand iets te bewijzen. Ga gewoon lekker zo door hoe je bezig was! En ergens hoop ik dat je af en toe toch nog een update geeft 馃槝
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nagedacht over gister. Als ik gister makkelijk had gevonden in m鈥檔 accountgegevens hoe ik m鈥檔 account kon verwijderen, dan had ik dat gedaan. Vandaag gemerkt dat ik dit forum wel prettig vind, dus blijf gewoon posten en lekker m鈥檔 eigen gang gaan. Vandaag m鈥檔 derde week zonder 3, hele weekend ook zonder alcohol, en voel me lekker en ontspannen. Op naar week vier!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed dat je niet weg bent!
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
Naamvoorhier zei:
Nagedacht over gister. Als ik gister makkelijk had gevonden in m鈥檔 accountgegevens hoe ik m鈥檔 account kon verwijderen, dan had ik dat gedaan. Vandaag gemerkt dat ik dit forum wel prettig vind, dus blijf gewoon posten en lekker m鈥檔 eigen gang gaan. Vandaag m鈥檔 derde week zonder 3, hele weekend ook zonder alcohol, en voel me lekker en ontspannen. Op naar week vier!
Klik om te vergroten...
Je kunt je account sowieso niet verwijderen. Je kunt alleen een vrijwillige of permanente ban aanvragen (of krijgen) zodat je zelf DF niet meer opkomt. Maar al je posts blijven gewoon staan.

Hup uit je comfortzone en ga de confronterende vragen aan. Je hoeft niet overal iets mee te doen maar anderen hebben het beste met je voor, vaak vanuit eigen ervaringen.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Je kunt je account sowieso niet verwijderen. Je kunt alleen een vrijwillige of permanente ban aanvragen (of krijgen) zodat je zelf DF niet meer opkomt. Maar al je posts blijven gewoon staan.
Klik om te vergroten...
Dan voel ik me niet meer zo dom dat ik het niet kon vinden haha, tnx!
HappyMind zei:
Hup uit je comfortzone en ga de confronterende vragen aan. Je hoeft niet overal iets mee te doen maar anderen hebben het beste met je voor, vaak vanuit eigen ervaringen.
Klik om te vergroten...
Ja mevrouw 馃
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Naamvoorhier en @HappyMind Ik kon in het begin de kritische ondertoon (en soms ronduit boventoon 馃構) ook niet uitstaan hoor. Vond ik bij tijd en wijle ongelofelijk irritant. Uiteindelijk ben ik t贸ch naar de verhalen gaan luisteren en realiseerde ik me dat de ervaringsdeskundigen hier het delen j煤ist omdat ze het beste met je voor hebben. Luister ik er altijd naar? O nee, madam weet het uiteraard soms t贸ch beter. 馃槆 Zo gaat dat. Haha, we hebben allemaal ons eigen pad en niemand kan voor een ander invullen hoe dat pad moet lopen. Maar volgens mij ben je hartstikke goed bezig @Naamvoorhier en je komt er vanzelf wel achter of jouw manier werkt voor je of dat het te veel een gevecht blijft om steeds maar iets niet te mogen doen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik volg je zorgvuldig omdat ik een beetje vergelijkbare struggles heb.
Die hard ben ik ( nog) niet maar dat ik licht verslaafd ben weet ik allang.
Ik heb alle middelen in de kliko gegooid en ga nooit meer iets thuis bewaren.
Ik wil ook alleen op de festivals blijven gebruiken en een paar keer per jaar thuis in vertrouwde omgeving.
Ik hoop dat het mij ( en jou) gaat lukken.
Zo niet, dan maar naar NA:)
Jij en @HappyMind inspireren mij!
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:
Ik volg je zorgvuldig omdat ik een beetje vergelijkbare struggles heb.
Die hard ben ik ( nog) niet maar dat ik licht verslaafd ben weet ik allang.
Ik heb alle middelen in de kliko gegooid en ga nooit meer iets thuis bewaren.
Ik wil ook alleen op de festivals blijven gebruiken en een paar keer per jaar thuis in vertrouwde omgeving.
Ik hoop dat het mij ( en jou) gaat lukken.
Zo niet, dan maar naar NA:)
Jij en @HappyMind inspireren mij!
Klik om te vergroten...
Hey Javelin, tof dat je dit post 馃檹馃徎

Het gaat ons lukken! Hoop dat het thuis gebruiken het niet te lastig voor je gaat maken, al snap ik ook wel de toegevoegde waarde ervan. Wat mij helpt is dat ik de volgende dingen gedaan heb:
- al m鈥檔 vrienden bij wie ik zou kunnen gebruiken ge茂nformeerd, met wie ik gebruikte, maar ook met wie ik alleen biertje pak;
- nummer dealer verwijderd;
- niks meer in huis hebben, nooit. Dan gaat het sowieso mis;
- veel sporten, buiten wandelen en muziek luisteren (geniet ik nu weer veel meer van);
- heel duidelijk bepaald wanneer ik wel mag gebruiken. Daardoor hoef ik er niet meer over na te denken, zal ik wel, zal ik niet.

Als je een keer lastig zit of whatever, je kan me altijd pm sturen! Heel veel succes!! 馃憡馃徎
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
@Naamvoorhier en @HappyMind Ik kon in het begin de kritische ondertoon (en soms ronduit boventoon 馃構) ook niet uitstaan hoor. Vond ik bij tijd en wijle ongelofelijk irritant. Uiteindelijk ben ik t贸ch naar de verhalen gaan luisteren en realiseerde ik me dat de ervaringsdeskundigen hier het delen j煤ist omdat ze het beste met je voor hebben. Luister ik er altijd naar? O nee, madam weet het uiteraard soms t贸ch beter. 馃槆 Zo gaat dat. Haha, we hebben allemaal ons eigen pad en niemand kan voor een ander invullen hoe dat pad moet lopen. Maar volgens mij ben je hartstikke goed bezig @Naamvoorhier en je komt er vanzelf wel achter of jouw manier werkt voor je of dat het te veel een gevecht blijft om steeds maar iets niet te mogen doen.
Klik om te vergroten...
Het is iedereens eigen pad en je gaat zo vaak op je bek wat je nodig hebt. Ben je eigenwijs en koppig? Dan staan er wel wat valpartijen te wachten (ja ik ken het!). Je neemt uit alle posts dingen die je wel of niet mee wil nemen/ uit proberen en sommige lessen komen later. Enjoy the ride hihaaaa
Javelin FGM-148F zei:
Ik volg je zorgvuldig omdat ik een beetje vergelijkbare struggles heb.
Die hard ben ik ( nog) niet maar dat ik licht verslaafd ben weet ik allang.
Ik heb alle middelen in de kliko gegooid en ga nooit meer iets thuis bewaren.
Ik wil ook alleen op de festivals blijven gebruiken en een paar keer per jaar thuis in vertrouwde omgeving.
Ik hoop dat het mij ( en jou) gaat lukken.
Zo niet, dan maar naar NA:)
Jij en @HappyMind inspireren mij!
Klik om te vergroten...
Ben super trots op jou!

En @Naamvoorhier ben blij dat je blijft. En anders kan jij de negeerknop op mijn profiel aanzetten 馃槀
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
@Naamvoorhier en @HappyMind Ik kon in het begin de kritische ondertoon (en soms ronduit boventoon 馃構) ook niet uitstaan hoor. Vond ik bij tijd en wijle ongelofelijk irritant. Uiteindelijk ben ik t贸ch naar de verhalen gaan luisteren en realiseerde ik me dat de ervaringsdeskundigen hier het delen j煤ist omdat ze het beste met je voor hebben. Luister ik er altijd naar? O nee, madam weet het uiteraard soms t贸ch beter. 馃槆 Zo gaat dat. Haha, we hebben allemaal ons eigen pad en niemand kan voor een ander invullen hoe dat pad moet lopen. Maar volgens mij ben je hartstikke goed bezig @Naamvoorhier en je komt er vanzelf wel achter of jouw manier werkt voor je of dat het te veel een gevecht blijft om steeds maar iets niet te mogen doen.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens. Mensen reageren vanuit eigen emotie, pijn, ervaringen of wat dan ook. Dat is goed bedoeld maar soms ook moeilijk te lezen. Er is niet 茅茅n manier voor iedereen toepasbaar. Maar ervaringsdeskundigen willen je graag behoeden voor alle ellende waar ze doorheen zijn gegaan of nog steeds gaan. Iedereen heeft z'n eigen perspectief en dat maakt het heel leerzaam. En als je het zelf anders wil doen? Probeer het maar en zie of het wel of niet werkt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Javelin FGM-148F zei:
Ik volg je zorgvuldig omdat ik een beetje vergelijkbare struggles heb.
Die hard ben ik ( nog) niet maar dat ik licht verslaafd ben weet ik allang.
Ik heb alle middelen in de kliko gegooid en ga nooit meer iets thuis bewaren.
Ik wil ook alleen op de festivals blijven gebruiken en een paar keer per jaar thuis in vertrouwde omgeving.
Ik hoop dat het mij ( en jou) gaat lukken.
Zo niet, dan maar naar NA:)
Jij en @HappyMind inspireren mij!
Klik om te vergroten...
Hier eentje met hetzelfde dilemma! Dus inderdaad, dit zijn waardevolle topics met inzichtelijke reacties. 鈾ワ笍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."