Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

Mijn laatste poging tot gecontroleerd gebruik 3mmc

255 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Waardevol inzicht! Alvast een spoiler alert: weet ook dat deze mind tricks de andere kant op zullen plaatsvinden. Op den duur gaat je brein je wijsmaken ‘dat het wel meeviel’ en het wel weer een keertje kan. Gebruik wordt gedownsized en geromantiseerd. Dit gaat je vroeg of laat ook gebeuren. Schrijf ook die momenten op en denk vooral terug aan jouw bovenstaande post.
Klik om te vergroten...
Goede reminder. De pijn van gebruik is snel vergeten. De mooie momenten van het begin worden verheerlijkt.

De (enigszins weggestopte) herinneringen aan de pijn van verslaving zijn mijn meest waardevolle herinneringen geworden.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
De (enigszins weggestopte) herinneringen aan de pijn van verslaving zijn mijn meest waardevolle herinneringen geworden.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Voor mij geld dat ik de beschamende momenten in gebruik echt zo nu en dan weer actief ophaal. Met name rondom alcoholgebruik en de dronken beschamende momenten vol black-outs. Schandalig gedragen richting anderen, veel te amicaal en de volgende dag niet meer weten wat er precies is gebeurd. Tegelijkertijd 100% aanvoelen dat het niet pluis zit, verdoezeld onder een deken van angst, hoge hartslag, lichte zeurende paniek en bovenal onmacht.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Tegelijkertijd 100% aanvoelen dat het niet pluis zit, verdoezeld onder een deken van angst, hoge hartslag, lichte zeurende paniek en bovenal onmacht.
Klik om te vergroten...
Ouch die voel ik wel. The day after gebruik.. wat een ellende is het toch ook. Gevolgd door een hele week vermoeid zijn, depressief, prikkelbaar en slechte concentratie. Kan me niet vaak genoeg eraan herinneren dat dat de realiteit is. Gebruik is niet meer leuk.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Koffieb00n zei:
Ouch die voel ik wel. The day after gebruik.. wat een ellende is het toch ook. Gevolgd door een hele week vermoeid zijn, depressief, prikkelbaar en slechte concentratie. Kan me niet vaak genoeg eraan herinneren dat dat de realiteit is. Gebruik is niet meer leuk.
Klik om te vergroten...
Jep, die voel ik ook. Kan me de laatste keer 3m nog levendig voor de geest halen, nu bijna drie maanden terug. Met keiharde techno op mijn oren en diep weggedoken in mijn jas met grote stappen naar het station voor de trein naar Antwerpen, waar ik de dag erna moest werken. Hopend dat ik geen bekenden tegen zou komen. In mijn eentje - tegen de goede voornemens in - wéér genomen op een doordeweekse dag. Restantje weggeflikkerd onderweg. Voelde me schuldig, triest, opgefokt, eenzaam, nerveus en kon mijn energie nergens in kwijt. 3mmc? Neuh. Niet meer voor mij!! Niets leuks meer aan! 😶
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
Ouch die voel ik wel. The day after gebruik.. wat een ellende is het toch ook. Gevolgd door een hele week vermoeid zijn, depressief, prikkelbaar en slechte concentratie. Kan me niet vaak genoeg eraan herinneren dat dat de realiteit is. Gebruik is niet meer leuk.
Klik om te vergroten...
Idd. In het ergste geval dronk ik op m'n brakke dag weer een paar 'herstelbiertjes'. Om de boel maar weer te verdoven. Maar dan: de maandag die om de hoek komt kijken.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt allemaal voor jullie reacties, inzichten en ervaringen! Zo te lezen heeft iedereen zijn / haar struggles qua gebruik. Daar sta ik niet altijd even bij stil, kom net uit mijn cocon wat dit betreft en mijn primaire doel was om hier wat houvast te hebben om mijn voornemen een grotere kans van slagen te geven.

Om mijn voortgang te kunnen delen, en ook te mogen delen in jullie kennis en ervaringen waardeer ik zeer!

Ik wens jullie ook allemaal succes met jullie worstelingen en moeilijkheden, en veel geluk in het leven ❤️
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo, dat is dan zo goed als dag 17! 🎉 nog een paar dagen en dan drie weken geen 3 gebruikt. Zit me net te bedenken hoelang het geleden is geweest dat ik drie weken geen 3 heb gebruikt, dat is naar mijn beste weten ergens in 2022 geweest.

Voel me lekker, energiek en heb fijne dingen om mijn energie op te richten. Dat scheelt ook enorm!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Wie weet wil je over een paar weken helemaal geen 3mmc meer gebruiken. Bij mij ging het zo. Ik gun jou dat ook! Houd dit gevoel maar vast en lees je eigen post terug als je van plan bent weer te gaan gebruiken. Deze positieve energie krijg je cadeau bij je nuchterheid, mooi toch! ♥️
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Wie weet wil je over een paar weken helemaal geen 3mmc meer gebruiken. Bij mij ging het zo. Ik gun jou dat ook! Houd dit gevoel maar vast en lees je eigen post terug als je van plan bent weer te gaan gebruiken. Deze positieve energie krijg je cadeau bij je nuchterheid, mooi toch! ♥️
Klik om te vergroten...
Dan zou ik helemaal de naam van dit topic moeten wijzigen, of helemaal een nieuw topic maken en overnieuw beginnen. Denk dat ik het oorspronkelijke doel maar aanhou 😜😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bekijk het dag voor dag zou ik zeggen, en kijk wat het je geeft. Nu (na ruim twee weken) al heel veel, als ik het zo lees. Geweldig toch. Da's niet mis hoor, na jouw intensieve gebruik. De moeite van het koesteren waard. ♥️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Naamvoorhier zei:
Dan zou ik helemaal de naam van dit topic moeten wijzigen, of helemaal een nieuw topic maken en overnieuw beginnen. Denk dat ik het oorspronkelijke doel maar aanhou 😜😘
Klik om te vergroten...
Waarom moet je dat nu al bepalen? Ik wil alleen maar zeggen dat het heel goed zou kunnen zijn dat je er along the way achterkomt dat je veel blijer/gezonder/energieker bent zonder. Je zou de eerste niet zijn. :wink: Is het bij jou ook niet zo gegaan als bij mij @Pompoen ? Beginnen met 'maar eens van die 3mmc afblijven' en er nu niet meer naar terug willen..?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Waarom moet je dat nu al bepalen? Ik wil alleen maar zeggen dat het heel goed zou kunnen zijn dat je er along the way achterkomt dat je veel blijer/gezonder/energieker bent zonder. Je zou de eerste niet zijn. :wink: Is het bij jou ook niet zo gegaan als bij mij @Pompoen ? Beginnen met 'maar eens van die 3mmc afblijven' en er nu niet meer naar terug willen..?
Klik om te vergroten...
De bittere realiteit voor de meesten die ‘een laatste poging’ tot gecontroleerd gebruik willen doen, is dat het momentum reeds is gepasseerd om dit nog te kunnen. Veelal is het helaas een streven naar een utopie waarin de lusten van gebruik hoger dan de lasten waren. Eenmaal te vaak misbruik gemaakt van de situatie, en de gebruiker kan nooit meer terug naar die eerste fase. Door nu een tijdje te stoppen komt een euforie en optimisme vrij die waarschijnlijk ten onrechte wordt verward met de kosten en baten balans van de beginfase. De enige manier om ooit mogelijkerwijs daar nog in de buurt te komen, is door lang, zeer lang, niet te gebruiken. En zelfs dan is de kans groot dat het nooit meer dat wat je zoekt zal leveren. Zoals @_shikantaza zo mooi schetst: herstel brengt dat wat de drugs hebben beloofd. Dat is de balans die realistischer is om na te streven.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damius zei:
Haha dank voor de lieve woorden.

Waarheid is dat ik geïntegreerde pilot van ChatGPT ben, niets anders dan een AI robot.

Zonder dollen, misschien gebeurt dit wel binnen een aantal jaar, who knows of je dan nog online tegen 'echte' mensen praat?

Ben van huis uit socioloog. Maar met een flinke interesse in psychologie. Wel helemaal sinds m'n herstelproces. Meeste podcasts rondom psychologie en verslaving wel geluisterd inmiddels. Af en toe wellicht ietwat obsessief. Tsja, verslaving uit zich elke keer weer op een andere manier he ... :wink:.

Ik vind 't vooral belangrijk om af en toe anderen te kunnen helpen met de ervaring die ik heb opgebouwd. Daarnaast merk ik dat het mij helpt in m'n eigen proces. Door te schrijven, structureer ik mijn eigen gedachten. Ik blijf ook actief bezig met m'n eigen ontwikkeling op deze manier. En als 't anderen ook nog eens helpt, dan maakt dat mij ook weer een stukje gelukkiger. Win-win dacht ik zo. Sommige mensen gaan naar meetings. Dat begrijp ik goed. Voor mij gaat het een stap te ver en ik vind het voor mijzelf ook niet nodig. Wel snap ik de gedachte erachter: niet verzaken en altijd aan jezelf blijven werken. Voor mij helpt dit forum daarbij.
Klik om te vergroten...
Zat ik er niet ver naast haha 👌🏻
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Hoe meldt nog een sportjunk zich. Seven days a week als het effe kan. Ach ja, beter dan drugs. Toch? 😅
Klik om te vergroten...
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Javelin FGM-148F zei:
Zeker beter. Ik word letterlijk high van mijn ochtend run
Klik om te vergroten...
En ik van mijn dansles straks. Sky high! ♥️💃
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Aah, dat was dan mijn aanname, dacht dat iedereen aan de 3 zat tegenwoordig 🤣🫣

Voelt lekker hè, niks in huis! Dat scheelt me zo enorm! Anders zijn je gedachten constant daarbij en pak je toch weer “even” iets. In mijn geval was het dan ineens twee dagen later, twee nachten niet geslapen en blij zijn dat alles op was omdat ik me afvroeg of m’n lichaam ermee zou kappen of niet.

Dat is dan ook wel weer het fijne van zo’n forum. Dit typen en dan het besef dat indaalt dat het qua gebruik toch wel stevig is geweest 🙃
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#18
Naamvoorhier zei:
Thuis gebruiken is echt het slechtste wat ik gedaan heb met dat spul. Daarvoor kon ik het prima in de hand houden, toen het thuisgebruik begon 😖😖😖
Klik om te vergroten...
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Javelin FGM-148F zei:
Ik ben geen 3mmc addict, mijn “ home alone” zooi bestond uit ghb en coke.
1-2 lijntjes hier, 1-2 rondjes daar , de volgende dag was ik zo goed als nieuw maar de frequentie begon uit de hand te lopen.
Ik ben super blij dat ik niets meer thuis heb, wat een bevrijding.
Klik om te vergroten...
Hier nog één. Wat fijn en goed om die shit niet meer te voelen branden in het keukenkastje hè, of te weten dat er ergens in huis nog iets moet liggen om daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
daar vervolgens als een obsessieve speurhond naar op zoek te gaan. 🙈
Klik om te vergroten...
🤣
Been there done that. Mijn man verstopt alle zooi en vertrekt naar het buitenland, ik gelijk zoek modus aan . 🤣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."