#1
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅Neeeeee, je moet met nieuwe dingen beginnen en probeer alleen even "betere" keuzes te maken voor de volgende fase..
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅Neeeeee, je moet met nieuwe dingen beginnen en probeer alleen even "betere" keuzes te maken voor de volgende fase..
tja, dat gaat het niet worden vrees ik.Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅
Stap 1 - Ik heb m'n 3m zojuist weggeflikkerd (c en g niet in huis) en ga in ieder geval tot de 23ste niets gebruiken. Dan heb ik een feestje, maar daar ga ik nu nog even niet over nadenken. Dag voor dag nu.
Via benzoinfo.com:Vraag: ik lees hier en daar over het 'voedingssupplement' (aminozuur) GABA. Enige ervaring hiermee en weten jullie of het aan te raden is zoiets te gebruiken als je aan het stoppen bent met de benzo's?
Hey, thanks voor die info! Zal sowieso die site eens gaan bekijken. 🙏Via benzoinfo.com:
Many people take so-called GABA supplements in benzodiazepine withdrawal. This is futile as there is no shortage of GABA in benzo withdrawal: the problem is the down-regulated receptors. I have always advised people withdrawing from benzos not to waste their money on supplements.
Mijn logica zou zijn: tijdens Benzo afbouw geen GABA-achtigen tot je nemen anders dan de voorgeschreven medicatie om een zo stabiel mogelijke spiegel te hebben en die zo geleidelijk mogelijk te kunnen verlagen. Alcohol bijvoorbeeld schopt de afbouw alleen maar in de war, mede vanwege de korte halfwaardetijd. Je introduceert dan alleen maar schommelingen in je bloedspiegels en dan wordt het alleen maar lastiger om je receptoren te laten wennen.
Ik heb zelf aanbeveligingen gelezen om uit te kijken met Glutamaten (in feite de tegenhanger van GABA) zoals E621 in voedingsmiddelen.
Verder zal de eerste pijnloze Benzo afbouw nog uitgevonden moeten worden. Het beste dat ik ken is Ashton.
Goed plan. Er zijn wat combinaties die de afkick (kunnen) verergeren. Je best optie is om die te vermijden om het niet extra moeilijk te maken. Volgens mij was Caffeïne de revue al gepasseerd, maar 't geldt eigenlijk voor alle stims.Hey, thanks voor die info! Zal sowieso die site eens gaan bekijken. 🙏
Check even bij @Perenijsje die heeft de overstap gemaakt en volgens mij gaat dat OK.Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?Ik ben vorige maand opgenomen geweest om van Bromazolam te detoxen. Ik ben daar (proefondervindelijk ) op 30 mg Diazepam gezet (ik had veel meer verwacht) en bouw nu 2.5 mg per 2 weken af. Inmiddels zit ik op 20 mg. Bij mij gaat dit zo goed. Of van 2.5 naar 0 mg straks ook zo goed gaat of dat er dan nog een tussenstap nodig is moeten we dan maar even bekijken. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders op detoxen, dus mijn ervaring wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?
Dank voor het delen, lief! ♥️Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
TeringIk zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
Tering
Ik citeer even een ander lid:Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk.
Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.Ik schat met veel ervaring dat 3mg bromazolam circa 10-12mg diazepam. Alleen werkt bromazolam een stuk korter.
Ik citeer even een ander lid:
Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."