Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Manu76 zei:
Neeeeee, je moet met nieuwe dingen beginnen en probeer alleen even "betere" keuzes te maken voor de volgende fase..
Klik om te vergroten...
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Haha, waar moet ik mee beginnen dan? Ik ben in mijn leven al met zo veel dingen begonnen.... 🙈😅
Klik om te vergroten...
tja, dat gaat het niet worden vrees ik.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Stap 1 - Ik heb m'n 3m zojuist weggeflikkerd (c en g niet in huis) en ga in ieder geval tot de 23ste niets gebruiken. Dan heb ik een feestje, maar daar ga ik nu nog even niet over nadenken. Dag voor dag nu.
Klik om te vergroten...

That's the spirit! Just for today!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraag: ik lees hier en daar over het 'voedingssupplement' (aminozuur) GABA. Enige ervaring hiermee en weten jullie of het aan te raden is zoiets te gebruiken als je aan het stoppen bent met de benzo's?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Vraag: ik lees hier en daar over het 'voedingssupplement' (aminozuur) GABA. Enige ervaring hiermee en weten jullie of het aan te raden is zoiets te gebruiken als je aan het stoppen bent met de benzo's?
Klik om te vergroten...
Via benzoinfo.com:

Many people take so-called GABA supplements in benzodiazepine withdrawal. This is futile as there is no shortage of GABA in benzo withdrawal: the problem is the down-regulated receptors. I have always advised people withdrawing from benzos not to waste their money on supplements.

Mijn logica zou zijn: tijdens Benzo afbouw geen GABA-achtigen tot je nemen anders dan de voorgeschreven medicatie om een zo stabiel mogelijke spiegel te hebben en die zo geleidelijk mogelijk te kunnen verlagen. Alcohol bijvoorbeeld schopt de afbouw alleen maar in de war, mede vanwege de korte halfwaardetijd. Je introduceert dan alleen maar schommelingen in je bloedspiegels en dan wordt het alleen maar lastiger om je receptoren te laten wennen.

Ik heb zelf aanbeveligingen gelezen om uit te kijken met Glutamaten (in feite de tegenhanger van GABA) zoals E621 in voedingsmiddelen.

Verder zal de eerste pijnloze Benzo afbouw nog uitgevonden moeten worden. Het beste dat ik ken is Ashton.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Via benzoinfo.com:

Many people take so-called GABA supplements in benzodiazepine withdrawal. This is futile as there is no shortage of GABA in benzo withdrawal: the problem is the down-regulated receptors. I have always advised people withdrawing from benzos not to waste their money on supplements.

Mijn logica zou zijn: tijdens Benzo afbouw geen GABA-achtigen tot je nemen anders dan de voorgeschreven medicatie om een zo stabiel mogelijke spiegel te hebben en die zo geleidelijk mogelijk te kunnen verlagen. Alcohol bijvoorbeeld schopt de afbouw alleen maar in de war, mede vanwege de korte halfwaardetijd. Je introduceert dan alleen maar schommelingen in je bloedspiegels en dan wordt het alleen maar lastiger om je receptoren te laten wennen.

Ik heb zelf aanbeveligingen gelezen om uit te kijken met Glutamaten (in feite de tegenhanger van GABA) zoals E621 in voedingsmiddelen.

Verder zal de eerste pijnloze Benzo afbouw nog uitgevonden moeten worden. Het beste dat ik ken is Ashton.
Klik om te vergroten...
Hey, thanks voor die info! Zal sowieso die site eens gaan bekijken. 🙏
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Hey, thanks voor die info! Zal sowieso die site eens gaan bekijken. 🙏
Klik om te vergroten...
Goed plan. Er zijn wat combinaties die de afkick (kunnen) verergeren. Je best optie is om die te vermijden om het niet extra moeilijk te maken. Volgens mij was Caffeïne de revue al gepasseerd, maar 't geldt eigenlijk voor alle stims.

Kijk ook maar eens op Benzo Buddies - https://benzobuddies.org/.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Caffeine neem ik wel, maar weinig (max twee koppen) en doorgaans niet meer na twaalf uur. Alcohol laat ik ook even staan nu. Ik ga het checken. Dank!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
Klik om te vergroten...
Check even bij @Perenijsje die heeft de overstap gemaakt en volgens mij gaat dat OK.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Sorry hoor, ben ik weer. Ik probeer op internet te zoeken naar hoe ik bromazolam omreken naar diazepam, maar omdat broma natuurlijk een rc is, staat-ie er nergens bij in de tabellen. Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk. Ik zat nu te kijken naar bromazepam, omdat-ie daar bij mijn weten van afgeleid is, maar honderd procent zeker durf ik dat ook weer niet te zeggen.
Klik om te vergroten...

Ik ben vorige maand opgenomen geweest om van Bromazolam te detoxen. Ik ben daar (proefondervindelijk ) op 30 mg Diazepam gezet (ik had veel meer verwacht) en bouw nu 2.5 mg per 2 weken af. Inmiddels zit ik op 20 mg. Bij mij gaat dit zo goed. Of van 2.5 naar 0 mg straks ook zo goed gaat of dat er dan nog een tussenstap nodig is moeten we dan maar even bekijken. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders op detoxen, dus mijn ervaring wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Ik ben vorige maand opgenomen geweest om van Bromazolam te detoxen. Ik ben daar (proefondervindelijk ) op 30 mg Diazepam gezet (ik had veel meer verwacht) en bouw nu 2.5 mg per 2 weken af. Inmiddels zit ik op 20 mg. Bij mij gaat dit zo goed. Of van 2.5 naar 0 mg straks ook zo goed gaat of dat er dan nog een tussenstap nodig is moeten we dan maar even bekijken. Maar ieder lichaam is anders en reageert anders op detoxen, dus mijn ervaring wil niet zeggen dat het bij jou ook zo gaat natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Op hoeveel bromazolam zat jij toen je dit project in ging? En voelde dat gat tussen wat je dacht dat het zou worden en wat het daadwerkelijk werd inderdaad in je lijf ook groot, of viel dat mee uiteindelijk?
Klik om te vergroten...

Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Perenijsje zei:
Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen, lief! ♥️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Afkicken van benzo's is....... Hell!
Ik ben ook klinisch afgekickt van benzo's, teweten seresta, temesta, temazepam en overgezet op diazepam.
6 weken van het padje geweest, en deze tijd zal ik nooit vergeten!
Ik heb nog 1 x een kleine terugval gehad van een week etizolam. Net op tijd gestopt. En nu?
Geen benzo meer voor mij. Nooit meer!
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Perenijsje zei:
Ik zat gemiddeld op 24-27 mg Bromazolam per dag (8-9 pillen dus) met uitschieters naar 39 mg (13 pillen). Dus vrij forse hoeveelheid en daarom had ik ook wel meer Diazepam verwacht. De afkick was wel echt heel zwaar, maar dat kwam ook omdat ik nog "gewoon" ziek werd 2 dagen en nog veel andere stressfactoren had. Dus dat maakte het allemaal extra zwaar. Maar afkicken van benzo's is wel gewoon erg heftig in het algemeen.
Klik om te vergroten...
Tering
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
AntiBenzo1312 zei:
Tering
Klik om te vergroten...

Ja het is een vrij heftige tijd geweest van de week voor kerst tot mijn opname in februari. Maar gelukkig gaat het nu een stuk beter en heb ik het achter me kunnen laten. En wil ik die zooi ook nooit meer hebben. Mijn vriend had tijdens mijn opname alles vernietigd wat er nog in huis lag. En toen ik tijdens het opruimen van de week in huis nog een halve Bromozolam vond heb ik die meteen door de wc gespoeld 💪
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Heeft iemand enig idee hoe deze rc om te rekenen? Als mijn behandelaars akkoord gaan met het idee om over te stappen op deze methode, dan moet ik straks wél weten waar ik moet starten natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Ik citeer even een ander lid:
Tijdloos zei:
Ik schat met veel ervaring dat 3mg bromazolam circa 10-12mg diazepam. Alleen werkt bromazolam een stuk korter.
Klik om te vergroten...
Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ik citeer even een ander lid:

Deze informatie is denk ik betrouwbaar, maar omdat er geen officiële omrekentabellen zijn, zal de voorschrijvend arts bij de overstap naar diazepam meestal een schatting maken en vaak is dat echt nattevingerwerk helaas. En vaak betekent dat ook een moeilijke eerste week na de overstap als je van bromazolam afkomt.
Klik om te vergroten...

Nouja ik werd met mijn gemiddelde van 24-27 mg Bromozolam maar overgezet op 35 mg Diazepam en daar ging de eerste week meteen al 5 mg vanaf. Ik besef me nu alleen dat ik dus eerst steeds een verkeerde begindosis heb gezegd, want ik ben dus begonnen op 35 milligram en niet op 30 in de kliniek.
Begon op 5-10-5-15 en een paar dagen later werd er voor de nacht al 5 mg voor de nacht afgehaald. Dus zat ik op 5-10-5-10.
Inmiddels zit ik thuis nu op 5-5-2.5-7.5, dus totaal 20 mg.
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek. Maar het was inderdaad gewoon natte vingerwerk omdat Bromozolam niet in de omrekentabellen staat.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Perenijsje zei:
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek.
Klik om te vergroten...
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅

Goed dat het nu beter lijkt te gaan! Succes @Perenijsje, want het is geen kwestie van sprinten maar een lange weg die we moeten doorlopen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."