Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Update: ik had net (eindelijk) mijn dubbele afspraak bij de ApareeGGZ. Eerst samen met mijn behandelaar en vervolgens eentje met de psychiater erbij. Wat jullie me al zeiden, klopt inderdaad. Hij kan me een afbouwschema aanbieden, maar alleen eentje die werkt als een glijbaan en waarin geen ruimte zit om extra medicatie bij te nemen als zich een spannende situatie aandient. Ook de psychiater vroeg of het niet mogelijk was om de écht spannende klussen te skippen. 😅 En nee, dat is voor mij nu om meerdere redenen geen optie. Conclusie voor nu is dat we vanaf juli een afbouwschema met diazepam gaan starten (ik heb dan twee maanden geen onoverkomelijk spannende situaties) en dat ik tot die tijd probeer op een stabiele dosis bromazolam te komen (die dus paradoxaal genoeg voorlopig iets zal moeten worden opgehoogd, omdat het wel voldoende moet zijn om de spannende situaties het hoofd te bieden) en die ga ik onder begeleiding van mijn behandelaar proberen geleidelijk alvast omlaag te krijgen.
Met hem vandaag ook besproken welke (traumatische) ervaringen er ten grondslag liggen aan de angst. Stiekem zijn dat er best een boel. 🙁 Ook daar gaan we de komende tijd aan werken. Dus op het program staan nu: traumaverwerking, mild exposure (die lastiger zal zijn als ik op een steady dosering bromazolam zal zitten helaas, want: ik doe het dan niet 'middelenvrij'), veel schrijven en heldere plannen maken voor mezelf mbt het afbouwtraject. De verantwoordelijkheid ligt nu bij mij. Ik moet niet smokkelen met medicatie en eerlijk zijn, vooral naar mezelf. Intussen proberen abstinentie van alle middelen te bereiken/vol te houden.
Een heel verhaal weer, en ik ben niet erg blij met het feit dat ik gevoelsmatig eerst een stap terug moet doen (nl: méér medicatie) voor ik een stap vooruit kan straks. Maar ik heb tóch het gevoel dat er belangrijke knopen zijn doorgehakt vandaag. Ik heb ook al besproken met de psychiater dat ik voor een langzaam afbouwtraject wil gaan. Aangezien ik al zó lang afhankelijk ben van middelen, denk ik dat babysteps het beste zijn. Dat was hij met me eens.

Tot dusver de update. :)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
Ik praat soms wel met mensen maar dat is gwn zakelijk en kort contact. Me ouders zijn gescheiden en ik leef met mijn stieffamilie waar ik niks mee heb.
Klik om te vergroten...
En je vindt het dus ook lastig begrijp ik, om een minder zakelijk en meer persoonlijk contact aan te gaan? Heb je wel mensen in je omgeving met wie je dat contact zou willen hebben, maar bij wie je het bv niet aan dúrft te gaan?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Update: ik had net (eindelijk) mijn dubbele afspraak bij de ApareeGGZ. Eerst samen met mijn behandelaar en vervolgens eentje met de psychiater erbij. Wat jullie me al zeiden, klopt inderdaad. Hij kan me een afbouwschema aanbieden, maar alleen eentje die werkt als een glijbaan en waarin geen ruimte zit om extra medicatie bij te nemen als zich een spannende situatie aandient. Ook de psychiater vroeg of het niet mogelijk was om de écht spannende klussen te skippen. 😅 En nee, dat is voor mij nu om meerdere redenen geen optie. Conclusie voor nu is dat we vanaf juli een afbouwschema met diazepam gaan starten (ik heb dan twee maanden geen onoverkomelijk spannende situaties) en dat ik tot die tijd probeer op een stabiele dosis bromazolam te komen (die dus paradoxaal genoeg voorlopig iets zal moeten worden opgehoogd, omdat het wel voldoende moet zijn om de spannende situaties het hoofd te bieden) en die ga ik onder begeleiding van mijn behandelaar proberen geleidelijk alvast omlaag te krijgen.
Met hem vandaag ook besproken welke (traumatische) ervaringen er ten grondslag liggen aan de angst. Stiekem zijn dat er best een boel. 🙁 Ook daar gaan we de komende tijd aan werken. Dus op het program staan nu: traumaverwerking, mild exposure (die lastiger zal zijn als ik op een steady dosering bromazolam zal zitten helaas, want: ik doe het dan niet 'middelenvrij'), veel schrijven en heldere plannen maken voor mezelf mbt het afbouwtraject. De verantwoordelijkheid ligt nu bij mij. Ik moet niet smokkelen met medicatie en eerlijk zijn, vooral naar mezelf. Intussen proberen abstinentie van alle middelen te bereiken/vol te houden.
Een heel verhaal weer, en ik ben niet erg blij met het feit dat ik gevoelsmatig eerst een stap terug moet doen (nl: méér medicatie) voor ik een stap vooruit kan straks. Maar ik heb tóch het gevoel dat er belangrijke knopen zijn doorgehakt vandaag. Ik heb ook al besproken met de psychiater dat ik voor een langzaam afbouwtraject wil gaan. Aangezien ik al zó lang afhankelijk ben van middelen, denk ik dat babysteps het beste zijn. Dat was hij met me eens.

Tot dusver de update. :)
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Wat mij wel heeft geholpen om neutraler in situaties te staan is mediteren. Klinkt alsof je daar wel wat aan zou hebben. Heb je daar al ervaring mee?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Goed bezig. Wat mij wel heeft geholpen om neutraler in situaties te staan is mediteren. Klinkt alsof je daar wel wat aan zou hebben. Heb je daar al ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Daar heb je een goed punt. Ik mediteer dagelijks om in slaap te komen, maar zou dat inderdaad óók tien of twintig minuten per dag moeten doen tussen de bedrijven door. Vind het lastig om er een gewoonte van te maken, maar dat moet ik wél doen denk ik. Goeie! 🙏
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Deze vraag is niet per se specifiek voor in dit topic, maar omdat ik zelf kamp met een benzoverslaving, stel ik 'm toch hier.

Herkennen jullie het dat de tijd één grote brij wordt in je hoofd? Ik had gisteren een vriendin aan de telefoon die verzuchtte hoe lang we elkaar alweer niet hadden gezien. Voor mijn gevoel was het pas een week of drie geleden. Dit is geen eenmalig incident. Mijn besef van tijd op de (middel)lange termijn lijkt echt volledig zoek. Ik weet soms zelfs niet welk jaargetijde het is. Alles loopt door elkaar in m'n hoofd. 😔

Ik voel me schuldig naar vrienden, die ik steeds maar niet terugbel, of veel te laat. Een egocentrische trut, omdat ik zomaar heel lang niets van me laat horen, terwijl die mensen me echt heel erg lief zijn.

Nu heb ik óók adhd (krijg je overal gratis bij, zei de psychiater, jeej), dus die chaos in m'n hoofd herken ik ook van voor de verslaving, maar het begint me nu toch écht op te vallen. De dagen en weken vliegen als een sneltrein voorbij, ook al lijken ze soms compleet gestold te zijn in de tijd.

De benzo's zullen ongetwijfeld van invloed zijn, maar ik denk ook dat het herstel zelf eraan bijdraagt. Herstellen kost energie man!! Herkennen jullie dit?

Gedurende de dag heb ik overigens wél gewoon energie om te werken en te sporten en zo. Maar het glas is gauw vol. De emmer stroomt snel over. Ben ik niet gewend joh, normaliter ben ik een meester bordjesindeluchthouder. 🥲
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Deze vraag is niet per se specifiek voor in dit topic, maar omdat ik zelf kamp met een benzoverslaving, stel ik 'm toch hier.

Herkennen jullie het dat de tijd één grote brij wordt in je hoofd? Ik had gisteren een vriendin aan de telefoon die verzuchtte hoe lang we elkaar alweer niet hadden gezien. Voor mijn gevoel was het pas een week of drie geleden. Dit is geen eenmalig incident. Mijn besef van tijd op de (middel)lange termijn lijkt echt volledig zoek. Ik weet soms zelfs niet welk jaargetijde het is. Alles loopt door elkaar in m'n hoofd. 😔
Klik om te vergroten...
Nou mijn geheugen was wel fucked up toen ik dagelijks aan de voorgeschreven Benzo's zat. Een brij zou ik het niet willen noemen maar iedere dag leek wel op de vorige. En alles was vlak uiteraard. Geen downs maar ook geen ups meer. Geen leven maar bestaan.
Jazz35 zei:
Ik voel me schuldig naar vrienden, die ik steeds maar niet terugbel, of veel te laat. Een egocentrische trut, omdat ik zomaar heel lang niets van me laat horen, terwijl die mensen me echt heel erg lief zijn.
Klik om te vergroten...
Nou, als je uitlegt hoe het komt dan hebben ze daar vast wel begrip voor. Daar zijn het immers vrienden voor. Jij zou het toch ook niet erg vinden als een goede vriend van jou was waar jij nu bent? Zou jij ze niet willen verzorgen en vergeven? Ga dat perspectief eens proberen te zien en wees dan net zo lief voor jezelf als dat jij voor die vriend(in) zou zijn... Oefening baart kunst :)
Jazz35 zei:
Nu heb ik óók adhd (krijg je overal gratis bij, zei de psychiater, jeej), dus die chaos in m'n hoofd herken ik ook van voor de verslaving, maar het begint me nu toch écht op te vallen. De dagen en weken vliegen als een sneltrein voorbij, ook al lijken ze soms compleet gestold te zijn in de tijd.
Klik om te vergroten...
Dit. Alle dagen lijken op elkaar :/
Jazz35 zei:
De benzo's zullen ongetwijfeld van invloed zijn, maar ik denk ook dat het herstel zelf eraan bijdraagt. Herstellen kost energie man!! Herkennen jullie dit?

Gedurende de dag heb ik overigens wél gewoon energie om te werken en te sporten en zo. Maar het glas is gauw vol. De emmer stroomt snel over. Ben ik niet gewend joh, normaliter ben ik een meester bordjesindeluchthouder. 🥲
Klik om te vergroten...
Het kost tijd. Reken rustig op een hersteltijd net zo lang als je er aan hebt gezeten. Na jarenlang verdoven kost alles ook meer moeite en energie. Maar het is zo veel fijner om nuchter met de dingen om te leren gaan dan er troep tegen aan te gooien die alle ellende 10x zo hard terug laat komen als de verdoving weer uitwerkt.

Komt goed. Wees niet bang. Werk aan jezelf. Vooruitgang boven perfectie. Blijf clean. Alleen voor vandaag.

😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Nou mijn geheugen was wel fucked up toen ik dagelijks aan de voorgeschreven Benzo's zat. Een brij zou ik het niet willen noemen maar iedere dag leek wel op de vorige. En alles was vlak uiteraard. Geen downs maar ook geen ups meer. Geen leven maar bestaan.

Nou, als je uitlegt hoe het komt dan hebben ze daar vast wel begrip voor. Daar zijn het immers vrienden voor. Jij zou het toch ook niet erg vinden als een goede vriend van jou was waar jij nu bent? Zou jij ze niet willen verzorgen en vergeven? Ga dat perspectief eens proberen te zien en wees dan net zo lief voor jezelf als dat jij voor die vriend(in) zou zijn... Oefening baart kunst :)

Dit. Alle dagen lijken op elkaar :/

Het kost tijd. Reken rustig op een hersteltijd net zo lang als je er aan hebt gezeten. Na jarenlang verdoven kost alles ook meer moeite en energie. Maar het is zo veel fijner om nuchter met de dingen om te leren gaan dan er troep tegen aan te gooien die alle ellende 10x zo hard terug laat komen als de verdoving weer uitwerkt.

Komt goed. Wees niet bang. Werk aan jezelf. Vooruitgang boven perfectie. Blijf clean. Alleen voor vandaag.

😘
Klik om te vergroten...
Dank voor je uitgebreide reactie, heel lief! Ik ga hier later nog even goed op reageren. Na een compleet slapeloze nacht ga ik er nu maar eens vroeg in.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Oei, dat klinkt pittig, dat alles vlak is en de dagen op elkaar lijken. Daar heb ik gelukkig niet echt last van. Te veel verschillende dingen steeds, op werkgebied, maar ook in de privé-sfeer. Die vlakte heb ik alleen het eerste halfjaar nadat ik de quetiapine nam heel sterk ervaren, Somberte ook, tegen het depressieve aan. Dat begint gelukkig af te nemen. Het is vooral een onoverzichtelijke, fuzzy brij in mijn hoofd. Ik heb geen idee welke dag van de week het is, welke dag in de maand, of überhaupt welke maand. Mijn agenda is mijn beste vriend tegenwoordig, voor afspraken, maar ook voor to do lijstjes. Ik loop naar de keuken en ik ben al vergeten wat ik er kom doen. Dus ja, vergeetachtigheid herken ik wel (maar mijn geheugen heeft na al dat drugsgebruik van vroeger sowieso een flinke optater gehad).

En ja, je hebt gelijk wat betreft mijn vrienden. Ik deel het ook wel, alleen duurt het nu allemaal al zo ontzettend lang dat ik het gevoel heb dat het nu wel een keer klaar moet zijn. Ik ben volgens mij al meer dan twee jaar in herstel (had het er gisteren met een vriendin over en moest ook echt op mijn vingers uittellen hoe lang bepaalde gebeurtenissen geleden zijn. Het was lastig te overzien). Ze zijn vol begrip, dus ik prijs me gelukkig, maar ik voel ook dat ik me niet altijd kan blijven 'verschuilen' achter mijn herstel. Maar lief en fijn dat je dit nog even benadrukt. Ik gooi alles zo veel mogelijk open, ook de gevoelens van schuld en falen en het er niet zijn wanneer het nodig is. Dat schept voor hen ook duidelijkheid en eigenlijk reageert iedereen heel lief, dus dat is fijn. :redheart:

Tijd, sja.... ook hier heb je vast gelijk in, maar damn, als het even lang gaat duren om eraf te komen dan het duurde om erin verstrikt te raken, dan zal dit traject tot mijn dood duren. :hushed::tearsofjoy: Moet ik maar niet te veel met het einddoel bezig zijn en vooral proberen in het hier en nu te leven. Want dit heb ik niet één twee drie opgelost.

Thanks again!

En @AntiBenzo1312 , sorry dat ik jouw topic continu kaap. ls je liever hebt dat ik een eigen topic open, doe ik dat hoor. :sweatsmile:
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een eigen topic is zowiezo een aanwinst vind ik
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Oei, dat klinkt pittig, dat alles vlak is en de dagen op elkaar lijken. Daar heb ik gelukkig niet echt last van. Te veel verschillende dingen steeds, op werkgebied, maar ook in de privé-sfeer. Die vlakte heb ik alleen het eerste halfjaar nadat ik de quetiapine nam heel sterk ervaren, Somberte ook, tegen het depressieve aan. Dat begint gelukkig af te nemen. Het is vooral een onoverzichtelijke, fuzzy brij in mijn hoofd. Ik heb geen idee welke dag van de week het is, welke dag in de maand, of überhaupt welke maand. Mijn agenda is mijn beste vriend tegenwoordig, voor afspraken, maar ook voor to do lijstjes. Ik loop naar de keuken en ik ben al vergeten wat ik er kom doen. Dus ja, vergeetachtigheid herken ik wel (maar mijn geheugen heeft na al dat drugsgebruik van vroeger sowieso een flinke optater gehad).

En ja, je hebt gelijk wat betreft mijn vrienden. Ik deel het ook wel, alleen duurt het nu allemaal al zo ontzettend lang dat ik het gevoel heb dat het nu wel een keer klaar moet zijn. Ik ben volgens mij al meer dan twee jaar in herstel (had het er gisteren met een vriendin over en moest ook echt op mijn vingers uittellen hoe lang bepaalde gebeurtenissen geleden zijn. Het was lastig te overzien). Ze zijn vol begrip, dus ik prijs me gelukkig, maar ik voel ook dat ik me niet altijd kan blijven 'verschuilen' achter mijn herstel. Maar lief en fijn dat je dit nog even benadrukt. Ik gooi alles zo veel mogelijk open, ook de gevoelens van schuld en falen en het er niet zijn wanneer het nodig is. Dat schept voor hen ook duidelijkheid en eigenlijk reageert iedereen heel lief, dus dat is fijn. :redheart:

Tijd, sja.... ook hier heb je vast gelijk in, maar damn, als het even lang gaat duren om eraf te komen dan het duurde om erin verstrikt te raken, dan zal dit traject tot mijn dood duren. :hushed::tearsofjoy: Moet ik maar niet te veel met het einddoel bezig zijn en vooral proberen in het hier en nu te leven. Want dit heb ik niet één twee drie opgelost.

Thanks again!

En @AntiBenzo1312 , sorry dat ik jouw topic continu kaap. ls je liever hebt dat ik een eigen topic open, doe ik dat hoor. :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Daar is dit topic voor
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Aangezien dit een steunpunt is voor benzo verslaving. Althans zo heb ik t begrepen.

Wat een hel zit ik weer in hey. Ongelofelijk, zoek graag wat herkenning / erkenning.

Zoals wel bekend; vandaag dag 1 20mg. Ik kom van 25mg en het interval tussen afbouwen is 1 week. Helaas vind me arts het nu niet meer aan de orde om het interval naar 2 weken te brengen.

Ik voel me zo zwak; zweten; nerveus; paniekaanvallen; derealisatie; extreme vermoeidheid / slapte. Het is echt zo ongelofelijk kut! Moet het even spuwen gewoon nu. Ik weet dat het voorbij gaat. Alleen als je erin zit voelt het echt alsof het leven letterlijk geruïneerd is. Want dit is geen leven. Dit is puur bestaan en afkicken.

Want de verwardheid die erbij komt kijken maakt het leven zo chaotisch en aangezien ik me al angstig en gespannen voel voelt het echt alsof ik de grip op me leven verlies.

Ik haat benzo's zo ongelofelijk erg. Maar ze werken ook zo ongelofelijk goed. Maar de keerzijde. Ben er zo focking klaar mee gewoon echt. Kan niet beseffen dat ik na de detox weer ben begonnen, maar goed. Toen had ik het blijkbaar nodig..
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Aangezien dit een steunpunt is voor benzo verslaving. Althans zo heb ik t begrepen.

Wat een hel zit ik weer in hey. Ongelofelijk, zoek graag wat herkenning / erkenning.

Zoals wel bekend; vandaag dag 1 20mg. Ik kom van 25mg en het interval tussen afbouwen is 1 week. Helaas vind me arts het nu niet meer aan de orde om het interval naar 2 weken te brengen.

Ik voel me zo zwak; zweten; nerveus; paniekaanvallen; derealisatie; extreme vermoeidheid / slapte. Het is echt zo ongelofelijk kut! Moet het even spuwen gewoon nu. Ik weet dat het voorbij gaat. Alleen als je erin zit voelt het echt alsof het leven letterlijk geruïneerd is. Want dit is geen leven. Dit is puur bestaan en afkicken.

Want de verwardheid die erbij komt kijken maakt het leven zo chaotisch en aangezien ik me al angstig en gespannen voel voelt het echt alsof ik de grip op me leven verlies.

Ik haat benzo's zo ongelofelijk erg. Maar ze werken ook zo ongelofelijk goed. Maar de keerzijde. Ben er zo focking klaar mee gewoon echt. Kan niet beseffen dat ik na de detox weer ben begonnen, maar goed. Toen had ik het blijkbaar nodig..
Klik om te vergroten...
Sterkte, kerel! Ik weet hoe je je voelt, het is niet niks. En veroordeel jezelf niet om het verleden. Dit is waar je nu staat en maak vanuit hier de nieuwe (juiste) keuzes.

Zet hem op! You got this.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Aangezien dit een steunpunt is voor benzo verslaving. Althans zo heb ik t begrepen.

Wat een hel zit ik weer in hey. Ongelofelijk, zoek graag wat herkenning / erkenning.

Zoals wel bekend; vandaag dag 1 20mg. Ik kom van 25mg en het interval tussen afbouwen is 1 week. Helaas vind me arts het nu niet meer aan de orde om het interval naar 2 weken te brengen.

Ik voel me zo zwak; zweten; nerveus; paniekaanvallen; derealisatie; extreme vermoeidheid / slapte. Het is echt zo ongelofelijk kut! Moet het even spuwen gewoon nu. Ik weet dat het voorbij gaat. Alleen als je erin zit voelt het echt alsof het leven letterlijk geruïneerd is. Want dit is geen leven. Dit is puur bestaan en afkicken.

Want de verwardheid die erbij komt kijken maakt het leven zo chaotisch en aangezien ik me al angstig en gespannen voel voelt het echt alsof ik de grip op me leven verlies.

Ik haat benzo's zo ongelofelijk erg. Maar ze werken ook zo ongelofelijk goed. Maar de keerzijde. Ben er zo focking klaar mee gewoon echt. Kan niet beseffen dat ik na de detox weer ben begonnen, maar goed. Toen had ik het blijkbaar nodig..
Klik om te vergroten...

Oef. Ken de situatie die je omschrijft gelukkig niet uit eigen ervaring, maar heb het al vaker gehoord hier en probeer me er vooral maar niet te veel angst door te laten inboezemen.

Heel veel sterkte man! Het mantra: 'dit gaat voorbij dit gaat voorbij dit gaat voorbij dit gaat voorbij' maar zo goed mogelijk proberen vast te houden deze periode.

You got this!!!! Écht!
HET
GAAT
VOORBIJ
💪😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe gaat het nu @Raver ?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een kleine update. Gisteren mijn behandelaar eindelijk weer gesproken (hij was ziek, ontzettend balen altijd) en hij moet nu een plan van aanpak maken voor het detox-thuis-team. Dat team twijfelde namelijk om iemand 'aan te nemen' die afhankelijk is van rc. Daar zijn ze vooralsnog niet in gespecialiseerd. Maar goed, uiteindelijk gaat alle afbouw met diazepam, dus er is heel goede hoop dat ze mij toch gewoon gaan begeleiden. Na mijn twee weken werk in de bossen van Drenthe deze zomer gaan we starten. Dat is op 19 augustus. Brrrrr. Ik heb mijn agenda voor twee weken leeg kunnen maken, zodat de overstap van bromazolam naar diazepam hopelijk zonder al te veel kleerscheuren gemaakt kan worden. En dan langzaam, heeeeel langzaam afbouwen. Daar is hij het gelukkig over eens. Ik heb jaren en jaren gebruikt. Mijn hele systeem is ingericht op gebruik. Ik zou niet meer weten hoe je zonder moet leven. :pensive:

Ik vind het megaspannend, maar wil er keihard voor gaan! Was wel ontzettend verdrietig gisteren, want mijn behandelaar gaat eind augustus met pensioen. Wist dit al wel, maar het komt echt dichtbij nu. Ik zat echt een potje te grienen als een kind joh. Hij heeft me zo fijn geholpen en ik ben bang dat de klik er met een volgend persoon niet of gewoon veel minder zal zijn. Echt zuur dit. Ik ben gewoon nog lang niet klaar, dat zei hij zelf ook. Mijn behandeling gaat nog wel even duren. Dus echt kut dat ik het zonder deze man moet doen straks. :disrelieved:

Verder goede moed hoor. Ik ga ervoor! :redheart:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel erg veel sterkte toegewenst met de afbouw!

Op welke dosering Bromazolam zit je nu? Hopelijk kan je daadwerkelijk 19 augustus gaan starten. Spannend, kan ik uiteraard als geen ander begrijpen.

Met mij gaat t vandaag wel; en dat is precies hoe ik het ken. Grillig verloop. Ben wel nerveus etc maar ben dat ondertussen zo gewend..
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Even een kleine update. Gisteren mijn behandelaar eindelijk weer gesproken (hij was ziek, ontzettend balen altijd) en hij moet nu een plan van aanpak maken voor het detox-thuis-team. Dat team twijfelde namelijk om iemand 'aan te nemen' die afhankelijk is van rc. Daar zijn ze vooralsnog niet in gespecialiseerd. Maar goed, uiteindelijk gaat alle afbouw met diazepam, dus er is heel goede hoop dat ze mij toch gewoon gaan begeleiden. Na mijn twee weken werk in de bossen van Drenthe deze zomer gaan we starten. Dat is op 19 augustus. Brrrrr. Ik heb mijn agenda voor twee weken leeg kunnen maken, zodat de overstap van bromazolam naar diazepam hopelijk zonder al te veel kleerscheuren gemaakt kan worden. En dan langzaam, heeeeel langzaam afbouwen. Daar is hij het gelukkig over eens. Ik heb jaren en jaren gebruikt. Mijn hele systeem is ingericht op gebruik. Ik zou niet meer weten hoe je zonder moet leven. :pensive:

Ik vind het megaspannend, maar wil er keihard voor gaan! Was wel ontzettend verdrietig gisteren, want mijn behandelaar gaat eind augustus met pensioen. Wist dit al wel, maar het komt echt dichtbij nu. Ik zat echt een potje te grienen als een kind joh. Hij heeft me zo fijn geholpen en ik ben bang dat de klik er met een volgend persoon niet of gewoon veel minder zal zijn. Echt zuur dit. Ik ben gewoon nog lang niet klaar, dat zei hij zelf ook. Mijn behandeling gaat nog wel even duren. Dus echt kut dat ik het zonder deze man moet doen straks. :disrelieved:

Verder goede moed hoor. Ik ga ervoor! :redheart:
Klik om te vergroten...

Wat dapper dat je het nou toch aangaat 💪
Hopelijk nemen ze je aan bij de thuis-detox en echt fijn dat jij gewoon langzaam mag afbouwen. Dan heb ik er echt wel alle vertrouwen in dat het goed komt. Ik heb ook jarenlang benzo's gebruikt en aan de Bromozolam gezeten en mij is het met een redelijk snelle afbouw gelukt. Ik ben nou 1.5 week van de Diazepam af en ik heb nog nooit zo goed geslapen als afgelopen 1,5 week. Ik had echt verwacht dat het heel slecht zou gaan maar als mijn vriend naar zijn werk gaat 's ochtends om 6:30 ga ik weer verder slapen en dan word ik al drie dagen pas rond 9:45/10 uur wakker 🙈

En dat je het moeilijk vindt dat je psychiater weggaat snap ik ook helemaal. Je bouwt toch een band met zo'n man op. Ik ben vorig jaar zelf na 3 jaar traumatherapie bij mijn vrouwelijke behandelaar gestopt toen ik klaar was. Maar naar dat afscheid hebben we echt een tijd toegewerkt. En nog steeds mail ik haar wel eens af en toe met een update hoe het gaat. Veel succes 🫂
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Lieve reactie @Perenijsje , dank je wel! Ik ben ook heel erg blij dat ik (in tegenstelling tot jou) wél rustig mag afbouwen. Zéker omdat ik bromazolam niet alleen als slaapmiddel gebruik, maar vooral ook in spannende werksituaties die me nu gewoonweg nog niet zonder lukken. Als freelancer wordt het dan lastig om te blijven werken. Gelukkig wordt er nu ook een klinisch psycholoog in de behandeling betrokken, met wie ik een plan gaat maken voor de traumaverwerking en het ontwikkelen van nieuwe copingstrategieën.

En ja, je bouwt echt een enorme band met zo iemand op. Hij is de enige die alle puzzelstukjes kent zeg maar. Pfoeh, ik zal hem missen joh. Wat fijn dat je af en toe nog contact hebt met die dame die jou behandelde! Fijn dat dat kan!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Heel erg veel sterkte toegewenst met de afbouw!

Op welke dosering Bromazolam zit je nu? Hopelijk kan je daadwerkelijk 19 augustus gaan starten. Spannend, kan ik uiteraard als geen ander begrijpen.

Met mij gaat t vandaag wel; en dat is precies hoe ik het ken. Grillig verloop. Ben wel nerveus etc maar ben dat ondertussen zo gewend..
Klik om te vergroten...

Jij ook veel sterkte gewenst met de grilligheid. Lijkt me ingewikkeld om mee te dealen!

Mijn dosering is verraderlijk laag. Eigenlijk max 3,75 mg per dag. En op goede dagen alleen 0.75 mg voor het slapengaan. Maar het fluctueert. En het zit ongelofelijk hardnekkig in mijn kop (én lijf) dat ik bepaalde dingen nog niet zonder medicatie 'kan'. Dat is het verneukeratieve. Ik weet al héél lang heel 'slim' te goochelen met kleine hoeveelheden. Maar desalniettemin lukt het al héél lang níet zonder.
s
superlucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een verschillende verhalen allemaal! Ik ben een soort van cold turkey gestopt met bromazolam (door ziekenhuisopname) daarna af en toe nog 0.5 mg lorazepam gehad. Nog steeds slaapproblemen maar niet zo heftig als ik had verwacht. Slik nu alleen 15 mg mirtazapine. Ik heb wel af en toe nachten dat ik helemaal niet slaap, maar ik heb liever dat dan terug naar de benzo-hel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."