Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
H
Helene LouisaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Helene Louisa zei:
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
Klik om te vergroten...
Mijn situatie was heel ongezond. Ik zat in een relatie wat eigenlijk niet meer gezond was. Daardoor raakte ik steeds verder in de stress. Daarom gebruikt ik benzo鈥檚 en alcohol en zowat alles om mijn stress en gedachtes te onderdrukken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Helene Louisa zei:
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
Klik om te vergroten...
Dat zou ik niet doen. Mijn vraag is wat wil je ermee bereiken het is een hele korte termijn oplossing die je hersens alleen maar zwakker maken. Je kan beter een langer termijn doel bespreken met je deskundige.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
Klik om te vergroten...
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.
Klik om te vergroten...
Hoe heb je afgebouwd sinds juni?
Ik bouw bepaalde medicijnen af en zit geen Bromazolam bij, maar als dat het geval was, denk ik dat ik een flinke periode zou moeten afbouwen van een halve pil.
Dus halve pil van 1,5 mg bijvoorbeeld.., zie ik mezelf in weken tot maanden afbouwen naar 0 mg. En laatste stappen van 0,5 naar 0 mg, als ik dan een terugval zou hebben, zie ik mezelf max 0,7 mg nemen op een lastig moment..
Geeft je professionele hulp je geen Diazepam of dergelijke pilletjes om wat makkelijker af te bouwen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Klik om te vergroten...
Ja het laatste hoort erbij dit komt omdat je GABA receptoren zijn aangetast. Of terwijl je hersens zijn zwakker geworden. Dit word met de tijd steeds minder. Wat ik deed is dingen zoeken waar jij plezier in hebt. Je moet vooral dingen doen waar JIJ belang bij hebt. En ik zou wel minder van jezelf vragen ook qua werk/school. Aangeven dat je bezig bent met een verslaving. Mijn volgende vraag is hoe bouw jij af? Ik heb drie benzo鈥檚 gehad oxaze,valium,xanax. Ik slikte ook 9mg xanax per dag en moest switchen naar valium en dan wekelijks naar beneden. Het is niet de bedoeling om direct op 0 te gaan. Dat is onverantwoordelijk, bromazolam is een hele sterke benzo.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Klik om te vergroten...
Ze kunnen je beter om een valium zetten zodat zij de doseringen kunnen bepalen. Jij kan in een zwak moment zelf aan je pillen komen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Klik om te vergroten...
Een dag overslaan zou ik eigenlijk afraden tenzij je op een hele lage dosering zit tegen het einde van de afbouw, want dan kan "om de dag" een goede strategie zijn om te minderen als je de pillen bijvoorbeeld niet fatsoenlijk kleiner meer krijgt.

Ik zweer eigenlijk bij de Ashton methode - overstappen op Diazepam en dat langzaam afbouwen. Door niet te nemen kwel je jezelf eigenlijk alleen maar, het wordt er alleen maar moeilijker van (zoals je hebt ondervonden).
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Een dag overslaan zou ik eigenlijk afraden tenzij je op een hele lage dosering zit tegen het einde van de afbouw, want dan kan "om de dag" een goede strategie zijn om te minderen als je de pillen bijvoorbeeld niet fatsoenlijk kleiner meer krijgt.

Ik zweer eigenlijk bij de Ashton methode - overstappen op Diazepam en dat langzaam afbouwen. Door niet te nemen kwel je jezelf eigenlijk alleen maar, het wordt er alleen maar moeilijker van (zoals je hebt ondervonden).
Klik om te vergroten...
Jup das het beste
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
Klik om te vergroten...
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
Klik om te vergroten...

Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.
Klik om te vergroten...
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, 贸贸k voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
Klik om te vergroten...
Dank voor je uitleg!! 鈾ワ笍 Nu werken. Doei.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
Klik om te vergroten...
Mijn schema is nog niet helemaal stabiel nee. Omdat ik een aantal 'spannende' werkactiviteiten heb waarvoor ik het gebruik, naast voor het slapen. En die activiteiten zijn niet op gezette tijden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, 贸贸k voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?
Klik om te vergroten...
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.
Klik om te vergroten...
Nou, ik vind je niet erg vriendelijk eerlijk gezegd. Ik heb al tig keer gezegd dat ik absoluut niet beoog eigenwijs te zijn en dat ik jullie tips enorm waardeer (en ze ook ga aankaarten). Alle andere dingen om tot rust te komen doe ik al lang, zoals gezegd ben ik onder professionele begeleiding. En ik probeer mijn ego niet te strelen, ik probeer af te kicken. Het af en toe zonder benzo proberen was overigens 贸贸k wat de arts mij aanraadde. Ik sta absoluut open voor andere behandelmethoden, maar je zet me nu weg als een eigenwijs kind en dat vind ik gewoonweg niet terecht.
Ja, ik ben bang. Tuurlijk. Welke verslaafde is dat niet. Maar ik ga het overleggen. Thnx.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Laat je ons weten hoe het verder met je gaat?
Ikzelf ben ook opgenomen geweest voor een benzo verslaving te kunnen tackelen, en dit is met diazepam gebeurd.
Ik was 6 weken van het padje, maar de reboundeffecten waren te doen.
Ik hoop voor je dat de diazepam methode ook bij jou wordt toegepast, dat is veeeeel beter dan af en toe een pil over te slaan.
Je plaagt jezelf daarmee!
Succes met de afbouw!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."