Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigenlijk weet ik je antwoord al. Je gaat zeggen dat de verslaving zich hoe dan ook wel gaat manifesteren. Is het niet in benzo's, dan is het in drank of drugs. Daar kan ik wel tegenover stellen dat ik tegenwoordig dingen behoorlijk goed 'met mate' kan doen. Voornamelijk omdat ik heeeeeeeel te bang ben controle te verliezen en gek te worden als ik te veel neen van iets (drank, drugs, anything). Dus alles wat ik doe is eigenlijk met mate tegenwoordig. Behalve sporten, da's echt een addiction, een positieve wel, die me mentaal veel rust en positiviteit bezorgt. Dus die gun ik mezelf, hoewel ik nu verplicht thuis zit, want: blessures.

Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Eigenlijk weet ik je antwoord al. Je gaat zeggen dat de verslaving zich hoe dan ook wel gaat manifesteren. Is het niet in benzo's, dan is het in drank of drugs. Daar kan ik wel tegenover stellen dat ik tegenwoordig dingen behoorlijk goed 'met mate' kan doen. Voornamelijk omdat ik heeeeeeeel te bang ben controle te verliezen en gek te worden als ik te veel neen van iets (drank, drugs, anything). Dus alles wat ik doe is eigenlijk met mate tegenwoordig. Behalve sporten, da's echt een addiction, een positieve wel, die me mentaal veel rust en positiviteit bezorgt. Dus die gun ik mezelf, hoewel ik nu verplicht thuis zit, want: blessures.

Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
Klik om te vergroten...

Zelf ben ik gestopt met alles omdat ik inderdaad geloof dat mijn verslaving zich toch wel ergens in gaat manifesteren. Is het niet drank, dan wel drugs, is het geen drugs, dan wel Netflix, porno, koffie, M&M's, en ja inderdaad zelfs sporten.

Stoppen met alle geest veranderende middelen is voor mij wel de basis om met de rest aan de slag te kunnen. En mijn verslaving komt regelmatig toch nog wel actief op andere gedragsverslavingen. Maar ik heb daar steeds beter zicht op en weet dat op een gegeven moment dan wel een halt toe te roepen. Dat gaat niet direct en uiteindelijk heb ik er toch geen controle over.

En soms is het ook gewoon lekker om in die obsessie te zitten. Laten we eerlijk zijn haha

Alleen zodra het negatief mijn leven gaat beïnvloeden. (Voor mij ook een tijdje blessures door sporten geweest) Dan ga ik vaak wel dingen anders doen.

Uiteindelijk is het jouw eigen pad in herstel. En als je net als ik de ziekte verslaving heb, kom je er vanzelf achter dat je niet gecontroleerd kan gebruiken. Maar misschien kan jij het wèl, dat kan ik niet voor je bepalen. Dan zou je gewoon een zwaar gebruiker zijn van wie het gebruik een tijdje stevig uit de hand is gelopen.

Wat dat betreft worden drank en drugs dan onze beste advocaat haha
Je komt er vanzelf achter.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
Klik om te vergroten...
'misschien ben ik daar mentaal nog niet helemaal'

Kijkend naar mijn eigen pad, heb ik hier lang nog in gesukkeld. Ik wist wel dat ik verslaafd was, maar echt die diepe erkenning maken dat ik verslaafd ben, durfde ik niet te maken. Ik dacht altijd nog dat middelen gebruik wel een tijdje goed kon gaan, maar het liep altijd weer stuk tot het punt dat het mn leven enkel negatief beinvloedde, niks positiefs meer bood en ik er niet alleen vanaf kwam.

Voor mij voelt het ook als een bevrijding dat ik geen drugs meer nodig heb om het leven aan te kunnen, op te leuken, of verdoven als het te pijnlijk is. Het is oke zoals het is. Ik kan mezelf nu meer en meer aankijken voor wie ik ben en ga met het leven om zoals het zich aandient. Ik heb daar geen schadelijke middelen bij nodig heb en kan nu pas echt op mezelf bouwen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Koffieb00n zei:
Kijkend naar mijn eigen pad, heb ik hier lang nog in gesukkeld. Ik wist wel dat ik verslaafd was, maar echt die diepe erkenning maken dat ik verslaafd ben, durfde ik niet te maken. Ik dacht altijd nog dat middelen gebruik wel een tijdje goed kon gaan, maar het liep altijd weer stuk tot het punt dat het mn leven enkel negatief beinvloedde, niks positiefs meer bood en ik er niet alleen vanaf kwam.

Voor mij voelt het ook als een bevrijding dat ik geen drugs meer nodig heb om het leven aan te kunnen, op te leuken, of verdoven als het te pijnlijk is. Het is oke zoals het is. Ik kan mezelf nu meer en meer aankijken voor wie ik ben en ga met het leven om zoals het zich aandient. Ik heb daar geen schadelijke middelen bij nodig heb en kan nu pas echt op mezelf bouwen.
Klik om te vergroten...
Even een korte reactie, want moet theaterles geven nu. Maar wow, wat gaaf en wat knap. Ik ben nog niet waar jij bent, maar ik hoop écht dat ik daar op een dag niet heel ver in de toekomst kan zijn! 😍
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
AntiBenzo1312 zei:
Ik heb een hele grote haat naar vrouwen toe tegenwoordig
Klik om te vergroten...
Ik ben al weg. 😅😇
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Eigenlijk weet ik je antwoord al. Je gaat zeggen dat de verslaving zich hoe dan ook wel gaat manifesteren. Is het niet in benzo's, dan is het in drank of drugs. Daar kan ik wel tegenover stellen dat ik tegenwoordig dingen behoorlijk goed 'met mate' kan doen. Voornamelijk omdat ik heeeeeeeel te bang ben controle te verliezen en gek te worden als ik te veel neen van iets (drank, drugs, anything). Dus alles wat ik doe is eigenlijk met mate tegenwoordig. Behalve sporten, da's echt een addiction, een positieve wel, die me mentaal veel rust en positiviteit bezorgt. Dus die gun ik mezelf, hoewel ik nu verplicht thuis zit, want: blessures.

Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
Klik om te vergroten...
Je merkt vanzelf of het wel of niet kan. Als je nog niet klaar bent om te stoppen doe dat dan niet.

Aan de andere kant kun je ook een jaar niet drinken en kijken hoe het bevalt in plaats van het van tevoren al af te schrijven.

Er spreken veel verslaafden hier, en het grote probleem is dat als je er eenmaal wél diep in belandt, de ellende heel groot kan worden, en he dat jezelf bespaart door nuchterheid na te streven.

Ik zou willen dat ik zo veel eerder op de rem had getrapt. Uiteindelijk is het een risico-inschatting van de ontwikkeling van verslaving bij jou gebaseerd op herkenning, maar meer dan een inschatting is het ook niet.

Dat je verslavingsgevoelig bent, weet ik zeker. Of het ook echt zo ver komt hangt van zo veel factoren af. Verslaving is me een bak ellende, onderschat het niet. Je bent al aan jezelf aan het werken, dat is cruciaal. Met alleen clean worden, kom je er niet. Dan kom je onherroepelijk weer waar je was beland en daar ver voorbij.

Ik heb nu ruim 21 maanden geen drank en drugs gehad, en iets meer dan een jaar geen medicatie anders dan Paracetamol.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Je merkt vanzelf of het wel of niet kan. Als je nog niet klaar bent om te stoppen doe dat dan niet.

Aan de andere kant kun je ook een jaar niet drinken en kijken hoe het bevalt in plaats van het van tevoren al af te schrijven.

Er spreken veel verslaafden hier, en het grote probleem is dat als je er eenmaal wél diep in belandt, de ellende heel groot kan worden, en he dat jezelf bespaart door nuchterheid na te streven.

Ik zou willen dat ik zo veel eerder op de rem had getrapt. Uiteindelijk is het een risico-inschatting van de ontwikkeling van verslaving bij jou gebaseerd op herkenning, maar meer dan een inschatting is het ook niet.

Dat je verslavingsgevoelig bent, weet ik zeker. Of het ook echt zo ver komt hangt van zo veel factoren af. Verslaving is me een bak ellende, onderschat het niet. Je bent al aan jezelf aan het werken, dat is cruciaal. Met alleen clean worden, kom je er niet. Dan kom je onherroepelijk weer waar je was beland en daar ver voorbij.

Ik heb nu ruim 21 maanden geen drank en drugs gehad, en iets meer dan een jaar geen medicatie anders dan Paracetamol.
Klik om te vergroten...
Goed man! Heel knap van je! Had jij nu ook intern gezeten ergens of ben je thuis afgekickt?

Ik ga er serieus over nadenken, over het (niet) drinken. Voorlopig houd ik het nog heel even zoals het was/is. Namelijk niet thuis. En ga ik de momenten van drinken iets kieskeuriger kiezen. In die zin dat niet iedere dag buiten de deur ook meteen een drinkdag hoeft te zijn. Gewoon, op een feestje bv. Niet bij iedere scheet.

Verslavingsgevoelig ben ik zeker. Lastige met mij is dat ik niet iemand ben die het dusdanig uit de hand laat lopen dat het niet hanteerbaar is. Ik drink me niet laveloos, ik slik of snuif mezelf niet van de wereld. Ik neem altijd kleine hoeveelheden (maar wel met regelmaat). Mijn angststoornis maakt dat ik sowieso niet meer durft te nemen (al heb ik 'm vroeger wel goed geraakt, met wiet, hash, x, m en speed). Dit bescheiden gebruik van tegenwoordig geeft een (vals) gevoel van controle hebben, terwijl het natuurlijk wel degelijk je leven beïnvloedt en je tóch afhankelijk bent. Dat realiseer ik me inmiddels wel.

Maar goed, ik ben inderdaad wel écht aan mezelf aan het werken. De oorzaken aan het aanpakken. Daarnaast zit ik nog met medicatie voor mijn bipolaire stoornis. Maar daar wil ik uiteindelijk ook vanaf.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Goed man! Heel knap van je! Had jij nu ook intern gezeten ergens of ben je thuis afgekickt?
Klik om te vergroten...
2 x een ambulante behandeling, 1 x kliniek em 1 x dagbehandeling. En nu voor onderhoud het NA-programma.
En 3 x van de Benzo’s afgekickt. 1 x cold turkey, 1 x snel afgebouwd, 1 x Ashton taper.

Jazz35 zei:
.
Maar goed, ik ben inderdaad wel écht aan mezelf aan het werken. De oorzaken aan het aanpakken. Daarnaast zit ik nog met medicatie voor mijn bipolaire stoornis. Maar daar wil ik uiteindelijk ook vanaf.
Klik om te vergroten...
Mooi! Ik heb 5 jaar aan de Lithium en Olanzapine gezeten. Was niet meer nodig toen ik m’n herstel goed ging doen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze?
Klik om te vergroten...
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.

Jazz35 zei:
Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb
Klik om te vergroten...
Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.


Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
Klik om te vergroten...

Niets meer aan toe te voegen! 🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁
Klik om te vergroten...
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Manu76 zei:
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?
Klik om te vergroten...
Ik ben keihard aan het werk om er los van te komen en wil er juist dolgraag afstand van nemen. Het werken vind ik (naast spannend) óók te gek en het gaat steeds beter, dus daarmee stoppen wil ik niet. Wél ben ik er nu voor aan het zorgen dat die spannende momenten inderdaad niet te vaak voorkomen. Maar... hoe vaker ik daarmee kan oefenen, hoe minder spannend het wordt, merk ik. Dus ik heb hoop dat ik het straks helemaal zonder medicatie kan. Ik heb alleen veel oefening nodig, exposure.

Je 'tip' klinkt als een goed alternatief. Ik zal dit bespreken morgen. Zou het zo zonde vinden om diazepam te gaan slikken op momenten dat ik nu helemaal niets gebruik namelijk.

Thanks voor je reactie! 🙏
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Misschien gaat de psychiater ook zeggen hoor, dat ik er nog niet klaar voor ben. Zou ik kut vinden, maar goed. In dat geval zal ik zelf verder moeten gaan op de weg die ik nu ben ingeslagen onder begeleiding. Namelijk, stapje voor stapje de bromazolam afbouwen en verder vooral werken aan het in de ogen kijken van de angst, het te lijf gaan van de oorzaken die eraan ten grondslag liggen en aan de 'mild exposure', die goed werkt voor mij, ook al gaat het trager dan ik zou willen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.


Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
Klik om te vergroten...
Ah thanks! Sja, dan zal de psychiater dat morgen ook wel gaan zeggen vrees ik.

Ik ben inderdaad heel hard bezig om anders om te gaan met die momenten van angst, maar het is een traag proces, want ze zijn diepgeworteld en ik kamp er al heeeeeeeel erg lang mee. Ik maak wel stappen gelukkig. 💫
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank voor jullie reacties! ♥️
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Jazz35 zei:
Misschien gaat de psychiater ook zeggen hoor, dat ik er nog niet klaar voor ben. Zou ik kut vinden, maar goed. In dat geval zal ik zelf verder moeten gaan op de weg die ik nu ben ingeslagen onder begeleiding. Namelijk, stapje voor stapje de bromazolam afbouwen en verder vooral werken aan het in de ogen kijken van de angst, het te lijf gaan van de oorzaken die eraan ten grondslag liggen en aan de 'mild exposure', die goed werkt voor mij, ook al gaat het trager dan ik zou willen.
Klik om te vergroten...
Sterkte, ik verwacht dat het wel goed komt met je. Heb je ook iets van een dagboek? En iets van een plan, om over bijvoorbeeld 6 maanden geen zware stress momenten meer te ondervinden op het werk?
Heb je gebruik van andere Uppers en Downers redelijk onder controle? Of gaat het wel eens mis in de weekenden of neem je wel eens iets teveel koffie/ peuken of dergelijk?

Succes
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Ik maak wel stappen gelukkig.
Klik om te vergroten...
Ik geloof ook zeker wel dat je stappen maakt. Zo klinkt het wel tenminste, maar voor nu wil je benzodiazepines nog gewoon even gebruiken als dat zo uitkomt, toch? In dat geval denk ik dat je nog niet toe bent aan een afbouw Ashton style, want als de diazepam goed is ingesteld merk je er in principe niks meer van (alleen de afwezigheid van ontwenningsverschijnselen natuurlijk).

Jazz35 zei:
Zou het zo zonde vinden om diazepam te gaan slikken op momenten dat ik nu helemaal niets gebruik namelijk.
Klik om te vergroten...
Dit is een misverstand trouwens. Als je elke dag bromazolam neemt gebruik je in principe nooit niets. Het zit altijd in je bloed. Je bent altijd een beetje onder invloed.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Manu76 zei:
Sterkte, ik verwacht dat het wel goed komt met je. Heb je ook iets van een dagboek? En iets van een plan, om over bijvoorbeeld 6 maanden geen zware stress momenten meer te ondervinden op het werk?
Heb je gebruik van andere Uppers en Downers redelijk onder controle? Of gaat het wel eens mis in de weekenden of neem je wel eens iets teveel koffie/ peuken of dergelijk?

Succes
Klik om te vergroten...
Ik ben sinds een week helemaal clean van alles. Heb vorig weekend nog gedronken en een beetje 3m gebruikt, daarvoor ook weer tien dagen niets. Ben van plan de komende tijd niets tot zeer weinig te gebruiken. Dat gaat me goed af. Saai, maar goed. Vapen doe ik al drie maanden niet meer, koffie drink ik max twee op een dag en niet meer na twaalf uur, ik sport me drie slagen in de rondte.

Ja, het komt wel goed met mij, dat begin ik (eindelijk) ook te geloven. Lief dat je dat schrijft. ♥️ Moet meteen janken. Ik zit zó dicht bij herstel, maar dat laatste drempeltje joh, dat kost me zo fucking veel kruim. Als ik die irreële angst (veroorzaakt door verschillende traumatische ervaringen) nu voor eens en altijd los zou kunnen laten, dan ben ik echt een bevrijd mens. Ik heb hoop, écht, en vechtlust. Dit! Gaat! Me! Lukken!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Ik geloof ook zeker wel dat je stappen maakt. Zo klinkt het wel tenminste, maar voor nu wil je benzodiazepines nog gewoon even gebruiken als dat zo uitkomt, toch? In dat geval denk dat je nog niet toe bent aan een afbouw Ashton style, want als de diazepam goed is ingesteld merk je er in principe niks meer van (alleen de afwezigheid van ontwenningsverschijnselen natuurlijk).


Dit is een misverstand trouwens. Als je elke dag bromazolam neemt gebruik je in principe nooit niets. Het zit altijd in je bloed. Je bent altijd een beetje onder invloed.
Klik om te vergroten...
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Ik ben er nog nét niet aan toe om het helemaal los te laten. De nachten zou ik zelfs wel aandurven, maar de spannende situaties nog niet denk ik. 😔 Maar ik kom daar wel. Ik weiger om me nog veel langer door die klote-angst in de greep te laten houden. 💫

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."