Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jazz35 zei:
Huh, die is niet voor mij bedoeld toch?
Klik om te vergroten...
Nee is antibenzo zijn topic? En ik las dat hij nu ergens woont wat hij niet zo chill vindt
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
annihilation zei:
Sta je al ingeschreven voor een eigen huisje? Misschien pakt die extra verantwoordelijkheid goed uit voor jou?
Klik om te vergroten...
Huh, die is niet voor mij bedoeld toch?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jazz35 zei:
Zo, even een schopje naar boven. Mijn behandelaar is drie weken op vakantie geweest, maar ik zie hem straks weer. Laatste keer voor zijn vakantie stelde hij voor om toch gewoon al eerder te beginnen met de switch van bromazolam naar diazepam, dus ik denk dat we daar vandaag een knoop over gaan doorhakken. Spannend, vind ik dat!! Ergens hoop ik het, en ergens wil ik het natuurlijk allemaal het liefste zo ver mogelijk voor me uitschuiven (duh, verslavingsgedrag). Maar goed, wellicht vanmiddag uitsluitsel hierover! πŸ˜…
Klik om te vergroten...

Lijkt mij een verstandige keus om al eerder van de Bromozolam over te stappen op Diazepam. Ik heb in februari in de kliniek gezeten om daarop over te stappen en zit nu aan het einde van mijn afbouw van de Diazepam. Het is ontzettend zwaar maar echt zoveel beter dan die troep wat Bromozolam is.
Goed dat je in Las Vegas je gebruik onder controle hebt weten te houden. Ik ben daar vroeger ook geweest en daar raak je heel snel overprikkeld ja.
Op hoeveel milligram Bromozolam zit je nu?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
annihilation zei:
Nee is antibenzo zijn topic? En ik las dat hij nu ergens woont wat hij niet zo chill vindt
Klik om te vergroten...
Ooooo, ik begrijp je. Dacht even dat je op mijn post reageerde. πŸ˜…
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Perenijsje zei:
Lijkt mij een verstandige keus om al eerder van de Bromozolam over te stappen op Diazepam. Ik heb in februari in de kliniek gezeten om daarop over te stappen en zit nu aan het einde van mijn afbouw van de Diazepam. Het is ontzettend zwaar maar echt zoveel beter dan die troep wat Bromozolam is.
Goed dat je in Las Vegas je gebruik onder controle hebt weten te houden. Ik ben daar vroeger ook geweest en daar raak je heel snel overprikkeld ja.
Op hoeveel milligram Bromozolam zit je nu?
Klik om te vergroten...
Ik zit nu 's nachts op 0.75 tot 1 mg en overdag op 0 tot (met uitschieters) 2,5/3 mg. Valt mee dus. Maar da's het beroerde, dat ik wissel van dosering ivm angsten. Daarom vind ik de switch naar meer steady ook spannend.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Ik zit nu 's nachts op 0.75 tot 1 mg en overdag op 0 tot (met uitschieters) 2,5/3 mg. Valt mee dus. Da's het beroerde, dat ik wissel van dosering ivm angsten. Daarom vind ik de switch naar meer steady ook spannend.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad een lage dosis, maar ik snap wel dat je het spannend vindt om niet gewoon zomaar te kunnen pakken als je spanning/angst voelt, maar een vaststaand schema moet volgen. Maar het is echt zoveel beter om van die troep af te komen, met zo'n lage dosis ben je waarschijnlijk ook snel afgebouwd met Diazepam. En met die angst/paniek zul je toch op een constructieve manier moeten leren omgaan dan. Het is enorm kut om angst en paniekaanvallen te hebben, maar het voelt zo goed als je ze gewoon nuchter "overleeft" en daar trots op kunt zijn.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Ooooo, ik begrijp je. Dacht even dat je op mijn post reageerde. πŸ˜…
Klik om te vergroten...
Nee sorry ik snap de verwarring πŸ™‚
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Perenijsje zei:
Dat is inderdaad een lage dosis, maar ik snap wel dat je het spannend vindt om niet gewoon zomaar te kunnen pakken als je spanning/angst voelt, maar een vaststaand schema moet volgen. Maar het is echt zoveel beter om van die troep af te komen, met zo'n lage dosis ben je waarschijnlijk ook snel afgebouwd met Diazepam. En met die angst/paniek zul je toch op een constructieve manier moeten leren omgaan dan. Het is enorm kut om angst en paniekaanvallen te hebben, maar het voelt zo goed als je ze gewoon nuchter "overleeft" en daar trots op kunt zijn.
Klik om te vergroten...
Ja, dat zou super zijn, maar juist omdat ik daartoe Γ©cht nog niet in staat ben, denk ik dat het alsnog een langdurige afbouw gaat worden helaas. Maar so be it. Ik ga ervoor! Liever langzaam en goed, dan snel en halfslachtig.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Ja, dat zou super zijn, maar juist omdat ik daartoe Γ©cht nog niet in staat ben, denk ik dat het alsnog een langdurige afbouw gaat worden helaas. Maar so be it. Ik ga ervoor! Liever langzaam en goed, dan snel en halfslachtig.
Klik om te vergroten...

Dat heb je helemaal goed dan. Ik kom van 27-39 mg Bromozolam per dag en bouw dat in 18 weken af van met een begindosis van 35 mg Diazepam. Ik zit nu nog op 6 mg, alleen voor het slapen. Maar achteraf gezien was dat wel echt te snel.
Ik ben zo ff niet zo snel op de hoogte van jouw situatie, maar je krijgt neem ik aan wel therapie om met je angsten om te leren gaan?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Perenijsje zei:
Dat heb je helemaal goed dan. Ik kom van 27-39 mg Bromozolam per dag en bouw dat in 18 weken af van met een begindosis van 35 mg Diazepam. Ik zit nu nog op 6 mg, alleen voor het slapen. Maar achteraf gezien was dat wel echt te snel.
Ik ben zo ff niet zo snel op de hoogte van jouw situatie, maar je krijgt neem ik aan wel therapie om met je angsten om te leren gaan?
Klik om te vergroten...
Ja, zeker! Ik heb een fijne begeleider en maak daarin ook echt wel stapjes. Maar het zijn systemen van meer dan twintig jaar oud, die doorbreek je niet zomaar (ik kom trouwens van 5-9 mg per dag).
Pffff ja joh, jouw afbouw klinkt echt zooooo heftig! Veel te snel inderdaad, kan ik me heel goed voorstellen. Mijn behandelaar is gelukkig helemaal voor laaaaaaaangzaam. Ben ik echt heel blij mee! πŸ™
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
Ja, zeker! Ik heb een fijne begeleider en maak daarin ook echt wel stapjes. Maar het zijn systemen van meer dan twintig jaar oud, die doorbreek je niet zomaar (ik kom trouwens van 5-9 mg per dag).
Pffff ja joh, jouw afbouw klinkt echt zooooo heftig! Veel te snel inderdaad, kan ik me heel goed voorstellen. Mijn behandelaar is gelukkig helemaal voor laaaaaaaangzaam. Ben ik echt heel blij mee! πŸ™
Klik om te vergroten...

Ja mijn patronen zijn zelfs al meer dan 30 jaar oud (ik ben 37) dus dat doorbreek je niet zomaar inderdaad. Ik zit al vanaf mijn 18e in de GGZ en sinds 4 jaar ook in de verslavingszorg. Maar elk stapje vooruit is er een en fijn dat je zo'n fijne begeleider hebt die voor langzaam gaat.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Perenijsje zei:
Ja mijn patronen zijn zelfs al meer dan 30 jaar oud (ik ben 37) dus dat doorbreek je niet zomaar inderdaad. Ik zit al vanaf mijn 18e in de GGZ en sinds 4 jaar ook in de verslavingszorg. Maar elk stapje vooruit is er een en fijn dat je zo'n fijne begeleider hebt die voor langzaam gaat.
Klik om te vergroten...
Ja, als ik heel eerlijk ben, gaan mijn patronen ook meer dan dertig jaar terug (dayum ik ben oud πŸ€πŸ˜†), alleen het gebruik/misbruik van benzo's startte ruim twintig jaar geleden. Dus ik neem dat steeds maar even als startpunt. Onzin natuurlijk, want in de therapie komen we er steeds meer achter dat de basis uiteraard al veel eerder is gelegd.

Hoe is het inmiddels met jou en jouw afbouw?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Ja, als ik heel eerlijk ben, gaan mijn patronen ook meer dan dertig jaar terug (dayum ik ben oud πŸ€πŸ˜†), alleen het gebruik/misbruik van benzo's startte ruim twintig jaar geleden. Dus ik neem dat steeds maar even als startpunt. Onzin natuurlijk, want in de therapie komen we er steeds meer achter dat de basis uiteraard al veel eerder is gelegd.

Hoe is het inmiddels met jou en jouw afbouw?
Klik om te vergroten...

Ah oke duidelijk! Ik post in @Vinidi84 zijn benzo afbouw topic, heb daar net paar posts gedaan. Dus lees daar maar evenπŸ˜‰

https://drugsforum.nl/threads/benzo-afbouwen.76345/page-9#post-1982173
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Perenijsje zei:
Ah oke duidelijk! Ik post in @Vinidi84 zijn benzo afbouw topic, heb daar net paar posts gedaan. Dus lees daar maar evenπŸ˜‰

https://drugsforum.nl/threads/benzo-afbouwen.76345/page-9#post-1982173
Klik om te vergroten...
Thnx. Ga ik doen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."