Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Jazz35 zei: Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. Klik om te vergroten... Ja dit is zeker herkenbaar voor mij en begrijp dat het je verdrietig maakt. Het is echt troep die benzo’s maar geef jezelf tijd en zorg voor fijne mensen om je heen. De ellende komt dubbel zo dwars terug met die rotzooi. Zit je thuis of in een kliniek? Ik ben afgekickt van bromo en pyra in een klieniek, met medicatie afgebouwd en zelfs dat vond ik mega pittig. Ik wens je veel kracht en sterkte 🥰"
"Bby zei: Ja dit is zeker herkenbaar voor mij en begrijp dat het je verdrietig maakt. Het is echt troep die benzo’s maar geef jezelf tijd en zorg voor fijne mensen om je heen. De ellende komt dubbel zo dwars terug met die rotzooi. Zit je thuis of in een kliniek? Ik ben afgekickt van bromo en pyra in een klieniek, met medicatie afgebouwd en zelfs dat vond ik mega pittig. Ik wens je veel kracht en sterkte 🥰 Klik om te vergroten... Jazz35 zei: Ik zit thuis momenteel, en werk zelfs gewoon. Al ben ik super somber vaak. Maar ik slik ook nog andere medicatie (quetiapine) en die werkt ook niet echt mee denk ik. Hoe lang duurde het bij jou voor die effecten verminderden? Klik om te vergroten... Ik ben destijds afgebouwd met Diazepam maar dat is in mijn optiek veel te snel gegaan. Na de detox mocht ik naar het behandelcentrum en ben ik eerst erg ziek geworden. Vervolgens heb ik alleen maar liggen janken, paniekaanvallen, hersenmist, ik schrok heel erg van onverwachte (domme) dingen en vooral heel erg moe, uitgeput. Helaas is die moeheid altijd gebleven, en heb ik 3 weken geleden weer een terugval gehad. Ik weet dat het me niet alleen lukt dus ik laat mezelf wel weer opnemen en wil dit keer ook naar een safehouse omdat mijn woning ook een enorme trigger is. Heb in mijn jaar clean veel therapie gehad, gezond geleefd, heeeeel veel gewandeld en mezelf en mijn patronen leren kennen. Me omringt met fijne mensen en mijn baan opgezegd. Denk dat je wel wat liever voor jezelf mag zijn, en ook wat meer rust mag nemen. Vaak word dit soort medicatie afgebouwd met Diazepam aangezien de RC benzo’s niet altijd gelijke doseringen zitten en daar heb je op dit moment zo veel aan."
"Manu76 zei: Spijtig om te horen zeg! Maar waarom zou je niet zelf langzaam kunnen afbouwen? En waarom is je eigen thuis een trigger voor middelengebruik? 3 weken terug lijkt nog niet zo lang geleden, maar je gaat ervan uit dat je weer van voren af aan door de detox moet en kiest weer voor een manier die niet goed voor je was... Echt jammer om dit te moeten lezen, maar natuurlijk ben je niet de enige. Ik wens je meer balans en rust toe, take care! Klik om te vergroten... Omdat ik mezelf ken. Ik eet rc benzo’s als snoepjes, als ik diazepam voorgeschreven krijg eet ik dat er bij. Tuurlijk heb ik in de afgelopen dagen geprobeerd te stoppen en was ik hiervan overtuigd dat het me ging lukken. Maar ik heb echt een probleem met deze zooi en het lukt me niet alleen, inmiddels zit ik alweer op behoorlijk hoge doseringen en ik wil het niet weer zo ver laten komen als in 2022. Ik ga uiteraard niet naar dezelfde kliniek en heb dit keer wel wat meer onderzoek gedaan naar welke plek wel bij mij past. Zij zijn gespecialiseerd in het gebruik van benzo’s en andere medicijn verslavingen, dus wordt allemaal rustig aan gedaan."
"Hoezo ken ik mezelf helemaal niet? Manu76 zei: Volgens mij ken je jezelf juist helemaal niet! Natuurlijk kun je rustig aan gaan doen en langzaam afbouwen ipv idioot jezelf naar de kloten snoepen!! Maar ok, als je al te "dronken" onder invloed van de Benzodiazepines zit en je kunt niet meer de juiste keuzes maken, dan hoop ik dat je snel hulp krijgt die je verder kan helpen! Klik om te vergroten..."
"Manu76 zei: Omdat je toch niet noodzakelijk de hel in hoeft te treden. Als je jezelf iets beter zou kennen, zou je toch op andere manieren met paniek/ angst en onrust om kunnen gaan. Nu ga je weer een traject in dat snel een jaar of een aantal jaar uit je geheugen gaat slaan en je veel tranen en drama gaat opleveren. Als je meditatie zou doen en jezelf beter leert kennen zijn er toch makkelijkere manieren te vinden om een betere toekomst te bewerkstelligen.. Maar misschien heb je gelijk en weet je van jezelf dat je niet bereid bent alleen het gevecht aan te gaan en is het van te voren een verloren zaak.. Animo! Klik om te vergroten... Het lijkt bijna alsof jij mij beter kent dan ik zelf he! Ik mediteer namelijk elke avond. 😊 Een verloren zaak vind ik erg denigrerend klinken. Ik vind het goed dat ik op tijd aan de bel trek voordat het verder escaleert en ik weet dat ik op een fijne plek terecht kom."
"Jazz35 zei: Wow jeetje, dit klinkt heftig zeg!! Dank voor het delen en veel sterkte ook met je herstel. Mag ik vragen op welke hoeveelheid benzo's je zat toen je dat traject bent ingegaan? Ik probeer écht wel rust te pakken en lief te zijn voor mezelf, maar met mijn bipolaire stuiterhoofd en prestratiedrang is dat niet altijd even makkelijk helaas. Sporten helpt wel, mediteren en wandelen ook. Maar ja, weekendjes doorhalen op dope gebeurt óók nog weleens... 🤐😅 Klik om te vergroten... Tuurlijk! Als je vragen hebt of dingen wil weten mag je altijd berichtje doen: Ik gebruikte destijds meerdere pillen pyra en broma in combinatie met ghb, drugs en alcohol en medicijnen.. Ik kan je niet met zekerheid zeggen welke hoeveelheid benzos het precies waren. Die tijd is een grote waas voor mij. Ik werd ziek en toen na een lange tijd begon ik in te zien dat ik een probleem had en lichamelijk afhankelijk was en ik een soort van dementerend werd Verder gerbuik ik geen alcohol of andere drugs meer. Nu inmiddels houdt ik precies bij wat ik neem zodat de artsen me goed kunnen helpen met de afbouw. Op een avond als gister neem ik 27 mg pyra en 15 mg broma…"
"Jazz35 zei: Wow jeetje, dit klinkt heftig zeg!! Dank voor het delen en veel sterkte ook met je herstel. Mag ik vragen op welke hoeveelheid benzo's je zat toen je dat traject bent ingegaan? Ik probeer écht wel rust te pakken en lief te zijn voor mezelf, maar met mijn bipolaire stuiterhoofd en prestratiedrang is dat niet altijd even makkelijk helaas. Sporten helpt wel, mediteren en wandelen ook. Maar ja, weekendjes doorhalen op dope gebeurt óók nog weleens... 🤐😅 Klik om te vergroten... En die prestratiedrang herken ik ook enorm. Misschien is het goed om daar iets mee te gaan doen met een psycholoog oid. Heeft mij wel geholpen om meer inzichten te krijgen"
"Hallo iedereen, Mijn eerste post hier aangezien ik vrij nieuw ben. Ik ga binnenkort weer voor mijn 2e opname (benzo dc) en ik wil niet meer terug keren naar mijn eigen woning. Nu ben ik aan het orienteren op een fijn safe house. Heeft iemand ervaring of tips? Het RecoveryHouse in Hoenderloo spreekt mij er aan vanwege de rust. Ik vind natuur fijn en ben ook graag met dieren. Wellicht heeft iemand hier nog een ander idee? Ik hoor het graag 😊 en deel vooral jullie ervaringen ook vooral over andere plekken. ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring en verhalen! Groetjes, BBY"