Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Maar ik zat gewoon in een hele stressvole situatie. Die nu weg is, en toen ik wel makkelijk stoppen. Ik heb door mijn citalopram medicatie al bijna 3/4maand niet meer gehuild. En ik lijk ook beter mijn woede en agressie te kunnen beheersen. Gedachtes zijn er nog steeds elke dag maar ze halen niet meer zoveel uit. Ook minder dwangmatige handelingen die ik doe.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jazz35 zei:
Ja, dat overweeg ik inderdaad. Drink nu toch al steeds minder. Maar mijn verslaafde brein (je kent het vast) voelt weerstand om met álles te stoppen. Snap je? Ben bang dat ik dan weer meer drugs ga pakken.
Klik om te vergroten...

Super lastig hè, met alles stoppen... Voor altijd!?

Toen ik zou gaan stoppen vond ik dat verschrikkelijk joh. Drugs was een soort van m'n trouwe maatje. Om toch even lekker los te gaan. Plezier te hebben. Ookal was het dat al lang niet meer. Maar volledig met alles stoppen, voelde zo groot.

Dit is ook waar het credo 'alleen voor vandaag' zo goed van pas kan komen. Want vandaag met alles stoppen, vanavond clean mijn bed in duiken. Dat is misschien wel haalbaar. En morgen zien we wel weer joh...

Maar zolang ik elke dag die beslissing neem, kan ik best lang gestopt blijven.

En als vandaag al te groot is. Dan kan je het altijd nog kleiner maken tot: alleen voor dit uur.

Het lijkt zo'n simpel en onzinnig trucje. Maar het werkt wel aardig goed om dingen klein te houden. Want voor altijd met alles stoppen, dat voelde voor mij in het begin echt als een gevangenis.

Tegenwoordig voelt het als een bevrijding haha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Super lastig hè, met alles stoppen... Voor altijd!?

Toen ik zou gaan stoppen vond ik dat verschrikkelijk joh. Drugs was een soort van m'n trouwe maatje. Om toch even lekker los te gaan. Plezier te hebben. Ookal was het dat al lang niet meer. Maar volledig met alles stoppen, voelde zo groot.

Dit is ook waar het credo 'alleen voor vandaag' zo goed van pas kan komen. Want vandaag met alles stoppen, vanavond clean mijn bed in duiken. Dat is misschien wel haalbaar. En morgen zien we wel weer joh...

Maar zolang ik elke dag die beslissing neem, kan ik best lang gestopt blijven.

En als vandaag al te groot is. Dan kan je het altijd nog kleiner maken tot: alleen voor dit uur.

Het lijkt zo'n simpel en onzinnig trucje. Maar het werkt wel aardig goed om dingen klein te houden. Want voor altijd met alles stoppen, dat voelde voor mij in het begin echt als een gevangenis.

Tegenwoordig voelt het als een bevrijding haha
Klik om te vergroten...
Dit. Maaaaarrrr er staat wel tegenover dat ik me nu nuchter zo veel fijner voel dan ooit tevoeren doordat ik zo veel niet-helpende patronen opgebruimd heb in mijn behandelingen en bij NA. Eigenlijk heb ik de drugs niet meer nodig om me fijn te voelen. De laatste paar jaar gebruik voelde ik me ook niet meer fijn, zelfs het tegenovergestelde maar ik bleef het toch steeds doen met de hoop dat deze keer wél fijn zou worden. Maargoed, zoiets ie een persoonlijke ervaring, maar neem van me aan dat jij hier ook uit kunt komen @Jazz35 - hoe chill zou het zijn om geen middelen meer te hoeven nemen omdat dingen gewoon niet meer zo enorm spannend zijn (lees: dat je ze niet meer zo enorm spannend maakt)?

Het gaat allemaal om het herkennen van je ingesleten (zelf-)afkeurende gedachten en die te leren omdenken naar iets positiefs / positievers. Leren inzien dat je WEL de moeite waard bent.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
_shikantaza zei:
Dit. Maaaaarrrr er staat wel tegenover dat ik me nu nuchter zo veel fijner voel dan ooit tevoeren doordat ik zo veel niet-helpende patronen opgebruimd heb in mijn behandelingen en bij NA. Eigenlijk heb ik de drugs niet meer nodig om me fijn te voelen. De laatste paar jaar gebruik voelde ik me ook niet meer fijn, zelfs het tegenovergestelde maar ik bleef het toch steeds doen met de hoop dat deze keer wél fijn zou worden. Maargoed, zoiets ie een persoonlijke ervaring, maar neem van me aan dat jij hier ook uit kunt komen @Jazz35 - hoe chill zou het zijn om geen middelen meer te hoeven nemen omdat dingen gewoon niet meer zo enorm spannend zijn (lees: dat je ze niet meer zo enorm spannend maakt)?

Het gaat allemaal om het herkennen van je ingesleten (zelf-)afkeurende gedachten en die te leren omdenken naar iets positiefs / positievers. Leren inzien dat je WEL de moeite waard bent.
Klik om te vergroten...
Wat fijn te lezen dat je je nuchter zo veel beter voelt! Gebruik je helemaal niets meer aan drugs/drank/medicatie?

Het zou inderdaad super, superchill zijn om helemaal niets meer nodig te hebben en alle patronen te doorbreken.

Is er denk je helemaal geen recreatief gebruik meer mogelijk? Ik hoop daar toch ergens nog op eigenlijk. Niet van benzo's hoor, daar moet ik gewoon vanaf, punt. Maar ik hoop eigenlijk dat ik, net zoals mijn partner dat heel goed gelukt is, het gewoon kan gaan houden bij af en toe op een feestje iets nemen qua drugs of alcohol en daarnaast nuchter zijn (vooruit, hij is wel weer gaan roken, maar that's it).
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eigenlijk weet ik je antwoord al. Je gaat zeggen dat de verslaving zich hoe dan ook wel gaat manifesteren. Is het niet in benzo's, dan is het in drank of drugs. Daar kan ik wel tegenover stellen dat ik tegenwoordig dingen behoorlijk goed 'met mate' kan doen. Voornamelijk omdat ik heeeeeeeel te bang ben controle te verliezen en gek te worden als ik te veel neen van iets (drank, drugs, anything). Dus alles wat ik doe is eigenlijk met mate tegenwoordig. Behalve sporten, da's echt een addiction, een positieve wel, die me mentaal veel rust en positiviteit bezorgt. Dus die gun ik mezelf, hoewel ik nu verplicht thuis zit, want: blessures.

Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
Eigenlijk weet ik je antwoord al. Je gaat zeggen dat de verslaving zich hoe dan ook wel gaat manifesteren. Is het niet in benzo's, dan is het in drank of drugs. Daar kan ik wel tegenover stellen dat ik tegenwoordig dingen behoorlijk goed 'met mate' kan doen. Voornamelijk omdat ik heeeeeeeel te bang ben controle te verliezen en gek te worden als ik te veel neen van iets (drank, drugs, anything). Dus alles wat ik doe is eigenlijk met mate tegenwoordig. Behalve sporten, da's echt een addiction, een positieve wel, die me mentaal veel rust en positiviteit bezorgt. Dus die gun ik mezelf, hoewel ik nu verplicht thuis zit, want: blessures.

Ben wel benieuwd hoe jij daar tegenover staat. Kan me voorstellen dat jij tóch van mening bent dat stoppen met ALLES het beste is. En misschien heb je gelijk hoor, en ben ik daar mentaal gewoon nog niet helemaal. Er is nog innerlijke strijd. Niet over de benzo's. Wel over de rest.
Klik om te vergroten...

Zelf ben ik gestopt met alles omdat ik inderdaad geloof dat mijn verslaving zich toch wel ergens in gaat manifesteren. Is het niet drank, dan wel drugs, is het geen drugs, dan wel Netflix, porno, koffie, M&M's, en ja inderdaad zelfs sporten.

Stoppen met alle geest veranderende middelen is voor mij wel de basis om met de rest aan de slag te kunnen. En mijn verslaving komt regelmatig toch nog wel actief op andere gedragsverslavingen. Maar ik heb daar steeds beter zicht op en weet dat op een gegeven moment dan wel een halt toe te roepen. Dat gaat niet direct en uiteindelijk heb ik er toch geen controle over.

En soms is het ook gewoon lekker om in die obsessie te zitten. Laten we eerlijk zijn haha

Alleen zodra het negatief mijn leven gaat beïnvloeden. (Voor mij ook een tijdje blessures door sporten geweest) Dan ga ik vaak wel dingen anders doen.

Uiteindelijk is het jouw eigen pad in herstel. En als je net als ik de ziekte verslaving heb, kom je er vanzelf achter dat je niet gecontroleerd kan gebruiken. Maar misschien kan jij het wèl, dat kan ik niet voor je bepalen. Dan zou je gewoon een zwaar gebruiker zijn van wie het gebruik een tijdje stevig uit de hand is gelopen.

Wat dat betreft worden drank en drugs dan onze beste advocaat haha
Je komt er vanzelf achter.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Perenijsje zei:
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek.
Klik om te vergroten...
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅

Goed dat het nu beter lijkt te gaan! Succes @Perenijsje, want het is geen kwestie van sprinten maar een lange weg die we moeten doorlopen!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Wat ik me nog steeds afvraag is waarom je zo als een gek alsmaar meer begon te nemen. Waarom je zo snel (2 maanden ongeveer) zei dat je controle wilde houden en afbouwen, maar juist van 6-9 mg per dag naar 24-27 mg ging. Je deed precies het tegenovergestelde van wat je meldde en je bleef maar zeggen dat je alleen wilde afbouwen onder medisch toezicht en in de tussentijd nam je telkens meer.. 😅

Goed dat het nu beter lijkt te gaan! Succes @Perenijsje, want het is geen kwestie van sprinten maar een lange weg die we moeten doorlopen!
Klik om te vergroten...

Omdat ik gewoon echt een tering junk was in die periode en het zelf allemaal niet besefte hoe slecht het eigenlijk ging. Ik heb toevallig net een paar spraakberichten naar een vriendin van net voor mijn opname geluisterd en dat is echt bizar hoe ik toen praatte, alles weg lachte, niet serieus nam en mijn vriend zich enorm zorgen maakte wat ik totaal niet besefte en waarmee ik echt mijn relatie op het spel heb gezet.

Want in zo'n spraakbericht praatte ik echt als een robot en vertelde ik lachend dat ik de avond ervoor crisis had gehad. En mijn vriend de crisisdienst had gebeld van Iriszorg maar dat die niks konden doen toen nog. En dat ik toen om 21:30 's avonds in plaats van met 3 Bromozolam met 5 Bromozolam maar naar bed ben gegaan. Echt bizar gewoon. Ben echt blij dat ik nu van die troep af ben zeg. En weer gewoon mezelf ben en het tussen mijn vriend en mij weer goed zit en we weer een gelijkwaardige relatie hebben ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Perenijsje zei:
Nouja ik werd met mijn gemiddelde van 24-27 mg Bromozolam maar overgezet op 35 mg Diazepam en daar ging de eerste week meteen al 5 mg vanaf. Ik besef me nu alleen dat ik dus eerst steeds een verkeerde begindosis heb gezegd, want ik ben dus begonnen op 35 milligram en niet op 30 in de kliniek.
Begon op 5-10-5-15 en een paar dagen later werd er voor de nacht al 5 mg voor de nacht afgehaald. Dus zat ik op 5-10-5-10.
Inmiddels zit ik thuis nu op 5-5-2.5-7.5, dus totaal 20 mg.
Maar ik denk dat het beter bij mij was geweest als ik met nog meer Diazepam was begonnen in de kliniek. Maar het was inderdaad gewoon natte vingerwerk omdat Bromozolam niet in de omrekentabellen staat.
Klik om te vergroten...
Bij de drugsinfo vraagbaak zeggen ze tegen mij: 1 mg broma staat ongeveer gelijk aan 10 mg diazepam. Weet ook niet hoeverre dit klopt, maar als het zo is ben jij verhoudingsgewijs inderdaad wel op een heel lage dosering gezet.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Klik om te vergroten...

En dat is nou de pest aan benzo's.
In het begin werken ze perfect voor angst en onrust.
Maar zodra je stopt, krijg je al deze angst en onrust als een boemerang versterkt ook nog, teruggekaatst....
Begin er dus beter niet aan of hooguit voor een heel korte tijd!
De prijs die je betaalt voor een benzo verslaving is heel erg hoog, afkicken is een echte hel!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat is goed om te horen, @Perenijsje !
En nu komt er een moeilijke tijd, namelijk het volhouden om die zooi niet meer te nemen,,!
Toen ik klinisch met benzo's gestopt was, heb ik nog een hele tijd cravings gehad. Cravings om die lekkere rustige roes weer op te zoeken.
En dat heeft tot een korte terugval geleid van een week etizolam gebruik waarmee ik dus na een week stopte en deze terugval vond jaren na het stoppen plaats....
Thank God dat ik het snel inzag dat ik weer fout bezig was en onmiddellijk moest kappen met de rotzooi hetgeen mij 2 nachten plafond dienst opleverde, maar goed. Het is voorbij.
Wat ik hiermee zeggen wilde is: blijf oplettend en scherp, dat je niet gaat denken zo van: ik heb het nu moeilijk, het kan wel weer een enkele keer. Dat kan dus echt niet! Voor nu: chapeau!
Sterkte en houd vol!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
En dat is nou de pest aan benzo's.
In het begin werken ze perfect voor angst en onrust.
Maar zodra je stopt, krijg je al deze angst en onrust als een boemerang versterkt ook nog, teruggekaatst....
Begin er dus beter niet aan of hooguit voor een heel korte tijd!
De prijs die je betaalt voor een benzo verslaving is heel erg hoog, afkicken is een echte hel!
Klik om te vergroten...
Haha, thanks for the heads up. 😬😋
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze?
Klik om te vergroten...
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.

Jazz35 zei:
Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb
Klik om te vergroten...
Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.


Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
Klik om te vergroten...

Niets meer aan toe te voegen! 🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen. Ik ben dus mijn bromazolam aan het afbouwen en zit momenteel op een behoorlijk lage dosering. De laatste stap blijft echter moeilijk. Vandaar dat ik morgen een afspraak heb met mijn behandelaar en de psychiater om het met diazepam te proberen. Ik weet echter niet of de psychiater daar een akkoord op gaat geven. Dit omdat mijn gebruik momenteel niet steady is. Ik gebruik momenteel weliswaar iedere nacht iets om te slapen, maar overdag gebruik ik het vooral als ik iets spannends heb (en de definitie van 'iets spannends' kan bij mij nogal wisselen, in ieder geval heb ik voor werk soms dingen die ik momenteel écht nog niet zonder durf, ook al werk ik daar hard aan). Op andere dagen kan (en doe) ik het overdag zonder. Nu weet ik dat de methode Ashton een heel gereguleerde is. Je slikt overdag én 's nachts een vooraf bepaalde dosering, en bouwt dat heel geleidelijk af. Maar kan iemand mij ook vertellen of er in dat afbouwschema ook ruimte is voor de schommelingen in dosering, zoals ik ze hierboven beschrijf of is dat echt uit den boze? Iemand ervaring daarmee? Ik ben bang dat de psychiater morgen gaat zeggen dat het niet mogelijk zijn om over te stappen naar diazepam en daar baal ik van, want ik wil die bromazolam het raam uit flikkeren. 🙁
Klik om te vergroten...
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Ik zou geen raad met je weten is mijn gedachte. Je wil doorgaan met een baan die je niet aankunt zonder verdoving.. Wat moet een psychiater daarvan denken? Hoe kun je afbouwen als je telkens situaties tegenkomt waar je meer pillen nodig hebt?
Maar misschien kun je denken aan een periode Alprazolam voor unieke stress situaties op het werk (maximaal een keer of twee per week en anders zit je echt op een verkeerde werkplek waarschijnlijk) en Diazepam die je gebruikt om te slapen en die je langzaam af kunt bouwen..

Maar ik zou zeggen dat je er nog niet klaar voor bent.. Je vindt de werking van Benzodiazepines te relax om afstand van te nemen toch?
Klik om te vergroten...
Ik ben keihard aan het werk om er los van te komen en wil er juist dolgraag afstand van nemen. Het werken vind ik (naast spannend) óók te gek en het gaat steeds beter, dus daarmee stoppen wil ik niet. Wél ben ik er nu voor aan het zorgen dat die spannende momenten inderdaad niet te vaak voorkomen. Maar... hoe vaker ik daarmee kan oefenen, hoe minder spannend het wordt, merk ik. Dus ik heb hoop dat ik het straks helemaal zonder medicatie kan. Ik heb alleen veel oefening nodig, exposure.

Je 'tip' klinkt als een goed alternatief. Ik zal dit bespreken morgen. Zou het zo zonde vinden om diazepam te gaan slikken op momenten dat ik nu helemaal niets gebruik namelijk.

Thanks voor je reactie! 🙏
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Misschien gaat de psychiater ook zeggen hoor, dat ik er nog niet klaar voor ben. Zou ik kut vinden, maar goed. In dat geval zal ik zelf verder moeten gaan op de weg die ik nu ben ingeslagen onder begeleiding. Namelijk, stapje voor stapje de bromazolam afbouwen en verder vooral werken aan het in de ogen kijken van de angst, het te lijf gaan van de oorzaken die eraan ten grondslag liggen en aan de 'mild exposure', die goed werkt voor mij, ook al gaat het trager dan ik zou willen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Ja dat soort schommelingen zijn voor Ashton echt uit den boze. Sorry 🙂 Het hele idee achter de Ashton Methode is juist dat de hoeveelheid benzodiazepines (diazepam) in je bloed constant blijft en heel langzaam mindert. Als je soms wat meer neemt en soms wat minder kan je brein/zenuwstel namelijk niet wennen aan een (stabiele) lagere dosis. Met schommelingen maak je het voor jezelf dus moeilijker.


Dit klinkt eigenlijk alsof je nog actief in gebruik zit, niet puur in een afbouw. Je moet andere manieren gaan vinden om met iets spannends om te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik ook, maar dit werkt zo niet ben ik bang.
Klik om te vergroten...
Ah thanks! Sja, dan zal de psychiater dat morgen ook wel gaan zeggen vrees ik.

Ik ben inderdaad heel hard bezig om anders om te gaan met die momenten van angst, maar het is een traag proces, want ze zijn diepgeworteld en ik kamp er al heeeeeeeel erg lang mee. Ik maak wel stappen gelukkig. 💫
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dank voor jullie reacties! ♥️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."