Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
H
Helene LouisaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Helene Louisa zei:
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
Klik om te vergroten...
Mijn situatie was heel ongezond. Ik zat in een relatie wat eigenlijk niet meer gezond was. Daardoor raakte ik steeds verder in de stress. Daarom gebruikt ik benzo鈥檚 en alcohol en zowat alles om mijn stress en gedachtes te onderdrukken.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Helene Louisa zei:
Ik ben niet zo zeer verslaafd.. maar wel in het verleden gehad.. wel via mijn instantie. In de tussentijd wel opzoek geweest naar losse verkoop. Maar geluk bij ongeluk geen geld gehad.
Mag ik vragen hoe je aan die verslaving kwam? Ook voor mijzelf om er optijd bij te zijn, want ik wou eigenlijk via mijn instantie weer vragen..
Klik om te vergroten...
Dat zou ik niet doen. Mijn vraag is wat wil je ermee bereiken het is een hele korte termijn oplossing die je hersens alleen maar zwakker maken. Je kan beter een langer termijn doel bespreken met je deskundige.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
AntiBenzo1312 zei:
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
Klik om te vergroten...
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jazz35 zei:
Ik kan alle tips goed gebruiken, ook al ben ik onder behandeling bij een professional. Het is zo'n onstuimig en ingewikkeld traject met veel terugvalmomenten en veel angst (ik kamp met een ongespecificeerde bipolaire stoornis en een ongespecificeerde angststoornis, o ja, plus insomnia). Ik word er moe van.
Klik om te vergroten...
Hoe heb je afgebouwd sinds juni?
Ik bouw bepaalde medicijnen af en zit geen Bromazolam bij, maar als dat het geval was, denk ik dat ik een flinke periode zou moeten afbouwen van een halve pil.
Dus halve pil van 1,5 mg bijvoorbeeld.., zie ik mezelf in weken tot maanden afbouwen naar 0 mg. En laatste stappen van 0,5 naar 0 mg, als ik dan een terugval zou hebben, zie ik mezelf max 0,7 mg nemen op een lastig moment..
Geeft je professionele hulp je geen Diazepam of dergelijke pilletjes om wat makkelijker af te bouwen?
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Jazz35 zei:
Ik haak even in hoor! Ben onder professionele begeleiding sinds juni aan het afbouwen met de rc benzo's (bromazolam). Het lukt me inmiddels om soms een dag en/of nacht zonder te doen. Maar man, de rebound effecten daarna maken me echt moedeloos. Vannacht geen benzo genomen en dientengevolge geen oog dichtgedaan, vandaag bijna continu in een paniekaanval gezeten, die ik uiteindelijk alleen maar onderdrukt kreeg (na alle tips te hebben toegepast) met - jawel - een halve broma. Zucht. Hoe zijn jullie ervaringen met de rebound effecten? Ik vind ze pittig man! Probeer je verdomme te stoppen/minderen, kreeg je extra paniek cadeau. Ben er gewoon verdrietig van. :(
Klik om te vergroten...
Ja het laatste hoort erbij dit komt omdat je GABA receptoren zijn aangetast. Of terwijl je hersens zijn zwakker geworden. Dit word met de tijd steeds minder. Wat ik deed is dingen zoeken waar jij plezier in hebt. Je moet vooral dingen doen waar JIJ belang bij hebt. En ik zou wel minder van jezelf vragen ook qua werk/school. Aangeven dat je bezig bent met een verslaving. Mijn volgende vraag is hoe bouw jij af? Ik heb drie benzo鈥檚 gehad oxaze,valium,xanax. Ik slikte ook 9mg xanax per dag en moest switchen naar valium en dan wekelijks naar beneden. Het is niet de bedoeling om direct op 0 te gaan. Dat is onverantwoordelijk, bromazolam is een hele sterke benzo.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
_shikantaza zei:
Het onderste citaat zijn mijn woorden niet 馃.

Je maakt het jezelf veel moeilijker dan nodig, maar je weet alles beter dan de mensen die meerdere malen door een afbouw heen zijn gegaan. Ik denk dat jouw verslaafde hoofd excuses zoekt om niet met de billen bloot te hoeven. Het alleen doen is het slechtste idee ooit bij verslaving. Maar ook dat zal wel weerstand opleveren, want je hebt op alle goede raad een eigenwijs weerwoord. Veel succes met afbouwen in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ongetwijfeld doet mijn verslaafde hoofd dat. Zo werkt verslaving h猫. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. 馃槄 Maar ik schreef geloof ik
al wel duidelijk dat ik dit traject niet alleen doe h猫, maar onder professionele begeleiding. Die hebben mij deze methode aangeraden. Dus dat is niet per se eigenwijsheid, maar al een jaar lang in de weer zijn met verslavingsdeskundigen die mij ondersteunen en met wie ik ieder gebruik deel. Desondanks ga ik bij hen vragen naar de mogelijkheden tot afbouw met bv Diazepam. Dus dank voor de tips!

Welk citaat bedoelde je trouwens?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bby zei:
En die prestratiedrang herken ik ook enorm. Misschien is het goed om daar iets mee te gaan doen met een psycholoog oid. Heeft mij wel geholpen om meer inzichten te krijgen
Klik om te vergroten...
Ja, daar ben ik inderdaad ook mee aan het werk. De lat minder hoog leggen. Niet altijd alles willen en dan ook nog alles op 'hard mode'. Niet makkelijk soms h猫? 馃馃槄
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Bekijk bijlage 57907

De onderste.

Weet jouw professionele begeleiding alles van je verslaving en van de afbouw? Ik lees aan de ene kant dat je hulp hebt, maar aan de andere kant zeg je ook dat je het alleen wil doen. Iemand wordt door jou voor de gek gehouden. En dan bedoel ik naast dat je jezelf voor de gek houdt.
Klik om te vergroten...
Ik deel alles ja. Ook als ik een keer iets anders heb genomen qua drugs.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Jazz35 zei:
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
Klik om te vergroten...
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Hee, en echt superfijn dat jullie zo meedenken over de afbouw. Dat waardeer ik zeer en neem ik ook zeker ter harte. Maar mijn initi毛le vraag lag eigenlijk bij die rebound effecten en wat daarmee te doen. Heeft iemand daar nog tips in behalve dat ik ze gewoon maar moet doorstaan? 馃槄
Klik om te vergroten...

Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
_shikantaza zei:
Als je overstapt naar Diazepam en traag afbouwt heb je die rebound niet. Wat je nu kunt doen is je dosis stabiel houden, niet meer nemen en ook niet vergeten te nemen. Als je heel slecht slaapt of last hebt van andere dingen zoals angst dan bouw je te snel af.
Klik om te vergroten...
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, 贸贸k voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
Klik om te vergroten...
Dank voor je uitleg!! 鈾ワ笍 Nu werken. Doei.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Als je een stabiel afbouwschema hebt, zal rebound niet aan de orde zijn. Stabiel begint dus met een stabiel middel. Zoals eerder aangegeyis het maar de vraag of bromazolam pellets, geproduceerd door een veredelde drugsdealer, net zo betrouwbaar zijn als farmaceutisch geproduceerde diazepam.

De kans dat die inderdaad net zo stabiel is, is heel erg klein.

En dagen overslaan is het nog wel wat vroeg voor lijkt me? Je zat op 0,25-0,5mg bromazolam gaf je aan. Dat is sowieso al een ontzettend grote schommeling. Een verdubbeling in dosis. En tegelijkertijd ook nog best wel hoog gedoseerd toch?

Het is altijd lastig deze RC's om te rekenen naar farmaceutische benzos. Dus zou niet durven zeggen hoeveel diazepam het zou zijn. Maar die schommelingen lijken mij de veroorzaker van rebound als je het mij vraagt.

Gebruik je volgens een stabiel schema, op gezette tijden, diazepam. Dan zou dat veel minder aan de orde moeten zijn. En dan is het afhankelijk van hoe snel je afbouwt, hoe heftig je klachten zijn.
Klik om te vergroten...
Mijn schema is nog niet helemaal stabiel nee. Omdat ik een aantal 'spannende' werkactiviteiten heb waarvoor ik het gebruik, naast voor het slapen. En die activiteiten zijn niet op gezette tijden.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
Ik zal vragen of mijn behandelaar hiervoor open staat. Dat klinkt wel fijner/beter idd. Het slapen is wel diepgeworteld, daar kamp ik al twintig jaar mee, 贸贸k voor de verslavingen, maar ook daarin zet ik de laatste jaren gelukkig wel stappen.

Voor nu ga ik proberen die dosis stabiel te houden. Maar het voelt soms zo goed om een dag niks te nemen. Dat voelt als een grote overwinning. Alsof ik weer een extra stap aan het zetten ben. Snap je dat gevoel?
Klik om te vergroten...
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Je moet vooral doen wat goed voelt, maar neem nou eens aan dat je beter een stabiele dosis dagelijks kunt nemen en langzaam af kunt bouwen dan je ego te strelen door niet te nemen terwijl je nog op een te hoge dosis zit. Aan de ene kant vraag je hoe om te gaan met rebound, en aan de andere kant veroorzaak je juist de rebound met je eigenwijsheid.

En ga vooral op zoek naar natuurlijke manieren om rust te vinden, als je dat nog niet hebt gedaan. Mediteren, wandelen, geen koffie meer na de lunch, dagelijke een dagboek bijhouden, praten over je problemen, desnoods masturberen voor het slapen gaan, etc.
Klik om te vergroten...
Nou, ik vind je niet erg vriendelijk eerlijk gezegd. Ik heb al tig keer gezegd dat ik absoluut niet beoog eigenwijs te zijn en dat ik jullie tips enorm waardeer (en ze ook ga aankaarten). Alle andere dingen om tot rust te komen doe ik al lang, zoals gezegd ben ik onder professionele begeleiding. En ik probeer mijn ego niet te strelen, ik probeer af te kicken. Het af en toe zonder benzo proberen was overigens 贸贸k wat de arts mij aanraadde. Ik sta absoluut open voor andere behandelmethoden, maar je zet me nu weg als een eigenwijs kind en dat vind ik gewoonweg niet terecht.
Ja, ik ben bang. Tuurlijk. Welke verslaafde is dat niet. Maar ik ga het overleggen. Thnx.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga nu voor mezelf een heel strak schema maken voor de bromazolam en dat volgende week overleggen met mijn behandelaar. Daar ga ik proberen iedere twee of drie weken dan ietsje vanaf te halen. So be it, voor nu.

Nog drie maanden te gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."