Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzo Verslaving support

Benzo Verslaving support

233 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
en iets meer dan een jaar geen medicatie anders dan Paracetamol.
Klik om te vergroten...
Dat kan ik dan weer niet zeggen 馃槄

Ik gebruik nog steeds montelukast en budesonide tegen mijn allergie毛n. Was eigenlijk niet van plan hiermee te stoppen ook.

Concerta ben ik 2,5 jaar geleden dan ook al wel mee gestopt. Heb het ook nooit lang gebruikt gelukkig.
Dat ze mij nooit op antipsychotica hebben gezet is ook wel wonderbaarlijk. Maar achteraf gezien ben ik er alleen maar blij mee.
X
XAnnYLid
01-01-2024, 00:00
#2
AntiBenzo1312 zei:
Hey hallo,
Ik wou even een topic openen zoals de meesten weten ben ik verslaafd aan benzodiazepines. Ik ben binnen 2maand afgekickt en nooit meer terug gevallen. Graag zou ik deze topic willen openen om mensen te helpen, of vragen te beantwoorden van mensen die vragen hebben voor mij.

met vriendelijke groeten,
Antibenzo1312
Klik om te vergroten...
Hey Antibenzo, lekker bezig馃挭 ik kamp al 3 jaar met dit probleem. Telkens fuck k t op
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#3
XAnnY zei:
Hey Antibenzo, lekker bezig馃挭 ik kamp al 3 jaar met dit probleem. Telkens fuck k t op
Klik om te vergroten...
Komt wel. Meestal ligt het aan een onderliggend probleem waar je nog niet achter bent
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Even een update. Ik kom net van mijn behandelaar en heb het gehad over een mogelijke afbouw met diazepam ipv de bromazolam die ik nu gebruik. We hebben het er uitgebreid over gehad en hij heeft mijn middelengebruik nog eens goed met me op een rij gezet. Al met al nog best wel wat, hoewel alles met mate (alcohol, 3m, ghb, c en de broma dus). Hij gaat sowieso een consult regelen voor mij met de psychiater om een eventueel afbouwschema met diazepam te bespreken en zei me t贸ch ook wat ik hier al vaker gehoord heb. Als ik op deze manier wil afbouwen, zal ik toch 茅cht met alle middelen moeten stoppen, omdat die verslaving inderdaad de neiging heeft om makkelijk van middel naar middel te springen. Het andere ding is dat ik in mijn werk soms heel specifiek dingen moet doen die spanning oproepen en ik daarvoor vaak extra broma slik (ben ook daarin aan het afbouwen middels mild exposure). Ik vroeg hem of ik binnen zo'n afbouwschema dan nog wel de mogelijkheid heb om soms 'iets extra's' te nemen. In principe niet natuurlijk, maar dat moet ik tzt verder met de psychiater overleggen. Voor nu is het even wachten op dat consult en verder gaan hoe ik nu bezig ben. Maar het is in ieder geval in gang gezet. En ik ga nu ook eens goed broeden op dat stoppen met al het andere. Want jezus wat voelt dat groot! 馃馃槺

Dank jullie wel allemaal voor je tips en wijsheden! 鈾ワ笍
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jazz35 zei:
Even een update. Ik kom net van mijn behandelaar en heb het gehad over een mogelijke afbouw met diazepam ipv de bromazolam die ik nu gebruik. We hebben het er uitgebreid over gehad en hij heeft mijn middelengebruik nog eens goed met me op een rij gezet. Al met al nog best wel wat, hoewel alles met mate (alcohol, 3m, ghb, c en de broma dus). Hij gaat sowieso een consult regelen voor mij met de psychiater om een eventueel afbouwschema met diazepam te bespreken en zei me t贸ch ook wat ik hier al vaker gehoord heb. Als ik op deze manier wil afbouwen, zal ik toch 茅cht met alle middelen moeten stoppen, omdat die verslaving inderdaad de neiging heeft om makkelijk van middel naar middel te springen. Het andere ding is dat ik in mijn werk soms heel specifiek dingen moet doen die spanning oproepen en ik daarvoor vaak extra broma slik (ben ook daarin aan het afbouwen middels mild exposure). Ik vroeg hem of ik binnen zo'n afbouwschema dan nog wel de mogelijkheid heb om soms 'iets extra's' te nemen. In principe niet natuurlijk, maar dat moet ik tzt verder met de psychiater overleggen. Voor nu is het even wachten op dat consult en verder gaan hoe ik nu bezig ben. Maar het is in ieder geval in gang gezet. En ik ga nu ook eens goed broeden op dat stoppen met al het andere. Want jezus wat voelt dat groot! 馃馃槺

Dank jullie wel allemaal voor je tips en wijsheden! 鈾ワ笍
Klik om te vergroten...
Goed bezig. Je hoeft alleen vandaag maar niet te gebruiken 馃槝. Hou 't klein. You can do it!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Jazz35 zei:
alcohol, 3m, ghb, c en de broma dus
Klik om te vergroten...
Hmm, ok ja als je op die manier middelen gebruikt, dan heeft het weinig zin om alleen met Bromazolam te stoppen waarschijnlijk. Dan gebruik je misschien heel makkelijk een andere stof zodra je het moeilijk hebt..
Denk er maar rustig over na, maar misschien wel interessant om te stoppen met de drugs die je meeste gebruikt naast Benzodiazepines. Waarschijnlijk alcohol, maar als je alcohol vervangt door GHB dan heeft het weinig zin of is het juist een slechte stap..
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Goed bezig. Je hoeft alleen vandaag maar niet te gebruiken 馃槝. Hou 't klein. You can do it!
Klik om te vergroten...
Vandaag ga ik niets gebruiken. Dank je! 鈾ワ笍
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Manu76 zei:
Hmm, ok ja als je op die manier middelen gebruikt, dan heeft het weinig zin om alleen met Bromazolam te stoppen waarschijnlijk. Dan gebruik je misschien heel makkelijk een andere stof zodra je het moeilijk hebt..
Denk er maar rustig over na, maar misschien wel interessant om te stoppen met de drugs die je meeste gebruikt naast Benzodiazepines. Waarschijnlijk alcohol, maar als je alcohol vervangt door GHB dan heeft het weinig zin of is het juist een slechte stap..
Klik om te vergroten...
Ja, dat zei mijn behandelaar ook: even rustig over nadenken (want: Aaaaargh!!! Paniek! 馃槵) Alcohol drink ik nooit meer thuis (gulden regel) en ghb heb ik nooit in huis (ook een gulden regel), maar inderdaad, dat is NU. De kans dat ik naar iets anders grijp is gewoonweg te groot, zei hij. Ik ben te verslavingsgevoelig, er is altijd wel een achterdeurtje naar 铆ets. En ik denk dat hij daarmee een punt heeft, als ik probeer objectief te spreken en mijn verslaafde brein even voor straf in de hoek zet. 馃檲
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jazz35 zei:
Ik ben te verslavingsgevoelig,
Klik om te vergroten...
Tja, zo kun je het bekijken.. Ik denk eerder dat je niet toekomstgericht bent, of te onzeker of "depressief"..
Ik geloof steeds minder in verslavingsgevoelig. Maar als je vast zit, iets minst, geen tastbare, nastreefbare toekomst hebt, dan kun je moeilijk loskomen van de verdovingsmiddel..
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Tja, zo kun je het bekijken.. Ik denk eerder dat je niet toekomstgericht bent, of te onzeker of "depressief"..
Ik geloof steeds minder in verslavingsgevoelig. Maar als je vast zit, iets minst, geen tastbare, nastreefbare toekomst hebt, dan kun je moeilijk loskomen van de verdovingsmiddel..
Klik om te vergroten...
Ja, misschien 贸贸k zo hoor. Moeilijk te ontwarren soms, wat precies de oorzaken zijn. Angst is een grote drijfveer bij mij weet ik wel.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jazz35 zei:
En ik ga nu ook eens goed broeden op dat stoppen met al het andere. Want jezus wat voelt dat groot! 馃馃槺
Klik om te vergroten...
Gek is dat he als je nog in gebruik zit dat je zo vastklampt aan gebruiken. Deed ik ook. Maar nu een tijd nuchter zijn de voordelen me zo duidelijk. Ik ben stabiel, helder en heb een bepaalde kalmte nu, die ik met drugs niet eens bereikte.

Gun jezelf de tijd om die andere kant ook te leren kennen en waarderen 馃槈
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Gek is dat he als je nog in gebruik zit dat je zo vastklampt aan gebruiken. Deed ik ook. Maar nu een tijd nuchter zijn de voordelen me zo duidelijk. Ik ben stabiel, helder en heb een bepaalde kalmte nu, die ik met drugs niet eens bereikte.

Gun jezelf de tijd om die andere kant ook te leren kennen en waarderen 馃槈
Klik om te vergroten...
Ja, het is echt een wanhopig vastklampen. Ik zie het en ik voel het, maar het lukt me nog niet om het helemaal los te laten. Sommige dagen wel hoor, maar geen weken of maanden achtereen. W茅l net een hardcore dansles gedaan waarbij ik met z贸 veel energie naar buiten liep! Lang geleden dat ik me op een feest met drugs op z贸 goed, energiek en uitgelaten heb gevoeld. Wat een dopamineboost! Het k谩n dus, weet ik, voel ik. T贸ch los gaan zonder iets. Nu nog blijven geloven.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag mijn iq test binnen gehad. Ik heb een zeer zeldzaam iq profiel. Er zit een heel groot verschil tussen het verbale en non verbaal. Non verbaal scoor ik laag. En verbaal scoor ik normaal. Ze willen meerdere onderzoeken doen om te kijken hoe mijn brein werkt. Ze willen ook hersen onderzoeken doen. Om te kijken of ik een genetische afwijking heb. Ze kunnen ook geen iq score vastleggen omdat het te veel uit elkaar ligt. Mijn psycholoog zei dat ik verbaal heel sterk ben en daarom dat mensen hele hoge verwachtingen van mij hebben. En daarom word ik snel overschat. De helft van mijn brein werkt niet zoals het zou moeten werken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Een ding zou ik willing benadrukken:
Gelet op jouw verslavingsgevoeligheid moet je er rekening mee houden, dat straks "af en toe" gebruiken een no go voor je wordt.
Sociaal drinken of af en toe een jointje roken moet je echt uit je hoofd zetten.
Gecontroleerd gebruik is er niet meer bij, je hebt zo weer een terugval te pakken!
Dus: na het stoppen blijf dat volhouden.
Je kunt het, want ik kan het ook!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Een ding zou ik willing benadrukken:
Gelet op jouw verslavingsgevoeligheid moet je er rekening mee houden, dat straks "af en toe" gebruiken een no go voor je wordt.
Sociaal drinken of af en toe een jointje roken moet je echt uit je hoofd zetten.
Gecontroleerd gebruik is er niet meer bij, je hebt zo weer een terugval te pakken!
Dus: na het stoppen blijf dat volhouden.
Je kunt het, want ik kan het ook!
Klik om te vergroten...
Ik snap je, maar dat idee is 茅cht nog een brug te ver momenteel. Baby steps en dag voor dag moet, 谩ls ik stop, volgens mij mijn motto zijn. Ik kan 茅cht nog niet denken in termen als 'voor altijd', of 'jaren'. Jointjes rook ik gelukkig al heeeeeeel lang niet meer en drinken doe ik al tijden niet meer in huis. Ik hoor wat je zegt , 茅cht, maar ik moet eerst nog even bevatten dat ik waarschijnlijk om los te komen uit mijn patronen met ALLES zal moeten stoppen. Dat is nogal wat om te beseffen (of nog niet helemaal te (willen) beseffen). 馃
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Ik snap je, maar dat idee is 茅cht nog een brug te ver momenteel. Baby steps en dag voor dag moet, 谩ls ik stop, volgens mij mijn motto zijn. Ik kan 茅cht nog niet denken in termen als 'voor altijd', of 'jaren'. Jointjes rook ik gelukkig al heeeeeeel lang niet meer en drinken doe ik al tijden niet meer in huis. Ik hoor wat je zegt , 茅cht, maar ik moet eerst nog even bevatten dat ik waarschijnlijk om los te komen uit mijn patronen met ALLES zal moeten stoppen. Dat is nogal wat om te beseffen (of nog niet helemaal te (willen) beseffen). 馃
Klik om te vergroten...
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Overigens is mijn partner dus een van de zeldzame voorbeelden van stoppen en h茅茅l af en toe nog een drankje kunnen nemen. Bizar, maar het bestaat. Zijn hele leven is veranderd. Hij is een ander mens. Van een zuipschuit is hij een sportman geworden en drinken doet hij misschien nog vier keer par jaar, als-ie dat al haalt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Manu76 zei:
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
Klik om te vergroten...
Het liefste kap ik met alles, alleen moet ik daarvan mijn brein nog even zien te overtuigen. Flesjes wijn in de avonden doe ik al lang niet meer aan gelukkig. De meeste dagen ben ik nuchter, op die rottige benzo's na. En daar werk ik keihard aan.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Overigens is mijn partner dus een van de zeldzame voorbeelden van stoppen en h茅茅l af en toe nog een drankje kunnen nemen. Bizar, maar het bestaat. Zijn hele leven is veranderd. Hij is een ander mens. Van een zuipschuit is hij een sportman geworden en drinken doet hij misschien nog vier keer par jaar, als-ie dat al haalt.
Klik om te vergroten...
Als je van sporten geniet, is drinken echt niet leuk meer. Ik dronk ook heel veel en blowde 14 joints per dag. (Verschillende periodes trouwens), maar nu geniet ik van de sportclub en geen behoefde aan alcohol of wiet.
Ik wil nog wel even een interessante baan vinden dit jaar of volgende.., maar voorlopig verveel ik me niet ofzo.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Ach, je moet toch ergens aan sterven? Waarom niet aan de negatieve effecten van 3m+coke+ghb+alcohol?
Is toch beter dan sterven aan verveling en ouderdom?
Gewoon lekker flesje wijn in de avonden en weekenden lekker doordraaien!! Is best vol te houden tot je 60ste en als je toch geen doel hebt, dan is het toch wel welletjes rond die leeftijd?
Maar Benzodiazepines moet je wel snel mee kappen, anders valt er echt weinig te genieten!
Klik om te vergroten...
Tering馃槀

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."