Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende 3mmc verslaving

Beginnende 3mmc verslaving

289 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naamvoorhier zei:
Fijn dat je het onder controle hebt, blij voor je!
Het thuis hebben liggen werkt voor mij ook 0,0. Ergens begin dit jaar had ik 10 gram gehaald en hele planning bedacht voor tot aan september. Twee weekenden later was het op… zo bijna gehaald… 🤣🫣
Klik om te vergroten...
Ja, zo gaat 't. Twee wekenden vind ik nog wel redelijk netjes. Toen ik er echt diep in zat ging de hele voorraad er in 1 klap doorheen.
Inslaan voor de kerstvakantie (ik nam rond kerst & O&N altijd vrij): Even 1tje proberen. Dat smaakt naar meer, nog 1. Drie kan ook nog wel. Nu ben ik toch bezig, de 4e. Tot ik er nog 2 overhad en de fuck-it mode kwam: nu kan ik net zo goed deze ook nog opmaken. Volgens mij heb ik me in slaap gehuild die ochtend toen alles op was na het uitschrapen van m'n snuifbuis, het afschrapen van het bordje, enzovoorts. Mijn god wat was ik de weg kwijt šŸ˜„.

Doet me denken aan een voorleeskaart van CA:

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en – als alles echt op was – zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!​
​
Ohja, en dan een paar weken later gewoon weer een grote voorraad halen en denken dat het dit keer toch echt gaat lukken om er langer mee te doen. 3 keer raden wat er gebeurde... :wink:
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#2
_shikantaza zei:
Ja, zo gaat 't. Twee wekenden vind ik nog wel redelijk netjes. Toen ik er echt diep in zat ging de hele voorraad er in 1 klap doorheen.
Inslaan voor de kerstvakantie (ik nam rond kerst & O&N altijd vrij): Even 1tje proberen. Dat smaakt naar meer, nog 1. Drie kan ook nog wel. Nu ben ik toch bezig, de 4e. Tot ik er nog 2 overhad en de fuck-it mode kwam: nu kan ik net zo goed deze ook nog opmaken. Volgens mij heb ik me in slaap gehuild die ochtend toen alles op was na het uitschrapen van m'n snuifbuis, het afschrapen van het bordje, enzovoorts. Mijn god wat was ik de weg kwijt šŸ˜„.

Doet me denken aan een voorleeskaart van CA:

We deden alles wat we maar konden om te ontsnappen aan onszelf. De lijntjes werden langer, de pakjes gingen sneller op; binnen een dag was onze voorraad voor de hele week erdoorheen. We zagen onszelf pakjes afschrapen met scheermesjes, de laatste restjes poeder van een spiegel bij elkaar schuiven, en – als alles echt op was – zagen we elke wit brokje, korreltje of witte spetter op de vloer aan voor coke, en zelfs dat probeerden we dan te snuiven of te roken!​
Klik om te vergroten...
Wil het topic niet kapen dus even korte reactie, helemaal herkenbaar! Heb een keer een brokje van een of ander zuiveringszout of iets naar binnen gegooid dat ik in ons vakantiehuisje zag liggen omdat ik dacht dat er wat uit m’n broekzak was gevallen. Helemaal blij want ik dacht dat het op was, en dat was het dus ook 🤣
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Pompoen zei:
Oei 10 gram in 2 weekenden… arm lijf en hoofd. Niks thuis bewaren dus!
Klik om te vergroten...
Nee, thuis bewaren werkt hier ook niet, is wel gebleken. šŸ˜… Lekker 3mmc snuiven op maandagmiddag!! Why not. 🄳
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jazz35 zei:
Nee, thuis bewaren werkt hier ook niet, is wel gebleken. šŸ˜… Lekker 3mmc snuiven op maandagmiddag!! Why not. 🄳
Klik om te vergroten...
"Het is altijd ergens na 16:00"
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
"Het is altijd ergens na 16:00"
Klik om te vergroten...
Exactly my thought. En weekend is ook een rekbaar begrip toch? Joe! šŸ˜‡
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Pompoen hoe gaat het nu ?
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
OunbuRaL zei:
@Pompoen hoe gaat het nu ?
Klik om te vergroten...
Hoi! Leuk dat je het vraagt.

Qua drugsgebruik (ik denk dat je dat bedoelt?) gaat het okƩ. Althans dat vind ik. Ik gebruik af en toe nog wel eens iets maar dat gaat op een vrij bewuste en gecontroleerde manier (een enkele gekke uitschieter daargelaten). Zo eens in de 2-3 maanden op gelegenheden. Tegelijkertijd merk ik steeds vaker dat het me minder opbrengt dan dat het me kost. Ik belandt dan niet in zelfhaat (zoals eerder), maar merk dat ik steeds vaker de keuze maak om op bepaalde momenten niet te gebruiken, waar anderen om me heen dat dan wel doen. Omdat ik het t simpelweg niet meer waard vind. Ik gun mezelf dan een goede nachtrust en frisse ochtend. Ik vind het doorhalen op een of andere manier ook steeds sneuer worden.

Met mij zelf gaat het mwah. Het voelt alsof ik in een soort van transitiefase zit ofzo. Op allerlei vlakken twijfel ik wat ik wil, wie ik ben, hoe ik me wil verhouden tot bepaalde zaken (waaronder alcohol/drugs, maar eigenlijk nog tot veel meer dingen). Ik kom er zelf niet uit. Hiermee ga ik ook aan de slag met iemand en daar kijk ik eigenlijk heel erg naar uit. Hopelijk komt er intern dan ook wat meer balans 😊
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed hoor @Pompoen - gek he dat drank en gezelligheid bij veel mensen synoniem zijn. Normaal doen, ja dat is wel echt een grappige. Weet je al hoe lang je abnormaal gaat doen? šŸ˜„
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Houd vol, je bent op de goede weg!
Na verloop van tijd wordt het makkelijker!
De cravings zullen verminderen!
A
Alex91Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Pompoen zei:
Dank je wel voor je tip en ik snap die ook helemaal! Toch (en dat is misschien eigenwijs) wil ik het eerst op eigen kracht proberen, maar heb wel afgesproken dat ik de huisarts ga benaderen, direct als het mislukt. Jij heel veel succes!! Hopelijk ben je alsnog snel aan de beurt. Ook 3mmc?
Klik om te vergroten...
Ik 4mmc mijn gebruik is 1,5gr per bing nu maar gebruik nu helaas om en na bij 3 dagen ga altijd door tot het op is. Voorheen was dit ieder weekend 3gr en dan twee nachten doorhalen dus ik weet hoe moeilijk het is,
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Alex91 zei:
Ik 4mmc mijn gebruik is 1,5gr per bing nu maar gebruik nu helaas om en na bij 3 dagen ga altijd door tot het op is. Voorheen was dit ieder weekend 3gr en dan twee nachten doorhalen dus ik weet hoe moeilijk het is,
Klik om te vergroten...
Oei ja dat zijn ook forse hoeveelheden. Moeilijk inderdaad! Herken dat gevoel van maar door willen gaan, al stop ik tot op heden steeds vóór de ochtend weer start. Meer dan 1 nacht doorhalen ken ik gelukkig niet, maar het is natuurlijk wachten tot dat gebeurt wanneer ik nu niet ingrijp. Heb je zicht op hoe lang je nog moet wachten? Heel veel succes!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kirstensverhaal zei:
Hi, ik was je verhaal aan het lezen en ik heb het zelfde gehad als hoe je het nou omschrijft qua beginnende verslaving. Ik gebruikte ook wel is door de weeks maar gelukkig is dat niet vaak voor gekomen. Nou ben ik zelf in november de ene op de andere dag gestopt omdat ik een realisatie moment kreeg toen ik een lijn nam op werk, dat was voor mij dan ook de laatste keer dat ik 3mmc heb aangeraakt. Ik ben er op eigen houtje mee gestopt maar dat was wel lastig! En wat ik merkte is dat je het echt moet willen. Ik heb het in de maanden ervoor ook een aantal keer geprobeerd maar toen na 2 weken weer terug gevallen. Wat mij hielp als ik zin had in 3mmc dat ik coke haalde en die afzwakken met creatine zodat je veel hebt om de craving niet te hebben maar wel gewoon ā€˜s avonds kan slapen. Ik weet dat de ene drugs met de andere vervangen niet goed is maar dit hielp mij wel echt heel erg. Ik ben in begin nov gestopt en heb 2 weken geleden nog 1x 3mmc geprobeerd maar ik ging er meteen van over mijn nek dus dat was fijn. Ik doe nu wel nog in het weekend iets maar eigenlijk altijd nog maar 1 avond/nacht en helemaal geen 3mmc meer op die ene keer na dan.

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje kan helpen want ik merk ook in mijn omgeving dat er meer mensen het moeilijk hebben met 3mmc en ze het er dan graag met mij over willen hebben omdat ik dan advies kan geven. Daarom als je vragen hebt of iets of iets van steun nodig hebt, contact maar!!!
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je berichtje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist moeite heb met het feit dat vaak in het weekend gebruikt wordt bij ons, ongeacht welke drug het is. Een aant jaar geleden was dat bijvoorbeeld coke en heb daar destijds ook al veel discussies met mijn man over gehad (over zijn gebruik met name). Met 3mmc merk ik wel dat ik zelf vaker wil, dus duidelijkere cravings (ook doordeweeks idd) en dat besef momentje maakte dat ik ineens het probleem er duidelijker van inzag. Mijn oplossing hier thuis gaat dus ook niet zijn om dan bijv coke te gebruiken, want ik wil helemaal niet meer (zo vaak) gebruiken, snap je? Wel fijn dat het voor jouw gevoel voor jou lijkt te werken!

Ik wil zelf juist de associaties ā€œweekend=drugsā€ of ā€œalcohol=drugsā€ of ā€œgezelligheid=drugsā€ eraf. Dus heb besloten om rigoureus helemaal niks meer te gebruiken (en ook niet te drinken). Heb afgelopen 2 weken een weekend weg met vriendinnen nuchter gedaan, zonder moeite eigenlijk (al gebruiken zij ook niet, maar drinken ze wel). Binnenkort is hier carnaval in het zuiden, normaal gesproken was dat 3’dagen zuipen en gebruiken. Nu heb ik al besproken 2 keer overdag een paar uurtjes mee te gaan (intocht en optocht) wat nuchter prima te doen is. Zo probeer ik mijn weekenden van tevoren al te kaderen en ook andere leuke dingen te plannen. Met vrienden waarmee ik normaal gebruik, hebben we gisteren bijvoorbeeld geluncht in de stad. Ik merk dat er echt iets is veranderd bij mezelf, de noodzaak van stoppen is duidelijker ofzo, en ik wĆ­l ook eigenlijk gewoon niet meer. Ben 35 en vanaf m’n 18e veel gebruikt. Het is wel even goed zo, zo voel ik het nu althans. Maar goed, zit er pas net zo bij dus besef me dat de moeilijke momenten vast nog gaan komen.
K
KirstensverhaalLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hi, ik was je verhaal aan het lezen en ik heb het zelfde gehad als hoe je het nou omschrijft qua beginnende verslaving. Ik gebruikte ook wel is door de weeks maar gelukkig is dat niet vaak voor gekomen. Nou ben ik zelf in november de ene op de andere dag gestopt omdat ik een realisatie moment kreeg toen ik een lijn nam op werk, dat was voor mij dan ook de laatste keer dat ik 3mmc heb aangeraakt. Ik ben er op eigen houtje mee gestopt maar dat was wel lastig! En wat ik merkte is dat je het echt moet willen. Ik heb het in de maanden ervoor ook een aantal keer geprobeerd maar toen na 2 weken weer terug gevallen. Wat mij hielp als ik zin had in 3mmc dat ik coke haalde en die afzwakken met creatine zodat je veel hebt om de craving niet te hebben maar wel gewoon ā€˜s avonds kan slapen. Ik weet dat de ene drugs met de andere vervangen niet goed is maar dit hielp mij wel echt heel erg. Ik ben in begin nov gestopt en heb 2 weken geleden nog 1x 3mmc geprobeerd maar ik ging er meteen van over mijn nek dus dat was fijn. Ik doe nu wel nog in het weekend iets maar eigenlijk altijd nog maar 1 avond/nacht en helemaal geen 3mmc meer op die ene keer na dan.

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje kan helpen want ik merk ook in mijn omgeving dat er meer mensen het moeilijk hebben met 3mmc en ze het er dan graag met mij over willen hebben omdat ik dan advies kan geven. Daarom als je vragen hebt of iets of iets van steun nodig hebt, contact maar!!!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pompoen zei:
Bedankt voor je berichtje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist moeite heb met het feit dat vaak in het weekend gebruikt wordt bij ons, ongeacht welke drug het is. Een aant jaar geleden was dat bijvoorbeeld coke en heb daar destijds ook al veel discussies met mijn man over gehad (over zijn gebruik met name). Met 3mmc merk ik wel dat ik zelf vaker wil, dus duidelijkere cravings (ook doordeweeks idd) en dat besef momentje maakte dat ik ineens het probleem er duidelijker van inzag. Mijn oplossing hier thuis gaat dus ook niet zijn om dan bijv coke te gebruiken, want ik wil helemaal niet meer (zo vaak) gebruiken, snap je? Wel fijn dat het voor jouw gevoel voor jou lijkt te werken!

Ik wil zelf juist de associaties ā€œweekend=drugsā€ of ā€œalcohol=drugsā€ of ā€œgezelligheid=drugsā€ eraf. Dus heb besloten om rigoureus helemaal niks meer te gebruiken (en ook niet te drinken). Heb afgelopen 2 weken een weekend weg met vriendinnen nuchter gedaan, zonder moeite eigenlijk (al gebruiken zij ook niet, maar drinken ze wel). Binnenkort is hier carnaval in het zuiden, normaal gesproken was dat 3’dagen zuipen en gebruiken. Nu heb ik al besproken 2 keer overdag een paar uurtjes mee te gaan (intocht en optocht) wat nuchter prima te doen is. Zo probeer ik mijn weekenden van tevoren al te kaderen en ook andere leuke dingen te plannen. Met vrienden waarmee ik normaal gebruik, hebben we gisteren bijvoorbeeld geluncht in de stad. Ik merk dat er echt iets is veranderd bij mezelf, de noodzaak van stoppen is duidelijker ofzo, en ik wĆ­l ook eigenlijk gewoon niet meer. Ben 35 en vanaf m’n 18e veel gebruikt. Het is wel even goed zo, zo voel ik het nu althans. Maar goed, zit er pas net zo bij dus besef me dat de moeilijke momenten vast nog gaan komen.
Klik om te vergroten...
Wat ben je goed bezig zeg! Heel knap!🤩
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Wat ben je goed bezig zeg! Heel knap!🤩
Klik om te vergroten...
Wat lief!! Voel me er ook wel goed over inderdaad :) al krijg ik er ook nu al wel vragen over: ā€œwaarom maak je het jezelf zo lastigā€ en ā€œhet valt toch wel meeā€ en ā€œbij het feestje dan en dan ga je dan ook niks gebruiken..?ā€. Maar goed, voor mezelf weet ik goed waarom ik het doe en dat is het belangrijkste.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Pompoen zei:
Wat lief!! Voel me er ook wel goed over inderdaad :) al krijg ik er ook nu al wel vragen over: ā€œwaarom maak je het jezelf zo lastigā€ en ā€œhet valt toch wel meeā€ en ā€œbij het feestje dan en dan ga je dan ook niks gebruiken..?ā€. Maar goed, voor mezelf weet ik goed waarom ik het doe en dat is het belangrijkste.
Klik om te vergroten...
Heel goed zeg! Gecontroleerd gebruiken is veel lastiger is dan helemaal niet. Laat je niet ompraten šŸ‘
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Goedemorgen. Ik heb dit topic al eens eerder doorgelezen, maar nog niet gereageerd. Hartstikke knap en 'volwassen' hoe je dit insteekt. Ik zat in een enigszins vergelijkbare situatie, ongeveer een jaar geleden gestart met ambulante verslavingszorg. Goed dat jou het ook zonder lukt. Veel van de zaken die jij benoemt zijn belangrijk om toe te passen. Zoals bv ontkoppelen van connecties in je hoofd (weekend = drugs, etc). Je kunt overwegen om je geheelonthouding een jaar lang door te trekken en dan eens opnieuw te bekijken hoe je je tot middelen wilt verhouden. Voor mij werkt dat in ieder geval erg goed.

Carnaval nuchter aangaan zou wel een mooie overwinning zijn.

Edit / toevoeging: door jezelf een termijn te stellen van in ieder geval tenminste ƩƩn jaar geheelonthouding heb je ook perspectief wanneer je in een mindere fase terecht komt. Het lijkt je nu allemaal goed af te gaan en dat is fijn. Door (externe) factoren (bv overlijden in familie of andere vervelende gebeurtenissen waar je niet op kunt sturen) kunnen er mindere fases komen in dit jaar. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar het is goed om in ieder geval nu in je achterhoofd te houden dat het ook minder kan gaan. Die weerbaarheid wil je opbouwen. En het kan helpen om een concreet doel te stellen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Heel goed zeg! Gecontroleerd gebruiken is veel lastiger is dan helemaal niet. Laat je niet ompraten šŸ‘
Klik om te vergroten...
Dank je wel!! Ja dat heb ik inderdaad ook gemerkt. Ik hoop er over een tijd nog steeds zo sterk in te staan.
Damius zei:
Goedemorgen. Ik heb dit topic al eens eerder doorgelezen, maar nog niet gereageerd. Hartstikke knap en 'volwassen' hoe je dit insteekt. Ik zat in een enigszins vergelijkbare situatie, ongeveer een jaar geleden gestart met ambulante verslavingszorg. Goed dat jou het ook zonder lukt. Veel van de zaken die jij benoemt zijn belangrijk om toe te passen. Zoals bv ontkoppelen van connecties in je hoofd (weekend = drugs, etc). Je kunt overwegen om je geheelonthouding een jaar lang door te trekken en dan eens opnieuw te bekijken hoe je je tot middelen wilt verhouden. Voor mij werkt dat in ieder geval erg goed.

Carnaval nuchter aangaan zou wel een mooie overwinning zijn.

Edit / toevoeging: door jezelf een termijn te stellen van in ieder geval tenminste ƩƩn jaar geheelonthouding heb je ook perspectief wanneer je in een mindere fase terecht komt. Het lijkt je nu allemaal goed af te gaan en dat is fijn. Door (externe) factoren (bv overlijden in familie of andere vervelende gebeurtenissen waar je niet op kunt sturen) kunnen er mindere fases komen in dit jaar. Dat is natuurlijk wel een extreem voorbeeld, maar het is goed om in ieder geval nu in je achterhoofd te houden dat het ook minder kan gaan. Die weerbaarheid wil je opbouwen. En het kan helpen om een concreet doel te stellen.
Klik om te vergroten...
Lief dat je even reageert!! Wat knap dat je hulp hebt gezocht, lijkt me heel lastig. Het grappige is dat ik inderdaad heb bedacht om een jaar niets te drinken/gebruiken, maar heb dit nog naar niemand uitgesproken. Helemaal nooit meer voelt te definitief, maar per dag bekijken te vrijblijvend. Mensen zeggen altijd dat je van dag tot dag moet bekijken, maar bij mij werkt het (dus net als bij jou) beter om een termijn af te spreken en dat ik dan weer verder kijk. Na een jaar zijn die associaties hopelijk minder maar na een jaar is de behoefte er misschien ook niet meer.. wie weet. En ik vind het ergens ook wel een leuk experiment, haha.
Ik kan je helemaal volgen in jouw laatste stuk. Daar ben ik me ook bewust van, daarom helpt zo’n concreet doel inderdaad ook denk ik.

Hoe gaat het bij jou? Heb je nu nog steeds hulp voor verslaving?
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Damius zei:
Carnaval nuchter aangaan zou wel een mooie overwinning zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ga het trouwens niet echt aan hoor. Dat ga ik nooit trekken, in een overvolle kroeg met kutmuziek en zatte mensen šŸ˜…. Verdoofd vond ik het prima en zelfs leuk op een of andere manier, maar nu ga ik mezelf dat niet aandoen. Een paar uurtjes buiten tijdens de optocht vind ik prima en dan taai ik af šŸ˜‰
K
KirstensverhaalLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pompoen zei:
Bedankt voor je berichtje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik juist moeite heb met het feit dat vaak in het weekend gebruikt wordt bij ons, ongeacht welke drug het is. Een aant jaar geleden was dat bijvoorbeeld coke en heb daar destijds ook al veel discussies met mijn man over gehad (over zijn gebruik met name). Met 3mmc merk ik wel dat ik zelf vaker wil, dus duidelijkere cravings (ook doordeweeks idd) en dat besef momentje maakte dat ik ineens het probleem er duidelijker van inzag. Mijn oplossing hier thuis gaat dus ook niet zijn om dan bijv coke te gebruiken, want ik wil helemaal niet meer (zo vaak) gebruiken, snap je? Wel fijn dat het voor jouw gevoel voor jou lijkt te werken!

Ik wil zelf juist de associaties ā€œweekend=drugsā€ of ā€œalcohol=drugsā€ of ā€œgezelligheid=drugsā€ eraf. Dus heb besloten om rigoureus helemaal niks meer te gebruiken (en ook niet te drinken). Heb afgelopen 2 weken een weekend weg met vriendinnen nuchter gedaan, zonder moeite eigenlijk (al gebruiken zij ook niet, maar drinken ze wel). Binnenkort is hier carnaval in het zuiden, normaal gesproken was dat 3’dagen zuipen en gebruiken. Nu heb ik al besproken 2 keer overdag een paar uurtjes mee te gaan (intocht en optocht) wat nuchter prima te doen is. Zo probeer ik mijn weekenden van tevoren al te kaderen en ook andere leuke dingen te plannen. Met vrienden waarmee ik normaal gebruik, hebben we gisteren bijvoorbeeld geluncht in de stad. Ik merk dat er echt iets is veranderd bij mezelf, de noodzaak van stoppen is duidelijker ofzo, en ik wĆ­l ook eigenlijk gewoon niet meer. Ben 35 en vanaf m’n 18e veel gebruikt. Het is wel even goed zo, zo voel ik het nu althans. Maar goed, zit er pas net zo bij dus besef me dat de moeilijke momenten vast nog gaan komen.
Klik om te vergroten...
Hi, leuk dat je zo snel reageert. Ik snap je helemaal hoor! Hier is het het lastigste dat letterlijk al mijn vrienden inclusief mijn vriend die door de weeks met mij mee ging gebruiken en daar zelf ook mee struggelde. Nou is het wel veel minder maar hij wilt zelf niet stoppen omdat die hij het al sinds zijn 15/16 elk weekend doet en hij ziet het probleem er niet van in, nou moet ik wel zeggen dat hij de eerste 2 weken dat ik ā€˜afkickte’ hij mee probeerde te doen alleen dat lukte niet altijd. Maar nou is het weer terug op het punt dat er elk weekend gebruikt word en heel het weekend lang en eigenlijk ook alleen maar miauw. Ik ben ook iets jonger 24 dus dan is dat soms moeilijk te vermijden en ik kon het zelf niet aan dat al mijn vrienden aan het snuiven waren en ik mocht geen miauw aanraken van mezelf dus daarom dat ik voor coke heb gekozen op zulke momenten. Veel mensen zeggen ook dan moet je met andere mensen om gaan maar ik ben een half jaar geleden 1,5 uur verder weg gaan wonen dan mijn ouderlijk huis en heb hier alleen de vrienden van mijn vriend dus dan moet ik kiezen tussen of heel het weekend in mijn eentje thuis zitten terwijl hij weg is of alsnog mee gaan. Het is ook niet dat ik nou coke heb vervang door miauw alleen op de momenten dat ik wist dat andere mensen openbaarlijk voor mijn neus miauw gebruiken. Het is heel knap dat je de afgelopen weken helemaal niks gebruikt hebt of gedronken, kan je heel erg trots op zijn! En inderdaad carnaval gaat een lastig dingetjes worden (kom zelf ook uit het mooie Brabant haha) en nou lees ik toevallig net je laatste post met dat je alleen de optocht gaat kijken en dat is al echt een stok achter de deur!
Ik hoop dat je het nog even volhoudt want het word steeds makkelijker!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...15
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."