Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende 3mmc verslaving

Beginnende 3mmc verslaving

289 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Bizar hè, toch lijkt dat vaak wèl het geval haha

Dat je een soort van uitleg moet geven als je een biertje weigert of als je wèl op tijd op bed wilt liggen. Maar als ik dan uitleg waarom is het eigenlijk meteen klaar ook. Heb nog niet meegemaakt dat iemand echt aandrong van: aaaaah eentje kan wel.

Al wel gehad dat mensen aanboden: ja maar dan zorg ik er wel voor dat het bij eentje blijft hoor.

Ja uhu, like... Je denkt toch niet dat je me kan tegenhouden als die kronkel in m'n kop gaat opspelen? 😂

Mooi dat je een gezellige avond hebt gehad!
Klik om te vergroten...
Ik geb ook een tijdje helemaal niks gedaan toen het uit de hand dreigde te lopen, maar als me bijvoorbeeld een biertje aangeboden werd werkte het prima om gewoon aan te geven dat ik ff te hard gegaan was en even een tijdje op 0 ging
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey @Pompoen hoe gaat het nu? :)
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Hey @Pompoen hoe gaat het nu? :)
Klik om te vergroten...
Hey! Lief dat je het vraagt. Het gaat goed. Heb 3 maanden helemaal niets gedaan. Geen alcohol/drugs. Afgelopen vrijdag hadden we een feestje bij ons thuis en merkte dat ik de hele week al wat aan het twijfelen was of ik misschien weer eens wat zou drinken en/of gebruiken. Uiteindelijk de keuze gemaakt dit niet te doen, omdat ik merk dat het me steeds gemakkelijker afgaat om niks te gebruiken en ik het heerlijk vind om me fit en fris te voelen. Het zou ook lekker weer worden de dag erna en had geen zin om brak te zijn.

Nu had ik vrijdag een borstonderzoek in het ziekenhuis (controle na een half jaar) en tegen al mijn verwachtingen in vonden ze toch een plekje wat ze wilden onderzoeken en namen ze een aantal biopten af. Ik was daar best wel van geschrokken en had daarna toch de behoefte om even los te gaan. Ik was me er heel erg bewust van dat dit gebeurde en vond het ook oké. Heb zo bewust geleefd afgelopen maanden. Heb een leuke avond gehad, gedronken en paar sleutelpunten sos gebruikt tussen 21:00 en 2:00 uur en ben rond 3:30 gaan slapen. Mezelf niet totaal verloren, geen zelfhaat gehad de dag erna. Wel nog steeds wat moe ervan en merk duidelijk verschil tussen wat gaar en dus het fit zijn van afgelopen tijd.

mijn conclusie: was leuk even, maar heeft uiteindelijk ook niet echt veel toegevoegd. Ik ga weer mooi door met 0.0 voorlopig :)
Misschien denk je nu: gevaarlijk! Maar zo voelt het eigenlijk totaal niet. Ik merk dat ik me heel bewust ben van alles wat ik doe en waarom en daarin toch controle ervaar ofzo.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wees niet te streng voor jezelf, een terugval hoort erbij zegt men wel.
Het is goed dat je weet waardoor het is misgegaan, en alcohol is een slechte raadgever.
Raap jezelf op en begin opnieuw met nuchter te blijven.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan mij er alles bij voorstellen dat je schrikt bij zo’n uitslag van het onderzoek! Hopelijk valt het straks uiteindelijk gewoon mee.


Pompoen zei:
Misschien denk je nu: gevaarlijk! Maar zo voelt het eigenlijk totaal niet. Ik merk dat ik me heel bewust ben van alles wat ik doe en waarom en daarin toch controle ervaar ofzo
Klik om te vergroten...


Eigenlijk allesbehalve :). Je bent al maanden actief met jezelf aan de slag en ik vond het, zoals eerder aangegeven, al reuze knap hoe jij bepaalde conclusies trok ten aanzien van jouw relatie tot middelengebruik, zonder professionele begeleiding. En nog knapper: je bent met jezelf aan de slag gegaan.

Je bent aan niemand verantwoording schuldig, behalve aan jouzelf :).

Als tip: probeer eens verder voor jezelf uit te diepen wat de functie precies was van het middelengebruik op die betreffende avond. Ontlading? Verdoving? Fun? Escapisme? Ontspanning? Dit alles?

Door er langer bij stil te staan, houd je scherp voor jezelf wanneer je wel of niet gehoor wilt geven aan een craving. Dat zal je helpen om telkens een weloverwogen besluit te nemen wanneer je wel of niet een avondje los wilt. Bijvoorbeeld: de volgende twee keer níet los wanneer je slecht nieuws heb gehad. Zodat dat geen sterke connectie wordt tussen bepaalde omstandigheden en daaruit volgend gedrag. Aan jou om te bepalen wat jij voor jou goed vindt werken natuurlijk!
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Damius fijn om te lezen jouw bericht! Doet me goed!! Ook je interesse!

Damius zei:
Je bent aan niemand verantwoording schuldig, behalve aan jouzelf :).
Klik om te vergroten...
Je hebt helemaal gelijk! Ik denk dat ik dit ergens ook voor mezelf typte haha. Ik ga dan twijfelen of het niet gewoon het verslavingsstemmetje is dat roept dat ik alles onder controle heb. Ook omdat ik al ergens een keer had geroepen een jaar niks te willen gebruiken. Achja..
Damius zei:
Als tip: probeer eens verder voor jezelf uit te diepen wat de functie precies was van het middelengebruik op die betreffende avond. Ontlading? Verdoving? Fun? Escapisme? Ontspanning? Dit alles?
Klik om te vergroten...
Hier ben ik ook al steeds over na aan het denken. Ik denk het feit dat ik de week ervoor al twijfelde om iets te gebruiken tijdens het feestje, kwam vanuit een behoefte aan ontlading en fun, even weer een keer buiten de lijntjes kleuren ofzo. Dat kan me soms ook goed doen, mits ik het binnen de perken kan houden.
Maar toen ik het uiteindelijk deed na dat ziekenhuisbezoek, kwam dat volgens mij voort uit de behoefte aan verdoving/escapisme.
Goede tip om dit niet steeds te doen na een vervelend gevoel. Het viel ook precies samen met dat feestje, anders had ik zeer waarschijnlijk niet gedronken of drugs gebruikt. Maar blijft wel interessant wat er allemaal gebeurt van binnen.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Oké waar ik ergens misschien al bang voor was is gisteren gebeurd. Gisteren kwam een vriendin langs en ik besloot wijn mee te drinken. Er lag nog wat coke en 3M in huis van het feestje en dat heb ik er gisteravond doorheen gejast. Ik kon niet stoppen, het moest op. Natuurlijk slecht geslapen en nu moe en gaar.

Baal van mezelf. Was zo goed bezig afgelopen tijd. Ik twijfelde al toen we de coke en 3M bewaarden na het feestje vorige week. Had het weg moeten gooien, dan was er gisteren sowieso niks gebruikt. Daarnaast had ik ook niet moeten drinken. Ook dit wist ik en was ook de reden dat ik afgelopen 3 maanden niet heb gedronken. Drank=drugs bij mij. Die link blijft er zitten. Eigenlijk heb ik, door vorige week tijdens het feestje te gebruiken, alle deurtjes in m’n hoofd weer opengezet bedenk ik me nu. Was er zoveel mee bezig afgelopen week, ook door het feit dat er dus nog drugs in huis lagen.

Ik doe heel erg m’n best om nu niet in een grote zelfhaat te belanden. Dat lukt gelukkig wel. Ergens merk ik ook rust. Ik heb mezelf bewezen dat ik beter gewoon niet drink (en gebruik). Lekker duidelijk en ik hoef hierover dus niet meer te discussiëren in m’n hoofd. Dus ik probeer het maar als een les te zien. En dooorrr.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Wees niet te streng voor jezelf, een terugval hoort erbij zegt men wel.
Het is goed dat je weet waardoor het is misgegaan, en alcohol is een slechte raadgever.
Raap jezelf op en begin opnieuw met nuchter te blijven.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je reactie! Precies zoals ik het nu probeer te zien en doen. Op een of andere manier voel ik me zelfs een beetje opgelucht, ik denk omdat nu duidelijk is dat ik weer nuchter ga blijven ofzo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Koffieb00n zei:
Heb ik van meerdere mensen zo gehoord. Maar waarom dan? Als ik naar mezelf kijk, werd ik energiek, vrolijk en praterig als ik sos op had. Wel altijd in combi met drank. Misschien een tikkeltje te zelfverzekerd, maar niet arrogant of een hoge eigendunk. Ook geen praatjes over mezelf ofzo om op te scheppen.
Klik om te vergroten...
Praterig en niet zo luisterig waarschijnlijk :wink:
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
_shikantaza zei:
Praterig en niet zo luisterig waarschijnlijk :wink:
Klik om te vergroten...
Hahaha dat klopt inderdaad
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Praterig en niet zo luisterig waarschijnlijk :wink:
Klik om te vergroten...
Exact dit...
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#12
_shikantaza zei:
Praterig en niet zo luisterig waarschijnlijk :wink:
Klik om te vergroten...
Ja dit is echt wat er gebeurt met coke haha. Als je het beiden gebruikt is er niks aan de hand, want dan lul je allebei lekker door. Maar als je zelf nuchter bent is het zeer vermoeiend en vaak eenrichtingsverkeer 😅 met mdma daarentegen zijn mensen inderdaad wel heel lief en juist geïnteresseerd over het algemeen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Dit ervaar ik zelf ook zo. Mensen die drinken krijgen na een bepaalde tijd iets lompigs en de vibes lopen uiteindelijk zó uiteen, dat de lol eraf is.

Mensen op veel andere soorten drugs kan ik dan juist wel erg mee lachen. Zeker op MDMA of LSD. Met speed ook nog wel. Mensen op keta krijgen ook wat lompigs, maar dan wèl weer op een leuke manier.

Middelen als coke worden toch ook al snel minder leuk.
Klik om te vergroten...
Ja, honderd procent mee eens. Maar mensen op x of m zijn vaak heerlijk, schattig en hilarisch. Nu moet ik zeggen dat ik over het algemeen niet geheel nuchter naar een rave ga, maar ik gebruik vergeleken met vroeger echt nog maar minimaal. Dus voel me soms vergeleken met de mensen om me heen, die staan te klapperkaken, wel nuchter ja. 😅 Voor werk in de VS ga ik wel regelmatig naar raves zonder drugs op. Paar drankjes hooguit. En dat matcht prima. Zatte mensen worden inderdaad over het algemeen lomp en irritant. Doe maar maar mensen met dope op. Veel leuker publiek.
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jazz35 zei:
Kanttekening: het moet dan wel écht mijn muziek zijn. Muziek is een goede (misschien wel de beste) katalysator voor een fijne dag/nacht.
Klik om te vergroten...
Ja precies! Dit kan ik helemaal volgen. Morgen wordt wel mijn muziek gedraaid over het algemeen, maar heb dit nooit nuchter ervaren op zo’n festival dus ben wel benieuwd. Maar ik heb goeie hoop! Lekker dansen.

Daarentegen ben ik een paar maanden terug nuchter op een feest geweest waar allemaal van die foute hitjes en meezingers werden gedraaid. Vriendinnen gingen daar heen (was hun idee). Dit was dus echt verschrikkelijk en niet te doen nuchter, ook omdat ik die muziek dus slecht trek dan haha 😂😭
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Pompoen zei:
Ja precies! Dit kan ik helemaal volgen. Morgen wordt wel mijn muziek gedraaid over het algemeen, maar heb dit nooit nuchter ervaren op zo’n festival dus ben wel benieuwd. Maar ik heb goeie hoop! Lekker dansen.

Daarentegen ben ik een paar maanden terug nuchter op een feest geweest waar allemaal van die foute hitjes en meezingers werden gedraaid. Vriendinnen gingen daar heen (was hun idee). Dit was dus echt verschrikkelijk en niet te doen nuchter, ook omdat ik die muziek dus slecht trek dan haha 😂😭
Klik om te vergroten...
Jaaaaa, dat snap ik heel goed. Da's echt niet te doen. Ben benieuwd hoe je het gaat hebben morgen, nuchter. Hopelijk trekt de muziek je erdoorheen. Lekker dansen indeed. 💃

Voor mij is sowieso inmiddels bepaald dat ik nuchter ga zijn. Lig rillend van de koorts op de bank met thee en Tom Hanks. Nou nou, dat wordt een wilde Koningsnacht hoor. Wraow! 🦁
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jazz35 zei:
Voor mij is sowieso inmiddels bepaald dat ik nuchter ga zijn. Lig rillend van de koorts op de bank met thee en Tom Hanks. Nou nou, dat wordt een wilde Koningsnacht hoor. Wraow! 🦁
Klik om te vergroten...
Ohnee wat shit! Balen van koningsnacht/-dag! Maar er komen wel weer nieuwe feestjes (zou m’n moeder zeggen 😉). Beterschap!!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pompoen zei:
Ja dit is echt wat er gebeurt met coke haha. Als je het beiden gebruikt is er niks aan de hand, want dan lul je allebei lekker door.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel eens nuchter bij 3 mensen met coke op gezeten, die voerden echt alle 3 hun eigen gesprek, alleen omdat iedereen zo met zichzelf bezig is en niet luistert heeft niemand het door
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Pompoen zei:
Ohnee wat shit! Balen van koningsnacht/-dag! Maar er komen wel weer nieuwe feestjes (zou m’n moeder zeggen 😉). Beterschap!!
Klik om te vergroten...
Aaah thnx. ♥️ Ik wilde eigenlijk sowieso niet echt iets gaan doen hoor. Maar de verleiding is iig bij deze ook gewoon weggenomen. Prima eigenlijk. Op de ziekte na dan. 😅
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jazz35 zei:
Aaah thnx. ♥️ Ik wilde eigenlijk sowieso niet echt iets gaan doen hoor. Maar de verleiding is iig bij deze ook gewoon weggenomen. Prima eigenlijk. Op de ziekte na dan. 😅
Klik om te vergroten...
Goede stok achter de deur! 😉
P
PompoenLid
01-01-2024, 00:00
#20
miles zei:
Ik heb wel eens nuchter bij 3 mensen met coke op gezeten, die voerden echt alle 3 hun eigen gesprek, alleen omdat iedereen zo met zichzelf bezig is en niet luistert heeft niemand het door
Klik om te vergroten...
Haha echt erg ja.. 🙈

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...101112131415
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."