#1
Het komt inderdaad vanzelf @PompoenVerslaving is progressief. Zonder interventie komt dat moment vanzelf. Maar belangrijker: je lijkt het ietwat uit jezelf te plaatsen in deze alinea. Namelijk: er moet iets ‘van buiten’ gebeuren, of ‘mijn excessieve gebruik moet mij overkomen’. En dat stuur je zelf aan natuurlijk. Ik zou eigenlijk een ander perspectief leidend laten zijn: namelijk het geloof dat je anders wil. En het niet tot dit kritieke moment laat komen, maar het voor bent. Dat moet je echter zelf diep van binnen willen.
Misschien ter inspiratie even wat "dagboek" threads doorlezen. Wat je te wachten zou kunnen staan, bijvoorbeeld hier of daar of deze of die maar het
is heel begrijpelijk dat je de motivatie nog niet hebt als je er nog maar weinig gevolgen van hebt ondervonden.
Uiteindelijk is voor velen "de bodem van de put" toch het enige dat helpt. Maar hoe diep die put is blijft de vraag
Bezoekjes aan de SEH, spoedopnames, verwondingen, bijna-dood-ervaringen, noem maar op. Ik heb wel eens (naakt) met een honkbalknuppel
op m'n slaapkamer klaar gezeten om de Hells Angels die met afgezaagde shotguns in huis waren te grazen te nemen. Dat was uiteraard
niet echt, en er is niks gebeurd, en een week later heb ik 't vrolijk nog een keer gedaan. Dus 't kan ook meevallen
En misschien gebeurt er jou wel helemaal niks. Maar misschien ook wel. Het is maar net hoe veel risico je bereid bent te nemen.