Positief hoor!
Ik lees misschien wel een beetje, dat je niet echt de knoop door hebt gehakt en daarom nog wel te maken hebt met "overdenken". Als je helemaal achter je besluit zou staan, denk ik dat je dat overdenken niet meer meemaakt.
Had je een exact doel gesteld? X maanden of iets dergelijks?
Ga zo door en blijf genieten van de positieve effecten zoals je al doet!
Ja dat lees je eigenlijk wel goed. Ik weet dat ik geen 3mmc meer wil gebruiken, nooit meer. Dat is me heel helder. Ben wel aan het twijfelen over weer een keer xtc met een festival in de zomer. Met alchohol heb ik verder eigenlijk nooit echt een groot probleem gehad, behalve dus dat alcohol er de laatste tijd voor zorgt dat ik cravings naar 3mmc of coke krijg. Daarom ook met alcohol gestopt nu, maar heb in m’n hoofd nog deurtjes voor alcohol openstaan merk ik. In maart een lang weekend met vriendinnen weg, in april een keer luxe uit eten. Ik ben er nog niet over uit of ik dan toch niet ga drinken. Ik wil het eigenlijk niet, maar ergens ook weer wel. Bij die momenten is er sowieso geen drugs bij, dus zou ik in theorie kunnen drinken. Echter, als ik dan weer ga drinken, denk ik vast dat ik ook op andere momenten weer kan drinken en dan komt uiteindelijk 3mmc of coke weer om de hoek kijken. Eigenlijk weet ik nu dus al dat het zo gaat. En nu ik dit typ, besef ik dat ik dus ook niet moet drinken, ook niet op momenten dat het in theorie zou kunnen.
Ik vind het lastig, een exact doel. Zou eigenlijk willen zeggen: een jaar, tot oud en nieuw bijvoorbeeld. Heb eerder 3 maanden gedaan, maar ging toen ook weer overstag (en nog erger dan daarvoor), dus 3 maanden is te kort.
Oké, een jaar. Bij deze. Een jaar geen alcohol en gesnuif. Om bovenstaande reden (dit laatste typ ik voor mezelf, voor als ik weer even vergeet waarom ook alweer). En dan mag ik over een half jaar in de zomer wel weer xtc op een festival 😉 als ik dat dan nog wil.