Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnende hasj verslaving

Beginnende hasj verslaving

1594 antwoorden
193 weergaven
18-5-2026
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Er wonen hier ook mensen die crack roken, echt heftig wat die mensen voor de flash doen. Ze veranderen gewoon in dieren.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
Tijdens mijn laatste technofeest had ik vanaf de trein al een leuk gesprek met een jonge meid. Klikte best leuk (vriendschappelijk).
Uiteindelijk deelden we binnen al samen een locker, maar zijn we elk onze eigen weg gegaan omdat we het chill vonden te kunnen gaan en staan waar we wilden.

Halverwege kwam ik haar weer tegen samen met een jongen. Ze fluisterde me al vrij snel in dat het begon met een leuk gesprek, maar dat ze er nu niet meer van af kwam. En dat ze eigenlijk helemaal geen zin had in die gast achter haar aan. Ze wilde dat niet in zijn gezicht vertellen, wat ik ergens ook wel snap.

Dus uiteindelijk zijn we samen er snel vandoor gerend toen hij even niet oplette🤣

En daarna zijn we weer elk onze eigen weg gegaan. Ik kon er wel om lachen 🤣

Hoe noem je het tegenovergestelde van een wingman? Want dat was ik die dag even denk ik.
Klik om te vergroten...
Op een feestje is een afwijzing niet zo erg, naar mijn mening je kan gewoon door naar de volgende vrouw als je daar zo nodig voor de vrouwen komt :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik je berichten hier zo lees vraag ik me af wat je eigenlijk wil bereiken. Je ondermijnt jezelf op alle fronten. Misschien kan je eens opschrijven voor je zelf wat jij nou echt wil. Dus niet voor je vriendin of je ouders of je school of je hulpverleners. Maar wat jij als individu wil met het leven.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Batje11 zei:
Ik heb van 2017 tot 2020 gerookt. Wat ik wil doen is je waarschuwen, maar eerst even mijn verhaal
ik rookte alleen in de avond en was altijd pas nadat ik alles gedaan had. Het eerste jaar gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt. Het tweede jaar ook maar langzamerhand schuif je alles op de lange baan want ik wilde tenslotte alles gedaan hebben. Ondanks dat ik het in vergelijking met mijn vrienden heel weinig rookte. Laten we zeggen dat ik maar een gram per week rookte. achterafgezien was ik 3 jaar lang grotendeels 24/7 stoned omdat wiet het langste van alle middelen in het bloed blijft zitten. zelfs met zo’n kleine hoeveelheid.

Hieronder 3 dingen die erin sluipen als een sluipmoordenaar

1. alles schuift langzaam op de lange baan. Je leeft van dag tot dag en vooruit plannen is onmogelijk omdat je jezelf steeds tegenkomend in het ontspannen stoned zijn. Wiet zorgt voor een bubbel om je heen. Je leeft in een waas ( het dag tot dag leven). Op een gegeven moment zit je in isolement.

2. wat ik bedoel met isolement is dat als je jaren lang rookt, je de hele dag doet chillen. Chillen gebeurde bij mij alleen met smokers. Omdat wij allemaal hetzelfde doen. Ik kwam dus in isolement omdat ik alleen maar smokers als vrienden had. Door dit isolement lijkt het allemaal niet zo erg want iedereen die je kent doet het zo….

Bij mij in omgeving heb je nogal polarisatie waardoor je alleen maar met die mensen omgaat waarmee je om gaat. Na twee jaar stoppen had ik pas weer een echte niet wiet rokende vriendengroep.
Tot op de dag van vandaag loop ik nog altijd tegen de pijn aan dat ik mijn beste vrienden nog altijd smoken en alles aan het verpesten zijn. Ik ben nu 3 jaar pas 100% los van mijn oude vrienden. Ze zitten wel bij onze niet smokende vriendengroep maar als je het aan mij vraagt voor spek en bonen omdat er gewoon echt helemaal niks in zit. 😔 vast in de bubbel waar zei geen zicht in hebben.

3. toekomst

omdat ik van dag tot dag leefde was ik alleen maar bezig met de dag door te komen. Ik ben optijd gestopt. Maar mijn vrienden zitten nog altijd op de zelfde plek als 3 jaar geleden. Wat men alleen vergeet is dat het leven door gaat. Opleiding wordt gehaald/gestopt. Heledag niks doen wat ervoor zorgt dat je er ook na gaat handelen. Wiet en hasj zorgt ervoor dat je met steeds minder genoegen neemt en dat gebeurt volledig onbewust. Mijn vrienden hadden ambities. Nu hebben ze plaats gemaakt voor een 9 tot 5 baan als paket bezorger. Iedereen is fout: belasting betalen is belachelijk dit dat. Ouders doen alles fout. Kortom ze zijn zelf het probleem niet maar de andere is het probleem. Dit maakt de bubbel de bubbel…

Maar nu mijn leven na smoken

omdat ik wel ambitie heb wilde ik hoe dan ook stoppen omdat ik wel verder dacht dan het hier in nu. Ik ben gestopt in het begin van corona. De eerste 3 maanden heb ik heel veel gewerkt en dat was mijn redding. Heel Nederland lag op zijn gat en ik was een van de weinige die kon werken. Hier kon ik genieten en mijn mind herschrijven.


Na he eerste jaar kwam ik er achter hoe afgevlakt mijn leven was geworden. ( dit komt door het missen van de REM-slaap. De REM-slaap snoeit allen onnuttig gedachten weg waardoor je bovenkamer leger is. Zie het als een bibliotheek. Zonder REM slaap duur het veel langer om je shit te vinden waardoor uitstel uiteindelijk afstel wordt. Rem slaapt zorgt voor een georganiseerde bibliotheek)

Doordat ik nu niet meer stoned was ging alles makkelijker. Na een maand al leek het alsof ik een super mind had. Ik kon weer normaal nadenken en deed mijn werkzaamheden beter. Ik zat na een jaar nog altijd vast aan alleen maar smokers. Dit heeft ruim twee jaar geduurd voordat ik mezelf ervanaf gezet heb. Mede door corona.

Doordat ik alles beter kon werd ik socialer. Met deze ( nog matige) sociale skills ben ik gestopt in de horeca en ben ik begonnen als technische dienst in een groot warenhuis. Ik was opeens elke dag in het weekend het aanspreekpunt van 20+ medewerkers. Hier werd ik sociaal flink in het diepe gegooid. Hier ben ik ontpop tot een sociale vlinder in vergelijking met mijn verleden. Tegelijkertijd ben ik begonnen op het hbo.

Door wat ik heb overwonnen door te stoppen met smoken wist ik wie ik echt was. Wat ik kon en wat ik nog allemaal wil bereiken. Ik ben daarom gestopt met het hbo omdat weet dat ik talent heb. Ik wist zeker dat wat er in mijn hoofd afspeelde veel meer waard was dan wat ik op school leerde. Ik weigerde mijn eigen kennis aan de kant te schuiven om toch maar goede punten te behalen. Ik ben gaan solliciteren en heb het probleem uitgelegd. Nu werk ik als werktuigbouwkunde in een bedrijf dat op hun vestiging alleen werkt voor ASML. It did it. Allemaal zelf voor gezorgd omdat ik mijn ambitie niet wilde loslaten.


ik weet niet zo goed wat ik voor advies zou moeten geven. Alles wat er bij mij gebeurt is is heeft er uiteindelijk voor gezorgd waar ik nu ben. Ook wiet.

waarschijnlijk is er nu nog nog helemaal niks aan de hand maar toch hoop ik je een beetje inzicht te hebben in mijn leven. Hou vooral in het achter hoofd waarom je wiet rookt. Bij mij was het achterafgezien toch de thuissituatie waar ik aan wilde ontvluchten.

waar je vooral voor wil behoeden in de tomomst is:
- Problemen ontlopen en ontkennen
- Vrienden die je aan de grond houden, slechte vrienden geven je drugs. echte vrienden waarschuwen je. Het lijkt dus allemaal zo normaal en dus oke.

- relaties met je vriendin en ouders. Zorg ervoor dat je er altijd met iemand eerlijk over kunt praten. Iemand die niet elke dag wiet rookt.

verder moet je lekker doet wat je zelf wilt. Onthoud alleen dat als het nood aan de man is, je er altijd alleen voor staat. Als je verandering wilt dan moet je hier kost wat het kost voor gaan.

"One day, you'll leave this world behind
So live a life you will remember"
Klik om te vergroten...
Grote delen hiervan zijn voor mij heel erg herkenbaar van vroeger. Heel mooi verwoord 👍
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Probeer ook te voel/ervaren of je zin hebt om eigenlijk te roken. (En niet perse blowen/stoned willen zijn maar wel behoefte aan het ritueel enof dus zin in roken)

CBD kan daarbij helpen. Je kan dan wel "lekker roken" maar je wordt dus niet stoned ofzo.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
trippymeeuw zei:
Stoned is juist wat je wil.
Klik om te vergroten...
Ligt eraan wat je doel is natuurlijk.

Soms heb ik zin omte roken (maar ik rook geen tabak meer) en niet perse zin om stoned te zijn. Dus dan rook ik een CBD jointje.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#7
N3K0 zei:
Ligt eraan wat je doel is natuurlijk.

Soms heb ik zin omte roken (maar ik rook geen tabak meer) en niet perse zin om stoned te zijn. Dus dan rook ik een CBD jointje.
Klik om te vergroten...
Slim ja ik doe het omdat het leuk is en ontspannend vooral in de avond om je dag af te sluiten met een game of videos kijken. Over dag heb ik niet de nijging om stoned te zijn.
B
Batje11Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb van 2017 tot 2020 gerookt. Wat ik wil doen is je waarschuwen, maar eerst even mijn verhaal
ik rookte alleen in de avond en was altijd pas nadat ik alles gedaan had. Het eerste jaar gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt. Het tweede jaar ook maar langzamerhand schuif je alles op de lange baan want ik wilde tenslotte alles gedaan hebben. Ondanks dat ik het in vergelijking met mijn vrienden heel weinig rookte. Laten we zeggen dat ik maar een gram per week rookte. achterafgezien was ik 3 jaar lang grotendeels 24/7 stoned omdat wiet het langste van alle middelen in het bloed blijft zitten. zelfs met zo’n kleine hoeveelheid.

Hieronder 3 dingen die erin sluipen als een sluipmoordenaar

1. alles schuift langzaam op de lange baan. Je leeft van dag tot dag en vooruit plannen is onmogelijk omdat je jezelf steeds tegenkomend in het ontspannen stoned zijn. Wiet zorgt voor een bubbel om je heen. Je leeft in een waas ( het dag tot dag leven). Op een gegeven moment zit je in isolement.

2. wat ik bedoel met isolement is dat als je jaren lang rookt, je de hele dag doet chillen. Chillen gebeurde bij mij alleen met smokers. Omdat wij allemaal hetzelfde doen. Ik kwam dus in isolement omdat ik alleen maar smokers als vrienden had. Door dit isolement lijkt het allemaal niet zo erg want iedereen die je kent doet het zo….

Bij mij in omgeving heb je nogal polarisatie waardoor je alleen maar met die mensen omgaat waarmee je om gaat. Na twee jaar stoppen had ik pas weer een echte niet wiet rokende vriendengroep.
Tot op de dag van vandaag loop ik nog altijd tegen de pijn aan dat ik mijn beste vrienden nog altijd smoken en alles aan het verpesten zijn. Ik ben nu 3 jaar pas 100% los van mijn oude vrienden. Ze zitten wel bij onze niet smokende vriendengroep maar als je het aan mij vraagt voor spek en bonen omdat er gewoon echt helemaal niks in zit. 😔 vast in de bubbel waar zei geen zicht in hebben.

3. toekomst

omdat ik van dag tot dag leefde was ik alleen maar bezig met de dag door te komen. Ik ben optijd gestopt. Maar mijn vrienden zitten nog altijd op de zelfde plek als 3 jaar geleden. Wat men alleen vergeet is dat het leven door gaat. Opleiding wordt gehaald/gestopt. Heledag niks doen wat ervoor zorgt dat je er ook na gaat handelen. Wiet en hasj zorgt ervoor dat je met steeds minder genoegen neemt en dat gebeurt volledig onbewust. Mijn vrienden hadden ambities. Nu hebben ze plaats gemaakt voor een 9 tot 5 baan als paket bezorger. Iedereen is fout: belasting betalen is belachelijk dit dat. Ouders doen alles fout. Kortom ze zijn zelf het probleem niet maar de andere is het probleem. Dit maakt de bubbel de bubbel…

Maar nu mijn leven na smoken

omdat ik wel ambitie heb wilde ik hoe dan ook stoppen omdat ik wel verder dacht dan het hier in nu. Ik ben gestopt in het begin van corona. De eerste 3 maanden heb ik heel veel gewerkt en dat was mijn redding. Heel Nederland lag op zijn gat en ik was een van de weinige die kon werken. Hier kon ik genieten en mijn mind herschrijven.


Na he eerste jaar kwam ik er achter hoe afgevlakt mijn leven was geworden. ( dit komt door het missen van de REM-slaap. De REM-slaap snoeit allen onnuttig gedachten weg waardoor je bovenkamer leger is. Zie het als een bibliotheek. Zonder REM slaap duur het veel langer om je shit te vinden waardoor uitstel uiteindelijk afstel wordt. Rem slaapt zorgt voor een georganiseerde bibliotheek)

Doordat ik nu niet meer stoned was ging alles makkelijker. Na een maand al leek het alsof ik een super mind had. Ik kon weer normaal nadenken en deed mijn werkzaamheden beter. Ik zat na een jaar nog altijd vast aan alleen maar smokers. Dit heeft ruim twee jaar geduurd voordat ik mezelf ervanaf gezet heb. Mede door corona.

Doordat ik alles beter kon werd ik socialer. Met deze ( nog matige) sociale skills ben ik gestopt in de horeca en ben ik begonnen als technische dienst in een groot warenhuis. Ik was opeens elke dag in het weekend het aanspreekpunt van 20+ medewerkers. Hier werd ik sociaal flink in het diepe gegooid. Hier ben ik ontpop tot een sociale vlinder in vergelijking met mijn verleden. Tegelijkertijd ben ik begonnen op het hbo.

Door wat ik heb overwonnen door te stoppen met smoken wist ik wie ik echt was. Wat ik kon en wat ik nog allemaal wil bereiken. Ik ben daarom gestopt met het hbo omdat weet dat ik talent heb. Ik wist zeker dat wat er in mijn hoofd afspeelde veel meer waard was dan wat ik op school leerde. Ik weigerde mijn eigen kennis aan de kant te schuiven om toch maar goede punten te behalen. Ik ben gaan solliciteren en heb het probleem uitgelegd. Nu werk ik als werktuigbouwkunde in een bedrijf dat op hun vestiging alleen werkt voor ASML. It did it. Allemaal zelf voor gezorgd omdat ik mijn ambitie niet wilde loslaten.


ik weet niet zo goed wat ik voor advies zou moeten geven. Alles wat er bij mij gebeurt is is heeft er uiteindelijk voor gezorgd waar ik nu ben. Ook wiet.

waarschijnlijk is er nu nog nog helemaal niks aan de hand maar toch hoop ik je een beetje inzicht te hebben in mijn leven. Hou vooral in het achter hoofd waarom je wiet rookt. Bij mij was het achterafgezien toch de thuissituatie waar ik aan wilde ontvluchten.

waar je vooral voor wil behoeden in de tomomst is:
- Problemen ontlopen en ontkennen
- Vrienden die je aan de grond houden, slechte vrienden geven je drugs. echte vrienden waarschuwen je. Het lijkt dus allemaal zo normaal en dus oke.

- relaties met je vriendin en ouders. Zorg ervoor dat je er altijd met iemand eerlijk over kunt praten. Iemand die niet elke dag wiet rookt.

verder moet je lekker doet wat je zelf wilt. Onthoud alleen dat als het nood aan de man is, je er altijd alleen voor staat. Als je verandering wilt dan moet je hier kost wat het kost voor gaan.

"One day, you'll leave this world behind
So live a life you will remember"
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Batje11 zei:
Ik heb van 2017 tot 2020 gerookt. Wat ik wil doen is je waarschuwen, maar eerst even mijn verhaal
ik rookte alleen in de avond en was altijd pas nadat ik alles gedaan had. Het eerste jaar gaat voorbij zonder dat je er erg in hebt. Het tweede jaar ook maar langzamerhand schuif je alles op de lange baan want ik wilde tenslotte alles gedaan hebben. Ondanks dat ik het in vergelijking met mijn vrienden heel weinig rookte. Laten we zeggen dat ik maar een gram per week rookte. achterafgezien was ik 3 jaar lang grotendeels 24/7 stoned omdat wiet het langste van alle middelen in het bloed blijft zitten. zelfs met zo’n kleine hoeveelheid.

Hieronder 3 dingen die erin sluipen als een sluipmoordenaar

1. alles schuift langzaam op de lange baan. Je leeft van dag tot dag en vooruit plannen is onmogelijk omdat je jezelf steeds tegenkomend in het ontspannen stoned zijn. Wiet zorgt voor een bubbel om je heen. Je leeft in een waas ( het dag tot dag leven). Op een gegeven moment zit je in isolement.

2. wat ik bedoel met isolement is dat als je jaren lang rookt, je de hele dag doet chillen. Chillen gebeurde bij mij alleen met smokers. Omdat wij allemaal hetzelfde doen. Ik kwam dus in isolement omdat ik alleen maar smokers als vrienden had. Door dit isolement lijkt het allemaal niet zo erg want iedereen die je kent doet het zo….

Bij mij in omgeving heb je nogal polarisatie waardoor je alleen maar met die mensen omgaat waarmee je om gaat. Na twee jaar stoppen had ik pas weer een echte niet wiet rokende vriendengroep.
Tot op de dag van vandaag loop ik nog altijd tegen de pijn aan dat ik mijn beste vrienden nog altijd smoken en alles aan het verpesten zijn. Ik ben nu 3 jaar pas 100% los van mijn oude vrienden. Ze zitten wel bij onze niet smokende vriendengroep maar als je het aan mij vraagt voor spek en bonen omdat er gewoon echt helemaal niks in zit. 😔 vast in de bubbel waar zei geen zicht in hebben.

3. toekomst

omdat ik van dag tot dag leefde was ik alleen maar bezig met de dag door te komen. Ik ben optijd gestopt. Maar mijn vrienden zitten nog altijd op de zelfde plek als 3 jaar geleden. Wat men alleen vergeet is dat het leven door gaat. Opleiding wordt gehaald/gestopt. Heledag niks doen wat ervoor zorgt dat je er ook na gaat handelen. Wiet en hasj zorgt ervoor dat je met steeds minder genoegen neemt en dat gebeurt volledig onbewust. Mijn vrienden hadden ambities. Nu hebben ze plaats gemaakt voor een 9 tot 5 baan als paket bezorger. Iedereen is fout: belasting betalen is belachelijk dit dat. Ouders doen alles fout. Kortom ze zijn zelf het probleem niet maar de andere is het probleem. Dit maakt de bubbel de bubbel…

Maar nu mijn leven na smoken

omdat ik wel ambitie heb wilde ik hoe dan ook stoppen omdat ik wel verder dacht dan het hier in nu. Ik ben gestopt in het begin van corona. De eerste 3 maanden heb ik heel veel gewerkt en dat was mijn redding. Heel Nederland lag op zijn gat en ik was een van de weinige die kon werken. Hier kon ik genieten en mijn mind herschrijven.


Na he eerste jaar kwam ik er achter hoe afgevlakt mijn leven was geworden. ( dit komt door het missen van de REM-slaap. De REM-slaap snoeit allen onnuttig gedachten weg waardoor je bovenkamer leger is. Zie het als een bibliotheek. Zonder REM slaap duur het veel langer om je shit te vinden waardoor uitstel uiteindelijk afstel wordt. Rem slaapt zorgt voor een georganiseerde bibliotheek)

Doordat ik nu niet meer stoned was ging alles makkelijker. Na een maand al leek het alsof ik een super mind had. Ik kon weer normaal nadenken en deed mijn werkzaamheden beter. Ik zat na een jaar nog altijd vast aan alleen maar smokers. Dit heeft ruim twee jaar geduurd voordat ik mezelf ervanaf gezet heb. Mede door corona.

Doordat ik alles beter kon werd ik socialer. Met deze ( nog matige) sociale skills ben ik gestopt in de horeca en ben ik begonnen als technische dienst in een groot warenhuis. Ik was opeens elke dag in het weekend het aanspreekpunt van 20+ medewerkers. Hier werd ik sociaal flink in het diepe gegooid. Hier ben ik ontpop tot een sociale vlinder in vergelijking met mijn verleden. Tegelijkertijd ben ik begonnen op het hbo.

Door wat ik heb overwonnen door te stoppen met smoken wist ik wie ik echt was. Wat ik kon en wat ik nog allemaal wil bereiken. Ik ben daarom gestopt met het hbo omdat weet dat ik talent heb. Ik wist zeker dat wat er in mijn hoofd afspeelde veel meer waard was dan wat ik op school leerde. Ik weigerde mijn eigen kennis aan de kant te schuiven om toch maar goede punten te behalen. Ik ben gaan solliciteren en heb het probleem uitgelegd. Nu werk ik als werktuigbouwkunde in een bedrijf dat op hun vestiging alleen werkt voor ASML. It did it. Allemaal zelf voor gezorgd omdat ik mijn ambitie niet wilde loslaten.


ik weet niet zo goed wat ik voor advies zou moeten geven. Alles wat er bij mij gebeurt is is heeft er uiteindelijk voor gezorgd waar ik nu ben. Ook wiet.

waarschijnlijk is er nu nog nog helemaal niks aan de hand maar toch hoop ik je een beetje inzicht te hebben in mijn leven. Hou vooral in het achter hoofd waarom je wiet rookt. Bij mij was het achterafgezien toch de thuissituatie waar ik aan wilde ontvluchten.

waar je vooral voor wil behoeden in de tomomst is:
- Problemen ontlopen en ontkennen
- Vrienden die je aan de grond houden, slechte vrienden geven je drugs. echte vrienden waarschuwen je. Het lijkt dus allemaal zo normaal en dus oke.

- relaties met je vriendin en ouders. Zorg ervoor dat je er altijd met iemand eerlijk over kunt praten. Iemand die niet elke dag wiet rookt.

verder moet je lekker doet wat je zelf wilt. Onthoud alleen dat als het nood aan de man is, je er altijd alleen voor staat. Als je verandering wilt dan moet je hier kost wat het kost voor gaan.

"One day, you'll leave this world behind
So live a life you will remember"
Klik om te vergroten...
Echt mooi dat je je zo openstelt man love❤️.

Ik heb vooral savonds pieker gedachten, en savonds denk ik heelveel na. En heb ik die kleine stress/paniek moments in me hoofd. Zonet had ik dit ook in de gym zonder enige aanleiding. Heb ook geen hasj beide hand.(alleen 5mg melatonine). Ik ben nu weer thuis en ben weer iets rustiger. Ben ook niet in mijn eigen huis maar bij mijn vriendin. Ik ga zo nog even 15/20min mediteren en dan mijn 5mg melatonine innemen.

ANGST:
Merk gewoon dat ik continu mijn verleden weer terug haal en continu het weer herbeleef ik word erg gek van. En die gedachte maakt mij alleen maar gekker. Vooral de angst dat dit nooit meer weggaat dat maakt mij zo angstig en bang


Moet over 16mei weer naar de POH GGZ, daar zal ik bovenstaande ook benoemen. De wachtrij van s-ggz is nog zolang fking 6maand!!


Wat de hasj doet is mij in een andere mind zetten ik kan heel mooi over dingen nadenken dan. En ik kan allemaal dingen uitzoeken videos kijken gamen. Ik vind alles interessant, en ik krijg visuals van thc wat ik heel fijn vind met het slapen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga dit naar de poh ggz benoemen:


ANGST:

Merk gewoon dat ik continu mijn verleden weer terug haal en continu het weer herbeleef ik word erg gek van. En die gedachte maakt mij alleen maar gekker. Vooral de angst dat dit nooit meer weggaat dat maakt mij zo angstig en bang. Vooral het gevoel dat ik mijzelf niet ben en het continu het gevoel hebben dat ik nog steeds in dezelfde situatie zit. Het continu herbeleven het continu in hetzelfde gevoel zitten. Dit speelt vooral heel erg s’avonds op. Dagelijkse dingen gaan mij goed af ben ook goed aan het sporten maar het gevoel blijft terug komen het lijkt mij continu te achter volgen en me straffen. En continu word ik ermee geconfronteerd. Heb er wel eens dan over nagedacht dat ik het niet meer trek en dat ik niet meer wil.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
trippymeeuw zei:
Echt mooi dat je je zo openstelt man love❤️.

Ik heb vooral savonds pieker gedachten, en savonds denk ik heelveel na. En heb ik die kleine stress/paniek moments in me hoofd. Zonet had ik dit ook in de gym zonder enige aanleiding. Heb ook geen hasj beide hand.(alleen 5mg melatonine). Ik ben nu weer thuis en ben weer iets rustiger. Ben ook niet in mijn eigen huis maar bij mijn vriendin. Ik ga zo nog even 15/20min mediteren en dan mijn 5mg melatonine innemen.

ANGST:
Merk gewoon dat ik continu mijn verleden weer terug haal en continu het weer herbeleef ik word erg gek van. En die gedachte maakt mij alleen maar gekker. Vooral de angst dat dit nooit meer weggaat dat maakt mij zo angstig en bang


Moet over 16mei weer naar de POH GGZ, daar zal ik bovenstaande ook benoemen. De wachtrij van s-ggz is nog zolang fking 6maand!!


Wat de hasj doet is mij in een andere mind zetten ik kan heel mooi over dingen nadenken dan. En ik kan allemaal dingen uitzoeken videos kijken gamen. Ik vind alles interessant, en ik krijg visuals van thc wat ik heel fijn vind met het slapen.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar, maar dan met wiet. Dat je dan ineens de rust hebt om in plaats van gewoonweg te malen over het verleden, er echt goed over na te kunnen denken. En dat allerlei dingen ineens veel interessanter worden.

Maar dat is nu juist ook het gevaarlijke eraan qua verslaving (samen met dat je het in principe elke dag kunt doen).

Hoop niet dat ze je op een andere manier met een ander middel gaan verdoven. Medicatie ipv drugs.

Meditatie is imo het antwoord al, alleen moet het echt rigoureus mediteren op de rauwe emotie zijn. En dat kan nog wel tricky zijn om te doen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Herkenbaar, maar dan met wiet. Dat je dan ineens de rust hebt om in plaats van gewoonweg te malen over het verleden, er echt goed over na te kunnen denken. En dat allerlei dingen ineens veel interessanter worden.

Maar dat is nu juist ook het gevaarlijke eraan qua verslaving (samen met dat je het in principe elke dag kunt doen).

Hoop niet dat ze je op een andere manier met een ander middel gaan verdoven. Medicatie ipv drugs.

Meditatie is imo het antwoord al, alleen moet het echt rigoureus mediteren op de rauwe emotie zijn. En dat kan nog wel tricky zijn om te doen.
Klik om te vergroten...
Tja het is kloten man. Heb vannacht goed geslapen 10uur gepakt, het is nu weekend. Maar heb nog steeds de gedachte wat ik hierboven heb die angst veroorzaakt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
trippymeeuw zei:
Tja het is kloten man. Heb vannacht goed geslapen 10uur gepakt, het is nu weekend. Maar heb nog steeds de gedachte wat ik hierboven heb die angst veroorzaakt
Klik om te vergroten...
Wat je schreef over dat het gevoel je continu lijkt te achtervolgen en straffen.

Ik ken dat goed. Zo kan het ook echt voelen ja.

Maar je moet dat "beest" als het ware recht aankijken tot het voelt alsof het naar je terugkijkt. En dan BLIJVEN kijken, alsof je er een stare contest mee doet, die je gaat WINNEN.

Er is imo ook een mindset verandering voor nodig. In plaats van:

O nee, het is er weer om me te plagen/straffen.

Dit:

Yes! Het is er weer. Weer een kans om de onderdrukte gevoelens die in me zitten opgeslagen onder ogen te komen en te verwerken.


Het is namelijk alleen door bewustwording dat je echt door die gevoelens heen kan werken. Het is alleen dat het soms super intens kan zijn en je geest je dan makkelijk kan overtuigen: dit is niet goed, dit is teveel, dit overweldigd me. Dit moet weg of verdoofd worden (met dus bijvoorbeeld drugs). Maar al dat is slechts uitstel van de onvermijdelijke stare contest met je gevoelens.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik rook al meer dan 30 jaar hasj en wiet met een puurpijpje. Dat is de afgelopen 29 jaar vrijwel altijd dagelijks geweest en op vrije dagen kan ik ook gehele dagen chronisch gebruiken.

Als ik geen verplichtingen denk te hebben en een hele dag mijn gang durf te gaan, dan rook ik minimaal elk uur een pijpje hasj.

Het fijne is dat er weliswaar gewenning optreedt, maar dat ik na al die jaren nog steeds high wordt van één pijpje.

Maar in tegenstelling tot 30 jaar geleden, waarbij het effect super psychedelisch was, ben ik nu gewend aan die effecten. Ze zijn er nog wel, maar ik negeer ze voor een groot deel, als het ware.

Dit jaar heb ik een pauze geprobeerd van 3 weken, maar het viel me niet mee. Ik miste het high zijn. Ofwel, ben ik er nog niet klaar mee. Daarna ben ik meteen weer teruggevallen in het chronische gebruik.

Toch is het bij dagelijks gebruik best duidelijk dat de subjectieve voordelen die ik ervaar, veel minder duidelijk zijn. De inspiratie en euforie worden minder. Uitstelgedrag sluipt er weer in. Ik blow op momenten dat het niet handig is. Bijvoorbeeld vlak voor sociale interacties met minder bekende mensen.

Alleen in het weekend cannabis gebruiken, zou fijner zijn om de balans in positieve en negatieve effecten meer in evenwicht te houden. Dit blijkt echter lastig te zijn als je eenmaal gewend raakt aan dagelijks gebruik.

Jij bent er nu nog vroeg bij. Je signaleert een beginnend probleem. Hou het leuk voor jezelf en voorkom dat je chronisch gaat gebruiken. THC is een superfijne drug, maar kan helaas ook overmatig gebruikt worden.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Wat je schreef over dat het gevoel je continu lijkt te achtervolgen en straffen.

Ik ken dat goed. Zo kan het ook echt voelen ja.

Maar je moet dat "beest" als het ware recht aankijken tot het voelt alsof het naar je terugkijkt. En dan BLIJVEN kijken, alsof je er een stare contest mee doet, die je gaat WINNEN.

Er is imo ook een mindset verandering voor nodig. In plaats van:

O nee, het is er weer om me te plagen/straffen.

Dit:

Yes! Het is er weer. Weer een kans om de onderdrukte gevoelens die in me zitten opgeslagen onder ogen te komen en te verwerken.


Het is namelijk alleen door bewustwording dat je echt door die gevoelens heen kan werken. Het is alleen dat het soms super intens kan zijn en je geest je dan makkelijk kan overtuigen: dit is niet goed, dit is teveel, dit overweldigd me. Dit moet weg of verdoofd worden (met dus bijvoorbeeld drugs). Maar al dat is slechts uitstel van de onvermijdelijke stare contest met je gevoelens.
Klik om te vergroten...
Ja alleen ik heb geen idee hoe ik hier ooit vanaf kom. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik raak van kleine dingen al in paniek. Bijvoorbeeld dat ik dit weekend alleen ben thuis, zonder vriendin. En dat ik vnv ga bingo’en met mijn vriendin haar moeder en mijn eigen moeder. En dat ze zo naar het werk gaat en dat ik alleen ben in haar huis. Dit soort dingen leveren bij mij al spanning en angst op. Ik snap er echt niks van hiervoor had ik hier nooit last van. Vroeger als kind was ik angstig. Maar daarna er nooit meer last van gehad totdat er iets was gebeurd in mijn relatie. Het lijkt gwn bijna alsof ik het niet kan verwerken. Het blijft in me systeem het is gvd al 3maand geleden :(

Ik wil gewoon weer die zorgeloze jonge gozer worden die ik hiervoor was. Lol hebben niet teveel nadenken. Dingen doen zonder spanning of angst. Het is echt verschrikkelijk als het zo doorgaat voor een jaar weet ik niet of ik er meer ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
trippymeeuw zei:
Ja alleen ik heb geen idee hoe ik hier ooit vanaf kom. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik raak van kleine dingen al in paniek. Bijvoorbeeld dat ik dit weekend alleen ben thuis, zonder vriendin. En dat ik vnv ga bingo’en met mijn vriendin haar moeder en mijn eigen moeder. En dat ze zo naar het werk gaat en dat ik alleen ben in haar huis. Dit soort dingen leveren bij mij al spanning en angst op. Ik snap er echt niks van hiervoor had ik hier nooit last van. Vroeger als kind was ik angstig. Maar daarna er nooit meer last van gehad totdat er iets was gebeurd in mijn relatie. Het lijkt gwn bijna alsof ik het niet kan verwerken. Het blijft in me systeem het is gvd al 3maand geleden :(
Klik om te vergroten...
Door je gevoelens zonder intentie recht aan te kijken en dat lang genoeg.

Verdoven met iets werkt tijdelijk maar lost het niet echt op. Het komt dan gewoon een andere keer weer op.

Half voelen/erkennen werkt ook niet. Dan krijg je wat je nu hebt: het "geplaagd" blijven worden door je spanningen en angsten. Het is niet dat ze je wíllen plagen, het is dat ze schreeuwen: geef ons je volledige aandacht, dat is wat we nodig hebben.

Wat mij helpt als dergelijke gevoelens opkomen, is (als het mogelijk is) even hetgeen waar ik mee bezig ben stoppen en echt even gericht "vragen" aan mijn gevoelens: "wat willen jullie?" En dan ook echt luisteren, wat betekent: niet luisteren met de intentie die gevoelens weg te krijgen, maar gewoon: luisteren. Luisteren zoals je naar een vogel luistert.

Het is een vaardigheid die je kan (moet eigenlijk) trainen.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Door je gevoelens zonder intentie recht aan te kijken en dat lang genoeg.

Verdoven met iets werkt tijdelijk maar lost het niet echt op. Het komt dan gewoon een andere keer weer op.

Half voelen/erkennen werkt ook niet. Dan krijg je wat je nu hebt: het "geplaagd" blijven worden door je spanningen en angsten. Het is niet dat ze je wíllen plagen, het is dat ze schreeuwen: geef ons je volledige aandacht, dat is wat we nodig hebben.

Wat mij helpt als dergelijke gevoelens opkomen, is (als het mogelijk is) even hetgeen waar ik mee bezig ben stoppen en echt even gericht "vragen" aan mijn gevoelens: "wat willen jullie?" En dan ook echt luisteren, wat betekent: niet luisteren met de intentie die gevoelens weg te krijgen, maar gewoon: luisteren. Luisteren zoals je naar een vogel luistert.

Het is een vaardigheid die je kan (moet eigenlijk) trainen.
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt moeilijk vooral omdat dit probleem eig al is opgelost. Het stopt gewoon niet, ik weet zelf ook niet echt wat het is. Het is puur het gevoel van ongemak in mijn lichaam wat vervelend is
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
trippymeeuw zei:
Ik vind dit echt moeilijk vooral omdat dit probleem eig al is opgelost. Het stopt gewoon niet, ik weet zelf ook niet echt wat het is. Het is puur het gevoel van ongemak in mijn lichaam wat vervelend is
Klik om te vergroten...
Het probleem is opgelost?

Duidelijk is er het probleem van spanningen en gevoelens die jij als belemmerend/problematisch ervaart. Zo te lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik weet zelf ook hoe verschrikkelijk belemmerend en vervelend dergelijke spanningen en gevoelens kunnen zijn, maar als jij in eerste instantie al niet eens erkent dat er een probleem is, hoe kun je dan beginnen er wat aan te doen?

Ik kan eigenlijk alleen maar herhalen: erkennen dat deze ongemakkelijke gevoelens er zijn en ze je volledige aandacht geven: er echt naar gaan luisteren, zonder intentie.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#20
trippymeeuw zei:
Ja alleen ik heb geen idee hoe ik hier ooit vanaf kom. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik raak van kleine dingen al in paniek. Bijvoorbeeld dat ik dit weekend alleen ben thuis, zonder vriendin. En dat ik vnv ga bingo’en met mijn vriendin haar moeder en mijn eigen moeder. En dat ze zo naar het werk gaat en dat ik alleen ben in haar huis. Dit soort dingen leveren bij mij al spanning en angst op. Ik snap er echt niks van hiervoor had ik hier nooit last van. Vroeger als kind was ik angstig. Maar daarna er nooit meer last van gehad totdat er iets was gebeurd in mijn relatie. Het lijkt gwn bijna alsof ik het niet kan verwerken. Het blijft in me systeem het is gvd al 3maand geleden :(

Ik wil gewoon weer die zorgeloze jonge gozer worden die ik hiervoor was. Lol hebben niet teveel nadenken. Dingen doen zonder spanning of angst. Het is echt verschrikkelijk als het zo doorgaat voor een jaar weet ik niet of ik er meer ben.
Klik om te vergroten...
Probeer je hier helemaal zelf uit te komen, of ga je naar een psycholoog? Zo niet, zou ik dat wel aanraden. Het is heel moeilijk om zelf je gedachtepatronen te herkennen en te veranderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5152535455...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."